|
Bildirim
Dinamik zorluk 2000'lerin başında oyunlara yerleştirilmeye başlandı. Birçok oyunda gizli tutuluyor. Mesela geçtiğimiz aylarda Resident Evil 4'te dinamik zorluk olduğu itirafı geldi yapımcısından. Ne kadar çok ölürseniz, o bölümü kolaylaştıracak ufak değişimler meydana geliyor. Günümüzde rekabetçi oyunların tamamında da bu sistem kullanılıyor. Yine başka bir örnek vermek gerekirse geçtiğimiz sene EA sports kendi yarattığı dinamik zorluk sistemini amerikan patent merkezine kaydettirdi. Resmi olarak bildirmek zorunda olduğu için sistemin nasıl çalıştığının detaylı bir şekilde anlatıldığı resmi belgelerde public olarak paylaşıldı. Yeteneksiz veya az oynadığı gerekçesiyle oyunda başarısızlık yaşayan oyuncuların oyundan kopmaması amaçlanarak onların lehine değişen kodlamalar olduğu anlatılıyor. İnternette resmi patent bildirim metninde tamamı yazıyor bakabilirsiniz.
Bu nesilde ise dinamik zorluk artık kameralara taşındı. Eğer pc, konsol veya televizyonun kamerası varsa o kamera ile bağlantı kuruyor ve surat mimiklerinizden sinirli,mutlu,mutsuz olduğunuzu tespit ederek değişimler yapılıyor. Milyar dolarlık bir sektör haline gelen oyunlarda artık amaç yalnızca herkesi başarılı hissetirmek ve daha fazla para kazanmak. Bungie'nin bilim ekibi var, oyun bölümü olan üniversitelerde ders olarak anlatılıyor. Anlaşmalı oldukları bilim adamları ile oyunda yaptığınız her hareketin verilerini inceliyorlar. Attığınız her adımın, yaptığınız her hareketin kayıtlarını inceliyorlar. En çok nerede gezdiğiniz, en çok neler yaptığınızın sebepleri bu bilim ekibi tarafından inceleniyor ve ona göre değişiklikler yapıyorlar. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aschil -- 10 Mayıs 2020; 18:14:39 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
|
|
|