Şimdi Ara

Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
2.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Japon otomobil üreticisi Toyota, koronavirüs pandemisi nedeniyle  prömiyerini ertelemek zorunda kaldığı yeni crossover modelini sonunda tanıttı. Araç esasında iptal edilen Cenevre Otomobil Fuarı'nda sahneye çıkacaktı ama sagın nedeniyle bu gerçekleşemedi.



    Yaris Cross olarak adlandırılan model isminden de anlaşışabileceği üzere beş kapılı Yaris'le aynı TNGA-B platformunu paylaşıyor. Ancak karşımızda hatchback'in modifikasyondan geçirilmiş versiyonundan ziyade tamamen yeni bir model var.





    RAV4'ten esintiler taşıyor



    Toyota Yaris Cross'un tasarımı oldukça muhafazakâr. Araç her haliyle büyük kardeşi Toyota RAV4 göz önünde bulundurularak tasarlandığını belli ediyor. Genel görünüm ve çamurluk kemerlerinin tasarımı da zaten bunu doğrular nitelikte.



    Ayrıca Bkz.2021 Opel Mokka'nın teaser videosu paylaşıldı



    Yeni model, Yaris'ten sadece ismini değil 2.560 mm'lik aks mesafesini de miras almış. Ancak 4.180 mm uzunluğa sahip aracın standart modelden 240 mm daha uzun olduğunu belirtelim. Bununla birlikte hatchback'den 20 mm daha geniş ve 90 mm daha yüksek.



    Yaris Cross'un 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltukları daha fazla bagaj alanı ve daha geniş bir iç mekanla sonuçlanıyor. Bagaj bölmesindeki zeminin yüksekliğinin ayarlanabilmesi ise bir başka avantaj.





    Hibrit motor ve dört tekerlekten çekiş



    Toyota Yaris Cross'in kaputunun altında 1.5 litrelik üç silindirli benzinli motor ve elektrik motorundan oluşan hibrit ünite var. Toplamda 116 beygir güç üretebilen bu motor ünitesine dört tekerlekten çekiş (AWD-i) sistemi eşlik ediyor.



    Otomobilin ayrıca Yaris hatchback gibi 1.5 litrelik 3 silindirli benzinli motora sahip bir verisyonunun da sunulması planlanıyor. Toyota Yaris Cross, hatchback versiyonu ile birlikte Fransa'daki Valenciennes fabrikasında üretilecek.



    Şirket yılda 150.000'den fazla Yaris üretmeyi planlıyor. Renault Captur, Nissan Juke ve Ford Puma gibi modellerle yarışacak olan yeni model, 2021 yazında Avrupa'da satışa sunulacak.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross
    Toyota yeni crossover modelini resmen tanıttı: Yaris Cross








  • pil olarak nimh yerine yeni yaristeki gibi liion kullanildiysa cok iyi. oturakli duruyor arka hatlari guzel. on farlar ilk basta puma'yi andirdi.
    bu klasmanda puma disardan cok can alici dursa da en ust pakette opsiyonel de olsa elektronik park freni vs olmamasi buyuk eksiklik.
    tipini elestirenler cikabilir ama farklilik acisindan iyi bir model. lityum batarya ile sehirici tuketim manyagi olur. orta ekran rav4'e yakismasa da burada kotu durmuyor. tek gozume carpan igrenc vites kolu.
    tam tersi lityum iyon bataryalarda memory effect denilen sey yok. nimh piller ise tam bosaltmaya ihtiyac duyarlar. ayrica battery cycle yine lityum iyonda daha iyi. kaynak icin hitachi'nin yayinladigi akademik makale vardi oraya bakabilirsiniz. devamli sarj olup bosalan ve dengede tutulan bataryanin lityum olmasi daha iyidir. en basitinden telefonlarimizda artik yuzde kacta sarja soktugumuz etkiliyor mu? kaldi ki lityum iyon bataryalar her turlu daha iyi. toyota'nin nimh diretmesinin tek sebebi vakti zamaninda deli gibi yatirip yapip daha meyvesini alamadan diger ureticilerin lityuma kaymasi. simdi panasonic ortakligiyla lityum batarya uretimleri hizlaninca 180 derece donuslerine taniklik ederiz. plug in araclarda da normal hibrittekiler gibi motordan sarj olma var zaten. tek artisi disardan kaynakla da sarj olabilmesi. nimh'nin tek artisi ekstrem sicakliklardaki performansi. bu sebeple soguk iklimlerde pazarlamak istedigi 4x4 araclarda nimh kullandiklarini soyluyorlar. fakat ister kapladigi alan ister agirligini dahil edin rakip olamaz.

    her seyi gectim abd'de sattigi araclarinda bile kullandigi batarya politikasi tartisma konusu olan firmadan bahsediyoruz. camry modeline bakin. giris versiyonunda lityum varken ust pakette nimh var. ikisinin tuketim verilerini de kiyaslayin ne demek istedigimi daha net gorursunuz.

    hala atmosferik motor gelistirdikleri icin uretimin tamamen komure dayali oldugu yerlerden veri alip benzinli motoru elektrik motorundan masum gostermeye calisan japonlardan bahsediyoruz. fazla duygusal olmayalim.
  • pil olarak nimh yerine yeni yaristeki gibi liion kullanildiysa cok iyi. oturakli duruyor arka hatlari guzel. on farlar ilk basta puma'yi andirdi.
    bu klasmanda puma disardan cok can alici dursa da en ust pakette opsiyonel de olsa elektronik park freni vs olmamasi buyuk eksiklik.
    tipini elestirenler cikabilir ama farklilik acisindan iyi bir model. lityum batarya ile sehirici tuketim manyagi olur. orta ekran rav4'e yakismasa da burada kotu durmuyor. tek gozume carpan igrenc vites kolu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 23 Nisan 2020; 16:42:48 >
  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    nimh bataryalar yuksek enerji yogunluguna sahip olmasada hybrid araclara daha uygun bir secim. hybrid aracda batarya hizli sekilde surekli dolup bosaliyor, bu tip kullanim icin nimh daha uygun. arac plug-in hybrid olacaksa tamamen ayri konu.

  • CHR gibi tipsiz ve kullanissiz igrenclik abidesi cross aractan sonra efsane gorunuyor :)

    Ayrica toyota tarafindan musteri feedbackleri ve ulkelerin yasalarina da goz atilmis olacak ki 1.8 hybrid gibi sacma sapan bir motor yerine 1.5 hybrid gercekten hybrid dusunmeyenleri bile dusundurecek bir motor secenegi..


    Bu sefer olmus ama alacak olsam yine de tercihim 2008 den yana olurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 23 Nisan 2020; 17:16:41 >
  • kullanıslı ve çok güzel gözüküyor 1,5 hybrid 'le harika olmuş
  • Yavru Rav4 gibi olmuş. Fena değil. CHR'ı da bu şekilde makyajlarlarsa o da tipini biraz daha toparlar.

  • Toyota'dan ziyade Kia havası sezdim tasarımda.

  • Bize değildir o, bize olsa vergiden duramazsın.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    tam tersi lityum iyon bataryalarda memory effect denilen sey yok. nimh piller ise tam bosaltmaya ihtiyac duyarlar. ayrica battery cycle yine lityum iyonda daha iyi. kaynak icin hitachi'nin yayinladigi akademik makale vardi oraya bakabilirsiniz. devamli sarj olup bosalan ve dengede tutulan bataryanin lityum olmasi daha iyidir. en basitinden telefonlarimizda artik yuzde kacta sarja soktugumuz etkiliyor mu? kaldi ki lityum iyon bataryalar her turlu daha iyi. toyota'nin nimh diretmesinin tek sebebi vakti zamaninda deli gibi yatirip yapip daha meyvesini alamadan diger ureticilerin lityuma kaymasi. simdi panasonic ortakligiyla lityum batarya uretimleri hizlaninca 180 derece donuslerine taniklik ederiz. plug in araclarda da normal hibrittekiler gibi motordan sarj olma var zaten. tek artisi disardan kaynakla da sarj olabilmesi. nimh'nin tek artisi ekstrem sicakliklardaki performansi. bu sebeple soguk iklimlerde pazarlamak istedigi 4x4 araclarda nimh kullandiklarini soyluyorlar. fakat ister kapladigi alan ister agirligini dahil edin rakip olamaz.

    her seyi gectim abd'de sattigi araclarinda bile kullandigi batarya politikasi tartisma konusu olan firmadan bahsediyoruz. camry modeline bakin. giris versiyonunda lityum varken ust pakette nimh var. ikisinin tuketim verilerini de kiyaslayin ne demek istedigimi daha net gorursunuz.

    hala atmosferik motor gelistirdikleri icin uretimin tamamen komure dayali oldugu yerlerden veri alip benzinli motoru elektrik motorundan masum gostermeye calisan japonlardan bahsediyoruz. fazla duygusal olmayalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel ama para yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ön tasarım Opel olmuş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şu tip çamurluklardan bir tek ben mi nefret ediyorum? Cidden iğrenç

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 500 bin yazarlar şimdi buna

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ön tasarımı birebir Kia olmuş, marka algısı olarak rezalet bir durum bence.

  • 1.5 olması türkiyede tercih edilmesini sağlayacaktır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    Nimh pillerin avantajı ucuz olması, ileride Toyota tüm serilerinde lion bataryaya geçtiğinde bu avantaj olmaktan çıkacak
  • Bu japonlar dış tasarımdan gram anlamıyor biraz mazda iyi ama toyota ve honda çok berbatlar abartılı uçuk kaçık tasarımları var motorları kaliteli olmasa kimse yüzlerine bakmaz.

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    yazdiklarinizin cogu dogru ama olaya cok yanlis yerden bakiyorsunuz. olay bataryanin verimliligi, omru ve enerji yogunlugu degil, olay ihtiyac aninda verebildigi maksimum enerji, maksimum amper cikisi. lityum batarya bu konuda nimh a karsi zayif kaliyor. ozelliklede soguk iklimlerde, sogukda lityum bataryanin performans dusuyor. tesla gibi cok sayida bataryaniz varsa bataryalari paralel bagliyarak yeterli yuksek amper olusturrusunuz, bu yuzden plug-in hybrid ler ayri konu dedim ama normal hybrid de buyuk batarya olmaz, bataryanin amaci uzun sureli enerji depolama degil anlik doldur bosalttir. bu yuzden normal hybridde nimh avantajli hale geliyor ayni isi daha ufak daha ucuz bir batarya ile gorebiliyorsunuz. sayet amac plug-in hybriddeki gibi araci sarj ederek belli bir kilometreyi sadece elektrikle gitmek degilse. ayrica tesla soguk havalar icin bataryalarini isitan ayri bir sisteme sahiptir. teknolojik olarak guzel seyler ama buyuk batarya ayni zamanda yuksek fiyat demek, tesla ornegindeki gibi sadece batarya ekonomik bir araba fiyatina geliyor. muhendislikde A malzemesinin B malzemesine mutlak ustunlugu diye bir durum soz konusu degildir. A ve B nin daima farkli sartlarda once cikan farkli ozellikleri olur. Muhendislik yapacaginiz uygulamanin sartlarina uygun olanini secmektir.




  • buna da şimdi ne kadar para isterler şimdi
  • Fransızlar her yönden bu işini çözmüş.<br />Peugeot ve Renault rakiplerine örnek alması gerek.<br />Favorim PEUGEOT ??

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.