Şimdi Ara

AFAD telefon görüşmelerinin web tabanlı uygulamalarda yapılması için uyardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AFAD telefon görüşmelerinin web tabanlı uygulamalarda yapılması için uyardı

    Ülkemiz dün akşam saatlerinde yaşanan bir deprem ile ayağa kalktı. Elazığ ve civar illerini etkileyen bu depremde tahmin edebileceğiniz üzere kesintisiz iletişim kurmak büyük bir öneme sahip. Operatörler aşırı yük sebebiyle zaman zaman kesintiler yaşıyor. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı da iletişimin kesintisiz devam edilebilmesi için web tabanlı uygulamaların tercih edilmesini tavsiye etti.



    Çalışmaları etkileyebilir



    Arama kurtarma çalışmalarının sürdüğü Elazığ'da artçı sarsıntılar da devam ettiğinden dolayı bölgede iletişimin kesintiye uğramaması oldukça önemli. AFAD da gece saatlerinde yayınladığı bir basın duyurusunda hasarlı yapılara girilmemesi, doğalgaz ve su vanalarının kapatılmasına ek olarak “Telefon görüşmelerinde mümkünse web tabanlı uygulamaların ve SMS'lerin tercih edilmesi önem arz önem arz ediyor.” şeklinde açıklamada bulundu. Yani WhatsApp, Bip gibi web tabanlı uygulamalardan atacağınız mesajlarla iletişime devam etmek hatlara yüklenilmemesi için en doğru yöntem.


    Ayrıca Bkz.Android’in AirDrop alternatifi çalışır halde görüntülendi

    İstanbul’da geçtiğimiz sene içerisinde gerçekleşen 5.8 büyüklüğündeki deprem sonrasında operatörlerin günlerce sıkıntı yaşadığına şahit olmuştuk. Bu sıkıntıların ardından AFAD bünyesinde ortak hat kurulması, arama kapasitesinin arttırılması gibi önemli kararlar alınmıştı. Ülkemizin yaşadığı bu üzücü olayın ardından, alınan kararların hızla uygulamaya geçilmesinin önemi bir kez daha anlaşıldı.




    Kaynak:https://www.afad.gov.tr/elazigda-meydana-gelen-68-buyuklugundeki-deprem-hakkinda







  • Yakınınızı/arkadaşınızı bu tip afet durumlarında durmadan aramayın. Hem hatların kilitlenmesine, hem e bulunacak kişiye en yakın kişilerin ulaşmasına engel oluyorsunuz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Biz aramayız aramasına da bu operatör .....ları ne yapacaklar? Her deprem veya felakette bunların daha iyi altyapı yapmasını mı bekleyeceğiz. Para almayı biliyorlar ama. Yaşamını yitirenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına baş sağlığı, devlete denetlemeci, firmalara akıllı ve insancıl yönetici olmasını diliyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • GSM operatorlerin sinifta kalmisligin ibareleridir. Rezalet... Neden altyapiyi guclendirmiyorlar ?

  • Çözüm güzelmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deprem olmadığı halde bir gün belirleyip hatlar tekrar tekrar kitlenmeli. Faturalı hatlar kullanamadığı günün ücretini geri alabilir...

    Ülke ülke olmayınca cukkalayan cukkalayana...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Türk Telekom (avea) daha yeni zam yapmış 20tl olmuş 23tl. Hani deprem için hatları genişletiyorlardı? Ayrıca nükleer santral Mersin/Akkuyu da doğu anadolu fay hattına 30km yakınlıkta ve deprem olmadan 3 defa çatlamıştı. Burada bazı yandaşlar ve anlamayan arkadaşlara durumu anlatmak için çok çaba sarf etmiştim. Mersin Akkkuyu tekrar kontrol edilmeli. Ölenlerin yakınlarına baş sağlığı ve sabırlar dilerim. Canlı kalanların ise en kısa zamanda kurtulmasını dilerim. Geçmiş olsun.

  • Böyle durumlarda mümkün olduğunca sesli iletişim kanalları serbest bırakılmalı. Metin tabanlı iletişim kurmak en uygunu.

  • firat_kilic kullanıcısına yanıt
    öyle hat genişletilmesiyle çözülecek bir iş değil, gsm sistemnin bir kapasitesi var, normalde 1000 kişi aynı anda konuşuyorsa deprem
    zamanları 100-200 bin kişi konuşmaya çalışıyor, ona hat falan yetmez.

    İnternet üzerinden mesajlaşmadan başka çare yok.
  • Burada 7/24 devlet dusmanligi yapanlar bilerek ve isteyerek aramalari daha fazla hale getirmediler ise hicbir sey bilmiyorum demektir. Allah islah etsin boylelerini, depremzedelerimiz umarim en kisa zamanda kurtarilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat_kilic

    Türk Telekom (avea) daha yeni zam yapmış 20tl olmuş 23tl. Hani deprem için hatları genişletiyorlardı? Ayrıca nükleer santral Mersin/Akkuyu da doğu anadolu fay hattına 30km yakınlıkta ve deprem olmadan 3 defa çatlamıştı. Burada bazı yandaşlar ve anlamayan arkadaşlara durumu anlatmak için çok çaba sarf etmiştim. Mersin Akkkuyu tekrar kontrol edilmeli. Ölenlerin yakınlarına baş sağlığı ve sabırlar dilerim. Canlı kalanların ise en kısa zamanda kurtulmasını dilerim. Geçmiş olsun.
    Aynen söyledim şu an Putin'e o da Erdoğan'a sorduracakmış bi baktircaz o santrale

    ne tuhaf adamlar var ya oturduğu yerden bildiğine de bilmedigine de ahkam kesiyor, bahsettiği ne santralden ne de fay hatlarından sıradan bir kisiden daha fazla da bilgisi yoktur ha çünkü o santralin depremin en az olduğu bölgelerden birinde olduğunu bilmiyor deprem tehlike haritasını açıp incelemesini tavsiye ederim. Kimseyi yanlış yönlendirme bu cahil kafanla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boyzof -- 26 Ocak 2020; 19:46:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: routemaster

    Bu mesaj silindi.
    Şu an da 1000 sahada aktif maalesef oturup ağlamaya başlayabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boyzof -- 26 Ocak 2020; 19:51:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • routemaster kullanıcısına yanıt
    Operatörler çalışıyor yalnız, nüfus da 1000 kişi değil zaten. Sizin matematik notunuz neydi? Veya hiç matematik diye bir ders aldınız mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boyzof -- 26 Ocak 2020; 19:54:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizce 2020'de bu çözüm mü. Deprem'e böyle mi hazırlıklıyız?
  • Şimdi VOWİFİ diye bir özellik var, Vodafone galiba herkese, Türkcell istediğine veriyor. TT ise kimseye vermiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Deprem gibi acil kurtarma birinlerine iletişimin çok önemli olduğu durumlarda telefon görüşmeleri sadece acil durum hatlarıyla sınırlı olmalı bence. Bu sayede ulaşıma gerçekten ihtiyacı olan insanlar daha kolay ulaşır. Bu sefer internete yük biner ama olsun, çökerse de internet çöksün. Önemli olan yardıma ihtiyaç duyan insanların ulaşabilmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes nedense bir afet olduğunda binlerce kişi aynı anda arasın ama şebeke çökmesin derdinde. Dünyanın hiç bir yerinde şebekeler çok ekstrem durumlarda tüm kullanıcıların aynı anda yüklenmesini kaldıracak şekilde tasarlanmaz. Bunun endüstride kabul görmüş belirli oranları, yüzdeleri vardır. Operatörler altyapıyı ona göre kurar.
    Olağan koşullarda atıyorum ortalama 1000 kişi o baza aynı anda bağlanıp arama yapıyorsa, operatör oraya ihtiyat payı da bırakarak 1200 belki 1500 kişilik baz kurar, hiç bir operatör tutup oraya, kırk yılda bir afet olur herkes arama yapmak isterse diye, 10.000 kişilik baz kurmaz. Böyle yapmaya kalkarlarsa hiç bir operatör bunun işletme maliyetinin altından kalkamaz, şimdiki tarifeleri mumla ararsınız. Bunu milletimizin kafasına sokup, afet durumlarında şebekeyi daha az meşgul edecek haberleşme yöntemlerine yönelmesi gerekir.Telefonla arama yaptığınızda size bir kanal tahsis edilir ve siz telefonu kapatana kadar o kanal meşgul olur. Baz istasyonundaki tüm kanallar dolduğunda arama yapmak isteyen diğer kullanıcılar şebeke meşgul uyarısı alır. SMS ve internet tabanlı uygulamaları kullandığınızda veri paket iletilir ve iletişim kanalı serbest bırakılır. İletişim paket bazlı olduğu için baz istasyonu bunu hemen bir sıraya koyup optimum şekilde iletip kanalı hemen boşaltabilirken, geleneksel sesli aramada iletişim kanalı siz aramayı sonlandırana kadar meşgul kalır. Dolayısı ile sesli arama internete göre oldukça verimsiz bir şekilde şebeke kaynağını meşgul eder.
    Kaldı ki yer kısıntısından dolayı baz istasyonları genellikle bina çatılarına kurulmakta, binlar hasar gördüğünde baz istasyonu devre dışı kalıp, sağlam kalan baz istasyonlarında yoğunluk artışı olabilmektedir.
    Baz istasyonu kurulmasın diye eylem yapar, ancak telefon çekmediğinde bu niye çekmiyor diye çemkirir. Klasik türk kafası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 27 Ocak 2020; 13:53:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu Amerika'da ki AMBER ALERT gibi bir şey mi? Bilgisi olan varsa bilgi verebilirse çok sevinirim.

    Amber Alert tarzı bir şey insanları yönlendirmek ve bilgilendirmek için çok yararlı olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.