Şimdi Ara

Crytek Grafik Mühendisi: PS5, Xbox Series X'ten Daha İyi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
2
Favori
4.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  
    PlayStation 5 ve Xbox Series X'in teknik özelliklerine baktığımızda Microsoft'un yeni nesil konsolu daha önde gibi duruyor fakat Crytek'ten Ali Saheli öyle düşünmüyor.
     
    Crytek'in grafik mühendisi Ali Saheli, İranlı website Vigiato ile gerçekleştirdiği bir röportajda PlayStation 5'in Xbox Series X'ten daha iyi olduğunu dile getirdi.
     
    "Geliştiriciler, en yüksek performansa ulaşabilmek konusunda PlayStation 5'in kodlaması en kolay konsol olduğunu söylüyor. Yazılım açısından PlayStation 5'te kodlama yapmak oldukça basit ve konsolun geliştiricileri özgür kılan çok sayıda özelliği var. Genel olarak, PlayStation 5 daha iyi bir konsol diyebilirim."
     
    Hangi cihaz daha iyi diye sorulduğunda da "Hiç kuşku yok ki, kesinlikle PlayStation 5. Ben bir programcı olarak PlayStation 5'in çok daha iyi bir konsol olduğunu söylüyorum ve Xbox Series X'in PlayStation 5'ten üstün olduğu bir tane avantaj sayabilecek programcı bulabileceğinizi sanmıyorum." şeklinde yanıt verdi.
     
    İki konsol da bu yılın son aylarında piyasaya sunulacak. Net çıkış tarihi ve fiyat bilgileri henüz paylaşılmadı.








  • Açıklamanın tamamında niye böyle dediğinin detaylarını paylaşmış:
    https://www.gamepressure.com/newsroom/crytek-engineer-ps5-is-much-better-than-xbox-series-x/zb1a90

    Şöyle diyor: Xbox'ın komponentleri arasında darboğazlar olduğu için 12 tflops gibi bir güce sadece ideal şartlar altında ulaşmak mümkün. Bunun en iyi örneği konsolun RAM çözümüymüş, Xbox One'da da yaptıkları bir hata varmış: RAM'i 2 parçaya bölmüşler, bunlardan biri yüksek band genişliğine sahipken diğeri değilmiş.

    Bunun dezavantajı ise kodlamada şuymuş: Toplamda ram'in hızlı olan parçasına koymak istedikleri şeylerin (verilerin/paketlerin) miktarı, bu bölümlenmiş parça için fazlaymış. Bu da kodlama da sıkıntılara yol açıyormuş (darboğaza yani). Bu noktada eğer 4K çözünürlüğü de desteklemek isterlerse bu da bambaşka bir hikayeye dönüşecekmiş. Yani GPU'ya ramlerden giden veri miktarı ile alakalı bir darboğaz varmış anlattığının en basit hali bu.

    Pratikte ne kadar doğru olur şu an için bilmek zor ama oyunlarda her şey grafik programlama değil. Performansı sömüren en büyük etken oyunlardaki 3D ortamların bütünü. Bu da işlem gücü ile alakalı bir şey. Şu an için şartlar eşitlenecekmiş gibi bir atmosfer var. Göreceğiz ne olacak.
    Salla salla gelsin. Kuyruğu sıkışınca,Herif bütün tweetleri kaldırdı ve röportajın içeriğini kabul etmediğini açıkladı. Burada anlatılanların hepsi platform fanı bir adam tarafından masal şeklinde anlatılmıştır.

    Komediye bakın PS5,36CU işe max.performansda çalışabilecek iken 52CU XSX de asla performans maximize edilemezmiş. XSX’in kilitli saat hızları aptalcaymış,split RAM hataymış.

  • Ortalık karışır....

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen ertelenecek konsol çıkışları çıktığında görürüz artık hangisinin kaliteli olduğunu

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Yav he he..

    Birisi şuna 9.2 TFLOPS ile 12 Teraflops arasında ki farkı açıklasın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackTower_35 -- 6 Nisan 2020; 17:59:16 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla tek bir kişiye değil, bir kaç uzmana bakmak gerekir. Dar görüşlü olmamak lazım. En iyi kim çıkıştaki incelemelerden görürüz.
  • Bunu diyen de bir iranlı.
  • Ulan herkesin desteklediği bir şeyi nasıl sevebilirim diye düşünüyorum da harbi zor ya. Yedi düvel birleşmiş hepsi sony'nin sırtını sıvazlıyor. İnadına xbox fanboyu olucam yeter bu ne ya :/ mafya mı lan bunlar rezil donanımlarıyla herkes alkış tutuyor bunlara?

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlackTower_35

    Yav he he..

    Birisi şuna 9.2 TFLOPS ile 12 Teraflops arasında ki farkı açıklasın..


    Ps4 1,84 TFLOPS, Xbox one x 6 TFLOPS. Aradaki grafik farkına bak.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Açıklamanın tamamında niye böyle dediğinin detaylarını paylaşmış:
    https://www.gamepressure.com/newsroom/crytek-engineer-ps5-is-much-better-than-xbox-series-x/zb1a90

    Şöyle diyor: Xbox'ın komponentleri arasında darboğazlar olduğu için 12 tflops gibi bir güce sadece ideal şartlar altında ulaşmak mümkün. Bunun en iyi örneği konsolun RAM çözümüymüş, Xbox One'da da yaptıkları bir hata varmış: RAM'i 2 parçaya bölmüşler, bunlardan biri yüksek band genişliğine sahipken diğeri değilmiş.

    Bunun dezavantajı ise kodlamada şuymuş: Toplamda ram'in hızlı olan parçasına koymak istedikleri şeylerin (verilerin/paketlerin) miktarı, bu bölümlenmiş parça için fazlaymış. Bu da kodlama da sıkıntılara yol açıyormuş (darboğaza yani). Bu noktada eğer 4K çözünürlüğü de desteklemek isterlerse bu da bambaşka bir hikayeye dönüşecekmiş. Yani GPU'ya ramlerden giden veri miktarı ile alakalı bir darboğaz varmış anlattığının en basit hali bu.

    Pratikte ne kadar doğru olur şu an için bilmek zor ama oyunlarda her şey grafik programlama değil. Performansı sömüren en büyük etken oyunlardaki 3D ortamların bütünü. Bu da işlem gücü ile alakalı bir şey. Şu an için şartlar eşitlenecekmiş gibi bir atmosfer var. Göreceğiz ne olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 6 Nisan 2020; 21:27:5 >




  • Salla salla gelsin. Kuyruğu sıkışınca,Herif bütün tweetleri kaldırdı ve röportajın içeriğini kabul etmediğini açıkladı. Burada anlatılanların hepsi platform fanı bir adam tarafından masal şeklinde anlatılmıştır.

    Komediye bakın PS5,36CU işe max.performansda çalışabilecek iken 52CU XSX de asla performans maximize edilemezmiş. XSX’in kilitli saat hızları aptalcaymış,split RAM hataymış.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Metal-Gear

    Açıklamanın tamamında niye böyle dediğinin detaylarını paylaşmış:
    <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=142746329&url=https://www.gamepressure.com/newsroom/crytek-engineer-ps5-is-much-better-than-xbox-series-x/zb1a90" data-href="https://www.gamepressure.com/newsroom/crytek-engineer-ps5-is-much-better-than-xbox-series-x/zb1a90">https://www.gamepressure.com/newsroom/crytek-engineer-ps5-is-much-better-than-xbox-series-x/zb1a90</a>

    Şöyle diyor: Xbox'ın komponentleri arasında darboğazlar olduğu için 12 tflops gibi bir güce sadece ideal şartlar altında ulaşmak mümkün.Bunun en iyi örneği konsolun RAM çözümüymüş, Xbox One'da da yaptıkları bir hata varmış: RAM'i 2 parçaya bölmüşler, bunlardan biri yüksek band genişliğine sahipken diğer değilmiş.

    Bunun dezavantajı ise kodlamada şuymuş: toplamda ram'in hızlı olan parçasına koymak istedikleri şeylerin (verilerin/paketlerin) sayısı, bu bölümlenmiş hızlı parça için fazlaymış. Bu da kodlama da sıkıntılara yol açıyormuş. Bu noktada eğer eğer 4K desteklemek isterlerse bu da bambaşka bir hikayeye dönüşecekmiş. Yani GPU'ya ramlerden giden veri miktarı bir darboğaz vesilesi olacakmış anlattığına bakılırsa.

    İşin özeti: 12 Tflops'u kullanmak için GPU'ya tam erişim lazım, bu tflops isimli işlem gücü GPU'da başlıyor, ama oraya gidene kadar programlama açısında yolda tıkandıklarını ifade ediyor kısaca.


    Peki Xbox bunu görememiş mi ya da geliştiricilerle hiç masaya oturmamışlar mı?




  • İşte crytek bunlar yüzünden batıyor. Sen oyun yap oyun bırak lafı
  • Xboxx dünyanın en iyi konsolu ama yediği fark ortada 4k minecraftçıları piste alalım oynasınlar
  • Adam iranlı, ps4 japon, xbox abd menşeili..

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Son kullanıcıya gelene kadar, hele bu konuda bilgi yoksa yalnızca rakamlar üzerinden mastürbasyon yapıyorlar.

    Ben, SSD'nin PS5 için ciddi işe yarayacak bir gelişme olduğunu düşünüyorum. SSD'yi yalnızca hızlı depolama olarak kullanmak yerine farklı anlamlarda faydalanmak çok mantıklı. Eğer o meşhur soğutma problemini hallederse Sony, işi kotarır. PS4 Pro'nun uçak gibi takılmasından sonra açıkçası o anlamda korkmuyor değilim.

    Series X ise darboğaz vs. konularını bir şekilde çözecektir. Belki son bir hamle ile, belki erteleme ile (corona) ve belki de Series adının altını doldurup yeni bir model ile hallederler. Önemli olan, Ms, oraya 1. parti olarak ne çıkaracak? Yoksa multiplatformda uçurum olmayacağını herkes biliyor ve deneyimledi. Hem PS5'in SSD'si ve kodlama alanındaki yetenekleri, hem de SX'in gücünün anlamı özel oyunlarda görülür.

    Elbette bu tek bir yapımcının yorumu. E3 falan olaydı da göreydik bunları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wayward Son -- 6 Nisan 2020; 18:48:2 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Wayward Son kullanıcısına yanıt
    Bence bu herif bu “dar boğaz”olayını bi tarafından uydurdu. PS5’in SSD ile mucizeler yaratacağı konusuda bana tamamen peri masalı geliyor. Yaptığı açıklamaya bakın,XSX deki kilitli saat hızlarını dezavantaj olarak görüyor,36CU makine maximum performansda çalışabilecekken,daha geniş GPU çalışamazmış. Zaten ResetEra da ki bazı geliştiriciler,bu röportajın tamamen dikkat çekme istenmesinden başka bişey değil dediler ve orada konu kilitlendi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.