Şimdi Ara

İki otomotiv devi Ford ve Volkswagen ortaklığının detayları belli oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • İki otomotiv devi Ford ve Volkswagen arasındaki ortaklık iddiaları geçtiğimiz yıllarda ortaya çıkmış, geçen sürede çeşitli açıklamalar yapılmasına karşın anlaşmanın kapsamı net olarak açıklanmamıştı. Dün imzaların atılmasıyla birlikte detaylar da ortaya çıkmaya başladı.



    Ford ve Volkswagen arasındaki ortaklığın ticari araçlar, elektrikli araçlar ve otonom sürüş teknolojileri üzerine olacağını zaten biliyorduk. Yapılan basın açıklamasına göre iki şirket, ürünlerin yaşam döngüsü boyunca birlikte toplamda 8 milyon ticari araç üretmeyi planlıyor.



    Bu kapsamda Volkswagen, önümüzdeki süreçte küçük bir van modeli (Caddy) tasarlayacak ve Ford’un satacağı küçük van modeli de bu temeller üzerine inşa edilecek. Aynı şekilde Ford da, iki markanın kullanımı için 1 ton taşıma kapasiteli kapalı kasa van geliştirecek. Bu araçların üretiminden de Ford sorumlu olacak. Bunun yanı sıra, Volkswagen’in pickup modeli Amarok’un halefi de ilerleyen süreçte yeni nesil Ranger’ın altyapısına taşınacak.



    Ayrıca Bkz.Mercedes-Benz GLB'nin Türkiye lansmanı gerçekleştirildi



    Ford, Avrupa pazarında satmak üzere Volkwagen’in MEB platformunu kullanan yeni bir elektrikli araç üretecek. Böylece Avrupa’da oldukça katı bir şekilde uygulanan emisyon kurallarına uyum göstermeye bir adım daha yaklaşmış olacak. 2023 yılı için planlanan bu araçtan 600 bin adet üretilmesi ön görülüyor.



    Anlaşma kapsamında iki şirket de Argo AI firmasının sürücüsüz araç teknolojileri üzerine geliştirmeler yapacak. Alman üretici bu konuda ilk adımı geçen hafta atmış ve Argo’ya yatırımda bulunmuştu.



    Ford ve Volkswagen arasındaki iş birliği kapsamında herhangi bir hisse alışverişi bulunmuyor. Yani yapacakları ortaklıkla Ar-Ge ve üretim maliyetlerini düşürmeyi hedefleyen ikili pazarda birbirlerine rakip olmaya devam edecek.




    Kaynak:https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2020/06/10/Ford-Volkswagen-Sign-Agreements.html







  • Ülkemiz açısından güzel haber. Gölcük'teki Ford-Otosan fabrikasının üretimi artacaktır.

  • yc#1 kullanıcısına yanıt
    fakat kullanılacak platform olarak vw meb'i göstermişler. vw 'nin bu platformun üretim hattını ford'un türkiye fabrikasına kuracağını ben sanmıyorum.
    bence üretim kısmında vw'in tesislerini kullanırlar.
    elektrikli araç için ortak olduklarını düşünürsek bize bir zararı olmaz ama faydasının olacağından da şüpheliyim
  • Ford karlı çıkacak elektrikte çok gerideler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    otomobil için meb kullanacak. Ticaride yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • caddy imzalı connect geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Elektrikli ve hybrid hafif ticari araçları Otosan üretecek. VW'nin ana amacı zaten başka fabrikaları kullanabilmek.
  • bence en karlı ford çıkar. Öğrenecekleri çok şey var
  • Kardeşim elektrikli araç teknolojisinde işbirliği yapın. 10 yıllık firma geldi süpürdü sizi....

  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    şu aralar VW T7 nin testlerini yapıyor. O muhtemelen ford tabanlı değil. Bundan sonraki nesli ford tasarlayacak ne dersin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hazır ortak olmuşken VW ' da Ford gibi 8 ileri tam otomatik şanzımana geçse bari



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Knight_Hammer -- 11 Haziran 2020; 15:51:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunkutlu

    bence en karlı ford çıkar. Öğrenecekleri çok şey var
    Ne gibi mesela?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli araçlarda iş birligi yapsalar bari
  • İki pic up devi yeni pic up bekleriz biri amarok üretiyor biri ford ranger

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Nasıl olsa alamıyoruz kim kimle ortak olursa olsun 😂😂 Tofaşa devamkeee

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Önümüzdeki senelerde gözümü ciddi anlamda Ranger'a dikmiş biri olarak, bakalım nasıl bir gelişme/geliştirme süreci yaşanacak merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amarok da ki 8 iler şanzımanin nesini sevmediniz . Klasik kuru kavrama da değil daha güçlü ve dayanıklı halı 😊

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ortaklık ford markasına yarayacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rryzen

    Amarok da ki 8 iler şanzımanin nesini sevmediniz . Klasik kuru kavrama da değil daha güçlü ve dayanıklı halı 😊
    O şanzıman iyi de pick-up modelleri bana hitap etmiyor. Diğer bineklerde de DSG derdi var. Ford powershift derdinden kurtuldu sıra vw' da. Tam otomatik araç yapsalar vw modelleri hoşuma gidiyor. O zaman seçenek artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Ben bu tarz bir ayağı Türkiye'de olan firmalara ilişkin durumlarda ülkemiz bir şey kazanacak mı ona odaklanıyorum. Burada ülkemiz ciddi bir kazanım elde edecek ve teknoloji transferi olacak gibi duruyor. Benim açımdan önemli olan bu, VW'nin kalitesi düşmüş, Fordun artmış, o onu kullanmış bu bunu elde etmiş, alternatifli pazarda tüketici için önemli şeyler değil.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.