Şimdi Ara

Yeni araçlarda zorunlu olacak güvenlik sistemleri belirlendi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
2.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının "Motorlu Araçlar ve Römorkları ile Bunlar için Tasarlanan Aksam, Sistem ve Ayrı Teknik Ünitelerin Genel Güvenliği ve Korunmasız Karayolu Kullanıcılarının ve Yolcuların Korunması ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliği" Resmi Gazete'de yayımlandı.



    Yönetmelik kapsamında, kara yollarında can ve mal güvenliğini güncel teknolojiye uyumlu olarak korumak, ölümlü ve yaralanmalı kazaları azaltmak adına M, N, O sınıfı yeni araçlarda bulunması zorunlu gelişmiş güvenlik sistemleri belirlendi. Uluslararası otomotiv mevzuatı dikkate alınarak yapılan çalışmalar sayesinde otomotiv sanayisinin uluslararası pazara entegrasyonu, piyasaya arz edilecek araçların yüksek güvenlik seviyesinde olması amaçlandı.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli BYD Han, Avrupa'da Tesla Model 3'e rakip olacak



    2022 yılının Temmuz ayında yürürlüğe gireceği açıklanan yönetmelik kapsamında yeni araçlarda zorunlu hale gelecek güvenlik sistemleri ve tanımları şöyle:




    • Acil durum şeritte tutma sistemi: En azından şeritten ayrılma gerçekleştiğinde veya gerçekleşmek üzere olduğunda ve bir çarpışmanın gerçekleşmesi muhtemel olduğunda, sürücünün şerit veya yol sınırına göre aracı güvenli bir pozisyonda tutmasına yardımcı olan sistem.

    • Acil duruş sinyali: Aracın arkasındaki diğer yol kullanıcılarına, araca geçerli yol koşullarına göre yüksek bir geciktirme kuvveti (frenleme gibi) uygulandığını belirten ışıklı sinyal fonksiyonu.

    • Akıllı hız desteği: Özel ve uygun geri bildirimler sağlayarak sürücünün yol ortamına uygun hızı korumasına yardımcı olan sistem.

    • Alkol kilidi kurulum ön hazırlığı: Motorlu araçlarda satış sonrası alkol kilitleme cihazlarının takılmasını kolaylaştıran standart bir arayüz.

    • Gelişmiş acil frenleme sistemi: Olası bir çarpışmayı otomatik olarak algılayabilen ve bir çarpışmayı hafifletmek veya çarpışmadan kaçınmak amacıyla aracı yavaşlatmak için aracın frenleme sistemini harekete geçirebilen sistem.

    • Gelişmiş sürücü dikkat dağınıklığı uyarısı: Sürücünün trafik durumuna dikkat etmeye devam etmesine yardımcı olan ve dikkati dağıldığında sürücüyü uyaran sistem.

    • Geri manevrada algılama: Geri manevra sırasında öncelikle çarpmayı önlemek amacıyla sürücünün aracın arkasındaki insanların ve nesnelerin varlığından farkında olmasını sağlayan sistem.

    • Lastik basınç izleme sistemi: Lastiklerin basınç değerlerini veya zaman içinde basınç değişimini değerlendirebilen ve araç hareket halindeyken kullanıcıya ilgili bilgileri iletebilen, araca takılı sistem.

    • Olay veri kaydedicisi: Çarpışmadan hemen önce, çarpışma sırasında ve hemen sonrasında çarpışmanın kritik parametrelerini ve bilgilerini sadece kaydetme ve depolama amacıyla kullanılan sistem.

    • Şeritten ayrılma uyarı sistemi: Aracın kullandığı şeridin dışına sapması durumunda sürücüyü uyaran sistem.



    Yönetmelikte sözü geçen M, N, O sınıfı araçların tanımları ise şöyle:




    • M Sınıfı: En az dört tekerlekli ve yolcu taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.

    • N Sınıfı: En az dört tekerlekli ve yük taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.

    • O Sınıfı: Bir motorlu araç tarafından çekilen römork veya yarı römork motorsuz yük taşıma araçlarıdır.



    Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/05/20200514-2.htm







  • Geç kalındı ama hiç yoktan iyidir. Bu ülkede ESP sistemi olmayan otobüsler nedeni ile yıllarca otobüs kazasını olağan şekilde izledik... 2015 yılından itibaren aşamalı olarak zorunlu hale geldi...

    Soner Yalçının https://www.sozcu.com.tr/2015/yazarlar/soner-yalcin/ferit-sahenkten-akpli-kuzuya-945617/ESP SKANDALI adlı bir yazısı var, konuyu iyi anlatmış.

    Keşke böylesine önemli güvenlik teknolojilerinde ab ile aynı anda tanışsak.

    Zaten Lüks olarak tanımlanan bir çok araçta bu özellikler doğal olarak var. Şu insanımızca anlaşılmalıdır ki; bunlar lüks değil, olmazsa olmaz gereksinimlerdir.
    Bir de şu 2. el araç satışına kesinlikle bir denetim getirilmeli. Ne bileyim tarcanlar gibi bir yerden geçmeden o araç satılamamalı. Dolandırıcılara, namussuzlara çok ciddi cezalar gelmeli. Üzerlerine belki araç almaları ya da satmaları yasaklanmalı.

    Ağır hasarlı araçların bir çoğu da yine hem kullanıcılar için hemde diğerleri için tehlikeli. Ki maalesef Türkiye şartlarında hem biraz önce bahsettiğim ehliyet durumu yüzünden hem de piyasa şartları yüzünden trafikteki o cillop gibi görünen araçların rahat yarısı aslında ağır hasarlı. Bunların çoğu trafikten men edilmeli.
    Gerçekten takdir ediyorum. Geç de kalınmış olsa alınmış son zamanlardaki en mantıklı karar.
    Bir de "yarından itibaren yürürlüğe girecek..." diye başlamayan kararların alınıyor olması, sonunda ülkenin uzun vadeli olmasa da orta vadeli plan yapıyor olması açısından ayrıca sevindirici.
    Tek soru; bu yönetmelik yürürlüğe girene kadar, örneğin şerit takip sistemi için, hazırlanmış düzgün şeritler/yollar görecek miyiz?
  • Mümkün değil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geç kalındı ama hiç yoktan iyidir. Bu ülkede ESP sistemi olmayan otobüsler nedeni ile yıllarca otobüs kazasını olağan şekilde izledik... 2015 yılından itibaren aşamalı olarak zorunlu hale geldi...

    Soner Yalçının https://www.sozcu.com.tr/2015/yazarlar/soner-yalcin/ferit-sahenkten-akpli-kuzuya-945617/ESP SKANDALI adlı bir yazısı var, konuyu iyi anlatmış.

    Keşke böylesine önemli güvenlik teknolojilerinde ab ile aynı anda tanışsak.

    Zaten Lüks olarak tanımlanan bir çok araçta bu özellikler doğal olarak var. Şu insanımızca anlaşılmalıdır ki; bunlar lüks değil, olmazsa olmaz gereksinimlerdir.





  • aybey A kullanıcısına yanıt
    sana göre lüx olmayabilir onu üreticilere sormak lazım yeni arge maliyetleri olacak dolayısı ile fiyat düzenlemeleri de olur.. heleki almanların fransızların dünya otomobil pastasının neredeyse yarısını yedigini varsayarsak takırtukur arabaları kolayca satıyorlar , onları yeni fırsatlarla hizaye getiriiriz oda togg

  • Bir de şu ehliyet dağıtımını böyle bedava yapmasalar. Biraz gerçekten kullanmayı bilenlere falan verebilseler çok iyi olur. Yani 4 yaşın üzerinde kazasız araba neredeyse yok gibi bir şey. Herkes çarpışan araba gibi kullanıyor. Çok değil bundan 7-8 sene öncesinde arabayı defalarca yerinden kaldıramayan adama ehliyet veriyorlardı. Eşimin ehliyet sınavında şok olmuştum. Daha arabanın kapısını açamayanlar vardı :) Şaka gibi. Bu kadar bedava olmamalı. Hani sırf kendi canlarından olsalar banane. Ama yarın öbürgün seni de canından ediyorlar.

  • ugur.k U kullanıcısına yanıt
    Oldu bile
  • Bir de şu 2. el araç satışına kesinlikle bir denetim getirilmeli. Ne bileyim tarcanlar gibi bir yerden geçmeden o araç satılamamalı. Dolandırıcılara, namussuzlara çok ciddi cezalar gelmeli. Üzerlerine belki araç almaları ya da satmaları yasaklanmalı.

    Ağır hasarlı araçların bir çoğu da yine hem kullanıcılar için hemde diğerleri için tehlikeli. Ki maalesef Türkiye şartlarında hem biraz önce bahsettiğim ehliyet durumu yüzünden hem de piyasa şartları yüzünden trafikteki o cillop gibi görünen araçların rahat yarısı aslında ağır hasarlı. Bunların çoğu trafikten men edilmeli.

  • Araç içi kamera zorunlu olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece ticari araçlara gelmiş ama bence binek arabalara da gelmeli. ve bu tarz güvenlik donanımlarında artık en alt donanımlarda standart olaması lazım.
    Şerit takip sistemi tek başına risk oluşturabiliyor. Mesela yan şeritten size doğru gelen bi araç varsa ve kaçmak için manevra yaptığınızda araç tekrar şeride girmeye çalışacak ve çarpışma kaçınılmaz olacak. Yanlarda çarpışma önleyici de olmak zorunda.

  • Gerçekten takdir ediyorum. Geç de kalınmış olsa alınmış son zamanlardaki en mantıklı karar.
    Bir de "yarından itibaren yürürlüğe girecek..." diye başlamayan kararların alınıyor olması, sonunda ülkenin uzun vadeli olmasa da orta vadeli plan yapıyor olması açısından ayrıca sevindirici.
    Tek soru; bu yönetmelik yürürlüğe girene kadar, örneğin şerit takip sistemi için, hazırlanmış düzgün şeritler/yollar görecek miyiz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faniseyler

    Sadece ticari araçlara gelmiş ama bence binek arabalara da gelmeli. ve bu tarz güvenlik donanımlarında artık en alt donanımlarda standart olaması lazım.
    Şerit takip sistemi tek başına risk oluşturabiliyor. Mesela yan şeritten size doğru gelen bi araç varsa ve kaçmak için manevra yaptığınızda araç tekrar şeride girmeye çalışacak ve çarpışma kaçınılmaz olacak. Yanlarda çarpışma önleyici de olmak zorunda.
    Sadece ticari araçlar için değil binek araçlar içinde zorunlu sistemler. Ayrıca şeritte tutma sistemi araç sizin direksiyon müdahaleniz dışında şeritten ayrılırsa devreye giriyor. Yani siz direksiyona bir yön değiştirme kuvveti uyguladığınızda devreden çıkıyor, dediğiniz gibi bir durum oluşmuyor. Bununla birlikte ilk ayrılma anında sadece uyarı veriyor sesli ve titreşimli siz direksiyona döndürme kuvveti uyguladığınızda zaten devrede olmayacak.




  • aulkem kullanıcısına yanıt
    Bu 2019/2144 sayılı AB Yönetmeliğinin Türkçeleştirilmesi, keşke bizimde böyle planlı ulusal mevzuatımız olsa bahsettiğiniz gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 15 Mayıs 2020; 13:37:6 >
  • Kamera bencede zorunlu olmalı..
    Tabi bu donanımlar eskiden opsiyondu şimdi fiyata en kötü 15bin ekler.. Toplam fiyat artınca vergi dilimide değişir..

  • Yollarda şerit çizgileri istiyoruz.

  • Bu hükumetin 18 yıldaki en iyi icraatı olabilir.
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    şimdi sistem daha zor. biraz araştırınca görürsünüz. Milleti bırakıyorlar ki biraz daha para emelim diye.

  • Karayolları yasalarında ve standartlarında çok geride olduğumuzu düşünürdüm. Araba üretmiyor olmanın buna katkısı çok tabii. Avrupa ve ABD'deki yasalara kısaca göz atınca çok mantıklı detaylara bile dikkat edilmiş. Bizde karga tulumba her araç farklı standartlarda giriş yapabiliyor ülkeye. ABD standardı, Avrupa standardı hiç farketmiyor. Bu da kazalardaki ölüm riskini vs. arttırıyor doğal olarak. Bu noktalarda umarım daha da ilerleriz ve bir standart oturtabiliriz.

  • yorumculuklar Y kullanıcısına yanıt
    Ülkemizde bahsettiğiniz gibi bir durum yok. Avrupa Birliği ile tam uyumlu haldeyiz. Ülkemize sadece ABD ya da sadece başka bir ülkenin standardına göre üretilen araç giremez.

    Türkiye'de ithal bir aracın satılması için Avrupa Birliği Tip Onayına sahip olması gerekiyor. Yani Avrupa Birliği asgari şartlarını sağlamayan herhangi bir araç ülkemize ithal edilemez, satılamaz.

    Aynı şekilde otomotiv alanında mevzuatımızda Avrupa Birliği ile birebir aynı. Bununla birlikte Birleşmiş Milletler otomotiv mevzuatı da ülkemizde uygulamada. Yani bugün Almanyada bir araç üretilmek için ya da ithal edilmek için hangi asgari şartlara sahipse ülkemizde de aynı şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 15 Mayıs 2020; 16:49:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yoldaki şahinler ne olacak.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.