Şimdi Ara

737 MAX’ın sertifikasyon uçuşları nihayet başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Beş ay arayla gerçekleşen ve toplamda 346 insanın hayatına mal olan kazalar neticesinde Boeing’in çok satan uçağı 737 MAX’ın uçuşuna Mart 2019 itibariyle son verilmişti. İki kazanın da sorumlusu olduğu düşünülen uçuş kontrol sistemini değiştiren ve diğer iyileştirmelerle birlikte sertifikasyon uçuşu gününü bekleyen Boeing sevindirici haber nihayet geldi.



    Ayrıca Bkz.Cyberpunk 2077’nin 25 dakikalık oynanış videosu ile Night City’e bir kez daha bakış atıyoruz



    Federal Havacılık Dairesi (FAA) 29 Haziran 2020 Pazartesi günü itibariye uçağın sertifikasyon uçuşlarına başladığını duyurdu. Uçağın havalanmasıyla birlikte yükselen Boeing hisseleri de bugün itibariyle %10’luk bir artış yaşadı.



    Boeing'i Eylül ayına kadar devam edecek bir süreç bekliyor



    Oldukça sancılı geçen süreç ve ardı ardına gelen ertelemeler sonunda havalanan uçakla ilgili konuşan FAA yetkilileri, “Kurumumuz oldukça ince elenip sık dokunacak bir süreçte Boeing’in ortaya koyduklarını gerekli olan süre boyunca inceleyecek. 737 MAX’ın yeniden uçuşuna ancak sertifikasyon sürecinin gerektirdiği her şeye harfiyen uyulduğunu gördüğümüz takdirde izin vereceğiz.” ifadelerini kullandı.





    TSi 20.00’da Seattle’dan havalanan ilk uçakla birlikte önümüzde üç gün daha devam edecek sertifikasyon uçuşları, 737 MAX’ın yeniden göklere dönmesi için yeterli olmayacak. Haftalar alacağı tahmin edilen incelemelerin sonucunda uçağa yeşil ışık yakılması için en erken zamanın, Eylül ayı olacağı telaffuz ediliyor.



    Kovid-19 salgını nedeniyle de sert bir darbe yiyen ve yüzlerce sipariş iptaliyle karşı karşıya kalan Boeing, bakalım bu sefer istediği sonucu elde edip eski günlerine dönme yönünde önemli görülen bu ilk adımı sağlam atabilecek mi?








  • Aman iptal etmeyin seriyi! Boing sakın zarar etmesin! Ölen insan ama olsun, yeter ki para ve prestij kaybetmesin zavallı firma.



    Üstelik koca USA' ya, anlı şanlı Boing'in ürününü piyasadan çektirtmesi yakışmaz! Kimsenin de hesap sormak haddine değil. Aklını alırlar adamın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 30 Haziran 2020; 0:57:29 >
  • homebird kullanıcısına yanıt
    boing gerekirse 3-5 kuruş atar uygun mercilere, kimse hesap soramaz

  • homebird kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de olsa "uçağın düşmesi fıtratında var" diyerek şirket bir gün bile bekletilmezdi. Adamlar daha ne yapsın?

  • homebird kullanıcısına yanıt
    belki dogruluk payi var ama yine de fazla insafsiz yorum sanki. mendil mi bu kaldirip kenara atsinlar yuzlerce ucagi. Adamlar ucagi tasarlayip uretmek icin yillarini vermisler kaldirip kenara atilir mi oyle kolay kolay. 1 yildir da iki kazaya sebep olan mcas sistemindeki hatayi gidermek icin ugrasiyorlar daha ne yapsinlar? Tasarimdaki hatalari yine yazilim ile cozme cabasindalar yuksek ihtimalle ve cozebilmis olmalari da gayet mumkun. Boeing'in kapi arkalarinda isler cevirmedigini falan dusunmuyorum ama yine de kaldirip yuzlerce ucagi, sorunu cozmeye calismak yerine kenara atmalarini beklemek de ne bilim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: redoano

    belki dogruluk payi var ama yine de fazla insafsiz yorum sanki. mendil mi bu kaldirip kenara atsinlar yuzlerce ucagi. Adamlar ucagi tasarlayip uretmek icin yillarini vermisler kaldirip kenara atilir mi oyle kolay kolay. 1 yildir da iki kazaya sebep olan mcas sistemindeki hatayi gidermek icin ugrasiyorlar daha ne yapsinlar? Tasarimdaki hatalari yine yazilim ile cozme cabasindalar yuksek ihtimalle ve cozebilmis olmalari da gayet mumkun. Boeing'in kapi arkalarinda isler cevirmedigini falan dusunmuyorum ama yine de kaldirip yuzlerce ucagi, sorunu cozmeye calismak yerine kenara atmalarini beklemek de ne bilim

    Hocam az bile söyledim. Bir uçak yapıyorsun, konrolleri ve testleri adam gibi yapmadan alel acele piyasaya sürüyorsun. Niçin? Masraf artıp maliyet yükselmesin, bir an önce satış yapıp paraları rakibe kaptırmayayım diye. "Para öncelikli" düşündükleri için insan falan pek umurlarında olmadı tabiki. ABD süper güç olduğu için bu kadar pervasız hareket edebiliyorlar. Başka bir ülke aynı hatayı yapsa değil modeli, komple şirket alaşağı ederlerdi.

    Bu işten bu kadar kolay sıyrılmaları bence havacılık camiası adına büyük bir utançtır. Tüm dünya ortak bir kararla "ibreti alem için" bu uçakları kullanmayı reddetmeliydi. Ama şirket ABD'nin olunca kimse sesini çıkaramıyor haliyle.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: homebird

    Aman iptal etmeyin seriyi! Boing sakın zarar etmesin! Ölen insan ama olsun, yeter ki para ve prestij kaybetmesin zavallı firma.



    Üstelik koca USA' ya, anlı şanlı Boing'in ürününü piyasadan çektirtmesi yakışmaz! Kimsenin de hesap sormak haddine değil. Aklını alırlar adamın...

    Yazılım güncellemesi ile ve bir kaç modifikasyon ile tekrar uçurabiliyorlarsa ve de müşteriler de uçakları alıyorlarsa adamlar niye iptal etsinki . 5binden fazla sipariş almış bu uçak.


    Boeing de prestij kaybı oldu.Ekonomik olarak da dipteler .Kongreden yanlış hatırlamıyorsam 60 milyar dolar dileniyorlardı.


    Tabi şöyle bir gerçek var. Boeing dediğin firma dev olması dışında en prestijli sektörlerden birinde ve amerikan simgelerinden biri. Yani ABD bu firmayı sahiplenecektirki çok da normal bir durum.Devletler önemli gördükleri firmalara para akıtırlar her türlü. Biz aselasnın tusaşın batmasına göz yumar mıyız mesela ?





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.