Şimdi Ara

Mazda uzun menzilli elektrikli araçların daha fazla zarar verdiğini düşünüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
1.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda uzun menzilli elektrikli araçların daha fazla zarar verdiğini düşünüyor



    Bir dönem gündeme gelmesi çok fazla istenmeyen elektrikli araçlar bugün sektörün vazgeçilmez unsurlarından birisi haline geldi. Karbon salınımı ve haliyle çevre kirliliğini azalttığı ifade edilen elektrikli araçlara ilgi her geçen gün artıyor. Bununla birlikte farklı düşünenler de var.



    Raporlar pek objektif değil



    Kısa süre önce 35.5KWh bataryası ve 220Km civarında menzili ile Mazda MX-30 elektrikli crossover modeli Avrupa için duyuruldu. Ne var ki ABD’de satışta olan elektrikli araçların çok daha büyük bataryalarının olması Mazda için eleştiri konusu olmuştu.



    Ayrıca Bkz.İki aşamalı doğrulama sistemleri tehlikede



    Mazda’nın Avrupa Ar-Ge merkezi başkanı Christian Schultze küçük bataryalı elektrikli araçların üretiminin ilk gününden itibaren bataryasının değiştirilmesi ve imha edilmesine kadar giden süreçte ortaya çıkan karbon salınımının dizel bir Mazda X-30 modeline göre daha az olduğunu ifade ediyor.



    Elektrikli araçlarda menzili arttırmak için batarya büyüdükçe genel süreçteki karbon salınımı da artıyor. Bu nedenle çevre kirliliği açısından bir avantajı kalmıyor. Düşük batarya kapasitesini de buna bağlıyor.



    Elbette Schultze’nin hesaplamaları Avrupa’daki üretim ağının karbon salınımı etkisi üzerine hesap edilmiş. Eğer karbon salınımının çok az olduğu üretim ülkeleri hesaba katılırsa sonuçlar daha değişik çıkabilir.



    Pek çok araştırma elektrikli araçların çevreye daha az zarar verdiği konusunda hem fikir ancak zıt görüşler de üretim tarafında bu avantajın çok azaldığını iddia ediyor.




    Kaynak:https://www.engadget.com/2019-12-29-mazda-says-long-range-evs-worse-than-diesels.html



  • bir benzinli motorun verimliligi sadece %15. yani yakittan gelen enerjinin %85i isi olarak etrafa saciliyor. ote yandan elektrikli araclarin verimliligi %90. aldiklari enerjinin %90nini harekete cevirebiliyorlar. buyuk termik santrallerin ufak motorlardan cok daha yuksek verimlilikle calistiklarini dusununce, elektrik komurden bile uretiliyor olsa cok daha az karbon salinimina neden oluyor demektir. kaldiki elektrik gunes, ruzgar yada nukleer gibi karbon salinimi yapmayan kaynaklardan da elde edilebiliyor.
    kaynak olarak verdiğiniz haberleri okursanız hepsi kıyaslamayı elektrik üretimi ile aracın ürettiği karbon salınımı üzerinden kıyaslamış.Peki bu kıyaslamayı yapanlar niçin içten yanmalıların yakıtı olan petrol üretimi işlenmesi lojistiği v.s etkenleri hesaplamıyorlar?
    Ne güzel birinin yakıtı olan elektriği hesap et..diğerinde sadece kullanım esnasındaki salınımı baz al..Yiyorsa içten yanmalıların yakıtının temeli olan petrolüde hesaba katsınlar bakalım ne çıkıyor..
    Ha bu hesaba hidrolik çatlatma gibi çevreye oldukça zarar veren teknikleri katmasalarda olur...
    Eliniz bir türlü gitmiyor emotora Mazda!..sırf us,eu gibi gelişmiş guclu ülkelerde varlığınızı sürdürebilmek için sistem dayatti cunku,yalandan bir elektirikli araç model tasarladiniz (menzili en dusuklrden)...



    Icten yanmali Skyactiv ler tabi depoda yiginla kaldi,ezber bozuldu kural degisti ,beyhude bu mesajlar ...varol Tesla!
  • Bu araçlar her türlü dünyaya zarar veriyor o zaman benzinliside pilliside aynı şeyin laciverti

  • Enerjiyi yine fosil yakıttan aldıktan sonra bir esprisi kalmıyor ki, sadece şehirlerdeki hava kirliliğini önlüyor onun yerine de batarya atıkları oluşturuyor. Elektrikli araçlar, yenilenebilir enerjinin fosil yakıta yaklaşabilmesiyle anca mantıklı olur fakat şunu da belirteyim dünya enerji rezervinin neredeyse yüzde doksanı fosil yakıtlardan sağlanıyor.

  • bir benzinli motorun verimliligi sadece %15. yani yakittan gelen enerjinin %85i isi olarak etrafa saciliyor. ote yandan elektrikli araclarin verimliligi %90. aldiklari enerjinin %90nini harekete cevirebiliyorlar. buyuk termik santrallerin ufak motorlardan cok daha yuksek verimlilikle calistiklarini dusununce, elektrik komurden bile uretiliyor olsa cok daha az karbon salinimina neden oluyor demektir. kaldiki elektrik gunes, ruzgar yada nukleer gibi karbon salinimi yapmayan kaynaklardan da elde edilebiliyor.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Benzinli motorların %15 verimli olduğunu nerede okuduğunuzu paylaşır mısınız,
    Dediğiniz gibi %85'i ısı olarak etrafa saçıldığını da nerede okuduğunuzu paylaşın lütfen.
    Elektrikli araçlarında hepsi %90 verimli değil, bunu da nerede okuduğunuzu paylaşır mısınız,
    Sonuçta bilgi paylaştıkça değer kazanır.
    Bizde doğrusunu öğrenmiş olalım..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    elbette, elektriği kendi üretip (misal tavanda güneş hücresi araca yettiği gün) gitse bile ou depolamak için yine pil lazım. o0nun üretimi, depolanması,değişimi vs süreçleri de co2 salıyor. Uzun vadede tam çevreci olabilir, şuan değiller. Mazda onu demek istemiş.

  • Şu an ki teknoloji ile elektirikli arabalar felaketten başka bir şey değil. Her zaman diyorum hanelere daha %100 temiz enerji sağlanamamışken, her sene bir çok elektirikli cihaz üretiliyorken ve zaman zaman yaşanan kesintileri de hesaba katacak olursak otomobillerde eklenince nükleer santrallerin türemesi kaçınılmaz olacaktır. Ayrıca bu kadar gerilimi alt yapı kaldırabilecek mi, bir diğer konu bataryaların imhası nasıl yapılacak ?

    Ve yine her zaman diyorum ki 2.çernobil ya da 2.fukushimanın tekrarlanmayacağının kim garantisini verebiliyor ? Dizeli benzini mumla arasınız.

    Bu arabalar çevreci falan değil, çevreci ulaşım istiyorsanız işe giderken metroya, otobüse bineceksiniz, ekmek almaya giderken yürüyerek ya da bisikletinize atlayarak alışverişinizi yapacaksınız.

    Otomobiller içinse şu an ki teknoloji ile en mantıklı yöntem dizel-hybrid.

  • Peki bu akıllı tükenebilir petrol ürünü bitince ne yapmayı amaçlıyor acaba?
    Ayrıca elektrik için herkesin en kötü çatısında güneş paneli sistemi olmalı.

  • Eliniz bir türlü gitmiyor emotora Mazda!..sırf us,eu gibi gelişmiş guclu ülkelerde varlığınızı sürdürebilmek için sistem dayatti cunku,yalandan bir elektirikli araç model tasarladiniz (menzili en dusuklrden)...



    Icten yanmali Skyactiv ler tabi depoda yiginla kaldi,ezber bozuldu kural degisti ,beyhude bu mesajlar ...varol Tesla!

  • Bence birçok şeyde olduğu gibi karbon salınımının önündeki en büyük sorun Kapitalizmdir. Yakın ya da uzak bir gelecekte bozulmayan, yenilenmesine ya da imha edilmesine gerek kalmayan bir pil türü icat edilse, sizce kullanılmasına izin verilir mi? Kapitalist düşünce sizden kazanç sağlayamıyorsa, onun için bir değeriniz de kalmaz. Umarım (Pek mümkün görmüyorum) bütün bu kölelik düzeni geleceğin gölgesinde kalır ve dünya yok olmaktan kurtulur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz_sea

    Benzinli motorların %15 verimli olduğunu nerede okuduğunuzu paylaşır mısınız,
    Dediğiniz gibi %85'i ısı olarak etrafa saçıldığını da nerede okuduğunuzu paylaşın lütfen.
    Elektrikli araçlarında hepsi %90 verimli değil, bunu da nerede okuduğunuzu paylaşır mısınız,
    Sonuçta bilgi paylaştıkça değer kazanır.
    Bizde doğrusunu öğrenmiş olalım..
    ufak bir arastirma yaparsaniz bu konuda sayisiz kaynak bulursunuz. ortalama benzin motorunun verimliligi %20 ila %35 arasinda degisir ama vites kutusu ve diger disli mekanik elemanlardaki kayiplar ve surtunmelerle verimlilik dahada duser. %15 ila %20 seviyesine gelir. elektrikli araclarda karmasik vites kutulari ve guc aktarim elemanlari bulunmaz, cogu tek viteslidir. elektrik motorlari icten yanmali motorlardan farki olarak degisik hizlarda yuksek guc ve tork uretebildigi icin karmasik disli ve guc aktarim elemanlarina debriyaj ve tork konvertoru gibi sitemlere ihtiyac duymazlar. elektrik motorlarinin verimliligi %90 civarindadir. butun arac olarak ele alirsaniz verimlilik %77 ile %80e ulasabilmekde. baktiginiz kaynaklara, araca ve alinan referanslara gore verimlilik oranlari farklar gosterir ama aradaki fark cok buyuk oldugu icin ana fikirde bir degisiklik olmaz. enerjisini komurden bile uretseniz elektrikli araclar daha dusuk karbon ayak izine sahipdir.
  • MCap bataryalar gerçek olur ise bu sorun ortadan kalkacaktır.

  • "Elektrikli işinde geri kaldık" demek yerine bunu söylemeyi tercih etmişler.

  • deniz_sea kullanıcısına yanıt
    TOGG'un içinin gösterildiği bir video var idi, DC-DC çevirici ile DC'den 3 faz çevirici var araçta, muhtemelen piyasadaki bir çok araç böyle. En yüksek verimlilikle toplamları %90 civarında verimlilik sağlar, hadi %95 diyelim, yine de bir kayıp söz konusu. Aynı kayıp şehir şebekesinden evimizdeki elektriğe çeviren elektrik saatlerimiz ile aynı kutuda olan trafolar için de geçerli, mahalle trafolarını saymıyorum. Ayrıca kaçak kullanım olmasa dahi dünya üzerindeki çok pahalı kısacık süperiletken kablo haricindeki tüm kablolarda voltaj düşmesi olur ki akım arttıkça da bu düşüş artar(kablonun iç direnci). Yani üretim santralinden çıkan elektrik evinize ulaştığında bile arada en az 3-5 trafo ve kablolardan dolayı güçte çok ciddi kayıplar var. En iyisi çatıya koyacaksınız panelleri, apartmanda her gün 3-5 araba şarj edecek. Hem kayıp hem de cebinizden çıkan para az olur(panel fiyatları hariç ama kiremite vereceğiniz parayı panele verin siz de).

  • Bu adam 160.000 km'ye neden batarya değişimi eklemiş? Telefonları zaten biz 1000 kere şarj ediyoruz, aynı sayıda şarj ile 500km menzili olan araba 400000 km gider zaten. Ki batarya kontrol sistemi dengeleme yapıyor ve pilleri %80'den fazla şarj etmiyor. (%80 ekranda görüdüğünüz %100'e karşılık geliyor olabilir)

  • batarya önemli bir sorun ancak elektrikli otomobillerin hepsi bataryalı
    olmayacak. bazıları yakıt hücreli olacak. benim şahsi görüşüm yakıt hücreli araçların daha popüler olacağı yönünde. belkide hem yakıt hücreli hemde bataryalı hiybrit modeller bile olur.hatta güneşe park etmiş bir araç az da olsa bataryasını dolduracak. yani hem güneş enerjili, hem yakıt hücreli, hemde bataryalı hybrit modellerin önü açık. şuan emekleme döneminde bu yüzden soru işaretleri olması gayet normal.

  • "Biz denedik ama henüz beceremedik"in tablolu grafikli açıklaması.
  • Elektrik temiz enerji olsa da bataryalar henüz o kadar temiz değil. Batarya teknolojisi ilerledikçe elektrikli araçların verimliliği artacaktır. Şu an elektrik bataryalarının üretimi ve imha edilmesi sürecinde ortaya çıkan karbon salınımı benzinli bir aracın bir kaç yıllık karbon salımına eşdeğer.

    Elbette zamanla bunlar iyileşecek ve daha çevreci olacak. Geleceğin enerjisi elektrik olacak ona şüphe yok.
  • Haber için teşekkürler. Emission kelimesinin karlılığı yaymak, salmaktır. Bu tip haberlerde ısrarla “salınım” kelimesinin kullanıldığını görmekteyim. Daha dikkatli olursanız sevinirim. Teşekkürler.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.