Şimdi Ara

Nvidia tarihinde ilk: GeForce ekran kartlarında yardımcı işlemci dönemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
0
Favori
2.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Önümüzdeki haftalarda Nvidia’nın 7nm sürecindeki Ampere mimarisini tanıtması beklenirken ortaya çıkan ilginç sızıntılar merakı da arttırdı. GeForce ekran kartlarında bugüne kadar görülmemiş bir teknoloji kullanılacak.



    Nvidia RTX 3090 neler sunacak?



    Geçtiğimiz günlerde GeForce RTX 3080 ekran kartına ait olduğu iddia edilen bir tasarım internete sızdırılmıştı. Ana fan yanında geri planda kalan ekstra bir fanın daha yer alması kafaları karıştırmıştı. Bu tasarımın maliyeti arttıracağı düşünülse de aslında çok farklı bir konsept ile karşı karşıyayız.



    Ayrıca Bkz.Xiaomi’den verimlilik odaklı Mijia DC akıllı vantilatör



    GeForce RTX 3090 ekran kartına dayandırılan bazı bilgilere göre Nvidia ilk kez ekran kartında yardımcı bir işlemciye yer veriyor. Bu yardımcı işlemci ana grafik biriminden bağımsız olarak baskılı devre kartının diğer kısmına yerleştiriliyor. Geri planda ekstra fanın görevi hava akımını bu işlemciden de geçirmek.



    Nvidia’nın geçmiş yıllarda aldığı patente bakarak bu yardımcı işlemcinin gerçek zamanlı ışın izleme görevini yerine getireceği söyleniyor. Yani Turing mimarisinde gördüğümüz entegre RT çekirdekleri artık yok ve Ampere mimarisinde ayrı bir işlemci olarak devre kartında yer alacak.





    Nvidia’nın bu yaklaşım ile grafik mimarisine RT çekirdeklerini entegre etme yükünden kurtulacağı belirtiliyor. Bundan sonra Ampere mimarisi artık standart çekirdeklere sahip olacak. Yani Turing mimarisindeki gibi RT çekirdeği barındıran veya barındırmayan şeklinde bir ayrım kalkıyor.



    Nvidia yeni dönemde standart Ampere grafik çekirdeklerini kullanacak ve ışın izleme teknolojisini koymak istediği ekran kartında bu yardımcı işlemciye yer verecek.



    Nvidia’nın bu sayede maliyetleri oldukça aşağı çekeceği ifade ediliyor. Elbette bu gelişme Ampere ekran kartlarının fiyatlarında nasıl bir etki yapacak bilinmiyor. İlk etapta GeForce RTX 3080 ve RTX 3090 ekran kartlarında bu yardımcı işlemcinin kullanılacağı tahmin ediliyor. Işın izleme olmayan versiyonlar da GTX 3080 ve GTX 3090 şeklinde devam edebilir. İki farklı versiyon olsa da aynı Ampere grafik çekirdeğinin olması oyuncu tarafında da olumlu etkiler yapacaktır zira RTX 2070 veya 2080 gibi ekran kartlarında RT çekirdeklerinin olmamasını ve haliyle fiyatın düşmesini isteyen oldukça fazlaydı.








  • Nihayet yahu..
    Adam PUBG oynayacak CSGO oynayacak ama gururla RTX2070Super alıyor. "RTX kartlar çok pahalı 5700xt al" dediğimizde "ama bunda rtx özelliği var" diyor.
    Sanki PUBG ve CSGO yu RTX ON oynayacak.
    Elimde rtx2060 alacak para olmasına rağmen kullanamayacağım bir özelliğe para vermemek için 1660ti aldım. rtx2060 ile RTX ON yaptığında fps ler 80den 100den 30a 40a düşüyor abi ne yapayım ben öyle dip seviye RTX ON özelliğini. Sonradan DLSS 2.0 ile toparladılar ama toparlayana kadar a1 yıl geçti aradan. Çok param olsaydı 2080super alır RTX ON yapardım ama RTX ON yapıp da 30-40fps oyun oynayacağıma 1660ti aldım en azından kullanmayacağım çekirdeklere ekstra para vermemiş oldum.
    Ben böyle söyleyip rtx2060 alınmaz dediğimde bana kızıyorlardı. Şimdi ise Nvidia beni destekler nitelikte böyle bir karar almış. Çok da güzel olmuş
  • Sağlam bir amiral gemisi olacağa benziyor.

  • bugun ayri islemci yaparak maliyeti dusurur, 3-5 sene sonra ray tracing endustri standartdi haline gelirse bu seferde ayni islemciyi gpu ile birlestirerek yeni bir devrim yapar, yine maliyeti dusurur. birbirinin zitti hammeler nasil olurda ayni etkiyi yapar, maliyet durusur, uretim olcegi ve standartlasma meselesi.

  • Standard,pro model gibi olucak yani


  • quote:

    Bundan sonra Ampere mimarisi artık standart çekirdeklere sahip olacak. Yani Turing mimarisindeki gibi RT çekirdeği barındıran veya barındırmayan şeklinde bir ayrım kalkıyor.


    RayTracing işleminin donanımsal değil de Microsoft'un da defalarca belirttiği üzere komut bazlı bir efekt olduğunun artık kesin bir onaylanması olmuş bu ifade. Nihayet RT en başından beri olması gerektiği haliyle standart komut bazlı işlenecek ve RT'nin donanımsal mı yazılımsal mı tartışmasına da bir nokta konmuş olacak.
  • 4 kameralı telefon gibi gelecekte 4 ayrı işlemcili ekran kartı görürüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    quote:

    Bundan sonra Ampere mimarisi artık standart çekirdeklere sahip olacak. Yani Turing mimarisindeki gibi RT çekirdeği barındıran veya barındırmayan şeklinde bir ayrım kalkıyor.


    RayTracing işleminin donanımsal değil de Microsoft'un da defalarca belirttiği üzere komut bazlı bir efekt olduğunun artık kesin bir onaylanması olmuş bu ifade. Nihayet RT en başından beri olması gerektiği haliyle standart komut bazlı işlenecek ve RT'nin donanımsal mı yazılımsal mı tartışmasına da bir nokta konmuş olacak.
    Benim anladığım kadarıyla RT yazılımsal da yapılıyor, ancak FPS düşürüyor. 10ü alıyorsan yazılımsal RT ile 60 alırsın.
    Yoksa Nvidia neden başta RT çekirdekleri, sonradan yardımcı işlemci ile uğraşsın. Yardımcı işlemci de özelleştirilmiş RT çekirdeklerinden üretiliyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 30 sene önceye geri döndük, Intel ve Cyrix 80286 işlemcilerine 80287 matematik yardımcı işlemcisi ekleyerek turbo tuşu ile 8Mhz'lik işlemci çalışma frekansını 12Mhz'e çıkartıyordu. Nvidia'da aynısını yapmış, bir tuşa basacaksın RTX, bir tuşa basacaksın GTX...

  • Şimdi ben mevzuyu anlamadım. Nvidia bas bas bağırıyordu "Ray tracing şöyle iyi böyle güzel. Alın kullanın bakın memnun kalacaksınız." Şimdi vazgeçiyor mu bu sevdadan, daha doğrusu dayatmadan? "Kafanıza göre takılın bana ne ya isteyen Ray tracing için olanı alsın istemeyen düz kart alsın sizinle mi uğraşıcaz" mı demişler?
  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt
    Tam tersi. Yeni kartlar bu şekilde daha güçlü RT performansı verebilecek ve üretim maliyetlerini düşürecek. Ayrıca olası arıza onarım maliyetleri de düşecek. 2pcb. Gpu sağlam kalıp TT birmi arıza yapsa o pcb değiştirlip yeni kart vermeden kart onarımı yapılmış olur. Gpu içinde RT core yer kaplamayacak. Gpu alanını istediği gibi kullanacak. RT işi donanımsal olarak tamamen ayrı bir birimin üstünde olacak. Onu yazılımsal olarak da çok iyi optimize edebilecek. Nvidia sponsorlu oyun yapımcılarına o birime tam/istediği kadar erişim yetkis verip oyunlarını RT için çok güzel özelleştirebilecek. Aynı birimi eklenti kartı olarak ayrca satma seçeneği de de var. Böylece RT olmayan veya zayıf olan kartlı sistemler daha yüksek performanslı RT imkanına sahip olabilecek ve Nvidia bir de bu kartın satışından para kazanacak. Bu mimari değişikliği Nvidia’ya her şekilde yarıyor. Bakalım tüketiciye yansıması ne olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oup59

    Tam tersi. Yeni kartlar bu şekilde daha güçlü RT performansı verebilecek ve üretim maliyetlerini düşürecek. Ayrıca olası arıza onarım maliyetleri de düşecek. 2pcb. Gpu sağlam kalıp TT birmi arıza yapsa o pcb değiştirlip yeni kart vermeden kart onarımı yapılmış olur. Gpu içinde RT core yer kaplamayacak. Gpu alanını istediği gibi kullanacak. RT işi donanımsal olarak tamamen ayrı bir birimin üstünde olacak. Onu yazılımsal olarak da çok iyi optimize edebilecek. Nvidia sponsorlu oyun yapımcılarına o birime tam/istediği kadar erişim yetkis verip oyunlarını RT için çok güzel özelleştirebilecek. Aynı birimi eklenti kartı olarak ayrca satma seçeneği de de var. Böylece RT olmayan veya zayıf olan kartlı sistemler daha yüksek performanslı RT imkanına sahip olabilecek ve Nvidia bir de bu kartın satışından para kazanacak. Bu mimari değişikliği Nvidia’ya her şekilde yarıyor. Bakalım tüketiciye yansıması ne olacak?
    RTX 3080-90 ve GTX 3080-90 ifadeleri geçiyor kardeş o yüzden sordum. Demekki ayrı kartlar olarak düşünüyor artık Nvidia.




  • Çok iyi düşünülmüş bence, zar alanı gereksiz yere büyümeyecek böylelikle.
  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt
    Zaten, tek çekirdek ile götüremeyecekler. Oyunlarda gelen grafik ve ekran üreticilerinin zorladığı çözünürlüklerde gpu'lar son raddeye dayandı. Böyle bir özelliği tek başına kaldıramayacağı belliydi.
    Benim tahminlerime göre, cpu'daki çekirdek olayı gpu'ya da sıçrayacak. Işın takip olayını ayırmaları da çok normal, gpu 1080p'yi aşınca zorlanmaya başlıyor.

  • lterlemez L kullanıcısına yanıt
    Çoklu çekirdek olayı önceden de konuşuldu. Ama sonrasında bir şey gelmedi.
  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt
    Hocam doğal olarak seviye seviye ayrı kartlar olacak. Çift pcb/çift birim olarak gelecek kartlarda çipleri kısarak performans ayrımına gidecek. Bunu tüm RT destekli kartlarına uygulayabilir. Alt seviye kartları tek pcb ve sadece ampere gpu olur. RT birimi ayrı kart olarak satılırsa onlar için de seçenek olmuş olur. Mimari olarak bu kullanım şeklini belki sadece Ampere destekli kısıtlayabilir. Temmuz/Ağustos içinde bunların çoğu netleşir. En azından 3080/3090 Eylül’de satışa sunulacak gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni nesil konsollarda rt olacağına göre sektörde rt 1-2 sene içinde standartlaşacak.

    dolayısıyla eğer böyle bir şey olacaksa rt olmayan modellerin alınası olduğunu düşünmüyorum.
  • RT için ayrı bir kart yapıp satsınlar da alalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ee yıllar önce de physx için benzerini yaptılardı.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.