Şimdi Ara

Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
542
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • ABD merkezli Khronos grubu yaptığı duyuruyla Vulkan API’sinin ışın izleme desteğine kavuştuğunu açıkladı. Vulkan’a eklenen Ray Tracing özelliği sayesinde önümüzdeki dönemde daha fazla yapımda ışın izleme tekniğine yer verilmesi bekleniyor.



    Vulkan Ray Tracing



    Microsoft’un DXR 1.1 programlama arayüzüyle teknik açıdan eşit özellik listesine sahip Vulkan Ray Tracing ayrıca çapraz platform ve çapraz yonga üreticisi desteği sayesinde Nvidia’nın kendi tekniğine göre daha hızlı bir şekilde kendisine yer edineceği tahmin ediliyor.



     



    Ek olarak Vulkan API’sindeki ışın izleme için bu işleve özgü GPU çekirdeği atanması da gerekmiyor. Yani mevcut donanımlarda da Ray Tracing deneyimi yaşamak teknik açıdan mümkün. Bununla birlikte önümüzdeki yıllarda daha fazla kartta ışın izleme için ayrı birimlere yer verilmesi durumunda Khronos opsiyonel olarak sunduğu bu özelliği kaldırabilir.





    Vulkan Ray Tracing’i Microsoft DXR’dan ayıran önemli bir başlıksa bilgisayarda hızlandırma altyapısı oluşturabilmesi. Siz oyununuzu oynarken kullanılmayan işlemci çekirdeklerini hesaplama amaçlı kullanılabilmesini sağlayan bu özellik GPU’nun üzerinden bir nebze yük alabileceği gibi performans artışı da sağlayabilir.



    Bu durum günümüzde 8 ve üzeri çekirdekli işlemcilerin yaygınlaşmasına karşın bu seviye üzerindeki izleklerin henüz sıklıkla kullanılmadığı göz önünde bulundurulursa mantıklı bir yöntem olabilir.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi
    Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi
    Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi
    Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi
    Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi
    Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi
    Vulkan’a Ray Tracing desteği eklendi



     








  • He he..

    Zaten yazılımsal yolla yapılır Işın izleme.

    Ne var ki aşırı bir yük bindirir ki, cpu bu yükün kılını kırk yarsan altından kalkabileceğini sanmıyorum.

    Şöyle söyleyeyim, taş çatlasın en iyi işlemcinin saf hesaplama gücü 1 tf yoktur inan.

    Gerisini sen düşün, 8 - 9 tf luk gpu'ların bile ağlatıyor düşün.

    İşte bu yüzden nvidia da doğrudan bu iş için özelleşmiş ayrı bir çip yaptı.

    Onun dışında yazılımla hile hurda yoluyla yapılabiliniyor ama o da ışın izleme değil, daha doğrusu az bir ışın izlemeye bağlı yapay etki desek daha doğru olur.

    Ama bana soracak olsan, bu şekilde az bir ışın izleme + yapay yansımalar la on numara iş çıkaran oyunlar var.
    Konsollarla beraber bu yönteme geçilir diye tahmin ediyorum.

    Nvidia nın birebir real time ışın izleme inadı pazarlama stratejisi tabi. O konuda haklısınız.
  • Işın İzlemenin Donanımsal Bir Yanı Olduğunu Düşünmüyorum. Nasılki Yansımalar Oyundan Oyuna Grafik Motorundan Grafik Motoruna Değişiklik Gösteriyor Buda Yazılımsal Yollardan Halledilebilir ve Grafik İşlemcisine Hesaplatılabilir. Ama Tabi Bunu Düşünecek Firma Yok Malum Yeni Modeli Kim Alacak o Zaman Kafasıyla Bakıyorlar. Onlara Hak Veriyorumda Bunun İçin Gidip Yeni Grafik Kartı Alan Kesime Hayret Ediyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmet DOĞAN

    Işın İzlemenin Donanımsal Bir Yanı Olduğunu Düşünmüyorum. Nasılki Yansımalar Oyundan Oyuna Grafik Motorundan Grafik Motoruna Değişiklik Gösteriyor Buda Yazılımsal Yollardan Halledilebilir ve Grafik İşlemcisine Hesaplatılabilir. Ama Tabi Bunu Düşünecek Firma Yok Malum Yeni Modeli Kim Alacak o Zaman Kafasıyla Bakıyorlar. Onlara Hak Veriyorumda Bunun İçin Gidip Yeni Grafik Kartı Alan Kesime Hayret Ediyorum.
    Ben de senin Türkçe eğitimi aldığını düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mamad kullanıcısına yanıt
    Evet İşte Bahsettiğim Müşteri Profili Örneği.

  • Ahmet DOĞAN kullanıcısına yanıt
    O mantıkla GPU'ya da gerek yok. CPU, GPU ile yapılan işlemleri yapabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ahmet DOĞAN kullanıcısına yanıt
    He he..

    Zaten yazılımsal yolla yapılır Işın izleme.

    Ne var ki aşırı bir yük bindirir ki, cpu bu yükün kılını kırk yarsan altından kalkabileceğini sanmıyorum.

    Şöyle söyleyeyim, taş çatlasın en iyi işlemcinin saf hesaplama gücü 1 tf yoktur inan.

    Gerisini sen düşün, 8 - 9 tf luk gpu'ların bile ağlatıyor düşün.

    İşte bu yüzden nvidia da doğrudan bu iş için özelleşmiş ayrı bir çip yaptı.

    Onun dışında yazılımla hile hurda yoluyla yapılabiliniyor ama o da ışın izleme değil, daha doğrusu az bir ışın izlemeye bağlı yapay etki desek daha doğru olur.

    Ama bana soracak olsan, bu şekilde az bir ışın izleme + yapay yansımalar la on numara iş çıkaran oyunlar var.
    Konsollarla beraber bu yönteme geçilir diye tahmin ediyorum.

    Nvidia nın birebir real time ışın izleme inadı pazarlama stratejisi tabi. O konuda haklısınız.




  • Ulan Musk kullanıcısına yanıt
    2800 Çekirdekli CPU Beklemeyi Deneyebilirsin

  • Ahmet DOĞAN kullanıcısına yanıt
    Ve yine de 2800 çekirdekli bir CPU, 2800 çekirdekli bir GPU ile (büyük boyut ve devasa tdp yüzünden) yarışamayaktır. Bu noktada özelleştirilmiş donanım birimlerinin önemi ortaya çıkıyor. Eğer spesifik bir işi yapmak üzere özelleştirilmiş bir donanım var ise verimlilik çok daha yüksek oluyor. Kısaca mevcut GPU çekirdekleri yerine görevi sadece Ray Tracing yapmak olan çekirdekler çok daha avantajlı olacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulan Musk

    Ve yine de 2800 çekirdekli bir CPU, 2800 çekirdekli bir GPU ile (büyük boyut ve devasa tdp yüzünden) yarışamayaktır. Bu noktada özelleştirilmiş donanım birimlerinin önemi ortaya çıkıyor. Eğer spesifik bir işi yapmak üzere özelleştirilmiş bir donanım var ise verimlilik çok daha yüksek oluyor. Kısaca mevcut GPU çekirdekleri yerine görevi sadece Ray Tracing yapmak olan çekirdekler çok daha avantajlı olacaktır.
    Hocam Benim Ne Derecede Doğru-Yanlış Yorum Yaptığım Vulkan İle Ortaya Çıkacak. Durun Bakalım Sonucu Bende Merak Ediyorum. En Basitinden Kenar Yumuşatmada Nasıl Ölçü Seçebiliyor veya Tamamen Kapatabiliyorsak Ekran Kartımızın Performansı ve Oynamak İsteğimiz Oyunun Grafik Kalitesi + Çözünürlük Değerlerine Göre Oyunlarda (Tüm Uygulamalar Dersem Daha Doğru Olur Çünkü Sadece Oyunlarla Sınırlamak Saflık Olur) + Birde Monitör Performansı Tabi Seçilebilir Değiştirilebilir ve Her Çeşit Donanım (Ekran Kartı Kastım) İle Belli Bir Miktar Çalıştırılabilecek Diye Umuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spinata

    He he..

    Zaten yazılımsal yolla yapılır Işın izleme.

    Ne var ki aşırı bir yük bindirir ki, cpu bu yükün kılını kırk yarsan altından kalkabileceğini sanmıyorum.

    Şöyle söyleyeyim, taş çatlasın en iyi işlemcinin saf hesaplama gücü 1 tf yoktur inan.

    Gerisini sen düşün, 8 - 9 tf luk gpu'ların bile ağlatıyor düşün.

    İşte bu yüzden nvidia da doğrudan bu iş için özelleşmiş ayrı bir çip yaptı.

    Onun dışında yazılımla hile hurda yoluyla yapılabiliniyor ama o da ışın izleme değil, daha doğrusu az bir ışın izlemeye bağlı yapay etki desek daha doğru olur.

    Ama bana soracak olsan, bu şekilde az bir ışın izleme + yapay yansımalar la on numara iş çıkaran oyunlar var.
    Konsollarla beraber bu yönteme geçilir diye tahmin ediyorum.

    Nvidia nın birebir real time ışın izleme inadı pazarlama stratejisi tabi. O konuda haklısınız.
    Zamanında Testler AA-Off 2xAA 4xAA 8xAA Diye Yapılırdı Dandik Kartlar Yerlerde Sürünürlerdi Şimdiki GPU lar Çok Güçlüler ve Rahatça Çalıştırabiliyorlar. Anti Aliasing Hepimizin Bildiği Birşey. Onuda Geçtim Vakti Zamanında Nvidia Fizik Hesaplamaları İçin Physx İçinde Yine Benzer Şeyler Olmuştu. Şimdi Hiç Lafını Duyuyor Musun, Tabikide Hayır. Bu Teknoloji Yakında Tamamen Yazılımdan İbaret Olacak Benim Görüşüm. Ama GPU İçine Bunun İçin Ayrı Bir Birim Kolyan Daha Fazla Avantaja Sahip Olur Orası Ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ahmet DOĞAN -- 21 Mart 2020; 4:34:20 >




  • zamanında gsync ilk çıktığındada bu işin yazılımsal olarak mümkün olmadığı donanım gerektiği söyleniyordu ve gsync modüllü monitörlere 2x para isteniyordu daha sonradan bu işi yazılım ile olabileceğini amd gösterdi rt içinde bunun olabileceğini düşünüyorum ben şahsen
  • Hangi donanımların destekleyeceği belli mi? O kısltmalardan ve numaralardan ben hiçbirşey anlamadım ?
  • Ahmet DOĞAN kullanıcısına yanıt
    Donanım olmadan yazılım nasıl çalışacak.

  • Ahmet DOĞAN kullanıcısına yanıt
    Güzel kardeşim zaten yazılımdan ibaret. Yazılımları siz ne çalıştırıyor sanıyorsunuz anlamıyorum ki.
    Şu an ki gpu kapasiteleri rtx yazılımını hakkıyla gösterebilecek seviyede değil o kadar. Amd nin yeni rdna2 gpu'su da bildiğim kadarıyla yine rtx için özel çekirdekler barındıracak. Vulkan olayı, nvidia'nın pascal serisine verdiği rtx gibi olsa da geçici olabileceği de söyleniyor. Şu an pascal serisiyle zaten hazırda rtx deneyimlenebiliyor gtx 1080 le 30 - 40 fps arası (en yüksek ayarlar) olsa da gayet oynanabilir. Tabi tercih meselesi.

    İlerde olacak demişsiniz de, ilerde zaten donanımlar buna uygun çıkıyor da ondan oluyor. Yani yazılımla bi ilgisi yok, öyle bir kavram da yok. physX programlanabilir cuda lar sayesinde gpu'ya yaptırılıyor. İlk zamanlarda gpu yetersiz olduğu için ciddi fps kayıplarına sebep oldu bu yüzden direk kapatıldı ve zamanla unutuldu gibi bir şey oldu. Lakin Control oyunuyla muhteşem bir dönüş yaptı, youtube da konuyla ilgili yığınla video mevcut.

    Mesela Witcher 3 de physX in bayan karakter üzerindeki elbiselerde ki etkileri muazzam. Daha dün yeni gözüm buna takılmıştı, meydan kadın dans ediyor bileklerine kadar uzun etekleri de aynen ayak hareketlerine uygun şekilde hareket ediyor, havalanıyor ayağının şeklini alıyordu, gerçekten muhteşemdi de kimsenin bu tip şeylere dikkat ettiğini sanmıyorum.




  • Mobil platformlar güçlendikçe Vulkan API nin önemi daha da artacak. Oyunlar sektörü PC ve Konsoldan, Mobile kayacak. çünkü mobil daha çok para kazandıracak. oyun yapımcıları PC için oyun geliştirmeye değer mi sorusunu sormaya başlayacaklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 21 Mart 2020; 15:12:24 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.