Şimdi Ara

Elektrik dağıtım sektörü şarj istasyonlarına odaklanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Geçtiğimiz ay tanıtılan yerli otomobilin 2022’de satışa sunulmasıyla birlikte şarj istasyonlarına yönelik talepte büyük artış yaşanacağı düşünülüyor. Bu durum, elektrik dağıtım sektörünü harekete geçirmiş durumda.



    Yerli otomobil projesinin özellikle elektrik dağıtım sektörünü yakından ilgilendirdiğini belirten Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) Başkanı Serhat Çeçen, elektrikli şarj istasyonlarının şebekeye entegrasyonunun en önemli gündem maddelerinden biri olduğunu belirtti. Bu konuda TOGG ve ilgili tüm kamu kurumlarıyla çalıştıklarını ifade eden Çeçen, konuyla ilgili uyarı ve tavsiyelerde bulunmayı da ihmal etmedi.



    Ayrıca Bkz.Tesla Cybertruck'a rakip geliyor: Elektrikli Hummer



    Arz kaynaklı büyüme sağlanmalı



    Serhat Çeçen, büyük şehirlerde şarj istasyon sayısının çok hızlı artmasının dağıtım şebekeleri açısından risklerin de artması anlamına geleceğini belirtti. Bu nedenle, kurulum yaparken şebeke ihtiyaçlarının ve kısıtlarının da dikkate alınması gerektiğini söyledi. Çeçen’e göre elektrikli araç şarj istasyonlarında arz kaynaklı büyüme sağlanmalı. Bu sayede şebekedeki etkiler ve kesinti ihtimali en aza indirileceği düşünülüyor.



    Elektrik dağıtımında dijital altyapının geliştirilmesinin elektrikli araçların şebekeye entegrasyonunu kolaylaştıracağını ifade eden Çeçen, dağıtım şirketlerinin yatırım planlamalarını bu doğrultuda gerçekleştirdiklerini söyledi. Türkiye’de bugün itibariyle 25 firma şarj istasyonu pazarında faaliyet gösteriyor. 81 ilin 60’ında şarj istasyonu bulunuyor. Bunların yaklaşık yüzde 25’i hızlı şarj istasyonu.








  • 13 + 6,5 yıl var elektrikli arabanın çıkmasına bu acele ne ?

    bkz: ç bendihttps://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/12/20191227-2.pdf
  • Merak ediyorum. Elektriğin elektrikli araçlarda kullanımından elektrik araç tüketim vergisi ne zaman alınacak. Eğer böyle bir vergi olmazsa devlet petrol ürünlerinden aldığı vergiden çok büyük kayıp yaşar.

  • Bizde altyapı sonradan yapılır hayret şimdiden plan program yapmaları iyi olmuş.
    Yerli araba İnşallah gümbür gümbür geliyor. Perşembenin geleceği çarşambadan belli olur.

  • interwap kullanıcısına yanıt
    Bana kalırsa elektrik dağıtım şirketlerinin ağzı da bundan dolayı sulandı hocam.
    Faturalarda nasıl %30-40 lara varan dağıtım bedeli alınıyorsa, şu an ortalama 0,25TL/dk olan şarj ücretlerine en az 0,15TL/dk dağıtım bedeli ücreti yansıtırlar.
  • aktassa A kullanıcısına yanıt
    Tüm faturalara yansımayabilir. Şarj istasyonlarına ayrıca sayaç bağlanacağını düşünüyorum. Aracınızı şarj ettiğiniz istasyon evde de olsa, işyerinde de olsa yada yollardaki şarj istasyonları da olsa araçlar için farklı tarife uygulanır. Ev elektrik fiyatının 3-5 katı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araba yok arabaaaa...

    2019 dunyada tesla satis sayisi 390000

    2019 Trde tesla satis sayisi 4

    Nerdeyse 100 e yakin model var full elektrikli ama trde i3 zoe ipace smart satiliyor sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoğanGörünümlüToros -- 13 Ocak 2020; 15:59:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Türkiye'de elektrik faturalarının yüzde 20'ye yakını tahsil edilemiyor. Kaçak elektrik kullanımı had safhada iken elektrikli otomobillerin elektriğini kaçak kullanmakla bu oran %50'yi bulursa ne olacak onu merak ediyorum.
    Güneydoğu'da 6 ile elektrik hizmeti veren Dicle Elektrik Dağıtım Şirketi, bölgede kayıp-kaçak oranının yüzde 86 olduğunu açıkladı.

  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Amerika’da üretilen arabalara devasa ek vergi konuldu “rahip krizi” sırasında. Ondan önce yine az da olsa tesla satılıyorsu tr de. O ek vergi kalkmadıkça çok zor tesla satışının artması zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • interwap kullanıcısına yanıt
    Aracını sadece şarz istasyonunda değil istersen evinde de şarj edebilirsin (daha yavaş olsa da). O yüzden kaçak elektrik kullananlar bu arabayı daha çok sevecek sanki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • labtek38 kullanıcısına yanıt
    Aslinda tesla resmi olarak Tr ye gelip araclari çinden getirse bu vergi odenmez. Veya bilmiyorum grey market olarak çinden aaba getirilebiliyor mu. Aksi halde berlin fabrikasinin bitmesi beklenecek. O da 2021 sonuna dogru olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Onu ben de düşündüm ama Çin’deki fabrika öncelikle Çin pazarında satılacakmış. Zaten Çin çok daha büyük bir pazar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Parası bizden mi çıkacak?
    Elektrik dağıtım bedeli adı altında zaten bi ücret alınıyor.
  • müstakil bir evin varsa, elektrikli araç ve güneş enerjisi sistemi mantıklı olabilir. gündüz güneş panelleri aküleri şarj eder, akşam aküler aracı şarj eder.
  • Toplam yatırımın tamamlanma süresiyle üretime başlama süresini aynı zannediyor, git bir ekonomiye giriş kitabı oku.

  • hollowman_ kullanıcısına yanıt
    kısmen haklısınız ama hala hayal dünyasında yaşıyorsunuz.. yıllık 175.000 araç, hemide 5 farklı model hemide 2 yılda ..
    hangi fizibilite uzmanı inanır buna, montaj fabrikalarının kurulması, parça fabrikalarının kurulması vs vs.. Vestel gibi yerli ve milli olacaksa başka

    bu arada muhasebe ve finansal yönetim mezunuyum.. maliyet ve fizibilite konularında bilgi sahibiyim ! bahsettiğinin yatırım süresi ve üretim süresi konuları bütçeleme ve maliyet konuları ile alakalı makro ve mikro ekonomi kitaplarının konusu değil.
  • Hızlı şarz ile 30-60 dk normal şarzın 8 saat oldugu hesapladığında bu iş hakkaten zor olacak.hali hazırda konforlu ve pratiklikten uzak oldugunu düşünüyorum.
    iki çözüm var ya bir şekilde bir standartizasyon saglayıp kısa sürede pil değişimi sağlayacak istasyonlar kurulacak boş pille dolu pil değiştirilebilir olacak.yada şarj istasyonları cok uygun fiyata satılıp yaygınlaşması sağlanacak..heryerde şarj istaysonu olacak bulanabilirlik ve ulaşılabilirlik sağlanacak..hali hazırda şarj istasyonları saate göre fiyatlandırılıyor..araç şarj oldu ancak cihazı işgal ediyor dolayısıyla ekstra para kesiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El_domingo -- 14 Ocak 2020; 11:14:13 >
  • Bırakalım elektriği şarj istasyonunu da. Bir iki aydır elektrik faturalarımız normalim yüzde 50 üzerinde gelmeye başladı. Korkarım ki kış geldi ve Güney Doğudaki evlerin ısınmasını sağlayan klimalar ve elektrikli ısıtıcılar tam kapasite ile çalıştırılıyor. Galiba %80'i tahsil edilemeyen bu faturalar da Batıdaki şehirlerde oturanlara pay ediliyor bunun başka açıklaması olamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esek_Berberi

    kısmen haklısınız ama hala hayal dünyasında yaşıyorsunuz.. yıllık 175.000 araç, hemide 5 farklı model hemide 2 yılda ..
    hangi fizibilite uzmanı inanır buna, montaj fabrikalarının kurulması, parça fabrikalarının kurulması vs vs.. Vestel gibi yerli ve milli olacaksa başka

    bu arada muhasebe ve finansal yönetim mezunuyum.. maliyet ve fizibilite konularında bilgi sahibiyim ! bahsettiğinin yatırım süresi ve üretim süresi konuları bütçeleme ve maliyet konuları ile alakalı makro ve mikro ekonomi kitaplarının konusu değil.
    kardeş ben de işletme mezunuyum ve üretim sektöründe 13 yıl tecrübem var. Kimse 2 yıl sonra 175.000 adet üretim yapacaklarını iddia etmiyor. Kendilerinin de böyle iddiası yok hatta yıllık üretim planları da sızdı. ilk yıl 7.000 adet üretim planı var ve bu fabrikanın gelişimine göre kademeli artacak görünüyor. Tesla'nın fabrikaları da böyle, açılır açılmaz nihai hedeften üretime başlamıyorlar, nihai hedefe kadar fabrika yatırımı devam ediyor.
    Yerlilik konusuna gelirsek, kendilerinin ilk anda %50 hedefi var ki bence daha azı da olsa önemli değil, buna takılanların sadece bu işin kitabını değil de biraz global piyasayı da takip etmesi gerekir. Defalarca yazıyoruz %100 yerli diye birşey yok artık, ki firmanın uzun vade hedefi %68, ki bence yüksek bir oran.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.