Şimdi Ara

İngiltere, elektrikli taksiler için kablosuz şarj sistemi hazırlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • İngiliz hükümeti, şehir içi ulaşımı daha temiz ve sürdürülebilir hale getirmek adına çalışmalarına devam ediyor. Bunun için geçmiş yıllarda elektrikli otobüs ve taksileri devreye alan yetkililer, şimdi de gözünü söz konusu taksileri modernleştirmeye dikmiş durumda.



    Atılan yeni adım kapsamında, Nottingham şehrindeki bazı elektrikli taksilerde kablosuz şarj teknolojisi kullanılacak. Taksiler bu sayede sırada müşteri beklerken kolayca şarj edilebilecek. Kablosuz şarj teknolojisi, şehir merkezinde hizmet veren 10 elektrikli taksiye entegre edilecek. Bunun için sürücülerden herhangi bir ücret alınmayacak.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli sedan Lucid Air'ın üretim versiyonu Nisan'da tanıtılacak



    Yetkililer, altı ay sürecek pilot program için 3.4 milyon pound yatırım yapılacağını açıkladı. Kablosuz şarj teknolojisinin daha fazla taksiye entegre edilip edilmeyeceğine söz konusu programın başarısına göre karar verilecek. Hükümetin kablosuz şarj teknolojisini ilerleyen yıllarda halkın kullanımına da sunabileceği belirtiliyor.



    Buna benzer bir uygulamaya geçtiğimiz yıl Norveç’in başkenti Oslo’da da imza atılmıştı. Elektrikli taksilerin tabanına monte edilecek alıcılar sayesinde araçların müşteri beklerken 75 kW kapasite ile kolayca şarj edilebileceği açıklanmıştı.








  • ingiltere garip bir ulke. ayni anda konservatif takilmaya calisiyor, ayni tip taksileri yapiyor, bir yandanda en yeni teknolojileri yakalamaya calisiyor.

  • İngiltere şu taksi tarifelerine de bi düzenleme getirmeli.Haberlerde izliyoruz 25-30cent için millet neler yaşıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyide madem durakta beklerken şarj olacak şekilde bir yatırım yapılıyor. Kablolu kolay bağlantı yap daha ucuz ve daha kolay olur

  • Ussuz kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Kablosuz şarjın avantajı ancak yolda hareket halindeyken şarj olabilmesinde. Belli bir hızın altı gerekiyorsa trafikli yollarda seçilebilir. Ki daha önce kablosuz şarj eden yol yapılmıştı diye biliyorum. Onun dışında zaten duraktaysa dediğiniz gibi kablo ile hem daha hızlı hem de maliyeti daha düşük olur.

  • Kablonun araçtan çıkarılıp yola çıkması maksimum 1 dk süresini alır. Kablosuz şarj yerine 150-200 kW kablo ile şarj etse daha isabetli olur. Şarj ünitesini de büyük bir bataryaya bağlarsın durakta şarj olacak bütün araçları o batarya şarj eder, bataryayı da şebekeden şarj edersin, böylece ani yüklenme durumunda şebekeyi de korumuş olursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AsiretinMarjinalCocugu kullanıcısına yanıt
    İngilterede taksici olmakta zor 3 5 yıl sürüyor eğitim ve sınavları oda kazanırsan oluyorsun kazanamazsan yine 3 5 yıl eğitim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt
    Doğru ancak kolaylık sayesinde normalde şarjdan üşendikleri zaman bile otomatik şarj olmalı.

    Bana sorarsan tüm elektrikli araçlar uyumlu olmalı.

    Park ettin üşendin gelip gidinceye kadar %50’den %70’e çıksın işte ne zararı var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • darkaura kullanıcısına yanıt
    E dogrududa bu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Doğru ancak kolaylık sayesinde normalde şarjdan üşendikleri zaman bile otomatik şarj olmalı.

    Bana sorarsan tüm elektrikli araçlar uyumlu olmalı.

    Park ettin üşendin gelip gidinceye kadar %50’den %70’e çıksın işte ne zararı var.
    Kablosuz şarj hızı ile kablolu şarj süreleri eşit olsa dediğin doğru olur. Ama kablosuz 1 saatte full şarj oluyorsa kablolu 30 dk da şarj olabilecek belki de daha kısa, o taksi kaç dakika boş duracak durakta. 5 dk beklediğini varsaysak birisinde 10km şarj dolduracak diğerinde 20 km.
    Süre ve menzil örnek vermek aracıyla yazdım. Ama söz konusu 50kw ile 200kw şarj süreleri batarya kapasitesine de bağlı olduğu için net süre veremeyiz. En azından fikir sahibi oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kablosuz şarj günümüz koşullarında çok verimsizdir. Telefonlarımızda bile kablosuz şarj sırasında telefonun ve kablosuz şarj çihazının ısındığını bilirsiniz, işte bu noktada verim kaybı oluşur.

    Ayrıca işin içine bir de yüksek maliyet giriyor...

    Bugünün koşullarında henüz mantıklı değil bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 19 Ocak 2020; 21:13:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç o şekil şarj olurken içinde insan olması
    nufus planlamasına katkı yapabilir.
    belkide taxi şoförlerinin çoğunun göçmen olması
    onları öyle bi çözüme götürmüş olabülü . Z. sinir

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.