Şimdi Ara

Yeni Renault Clio hibrit, ÖTV teşviği için onay bekliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Yeni Renault Clio, 12 Şubat’tan itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Geçtiğimiz günlerde Türkiye fiyatları açıklanan yeni nesil Clio, yılın ilk yarısında sadece benzinli ve dizel motorlarla tercih edilebilecek.



    Bursa’da üretilecek hibrit motorlu Renault Clio’nun ise yılın ikinci yarısında satışa sunulması planlanıyor. Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, hibrit Clio’nun iç pazara sunulması için teşvik beklediklerini dile getirdi. Bu konudaki taleplerini ilgili kurumlara ilettiklerini ve cevap beklediklerini belirten Çağdaş şunları söyledi:



    Hibrit motorlar Türkiye için yeni bir seçenek. Sadece bir marka bu konuyla ilgili Türkiye’de faaliyet gösteriyordu. Hibritte başka bir marka ürün sunmadığı için yalnızca bu marka teşvikten yararlanıyordu. Biz tabii ki gerek OYAK Renault olarak, gerekse Renault MAİS olarak gerekli çalışmaları yaptık ve ilgili kamu makamlarına sunduk. Başvurumuza cevap bekliyoruz. Ben hibrit sistemlerde tüm markaları kapsayıcı bir değişikliğin yakın zamanda olacağını düşünüyorum. Diğer marka nasıl alıyorsa bizim de ÖTV anlamında bir teşvik desteği almamız şeklinde olabilir.



    Ayrıca Bkz.Yeni Renault Clio Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    Yeni Renault Clio’daki hibrit motorun ilerleyen yıllarda diğer modellerde de kullanılabileceği ifade ediliyor. Bursa Oyak Renault tesislerinde üretilen beşinci nesil Clio için 300 milyon euro yatırım yapıldığı, hibrit için de yaklaşık 100 milyon euro ek yatırım yapıldığı gelen bilgiler arasında.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı
    Yeni Renault Clio'nun iç tasarımı ortaya çıktı







  • Bahsi geçen markanın TOYOTA olduğunu sanırım herkes tahmin ediyor.
    Benim anlamadığım bu mezarcılar bu teşfiği nasıl tek markaya kaptırmışlar. Şimdide ağlıyorlar tabi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrit = Toyota

  • Açıklama biraz garip olmuş, Renault'un çıkaracağı hibrit araçta Toyota ile aynı şekilde vergilendirilecek, ekstra olarak ne istiyorlar ki. Ekstra yapılan işlem herkes için yapılır zaten.

    Toyota bataryaları için gümrük vergisi muafiyeti alıyordu Renault da alır. Ortada Toyotaya özel bir durum yok ki hybrid üretimine özel durum var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 28 Ocak 2020; 14:40:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • An itibariyle hibrit araçlar mantıklı gözüküyor. Ama gelecek elektrikli otomobillerde. Yerli otomobilimizle inşallah treni kaçırmadan bu pazarda söz sahibi oluruz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Açıklama biraz garip olmuş, Renault'un çıkaracağı hibrit araçta Toyota ile aynı şekilde vergilendirilecek, ekstra olarak ne istiyorlar ki. Ekstra yapılan işlem herkes için yapılır zaten.

    Toyota bataryaları için gümrük vergisi muafiyeti alıyordu Renault da alır. Ortada Toyotaya özel bir durum yok ki hybrid üretimine özel durum var.
    Elektrik motoru 50 KW'ı geçip motor silindir hacmi 1,800 cm3'ü geçmeyen binek otomobiller için yüzde 90 olan ÖTV oranı yüzde 45'e, elektrik motor gücü 100 KW'ı geçip motor silindir hacmi 2,500 cm3'ü geçmeyen binek otomobiller için yüzde 145 olarak uygulanan ÖTV oranı yüzde 90'a düşürülmüştü. Bu özel durum Toyota, Türkiye'de hibrit C-HR ve hibrit Corolla üretecek diye devletin bir jesti şeklinde olmuştu.

    Renault'un hibrit sistemi 1.6 litre motor içerdiği için ÖTV teşviğinden yararlanamıyor. Anlaşılan o ki, Renault daha rekabetçi bir fiyat için devletle anlaşmak istiyor.

    Eğer yeni bir vergi düzenlemesi gelirse otomobil tercihlerinde değişimler gözlenir. Aynı modelin dizelinden hibritine, Toyota hibritten daha ucuz Renault hibrite...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    1.6 olduğu için yararlanamıyor gibi bir durum yok ki, 1800 hacime kadar ve 50 kW üstü motor. Renault aracı da bu sınırlar içerisinde. Onlar kendi araçlarına ekstra istiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam elektrikli olsa daha iyi olur aslinda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    1.6 olduğu için yararlanamıyor gibi bir durum yok ki, 1800 hacime kadar ve 50 kW üstü motor. Renault aracı da bu sınırlar içerisinde. Onlar kendi araçlarına ekstra istiyorlar.
    Haklısınız; silindir hacminden değil, elektrik motorunun gücünden dolayı ilgili yasadan yararlanamıyor. Zannedersem Renault'un elektrik motoru 48kW gücünde.

    Bir de belli fiyat aralığına göre ÖTV oranı uygulanıyor. Belki bu noktada da bir düzenleme istenmiş olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Çok pardon. İşler yoğun olduğu için üst üste hatalı bilgiler verdim.

    Düzeltme yapayım; Renault'un teşvik istemesinin nedeni silindir hacmi değil, elektrik motoru gücünden dolayı olmalı ve elektrik motoru 48kW değil, 35kW olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam elektrikten se hybrid daha iyi aslında, ister benzin ister elektrikle git

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam elektrikli olarak Renault zoe var zaten. Bir de clio için yapmazlar diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Tam elektrikli olarak Renault zoe var zaten. Bir de clio için yapmazlar diye düşünüyorum
    Burada görüyorum çok küçük araçları var Renault un. 2 kişilik ve tamamen elektrikli. Trafikte yer kaplamiyor ve parkı çok kolay. Onlar getirilse bence Türkiye de çok satar. Özellikle büyük şehirlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Ben şöyle açıklayayım durumu, Toyotanın teşvik istemesinin sebebi benzinli araçları 1.6 litre olup vergi matrahında düşük vergilendirilirken hybrid araçları 1.8 motordan dolayı yüksek vergilendiriliyordu. Yani 1.6 Toyota ile 1.8 hybrid arasında ötv farkı sebebiyle fahiş makas açılıyor ve hybrid satılamaz hale geliyordu. Ancak Renault un hem benzin hem dizel hem de hybrid aracı aynı ötv oranına sahip ve tamamı 1.6 motor ve altında. Bu durumda Renault için dezavantaj oluşturan bir durum yok.

    Yani şu an hiçbir değişiklik yapılmasa dahi zaten clio hybrid ve Toyota hybrid aynı şekilde vergilendirilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 28 Ocak 2020; 19:7:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Bir başka bakış açısıyla; tahmin ediyorum ki hibrit modelin maliyeti, benzinli veya dizel modelinkinden çok fazla değildir. Bunu kanıtlayamam ama Renault hibrit modelde değişken zamanlı olmayan 8 valf bir motor kullanıyor ki bu bile maliyeti düşürür.

    Avrupa'da çoğu ülkede halihazırda hibrit otomobillere vergi avantajı sunuluyor, orada sıkıntı yok. Fakat Türkiye'de hibrit modelin fiyatını daha rekabetçi seviyeye çekip karı maksimize etmeye çalışıyor olabilirler.

    Şöyle bir detay da eklenebilir. Vergi teşviği isteğiyle Renault çok stratejik bir hareket yapmış diye düşünüyorum. Çünkü B segment Clio için konuşursak, Renault ürün gamından dizeli kaldırdığında insanımızın hibrit otomobile alışmış olması lazım, yoksa Clio için kan kaybı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 28 Ocak 2020; 20:41:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault'tan sonra Hyundai da i20 modeline hibriti kavuşturacak. Zannediyorum Hyundai yetkilileri de devletin ilgili makamlarıyla iletişime geçmiştirler.

    Devletimiz diyor ki; yatırımını burada yap, ben kanunları yazıp sana jest yaparım. Tamam, vatandaşın otomobil seçeneklerini kısıtlasa bile bunu anlarım. Ama devlet ÖTV'yi düşürse bile üretici hibrit aracın fiyatını yüksek tutarak yüksek kar elde ediyorsa ve mesela hibrit 1.8L motorlu araçtan normal 1.8L otomobil gibi yüksek MTV alınıyorsa o zaman bu işin içinde tatlı bir kurnazlık vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Hybrid bir aracın maliyeti ciddi fark oluştururur, özellikle oransal olarak clio gibi görece düşük maliyetli bir araç için. Özellikle clio için maliyeti %25den fazla artıracağını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle bir tespit de yapılabilir. Devletimizin markaya/modele özel teşvik jestleri ilginç durumlar doğuruyor mu? Evet.

    - Toyota 1.8 ve 2.5 hibritleri için yapılan kanun, Hyundai Ioniq Hybrid için hiçbir işe yaramamıştı ve Ioniq artık Türkiye'de satılmıyor bile.

    - Toyota'ya yapılan o teşvikten Fransa'da üretilen Toyata Yaris Hybrid yararlanamadı. Dolayısıyla fiyat yüksek kaldı, B segmentte rekabet edemedi ve artık neredeyse satılmıyor.

    - Bugün Renault'un istediği teşvik kabul edildiğinde yarın hibrit Megane 1.6 motoruyla Toyota 1.8 hibrit sahiplerine göre daha düşük yıllık MTV ödetecek. Bu durum Toyota açısından hibrit satışlarında ciddi düşüşlere neden olur.

    Vatandaşın işine yaramayan, dengesiz, geçici, kapsayıcı olmayan, rekabeti bozan kanun düzenlemeleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen BulentCandan kardesımın dedıgı gıbı durum ..
  • Onlar Renault Tweezy modeli. Onlar zaten Türkiye'de var ve satılıyor. Tabi 80 bin liraya iki kişilik araç satılınca, dediğiniz gibi çok satılmıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.