|
Bildirim

|
|
Ray Tracing Nvidia'nın teknolojisi değildi zaten. Uzun yıllardır filmlerin CGI sahnelerini render etmek için kullanılıyordu. Bir sürü Render motorunun desteklediği bir şeydi, aşağı yukarı her 3D sanatçı sunumlarını RayTrace rendering ile yapıyorlardı. Vray, Redshift, Corona, Arnold renderer gibi motorlar ile yıllardır kullanılıyor. Geçmiş yıllardan beri oyunların CGI sahnelerini render etmek içinde kullanıldı bu teknik.
En isabetli hesaplaması CPU üzerinden yapılabilen ve render sürelerini çok uzatan bir yöntemdi. Filmler için yüzbinlerce liralık Render Farmlar kullanılıyordu CGI sahneleri RayTracing ile render etmek için. İşte Nvidia'nın yaptığı şey bunu geliştirmek değil, bunu ilk defa gerçek zamanlı olarak GPU üzerinden oyun motorlarının içerisinde kullanılabilir hale getirmek oldu. Büyük bir adım attı yani. Bunu aslında herkes biliyor, yutturmalık bir durumu yok o yüzden. Ancak şunu iyi ayırt etmek lazım, bu aslında Full Ray Tracing değil, Hybrid Rendering. Yani o bahsettiğim CGI filmlerin tüm sahne detaylarının RayTrace ile render edilmesine benzemiyor bu RTX. Oyunlarda gölge ve yansımaya dair ışık fonksiyonlarını nispeten düşük Sample değerindeki Ray'ler ile hesap eden bir Hybrid sistem bu. Hatta çoğunlukla oyunun 3D ortamında bulunan yalnızca anahtar noktaları RT ışıklar ile render edip gerisini eski rasterleme yolu ile render ediyorlar oyun motorlarında şu an. Tekniğin kaynağı ise Ray Casting'e dayanıyor. İlk 3D olarak çıkan Wolfenstein oyununda kullanılmıştı Ray Casting. Sadece desteklediği geometri tipi en basit Primitive objeleri kapsadığı için şu anki RayTracing ile kıyaslanamaz kalite açısından, performans olarakta sorun çıkarmıyordu bu yüzden. Yani Ray Tracing, taaa 1992 yılında çıkmış Wolfenstein 3D oyununda kullanılmış olan Ray Casting teknolojisinin geliştirilmiş hali. Nvidia böyle bir şeyi ben icad ettim diyemez yani. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 31 Mart 2020; 17:37:23 > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
İmzam isyankardır! O yüzden kuraları çiğnedim || Kurallar Yikilmak icindir
|
|
|
_____________________________
İmzam isyankardır! O yüzden kuraları çiğnedim || Kurallar Yikilmak icindir
|
|
|
_____________________________
Not: Bu üyelik Haberlere, siteye üye olmadan yorum yapmak isteyen
kullanıcılar için sistem tarafından kullanılan bir robottur. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 31 Mart 2020; 19:23:30 > |
|
_____________________________
Artstation:https://www.artstation.com/evren01
|
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Not: Bu üyelik Haberlere, siteye üye olmadan yorum yapmak isteyen
kullanıcılar için sistem tarafından kullanılan bir robottur. |
|
|
_____________________________
İmzam isyankardır! O yüzden kuraları çiğnedim || Kurallar Yikilmak icindir
|
|
|
_____________________________
Not: Bu üyelik Haberlere, siteye üye olmadan yorum yapmak isteyen
kullanıcılar için sistem tarafından kullanılan bir robottur. |
|
|
_____________________________
ver yetkiyi gör etkiyi
|
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sarohan -- 1 Nisan 2020; 16:9:7 > < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
|
_____________________________
|