Şimdi Ara

British Airways'e ait bir Boeing 747, fırtına sayesinde transatlantik uçuş rekoru kırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Avrupa'yı etkisi altına alan Ciara Fırtınası, İngiliz havayolu şirketi British Airways’e ait bir Boeing 747’nin New York-Londra seferini 4 saat 56 dakikada tamamlamasını sağladı. Uçak böylece en hızlı transatlantik uçuşu rekorunu kırdı. Rekorla ilgili haber ilk olarak, popüler uçuş takip servisi Flightradar24 tarafından paylaşıldı.



    Ortalama uçuş süresinin 6 saat 13 dakika olduğu ifade edilen rotanın bu kadar kısa sürede kat edilmesini sağlayan Ciara Fırtınası’nın havayolu şirketine ait 747’ye yaklaşık 320 kilometre hız kazandırdığı ifade ediliyor. Cumartesi'yi Pazar'a bağlayan gece yapılan uçuşta, uçağın ulaştığı son sürat ise 1327 km/s olmuş.





    CNN’de meteoroloji uzmanı olarak görev yapan Brondon Miller’a göre uçak, saatte 321 kilometre hıza ulaşan jet akımı sayesinde söz konusu hızlara ulaşmış. Miller bu konuda yaptığı açıklamada, “ Jet akımı, atmosferin yüksek tabakalarında çok hızlı hareket eden “hava nehridir”. Ticari uçuş gerçekleştiren uçaklar genelde bu yükseklikte uçar. Jet akımı, hava sistemlerinin dünya etrafında hareketinden sorumludur.” şeklindeki ifadelere yer vermiş.



    Ayrıca Bkz.Gazlaştırma yöntemi ile atık sorununa yapay gaz çözümü



    Ciara Fırtınası sayesinde aynı gün içinde aynı rotada sefer yapan Virgin Airlines’a ait iki uçağın da benzer sürelerde Londra’daki Heathrow Havalimanı’na iniş yaptığı belirtiliyor. Virgin’a ait uçaklar sırasıyla 1 ve 3 dakika daha uzun süren uçuş gerçekleştirmiş.





    British Airways de söz konusu rekoru doğrularken şirketten, uçuş güvenliğinin her daim birinci öncelik olduğunu vurgulayan açıklamalar geldi. British Airways ve Virgin’e ait uçaklara ait süre, Ocak 2018’de Norwegian Havayolları tarafından kırılan rekorun da sonu anlamına geliyor. Şirket 2018 yılındaki uçuşta bir Boeing 787-9 Dreamliner ile New York JFK ile Londra Gatwick arasını 5 saat 13 dakikada tamamlamıştı.








  • Yere göre hızı ses hızını aşmışken, göreceli hıza göre bulunduğu ortamdaki ses hızını aşmadığını söylemek daha doğru olur.

    Neticede sesin de hızı 320km/h artmış oluyor fırtına içinde. O nedenle ses dalgalarından daha hızlı hareket etmiyor. Ama yer yüzüne göre yine yer yüzündeki ses dalgasından daha hızlı gitmiş oluyor.
  • Hepsi ok de uçağın hızının 1320 km olması biraz saçma. Ses hızını geçmiş mi yani

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • iyi bari, 1 saatlik fazla yakıt yüzünden azami iniş ağırlığı limitine takılmamış.

  • 1320 km/h hız yere göre olan hızı. uçak yaklaşık 300 km/h hızında bir akıntı içerisinde hareket ettiğinden hızı ~1000 km/h civarlarında aslında. ses hızını geçme durumu yok yani.

  • staticfriction S kullanıcısına yanıt
    Yorum gibi yorum, bugün birini mutlu ettin, teşekkürler

  • staticfriction S kullanıcısına yanıt
    Yere göre hızı ses hızını aşmışken, göreceli hıza göre bulunduğu ortamdaki ses hızını aşmadığını söylemek daha doğru olur.

    Neticede sesin de hızı 320km/h artmış oluyor fırtına içinde. O nedenle ses dalgalarından daha hızlı hareket etmiyor. Ama yer yüzüne göre yine yer yüzündeki ses dalgasından daha hızlı gitmiş oluyor.

  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum hocam. Yalnız yere göre hızı (hedefe varıl süresi dışında) pek de önemli bir mesele değil.Pilotun pitot tüpünden okuyacağı hız 1000 km/h. Pitot tüpü uçağa etkiyen rüzgarın hızını ölçer. Zaten bu uçak ses hızını geçebilecek şekilde tasarlanmış bir uçak değil. Yere göre hız havacılıkta yalnızca inişlerde kullanılan bir ölçüt. Uçak için esas olan IAS (işari hava sürati)dir.

    Tam tersi şekilde karşı rüzgar nedeniyle yere göre hızı (ground speed) neredeyse sıfır olan yani neredeyse havada asılı kalan uçaklar var. Linki aşağıya bırakıyorum, meraklısına inanılmaz bir olay.

    https://www.youtube.com/watch?v=CVfA_e3wfFE&feature=youtu.be

    Uçağın verdiği stall uyarısını duyabilirsiniz burada mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: staticfriction

    Katılıyorum hocam. Yalnız yere göre hızı (hedefe varıl süresi dışında) pek de önemli bir mesele değil.Pilotun pitot tüpünden okuyacağı hız 1000 km/h. Pitot tüpü uçağa etkiyen rüzgarın hızını ölçer. Zaten bu uçak ses hızını geçebilecek şekilde tasarlanmış bir uçak değil. Yere göre hız havacılıkta yalnızca inişlerde kullanılan bir ölçüt. Uçak için esas olan IAS (işari hava sürati)dir.

    Tam tersi şekilde karşı rüzgar nedeniyle yere göre hızı (ground speed) neredeyse sıfır olan yani neredeyse havada asılı kalan uçaklar var. Linki aşağıya bırakıyorum, meraklısına inanılmaz bir olay.

    https://www.youtube.com/watch?v=CVfA_e3wfFE&feature=youtu.be

    Uçağın verdiği stall uyarısını duyabilirsiniz burada mesela.
    Tamamen aynı fikirdeyiz. Sadece bir açıklamaydı.

    Öte yandan video efsane :)




  • Londra dan New York a kac saatte gitmiş peki?

    7 saat 35 dk

    British Airways'e ait bir Boeing 747, fırtına sayesinde transatlantik uçuş rekoru kırdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mcrew kullanıcısına yanıt
    Kalkış ve iniş'i dahil etmemişlerdir..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: staticfriction

    Katılıyorum hocam. Yalnız yere göre hızı (hedefe varıl süresi dışında) pek de önemli bir mesele değil.Pilotun pitot tüpünden okuyacağı hız 1000 km/h. Pitot tüpü uçağa etkiyen rüzgarın hızını ölçer. Zaten bu uçak ses hızını geçebilecek şekilde tasarlanmış bir uçak değil. Yere göre hız havacılıkta yalnızca inişlerde kullanılan bir ölçüt. Uçak için esas olan IAS (işari hava sürati)dir.

    Tam tersi şekilde karşı rüzgar nedeniyle yere göre hızı (ground speed) neredeyse sıfır olan yani neredeyse havada asılı kalan uçaklar var. Linki aşağıya bırakıyorum, meraklısına inanılmaz bir olay.

    https://www.youtube.com/watch?v=CVfA_e3wfFE&feature=youtu.be

    Uçağın verdiği stall uyarısını duyabilirsiniz burada mesela.
    Peki Jet Stream akımının olduğu alandan, olmadığı alana geçtiğinde ses hızını aşmış olmuyor mu? Bir süre sonra illa ki yavaşlayacaktır ama geçiş anında sesten daha hızlı olmaz mı?




  • Ülkemizde bu aksiyona peygamber vitesi deniliyor.
  • Sanal Bellek S kullanıcısına yanıt
    O konuda kesin bir bilgim yok. Bu hareket halindeki bir trenden atlamak gibi olur. Zannımca o geçiş daha yumuşak bir şeydir. Yani akıntı azalarak bitiyordur. Birden kesilmesi pek mümkün değil. Ayrıca bu bahsettiğimiz akıntı dar ufak bir şey de değil, koca okyanus boyunca süren bir akım.

    Öyle keskin bir geçiş olsa ani atalet değişimine gövdenin dayanabileceğini sanmıyorum. Birden 320 km/h yavaşlama korkunç bir G de oluşturur zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.