Şimdi Ara

PSA grubunun CEO’su Carlos Tavares'ten dikkat çekici elektrikli araç yorumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Elektrikli araçlar bakımından geniş bir ürün yelpazesine sahip PSA grubunun CEO’su Carlos Tavares, elektrikli araçların ilgi çekici olmadığını ve sadece "çevreciler" tarafından satın alındığını düşünüyor. Bunun sonucu olarak da elektrikli araç piyasasının sınırlı kaldığını ve araçların “faydacı” kimselere hitap etmediklerini belirtiyor.





    Tavares bu düşüncenin altında yatan nedenler olarak halen yetersiz seviyedeki şarj altyapısını, elektrikli araçların görece kısa menzillerini ve elektrik fiyatlarının uzun vadedeki belirsizliğini öne sürüyor. Ayrıca CEO, hükümetler tarafından uygulanan vergi indirimleri de kaldırılınca elektrikli araçlara olan talebin iyice düştüğünü belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.2022’de Ford’dan tam elektrikli Transit geliyor



    Bütün bu zorluklara rağmen PSA grubu, elektrikli araç piyasasından çekilmek yerine başlı başına elektrikli araçlar geliştirmeyip, esnek platformlar üzerinde şekillenen elektrikli araçlar ile daha geniş kitlelere ulaşmayı ve fiyatları da düşürmeyi hedefliyor.








  • Şarj süreleri de çok uzun.. Şehiriçi kullanacaklar için avantajlı olabilir ancak karma kullanımda hiç mantıklı değil.

    Üşengeç insanlar içinde mantıklı bir seçenek değil, dizel arabama 2-3 ayda 1 mazot alıyorum istanbulda oturmama rağmen ve e5 trafiğini çektiğim halde..

    Ek olarak alt yapıda yetersiz, tam şarj 30dk ile 8 saat arası değişiyor arabasına göre, çok mümkün olmasa da otoban kenarı bir mola yerinde 50 tane şarj istasyonu olduğunu düşünelim ki şehir içlerinde mümkün değil bu sayı, fulleyecek olanları bekleyecek olursak ooooo.. Evde desen zaten o zaman minimum 4 saate çıkıyor eve gelen elektirik voltajı belli, bina alt yapısını bunu karşılayabilecek mi ..

    Şu an en mantıklı seçenek plug-in olmayan dizel-hybrid modeller... hem şehiriçinde çevreci olacak hemde şehirdışına çıkınca aklın şarjda kalmayacak..

    Elektirikli arabaların mantıklı olabilmesi için kablosuz şarjın ve bunu sağlayan yolların olması lazım.. Ara sokak ya da dağda bayırda da bataryadan kullanacak yoksa şu haliyle kara bir tablo..


    haaa birde elektirik tüketiminin artması demek nükleer, termiksantral vs nin artması demek.. hanelere bile dünya genelinde %10 dan aşağıyken yenilenebilir enerji, araçlarla mümkün değil..

    2.çernobil ya da fukushima nın olmayacağı ne malum.. her zaman diyorum poposunda dumanı yok diye çevreci olduklarını kabul edemem, çerçeveye geniş bakmak lazım, at gözlüğü ile değil..

    birde lityum bataryaların geri dönüşü hakkında beni doyuracak bir bilgi bulamadım hep aklımda soru işaretleri var bu konudada..
    quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Şarj süreleri de çok uzun.. Şehiriçi kullanacaklar için avantajlı olabilir ancak karma kullanımda hiç mantıklı değil.

    Üşengeç insanlar içinde mantıklı bir seçenek değil, dizel arabama 2-3 ayda 1 mazot alıyorum istanbulda oturmama rağmen ve e5 trafiğini çektiğim halde..

    Ek olarak alt yapıda yetersiz, tam şarj 30dk ile 8 saat arası değişiyor arabasına göre, çok mümkün olmasa da otoban kenarı bir mola yerinde 50 tane şarj istasyonu olduğunu düşünelim ki şehir içlerinde mümkün değil bu sayı, fulleyecek olanları bekleyecek olursak ooooo.. Evde desen zaten o zaman minimum 4 saate çıkıyor eve gelen elektirik voltajı belli, bina alt yapısını bunu karşılayabilecek mi ..

    Şu an en mantıklı seçenek plug-in olmayan dizel-hybrid modeller... hem şehiriçinde çevreci olacak hemde şehirdışına çıkınca aklın şarjda kalmayacak..

    Elektirikli arabaların mantıklı olabilmesi için kablosuz şarjın ve bunu sağlayan yolların olması lazım.. Ara sokak ya da dağda bayırda da bataryadan kullanacak yoksa şu haliyle kara bir tablo..


    haaa birde elektirik tüketiminin artması demek nükleer, termiksantral vs nin artması demek.. hanelere bile dünya genelinde %10 dan aşağıyken yenilenebilir enerji, araçlarla mümkün değil..

    2.çernobil ya da fukushima nın olmayacağı ne malum.. her zaman diyorum poposunda dumanı yok diye çevreci olduklarını kabul edemem, çerçeveye geniş bakmak lazım, at gözlüğü ile değil..

    birde lityum bataryaların geri dönüşü hakkında beni doyuracak bir bilgi bulamadım hep aklımda soru işaretleri var bu konudada..
    Hocam zaten bu araclar cevre kirliligini azaltmiyor ama kaydiriyor. Nasil yani zengin kalabalik kentlerdeki cevre kirliligi azaliyor onun yerine kentten uzak bir yerde cevre kirliligi oluyor mesela.

    Batarya uretimi, batarya atigi vs. hep ayni sekilde. Aci ama gercek Londrada hava temizlendiginde cope giden batarya Afrikada bir topragi kirletiyorsa gercekten birilerinin umurunda oluyor mu?

    Tesla`nin ciddi bir yenilebilir enerji yatirimi var onu gormezden gelemeyiz ama bir gunde olacak seyler degil. Zaman lazim.
  • Ne kadar sığ bir düşünce...
    Zamanla kaçınılmaz olarak pil fiyatları düşecek ve menzilleri artacak.
    1000km menzil 25K € satılabilen bir araç olsaydı da yine aynı yorumları yapabilecek miydi o CEO ?
  • Ceo türk heralde. Tam o mantık
  • Akıllıca bir yorum. Neticede herkese, her yere uygun çözümler üretebilmek önemli: Benzinli, dizel, hibrid, elektrikli
  • Bu şekilde düşünmeleri çok güzel. Bu Yarışta bir adım geride olduklarının farkında olmamaları farkın açılmasını sağlar. Bir bakmışsın 10-15 sene sonra küçülen bir firma haline gelmiş.
  • 6/8 silindir motorlar haric kullanmak istedigim bir motor tipi yok, ceo ya katiliyorum. Sinek viziltisi duymak istesem batakliğa giderim. Muhtemelen ömrüm boyunca da sahip olmak istemediğim bir motor tipi bu elektrikliler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepulturgay

    Ne kadar sığ bir düşünce...
    Zamanla kaçınılmaz olarak pil fiyatları düşecek ve menzilleri artacak.
    1000km menzil 25K € satılabilen bir araç olsaydı da yine aynı yorumları yapabilecek miydi o CEO ?
    Hocam simdi adam en buyuk sirketlerden birinde CEO ve yillaridr sektorde calisiyor. Sizin benim bildigimden kat kat fazla dataya ve tecrubeye sahiptir otomobil sektorunde, tabi katilmayabilirisniz adamin gorusune. Ama onun gorusune sig demek sanki kendi basina sig bir dusunce.

    Olsaydi belki yapmazdi ama sorun o yok iste. Ayrica bugun 1000km menzil 25K Euro araba olsa siz alir miydiniz? Ya da kac kisi alirdi ve nerede sarj edebilirdi.
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Şarj süreleri de çok uzun.. Şehiriçi kullanacaklar için avantajlı olabilir ancak karma kullanımda hiç mantıklı değil.

    Üşengeç insanlar içinde mantıklı bir seçenek değil, dizel arabama 2-3 ayda 1 mazot alıyorum istanbulda oturmama rağmen ve e5 trafiğini çektiğim halde..

    Ek olarak alt yapıda yetersiz, tam şarj 30dk ile 8 saat arası değişiyor arabasına göre, çok mümkün olmasa da otoban kenarı bir mola yerinde 50 tane şarj istasyonu olduğunu düşünelim ki şehir içlerinde mümkün değil bu sayı, fulleyecek olanları bekleyecek olursak ooooo.. Evde desen zaten o zaman minimum 4 saate çıkıyor eve gelen elektirik voltajı belli, bina alt yapısını bunu karşılayabilecek mi ..

    Şu an en mantıklı seçenek plug-in olmayan dizel-hybrid modeller... hem şehiriçinde çevreci olacak hemde şehirdışına çıkınca aklın şarjda kalmayacak..

    Elektirikli arabaların mantıklı olabilmesi için kablosuz şarjın ve bunu sağlayan yolların olması lazım.. Ara sokak ya da dağda bayırda da bataryadan kullanacak yoksa şu haliyle kara bir tablo..


    haaa birde elektirik tüketiminin artması demek nükleer, termiksantral vs nin artması demek.. hanelere bile dünya genelinde %10 dan aşağıyken yenilenebilir enerji, araçlarla mümkün değil..

    2.çernobil ya da fukushima nın olmayacağı ne malum.. her zaman diyorum poposunda dumanı yok diye çevreci olduklarını kabul edemem, çerçeveye geniş bakmak lazım, at gözlüğü ile değil..

    birde lityum bataryaların geri dönüşü hakkında beni doyuracak bir bilgi bulamadım hep aklımda soru işaretleri var bu konudada..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Şarj süreleri de çok uzun.. Şehiriçi kullanacaklar için avantajlı olabilir ancak karma kullanımda hiç mantıklı değil.

    Üşengeç insanlar içinde mantıklı bir seçenek değil, dizel arabama 2-3 ayda 1 mazot alıyorum istanbulda oturmama rağmen ve e5 trafiğini çektiğim halde..

    Ek olarak alt yapıda yetersiz, tam şarj 30dk ile 8 saat arası değişiyor arabasına göre, çok mümkün olmasa da otoban kenarı bir mola yerinde 50 tane şarj istasyonu olduğunu düşünelim ki şehir içlerinde mümkün değil bu sayı, fulleyecek olanları bekleyecek olursak ooooo.. Evde desen zaten o zaman minimum 4 saate çıkıyor eve gelen elektirik voltajı belli, bina alt yapısını bunu karşılayabilecek mi ..

    Şu an en mantıklı seçenek plug-in olmayan dizel-hybrid modeller... hem şehiriçinde çevreci olacak hemde şehirdışına çıkınca aklın şarjda kalmayacak..

    Elektirikli arabaların mantıklı olabilmesi için kablosuz şarjın ve bunu sağlayan yolların olması lazım.. Ara sokak ya da dağda bayırda da bataryadan kullanacak yoksa şu haliyle kara bir tablo..


    haaa birde elektirik tüketiminin artması demek nükleer, termiksantral vs nin artması demek.. hanelere bile dünya genelinde %10 dan aşağıyken yenilenebilir enerji, araçlarla mümkün değil..

    2.çernobil ya da fukushima nın olmayacağı ne malum.. her zaman diyorum poposunda dumanı yok diye çevreci olduklarını kabul edemem, çerçeveye geniş bakmak lazım, at gözlüğü ile değil..

    birde lityum bataryaların geri dönüşü hakkında beni doyuracak bir bilgi bulamadım hep aklımda soru işaretleri var bu konudada..
    Hocam zaten bu araclar cevre kirliligini azaltmiyor ama kaydiriyor. Nasil yani zengin kalabalik kentlerdeki cevre kirliligi azaliyor onun yerine kentten uzak bir yerde cevre kirliligi oluyor mesela.

    Batarya uretimi, batarya atigi vs. hep ayni sekilde. Aci ama gercek Londrada hava temizlendiginde cope giden batarya Afrikada bir topragi kirletiyorsa gercekten birilerinin umurunda oluyor mu?

    Tesla`nin ciddi bir yenilebilir enerji yatirimi var onu gormezden gelemeyiz ama bir gunde olacak seyler degil. Zaman lazim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.