Şimdi Ara

2010'lu Yılların En Fazla Hayal Kırıklığı Yaratan Oyunları

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010'lu yılları geride bırakmamıza sadece birkaç gün kaldı ve biz de 2010'lu yıllar listelerimize devam ediyoruz. Daha öncesinde 2010'lu yılların en iyi 20 oyununu listelemiştik. Buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. 
     
    Şimdiki yazımızda ise 2010'lu yıllar içerisinde çıkan, büyük umutlarla beklediğimiz ancak bizi hayal kırıklığına uğratan oyunları listeleyeceğiz. Tüm oyunları yazmamız elbette mümkün değil, bu yüzden sizler de hayal kırıklığına uğradığınız oyunları yorumlar kısmında bizlerle paylaşmayı unutmayın. 
     
    Mass Effect Andromeda
     
     
     
    2010'lu yılların en iyi oyunları listemizde Mass Effect 2'yi birinci sıraya koymuştuk. Bu oyunun ne kadar kötü işler yaptığını bu listeye girmesinden anlayabilirsiniz. Oyunun çıkışında çok fazla teknik hata vardı ama asıl sorun bu değil. Teknik hatalar birkaç güncelleme ile çözülebilir. Oyunun atmosferinin çok kötü olması, hikayenin anlamsızlıklarla ve boşluklarla dolu olması serinin ismini bile lekeledi.
     
    İlk kez bu oyun ile seriyi tanıyanlar ister istemez serinin de böyle olduğunu düşünmüş olabilir. Burada en büyük günah ise elbette Electronic Arts'ın. Oyunun çıkışından sonra o kadar fazla söylenti çıktı ki oyunun çıkmış olması bile şaşırtıcı.
     
    No Man's Sky
     
     
     
    Bağımsız bir stüdyo tarafından geliştirilmesine rağmen, oyunun tanıtımı esnasında çok uçuk şeyler söylediler. İnanılmaz sayıda gezegenlerin olacağı, her gezenin birbirinden farklı olacağı ve yine birbirinden farklı canlı tiplerine sahiplik edeceği söylendi. Keşif duygusunun inanılmaz olacağı söylendi. Elbette bunların çoğu oyunun ilk çıkışında gerçekleşmedi. Hatta geliştiriciler de fark etmiş olacak ki oyunun çıkışından önce "Aslında biz öyle demedik." gibi açıklamalarda bulundular.
     
    Haliyle oyun çıkması ile birlikte inanılmaz bir olumsuz eleştiri yağmuruna tutuldu. Ancak oyunun da hakkını vermek lazım. Çıkışının sonrasında güncellemelerle, ücretsiz eklentilerle oyunu ilk söylediklerine yakın bir yere getirdiler. Şu anda oynayanların çoğu oyunun durumundan memnun.
     
    NBA 2K18/19/20 
     
     
     
    Her sene yılın en fazla satan oyunlarından oluyor ancak en düşük puanı alan oyun da oluyor. NBA 2K serisinin son 3 oyunu Steam'de en fazla olumsuz puan alan oyunların tepesinde yer alıyor. NBA Live'ın bu yarıştan çekilmesi ile birlikte 2K seriye yenilik getirmeyi de geçip iyi olan şeyleri de kötü yaparak devam ediyor. Ne zaman düzeltecekler bu durumu büyük bir merakla bekliyoruz.  
     
    Assassin's Creed III ve Unity 
     
     
     
    Ubisoft'un en popüler oyun serilerinden Assassin's Creed, ortalama bir başlangıç oyununun ardından Ezio'nun üçlemesini bizlere sunmuştu. Bazı hataları olsa da kesinlikle her oyun keyifliydi. Ancak üçüncü oyunda ne yaptılarsa oyunun tüm keyfi elimizden alınmış gibi hissettirdi. Yenilikler eklenmiş evet ama istenildiği gibi değil. Hikaye olarak çok güçlü bir potansiyeli vardı ancak Desmond'ın hikayesini anlamsız bir şekilde bitirdiler. açık dünyası bomboştu, görevlerin çoğu gereksizdi. Oyuna ait güzel olan tek şey ana karakterin babasıydı. Bu karakter o kadar iyiydi ki üzerine biraz daha gidilse, oyunun çoğu sorunu çözülecekti. 
     
    Unity'nin sorunu ise bambaşka. Oyun yayınlandığında bitmediği çok belliydi. Bir acele ile hemen çıkartmışlar oyunu. Oyunun her yerinden teknik bir hata çıkıyordu. Bu hatalar çözüldükten sonra, teknik olarak gerçekten zamanının ötesinde grafiklere sahip olan bir oyun gördük ama yine içi bomboştu. Potansiyeli olan ama klişe bir hikayenin, potansiyelini kullanmadan sadece klişeye odaklanarak yayınlamışlar, yine.   
     
    Mafia 3
     
     
     
    Mafia 1 ve Mafia 2 zamanına göre grafik detayları, oynanış detayları ve hikayesi ile sizi alıp gerçekten mafya olmaya çalışan bir adamın hem iç bunalımını, hem de bu yolda yaşanılan her şeyi çok güzel bir şekilde aktarmıştı bizlere. Mafia 3'e baktığımız zaman ise ilk iki oyunda saydığımız hiçbir şeyi göremiyoruz.
     
    Uzaktan bakıldığında grafikler gayet hoş ancak detaylara bakılınca hiç uğraşılmamış. İkinci oyunun hikayesini tamamlamak için özel bir çaba çok da harcamamış, sadece değinilmiş. Oynanış, oyunun en kaliteli olduğu noktaydı ama o da ilk iki oyuna yaklaşamıyordu bile.
     








  • ME Andromeda ve Unity’ye katılmıyorum.
    Teknik problemler neyse de Unity’nin nesi boştu? O aralıkta çıkan açık ara en iyi AC’ydi.
    Andromeda da daha önce de yazdığım gibi evet farklıydı, ilk 3 oyun gibi epic değildi ama çok iyiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mafia 3.. Basligi gorunce aklima gelen ilk oyun nedense Get Even oldu. Benim acımdan oyum cok kotuydu ve saatlerimi bos yere harcadigimi dusunuyordum ama Mafia 3.. Oyunun ilk 1 saatinde citayi zirveye cikarip sonra birden yere vuran nadir oyunlardan biridir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Fallout 76 ve anthem nerede? Ha bir duke nukem forever

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • mafia 3ün ismini gördüm yine elim ayağım titriyor sinirden

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Bu kadar mı ? Batman arkham knight'ı unutmuşsunuz.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 10 sene içinde en sevdiğim 5 oyundan biri MGSV’dir ama hikaye bazından bakınca hayal kırıklığı teriminin de karşılığı benim için
  • GTA V
    MGS V
    Bioshock: Infinite
    Watch Dogs
    Mafia III
  • Benim listem:
    Sonic Forces: Sega cidden o Sonic 2006 ve Boom Rise of lyric fiyaskolarından hiçbir şey öğrenememiş. Oyunun 4 sene yapım sürecine rağmen hala çöp bir oyun. Hikaye berbat, oynayış fizikler sağolsun berbat, klasik sonic sırf satsın diye konmuş ama onu bile becerememişler, aynı Generations'daki gibi oyun süresi çok kısa ve bölümler çok lineer. Forces'ın sadece iyi olan tarafı ise kendi karakterini yaratabiliyor olman ama o bile sınırlı kalmış. Aynı zamanda Sega'nın oyun hakkında yalan söyleyip Sonic Team'in tüm zamanını grafik motoruna harcadığını da belirteyim.
    Duke Nukem Forever: Sanırım tüm zamanların en büyük hayal kırıklıklarından birisi, oyunda grafikten say her şey çağ dışı. İşte bu da neredeyse 15 senelik yapım sürecinin sonuçlarından birisi.
    Ride To Hell: Retribution: Kendisine fazla bir şey dememe gerek yok, bu yılların en berbat oyunlarından birisi, çünkü bu oyun aslında 2008'de geliştirilmeye başlandı ama bir süreçten sonra iptal edildi çünkü oyunun asıl yapımcısı Deep Silver Vienna kapanmıştı. Ama nedense sonradan Deep Silver oyunu Eutechnyx' a verdi ama şurada bir sorun var, Deep Silver adamlara yeterli para ve zaman vermemişti ve oyunun sonu da böyle oldu. Evet, oyun aslında 60'larda geçen ve motorcu çetesinde oynadığımız açık dünya bir oyun olacaktı ama Deep Silver içine edene kadar.
    Sonic Boom Rise Of Lyric: Sonic 06'yı tahtından eden bir oyundur ve aynı zamanda serinin en az satan oyunudur. Aslında bu oyunun adı Sonic Synergy idi ve spin-off reboot tarzında bir oyundu. Şöyle anlatayım, oyun aslında yeni bir evrende geçecekti (şimdiki modern evrenle bir alakası yok) ve oyunda Sonic ve Eggman'in orjin hikayelerini anlatacaktı, aynı zamanda oyun 4 kişilik bir co-op oyun olacaktı ama Sega ve Sonic Team herşeyin içine edene kadar... Daha da kötüsü oyun CryEngine 3 ile geliştiriliyordu ve multi-platform olacaktı. Neredeyse her şey bitmişken Sega geliştiricilere son anda bu oyunun Wii U'ya özel olacağını söylemişti ve her şeyi tekrardan yapmaları lazımdı.(Bu arada geliştiriciler Big Red Button, Sonic Team değil) Bunun sonucunda oyun aşırı derecede aceleye getirildi.
    Hunt Down The Freeman: Bana göre 2010'ların hem en büyük hayal kırıklığı yaratan hem de en kötü "oyunu". Berkan Denizyaran oyun geliştirmeyi bilmediğinden bu oyun böyle bir hale geldi. Saçma bölüm tasarımı, Kötü seslendirme (I Hate Everything, Pyrocynical ve Keemstar'ı içeriyor kadro), Node Graph Out Of Date, Rebuilding, HL2_GAMEOVER_ALLY ve daha fazlası.
    Listeye almak istediğim fakat almadığım oyunlar: Sonic Free Riders, Mighty No 9., Fallout 76, Anthem, Need For Speed (2015)

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Mass Effect Andromeda’ya sonuna kadar katılıyorum. Mass Effect serisine saatlerimi gömmüş birisi olarak, Andromeda’ya yarım saat zor dayandım. İlk üç oyuna göre o kadar kötü ki bir daha oynamayı bile düşünmedim. Bioware gibi yılların köklü RPG ustası firma nasıl bu kadar kötü oyun yapabilir diye kendimi sorguladım. Tabi EA denen altın *ok ödüllü firmanın da etkisi büyük.

    Assassin’s Creed Unity’de klasik Ubisoft’un, her sene mala bağlamış şekilde AC oyunu çıkarmasının son halkası. Her sene “akıyo bu akşam maşallah” diyerek temel mekaniklerine dokunmayıp sadece haritayı değiştiren Ubisoft’un sıçıp sıvama hikayesidir Unity. Sonrasında çıkan AC: Syndicate ise fena değildi fakat çoğu oyuncu Unity’e o kadar kızgındı ki şans vermeyi bile düşünmedi.

    Mafia 3’e çok şey yazıp çizdik. Hikaye anlatımı ve oyunun ilk saatleri güzel olsa da, sonraki saatleri tam bir facia. En çok üzüldüğüm nokta da 2K Czech gibi Mafia’yı Mafia yapan bir stüdyonun kapatılıp, Mafia geliştirici ekibinin tamamen başka bir stüdyo’ya geçmesiydi. 2K denen paragöz firmanın “bir serinin içine nasıl sıçılır 101” dersidir Mafia 3.

    Liste de Fallout 76 ve Anthem olmaması dikkatimi çekti. Bence eklenmeliler, bu iki oyun da rezilliğini cümle aleme yeterince duyurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jack Rabbit Slims

    ME Andromeda ve Unity’ye katılmıyorum.
    Teknik problemler neyse de Unity’nin nesi boştu? O aralıkta çıkan açık ara en iyi AC’ydi.
    Andromeda da daha önce de yazdığım gibi evet farklıydı, ilk 3 oyun gibi epic değildi ama çok iyiydi.

    Editör genelleme yaparak yorum yapmıyor zaten orası belli kendi zevkine göre yazıyor. Unity doğru düzgün oynamadığı belli. 2 den sonra en kaliteli olan Unity'dir. origins falan hikaye. Sadece kendi uydurdukları hikaye değilde biraz daha dönemle bağdaşan içeriklere yoğunlaşsalardı çok daha iyi yerlere gelirdi. Parkur sisteminden bahsetmiyorum bile Unity'de ki eşsiz akıcı sistemden sonra tekrar batırdılar.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: porsux

    GTA V
    MGS V
    Bioshock: Infinite
    Watch Dogs
    Mafia III


    Bioshock Inf. kötü mü ??? Şaka mı bu ? Oyunun sadece sonu yeter.
  • porsux P kullanıcısına yanıt
    Hocam diğerlerini anlarım da Bioshock infinite neden bu listede sizin için? Neden bu kadar hayal kırıklıgı yarattı ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darktimes7

    Hocam diğerlerini anlarım da Bioshock infinite neden bu listede sizin için? Neden bu kadar hayal kırıklıgı yarattı ki?
    Bioshock'un ilk oyunu benim en sevdiğim oyunlardan birisidir. Fakat Infinite'i maalesef sevemedim. Uzun zaman oldu oynayalı ama hatırladığım kadarıyla bahsetmem gerekirse; Oyunda çok sıkıldığımı hatırlıyorum. Çatışma hissiyatı çok zayıftı, atmosfer ilk başlarda çok hoşuma gitsede, ilk oyundaki tekinsizlik ve deliliğin ana tema oluşundan dolayı doğal olarak oluşan gerilim hissiyatı tamamen kaybolmuş, böylelikle benim için oyunun can damrlarından birisi kopmuştu. Tüm oyun boyunca şuursuzca ateş ettiğimi hatırlıyorum, o kadar sıkıcıydıki. Güzel bir öyküsü vardı, ilk oyuna bağlanışıda iyiydi ama bunu çok kötü anlattığını düşünüyorum. Karman çorman bir anlatım yapınca, birsürü alt metinle hadi sen hikayeyi çöz deyince benim için olumlu birşeyler yaratmıyor bu durum. Öte yandan ilk oyundaki bölümler arası yarı açık dünya tasarımı bence FPS türünde ileriye dönük atılmış çok güzel düşünülmüş bir adımdı. Oyunun sonlarına bile gelseniz ilk bölüme geri dönebiliyor ve daha önceden çözemediğiniz bulmacaları çözebiliyor, Big Daddy'leri avlayabiliyor, toplayamadığımız eşyaları topluyorduk. Ve bunu yaparkende bomboş bir dünayda değildik, hala kameralar,taretler ve kafayı yemiş Rapture halkı yaşamaya devam ediyor ve bize tehdit oluşturuyorlardı. 3. oyuna döndüğümüzde ise yine çok güzel tasarlanmış bir şehir ama maalesef ilk oyunun yarısı kadar bile üzerinde düşünülmemiş alan tasarımları ve geri dönülemez bölümler bulunuyor. Bu geri dönülemez bölümler akıcılığı öyle bir baltalıyorki, çözemediğiniz bir bulmaca var diyelim o an çözdünüz çözdünüz, yapamazsanız o artık tamamen geride kalıyor. Neden peki ? Bu kadar güzel yaratılmış bir şehirde bırak oyunumu oynayayım, bölümümü tamamlayayım ve geri dönüp yarım kalmış işimi tamamlayabileyim ilk oyundaki gibi. Şu oyun açık dünya olsaydı çok mu kötü olurdu ? Bence cuk otururdu konsepte. Çoğu kişi için önemsiz olan ama bende etkisi büyük olan müzikal seçimler ve detaylarda da oyunun çuvalladığını düşünüyorum. İlk oyunu geçtim 2. oyunun müzikleri bile çok daha başarılıydı. Örnek;https://www.youtube.com/watch?v=DV9kg-M1RJw&t=16s Şöyle söyleyim, GTA 4 ile GTA 5 arasında hissettiğim o kalitedeki süzülmüşlük hissinin çok benzerini Bioshock ile Infinite arasında hissediyorum. Herşey sanki geriye çekilmiş ve sanki aceleye getirtilmiş gibi. Sanki bu oyun sadece hikayeyi anlatmak için tasarlanmış boş bir dünya gibi hissediyorum. Hikaye iyidir güzeldir ama bir oyundaki tek önemli şeyde değildirki. Oynanış açısından sınıfta kalan bir oyun Infinite. Kötü karakterlere bakın, etkilerini hissetmedim bile. O kocaman kuş gibi birşey mesela, ne işe yaradı ? Bence çok daha güzel yedirilebilirdi oyuna. Baş kötü karaktere hiç gelmiyorum bile, sırf malum sonun etkisi yitmesin diye adamı doğru düzgün görmedim bile. Çoğu zaman varlığını unuttuğum bile oldu. İlk oyunda öyle miydi peki ? Sualtı şehrindeki mafia ve güç hesaplaşmalarının ortasında kalmış kilit bir karakter oluşumuzu oyun başından sonuna kadar hissettirmiyor muydu ? Silah çeşitliliğide ilk oyunun yanına yaklaşamaz. Zaten sadece 2 tanesini taşıyabiliyorduk. Resmen call of duty gibi sıka sıka gittik tüm oyun boyunca. Nerde ilk oyundaki o her elimize yeni silah aldığımızda hissettiğimiz sahiplik hissiyatı, her silah geliştirmesini bulduğumuzda nasıl heyecan yapıyorduk daha güçlü olacağız diye ? Nerede Infinite' teki kullan at CoD mantığındaki silahlar. Yani aklıma gelenler bunlar baya oldu oynayalı unuttuğum illaki vardır.




  • Orjinalden alıntı: porsux

    Bioshock'un ilk oyunu benim en sevdiğim oyunlardan birisidir. Fakat Infinite'i maalesef sevemedim. Uzun zaman oldu oynayalı ama hatırladığım kadarıyla bahsetmem gerekirse; Oyunda çok sıkıldığımı hatırlıyorum. Çatışma hissiyatı çok zayıftı, atmosfer ilk başlarda çok hoşuma gitsede, ilk oyundaki tekinsizlik ve deliliğin ana tema oluşundan dolayı doğal olarak oluşan gerilim hissiyatı tamamen kaybolmuş, böylelikle benim için oyunun can damrlarından birisi kopmuştu. Tüm oyun boyunca şuursuzca ateş ettiğimi hatırlıyorum, o kadar sıkıcıydıki. Güzel bir öyküsü vardı, ilk oyuna bağlanışıda iyiydi ama bunu çok kötü anlattığını düşünüyorum. Karman çorman bir anlatım yapınca, birsürü alt metinle hadi sen hikayeyi çöz deyince benim için olumlu birşeyler yaratmıyor bu durum. Öte yandan ilk oyundaki bölümler arası yarı açık dünya tasarımı bence FPS türünde ileriye dönük atılmış çok güzel düşünülmüş bir adımdı. Oyunun sonlarına bile gelseniz ilk bölüme geri dönebiliyor ve daha önceden çözemediğiniz bulmacaları çözebiliyor, Big Daddy'leri avlayabiliyor, toplayamadığımız eşyaları topluyorduk. Ve bunu yaparkende bomboş bir dünayda değildik, hala kameralar,taretler ve kafayı yemiş Rapture halkı yaşamaya devam ediyor ve bize tehdit oluşturuyorlardı. 3. oyuna döndüğümüzde ise yine çok güzel tasarlanmış bir şehir ama maalesef ilk oyunun yarısı kadar bile üzerinde düşünülmemiş alan tasarımları ve geri dönülemez bölümler bulunuyor. Bu geri dönülemez bölümler akıcılığı öyle bir baltalıyorki, çözemediğiniz bir bulmaca var diyelim o an çözdünüz çözdünüz, yapamazsanız o artık tamamen geride kalıyor. Neden peki ? Bu kadar güzel yaratılmış bir şehirde bırak oyunumu oynayayım, bölümümü tamamlayayım ve geri dönüp yarım kalmış işimi tamamlayabileyim ilk oyundaki gibi. Şu oyun açık dünya olsaydı çok mu kötü olurdu ? Bence cuk otururdu konsepte. Çoğu kişi için önemsiz olan ama bende etkisi büyük olan müzikal seçimler ve detaylarda da oyunun çuvalladığını düşünüyorum. İlk oyunu geçtim 2. oyunun müzikleri bile çok daha başarılıydı. Örnek; <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=141423951&url=https://www.youtube.com/watch?v=DV9kg-M1RJw&amp;t=16s" data-href="https://www.youtube.com/watch?v=DV9kg-M1RJw&amp;t=16s">https://www.youtube.com/watch?v=DV9kg-M1RJw&amp;t=16s</a> Şöyle söyleyim, GTA 4 ile GTA 5 arasında hissettiğim o kalitedeki süzülmüşlük hissinin çok benzerini Bioshock ile Infinite arasında hissediyorum. Herşey sanki geriye çekilmiş ve sanki aceleye getirtilmiş gibi. Sanki bu oyun sadece hikayeyi anlatmak için tasarlanmış boş bir dünya gibi hissediyorum. Hikaye iyidir güzeldir ama bir oyundaki tek önemli şeyde değildirki. Oynanış açısından sınıfta kalan bir oyun Infinite. Kötü karakterlere bakın, etkilerini hissetmedim bile. O kocaman kuş gibi birşey mesela, ne işe yaradı ? Bence çok daha güzel yedirilebilirdi oyuna. Baş kötü karaktere hiç gelmiyorum bile, sırf malum sonun etkisi yitmesin diye adamı doğru düzgün görmedim bile. Çoğu zaman varlığını unuttuğum bile oldu. İlk oyunda öyle miydi peki ? Sualtı şehrindeki mafia ve güç hesaplaşmalarının ortasında kalmış kilit bir karakter oluşumuzu oyun başından sonuna kadar hissettirmiyor muydu ? Silah çeşitliliğide ilk oyunun yanına yaklaşamaz. Zaten sadece 2 tanesini taşıyabiliyorduk. Resmen call of duty gibi sıka sıka gittik tüm oyun boyunca. Nerde ilk oyundaki o her elim

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Crackdown 3 hepsinden daha kötüydü. Yıllarca Power of the Cloud diye reklam yaptılar patladı
  • Listenin eksiği var fazlası yok
  • ME Andromeda baya çekiyor beni
    Araç kullanma ve tps oluşu ile
    Beleş ea access almışken deneyeyim diyorum ama pc kaldırmaz keşke xbox için kod verselerdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mafia 3'te görev çeşitliliğine odaklanılsaydı yılın oyunu bile olabilirdi ama hep aynı görevi yapıyoruz. mekaniklerinden dolayı 70 saat oynadım kendisini. mad max oyununda da bu durum var.. ki onu da 70 saat civarı oynamışımdır
  • Death stranding unutulmuş
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.