Şimdi Ara

Ray Tracing'in Dünü, Bugünü ve Yarını

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    Nvidia'nın hayatımıza getirmiş olduğu ray tracing teknolojisi ilk olarak 2018 yılında piyasaya sunuldu.

    İlk başlarda biraz emekleme aşamasındaydı fakat teknoloji her geçen gün kendini geliştirmeye devam etti ve yeni nesil ile birlikte hayatımıza daha çok girmeye ve oyunların görselliğinde vazgeçilmez bir öneme sahip olmaya hazırlanıyor.

    İlk olarak kısaca Ray tracing'in oyunlarda ne gibi farklılıklar yarattığından bahsedelim.
     
     
    Ray tracing oyunlarda gölgelerin ve yansımaların daha önce hiç olmadığı kadar gerçekçi olmasını sağlayan bir gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisi. Işığın gerçek dünyada nasıl hareket ettiğini simüle ederek ışıklandırmayı mümkün olduğunca gerçekçi ve doğru bir şekilde veriyor.

    Ekranda görünmeyen cisimlerin ve efektlerin yansımalarını, karakterlerin normal gölgelerini ve farklı ışıklar altındaki gölgelerini ve camdan giren ışığın odayı aydınlatışını çok daha gerçekçi bir şekilde yansıtıyor.

    Tek bir ışık kaynağından gelen ışınların yansımasıyla aydınlanan mekanlar gerçekçi bir görünüme sahip oluyor. Farklı ışık kaynaklarının bir araya geldiği ortamlarda ise her kaynaktan gelen ışınları ayrı ayrı takip etmesi sayesinde oluşan gölgeler de çok daha dinamik ve gerçekçi görünüyor. Genel olarak bir oyundaki atmosferin doğallığını en üst seviyede oyuncuya ulaştırıyor.
     
     
    Ray tracing ilk piyasaya sunulduğunda biraz teknoloji demosu tadındaydı. Desteklediği oyun sayısı kısıtlıydı, donanım maliyeti açısından herkesin ulaşabileceği seviyede değildi, oyun geliştiricileri bu konuda çok tecrübeli değildi ve performans düşüşlerine yol açıyordu.

    Desteklediği ve destekleyeceği oyun listesi şu şekilde:
     
    Atomic Heart, Battlefield 5, Boundary, Call of Duty: Modern Warfare, Control, Convallaria, Cyberpunk 2077, Deliver Us The Moon: Fortuna, Dying Light 2, Enlisted, FIST, Justice, JX3, MechWarrior 5: Mercenaries, Metro Exodus, Minecraft, Product DH, Project X, Quake II, Ring of Elysium, Shadow of the Tomb Raider, SYNCED: Off-Planet, Vampire: The Masquerade – Bloodlines, Watch Dogs Legion, Wolfenstein: Youngblood ve Xuan-Yuan Sword VII.
     
    Oyun sayısı hala çok değil fakat Nvidia ileride neredeyse tüm oyunlarda bu teknolojinin standart haline geleceğini söylüyor. Yeni nesil konsollarda da bu teknolojinin hayatımıza girecek olmasıyla çok daha fazla oyunda göreceğiz.
     
    Özellikle Microsoft'un kısa bir süre önce duyurduğu yeni API DirectX 12 Ultimate ile daha fazla kullanıcıya gerçek zamanlı ışın izleme ve gelişmiş grafik özellikleri ulaştıracak. Konsol tarafında DirectX 12 Ultimate Xbox Series X için doğrulandı. Yeni nesil Xbox konsolunda bulunacak VRS (Variable Rate Shading) teknolojisi görüntü kalitesini düşürmeden daha stabil kare hızları ve daha yüksek çözünürlükler sağlayacak. Hızlandırılmış donanım DirectX Raytracing teknolojisi ise gerçek zamanlı aydınlatma ve doğru yansımalar ile oyunlarda dinamik ve gerçekçi ortamlar sunacak. Bu sayede RTX 2000 serisi kartlarda bulunan özellikler yeni nesil konsollara da gelmiş olacak.
     
     
     
    Ray tracing'in Metro Exodus'u nasıl değiştirdiğine bakalım. Geçtiğimiz yılın en başarılı oyunlarından biri olan Metro Exodus atmosfer olarak çok güçlü bir oyun ve Ray tracing onu bir hatta birkaç seviye yukarı taşıyor.
     
    Metro Exodus'ta doğal ışıklandırmayı büyük ölçüde geliştiren Işın İzlemeli Genel Işıklandırma ve objelerin ışığı engelleyeceği piksel kusursuzluğundaki temas gölgeleri için Işın İzlemeli Ortam Oklüzyonu bulunuyor. Bunlar daha önce ulaşılamayan görsel hassasiyete sahip, daha zengin, daha sürükleyici ve daha gerçekçi bir dünya sunuyor. Gerçek zamanlı Işın İzlemeli Genel Işıklandırmanın (RTGI) eklenmesiyle 4A Games doğal güneş ve ay ışığıyla gerçekçi bir şekilde bir sahneyi aydınlatabiliyor ve günün saatleri ilerlerken bunu net bir şekilde hissetmenizi sağlıyor. Işın İzlemeli Ortam Oklüzyonu (RTAO) ortam oklüzyonunun sahne geometrisine dayalı temas gölgelerini hesaplayıp gösterebilmeyi sağlıyor.

    Dünyanın en çok satan oyunlarından biri de bu teknolojiyi destekliyor. Minecraft'ta Ray tracing ile neredeyse her şey görsel olarak gelişiyor. Işıklandırmanın gerçek zamanlı küresel aydınlatmaya yükseltilmesiyle ışığın blokları ve yapıları dünya değiştikçe gerçekçi olarak aydınlatması sağlanıyor. Glowstone ve Lava gibi ışık yayan bloklar, diğer dinamik oyun öğeleriyle birlikte ortamı aydınlatabiliyor. Su, cam ve diğer yansıtıcı yüzeyler, etrafındakileri yansıtarak doğru gerçek zamanlı yansımalar gösteriyor. Gölgelendirme ve gölgeleme gerçekçi doğruluk kazanıyor. Bulutlar, sis ve diğer atmosfer efektleri dünyanın görünümünü doğal şekilde değiştiriyor. Bloklar, normal haritalardan ekstra derinlik ve ayrıntı kazanarak; gölgeler, ışıklandırma, ayna gibi yansıma ve ortam aydınlatmasının gerçekliklerini ve görünümlerini daha da artmasını sağlıyor.
     
     
    Ray tracing halihazırda güzel grafiklere sahip Battlefield 5, Metro Exodus, Control ve Shadow of the Tomb Raider gibi oyunları görsel açıdan üst seviyelere taşıyor fakat bazı eski oyunları resmen baştan yaratıyor. Buna örnek olarak Quake II. Orijinali 1997'de çıkan oyun gerçek zamanlı ışın izleme desteği ve birkaç ayarlama ile modern bir oyuna dönüştürüldü. Ayrıca Quake II RTX sadece bir başlangıçtı. Nvidia daha fazla PC klasiğini gerçek zamanlı ışın izleme desteği ekleyerek remaster yapmayı planlıyor.
     
     
    Ray tracing, Nvidia'nın Turing mimarisi ile güçlendirilmiş GeForce RTX serisi kartlarda destekleniyor. Performans konusuna gelecek olursak, ray tracing'i aktif ettiğimizde kare hızında gözle görülür bir azalma olduğunu inkar edemeyiz fakat burada kare hızı düşüşünü önleyen Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) teknolojisi devreye giriyor. DLSS ilk başlarda netliği düşürüyordu fakat Nvidia bu teknolojiyi de geliştirdi ve Wolfenstein Youngblood ile çıkarttığı ve geçtiğimiz hafta Control ve Mech Warrior 5'e gelen ikinci sürümüyle artık çok daha iyi bir deneyim sunuyor.
     
     
     
    Eğer ray tracing deneyimini yaşamaya yetecek bir donanımınız yoksa üzülmeyin. Şu anda piyasadaki en iyi streaming servisi diyebileceğimiz GeForce Now'da Founders aboneliği ile desteklenen oyunları ray tracing özelliğini aktif ederek oynayabilirsiniz. GeForce Now'da oyunlar bulut üzerinden stream edildiği için yüksek donanıma gerek duymuyorsunuz. Nvidia, ray tracing'i tüm oyuncular için erişilebilir yapmaya çalışıyor.

    Sonuç olarak, eskiden ekran kartları gerçek zamanlı ışın izleme hesaplamaları yapmak için gereken donanım ve performansa sahip değildi ve kimse bu süreci detaylı görsellere sahip oyunlarda kullanılabilecek düzeyde hızlandıracak teknoloji ve teknikleri oluşturmamıştı. Nvidia uzun zamandır geliştirdiği bu teknolojiyi ilk defa oyuncularla tanıştırdı ve çıkışından 18 ay geçen teknoloji her geçen gün gelişme devam ediyor ve hızla daha da iyi bir hale gelecek. Işığın gerçek hayattaki hareketlerini modellemek için en gerçekçi teknik ve fizik ve görsel tabanlı ışıklandırmadan sonra atılmış en büyük adımlardan biri.
     
    RTX'li ekran kartlarına bu adresten ulaşabilirsiniz. 








  • Ray Tracing Nvidia'nın teknolojisi değildi zaten. Uzun yıllardır filmlerin CGI sahnelerini render etmek için kullanılıyordu. Bir sürü Render motorunun desteklediği bir şeydi, aşağı yukarı her 3D sanatçı sunumlarını RayTrace rendering ile yapıyorlardı. Vray, Redshift, Corona, Arnold renderer gibi motorlar ile yıllardır kullanılıyor. Geçmiş yıllardan beri oyunların CGI sahnelerini render etmek içinde kullanıldı bu teknik.

    En isabetli hesaplaması CPU üzerinden yapılabilen ve render sürelerini çok uzatan bir yöntemdi. Filmler için yüzbinlerce liralık Render Farmlar kullanılıyordu CGI sahneleri RayTracing ile render etmek için. İşte Nvidia'nın yaptığı şey bunu geliştirmek değil, bunu ilk defa gerçek zamanlı olarak GPU üzerinden oyun motorlarının içerisinde kullanılabilir hale getirmek oldu. Büyük bir adım attı yani. Bunu aslında herkes biliyor, yutturmalık bir durumu yok o yüzden. Ancak şunu iyi ayırt etmek lazım, bu aslında Full Ray Tracing değil, Hybrid Rendering. Yani o bahsettiğim CGI filmlerin tüm sahne detaylarının RayTrace ile render edilmesine benzemiyor bu RTX. Oyunlarda gölge ve yansımaya dair ışık fonksiyonlarını nispeten düşük Sample değerindeki Ray'ler ile hesap eden bir Hybrid sistem bu.

    Hatta çoğunlukla oyunun 3D ortamında bulunan yalnızca anahtar noktaları RT ışıklar ile render edip gerisini eski rasterleme yolu ile render ediyorlar oyun motorlarında şu an.

    Tekniğin kaynağı ise Ray Casting'e dayanıyor. İlk 3D olarak çıkan Wolfenstein oyununda kullanılmıştı Ray Casting. Sadece desteklediği geometri tipi en basit Primitive objeleri kapsadığı için şu anki RayTracing ile kıyaslanamaz kalite açısından, performans olarakta sorun çıkarmıyordu bu yüzden. Yani Ray Tracing, taaa 1992 yılında çıkmış Wolfenstein 3D oyununda kullanılmış olan Ray Casting teknolojisinin geliştirilmiş hali. Nvidia böyle bir şeyi ben icad ettim diyemez yani.
    Bu teknolojinin ( Ray Tracing) Nvidia'ya ait oldugunun kaynagi nedir?
    (Yoksa yaptiklari iyilestirmelermi yutturuyor insanlara? yeni teknoloji , diye.)

    Bu da yeni cikan Microsoft ve Amd demosu:

  • İşte şimdi yeni ekran kartı alacak arkadaşlar ray tracing destekli ekran kartı tercih etmeliler. Şimdiki nesilden bahsetmiyorum bundan sonra çıkacak serilerden bahsediyorum Rtx 3xxx veya Amd yeni serilerinden bahsediyorum ekran kartı almak isteyen arkadaşlar o yüzden beklemeliler. Yeni nesil konsollarında bu teknolojiyi desteklemesiyle birlikte yavaş yavaş her oyunda görmeye başlayacağız. Tabi bu teknolojiyi de gerçek anlamda görmek için tamamen yeni nesil konsollar için geliştirilen oyunları bekleyeceğiz o da konsollar çıktıktan bir kaç sene sonra olacaktır diye tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 31 Mart 2020; 17:37:23 >
  • Bu teknolojinin ( Ray Tracing) Nvidia'ya ait oldugunun kaynagi nedir?
    (Yoksa yaptiklari iyilestirmelermi yutturuyor insanlara? yeni teknoloji , diye.)

    Bu da yeni cikan Microsoft ve Amd demosu:

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

    İşte şimdi yeni ekran kartı alacak arkadaşlar ray tracing destekli ekran kartı tercih etmeliler. Şimdiki nesilden bahsetmiyorum bundan sonra çıkacak serilerden bahsediyorum Rtx 3xxx veya Amd yeni serilerinden bahsediyorum ekran kartı almak isteyen arkadaşlar o yüzden beklemeliler. Yeni nesil konsollarında bu teknolojiyi desteklemesiyle birlikte yavaş yavaş her oyunda görmeye başlayacağız. Tabi bu teknolojiyi de gerçek anlamda görmek için tamamen yeni nesil konsollar için geliştirilen oyunları bekleyeceğiz o da konsollar çıktıktan bir kaç sene sonra olacaktır diye tahmin ediyorum.
    2080'nin Beta kartlari oldugu bu dönemde ( RTX 3000 serisi geliyormus) bence almasin kimse. Beklesinler.
  • Yok abi.. Şimdilik açınca 30FPS kaybetmeye değmez bu teknoloji.. Paralanana kadar gtx 1080 ile yoluma devam ederim. Bumladığında GPU vs Series X ve Gold yaparım. Hangisi daha avantajlı gelirse onu alır yoluma pc ya da konsol ile devam ederim.
  • mementopolis kullanıcısına yanıt
    Ray Tracing Nvidia'nın teknolojisi değildi zaten. Uzun yıllardır filmlerin CGI sahnelerini render etmek için kullanılıyordu. Bir sürü Render motorunun desteklediği bir şeydi, aşağı yukarı her 3D sanatçı sunumlarını RayTrace rendering ile yapıyorlardı. Vray, Redshift, Corona, Arnold renderer gibi motorlar ile yıllardır kullanılıyor. Geçmiş yıllardan beri oyunların CGI sahnelerini render etmek içinde kullanıldı bu teknik.

    En isabetli hesaplaması CPU üzerinden yapılabilen ve render sürelerini çok uzatan bir yöntemdi. Filmler için yüzbinlerce liralık Render Farmlar kullanılıyordu CGI sahneleri RayTracing ile render etmek için. İşte Nvidia'nın yaptığı şey bunu geliştirmek değil, bunu ilk defa gerçek zamanlı olarak GPU üzerinden oyun motorlarının içerisinde kullanılabilir hale getirmek oldu. Büyük bir adım attı yani. Bunu aslında herkes biliyor, yutturmalık bir durumu yok o yüzden. Ancak şunu iyi ayırt etmek lazım, bu aslında Full Ray Tracing değil, Hybrid Rendering. Yani o bahsettiğim CGI filmlerin tüm sahne detaylarının RayTrace ile render edilmesine benzemiyor bu RTX. Oyunlarda gölge ve yansımaya dair ışık fonksiyonlarını nispeten düşük Sample değerindeki Ray'ler ile hesap eden bir Hybrid sistem bu.

    Hatta çoğunlukla oyunun 3D ortamında bulunan yalnızca anahtar noktaları RT ışıklar ile render edip gerisini eski rasterleme yolu ile render ediyorlar oyun motorlarında şu an.

    Tekniğin kaynağı ise Ray Casting'e dayanıyor. İlk 3D olarak çıkan Wolfenstein oyununda kullanılmıştı Ray Casting. Sadece desteklediği geometri tipi en basit Primitive objeleri kapsadığı için şu anki RayTracing ile kıyaslanamaz kalite açısından, performans olarakta sorun çıkarmıyordu bu yüzden. Yani Ray Tracing, taaa 1992 yılında çıkmış Wolfenstein 3D oyununda kullanılmış olan Ray Casting teknolojisinin geliştirilmiş hali. Nvidia böyle bir şeyi ben icad ettim diyemez yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 31 Mart 2020; 19:23:30 >




  • Dlss 2.0 control harikalar yaratıyordu

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Şunu anlamak lazım. GPU teknolojileri ne zaman konsollarda standart olursa o zaman kullanılıp yayılıyor.
    Begenmedigimiz konsollar Ray Tracing nasil yayacak demeyin.

    Her oyun artık günümüzde konsollar için tasarlanıyor. Ve ray Tracing konsollarda standart. O yüzden bundan sonra ekran karti alirken Nvidia 3000 serisi ve Amd yeni gelecek RDN2 serisi almaya dikkat etmek lazim.
  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    Nvidia cok fazla kelime oyunu yapiyor insanlar cidden.


  • Bence de şuan üst seviye kart alınmaz. 2xxx serisi ör. Yeni gelecek kartları beklemeli.
  • bi boka yaradığı yok sadece fps israfı metro exodusta açayım dedim bir tane yerde yansıma göremedim adam akıllı. 2070s kullanıyorum
  • Forza Horizon 4 te ray tracing mi var o kadar güzel görünüyor.Minecraft Super Duper Graphics Pack geliyodu microsofttan onu bile iptal ettiler sırf şunu övmek için.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EMRE_RUSLAN

    bi boka yaradığı yok sadece fps israfı metro exodusta açayım dedim bir tane yerde yansıma göremedim adam akıllı. 2070s kullanıyorum


    Çünkü M:E'da rt yansıma için kullanılmıyor. GI için kullanılıyor diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EMRE_RUSLAN

    bi boka yaradığı yok sadece fps israfı metro exodusta açayım dedim bir tane yerde yansıma göremedim adam akıllı. 2070s kullanıyorum


    Onda kullandıkları yöntem yansıma değil ondan olmasın ? 3 metot uygulamışlar. Reflections,shadows ve global illumunation. Bilmeden sallayın bir boka yaramıyor diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sarohan -- 1 Nisan 2020; 16:9:7 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.