Şimdi Ara

n11.com'da veri ihlali yaşandığı duyuruldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) tarafından yapılan bir duyuruya göre popüler e-ticaret sitesi n11.com’da bir veri ihlali yaşandı.



    Doğuş Planet Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş. tarafından kuruma gönderilen 20 Aralık 2019 tarihli yazıyla ortaya çıkan olayda; Şirket ile bağlantısı olmayan üçüncü kişiler tarafından 832 adet n11.com üyesine ait e-posta adreslerinin internet ortamında ele geçirildiği ifade edilmiş.



    KVKK ise bu kapsamda yaptığı açıklamada aşağıdaki ifadelere yer verdi:



    "Bilindiği üzere, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun “Veri güvenliğine ilişkin yükümlülükler” başlıklı 12 nci maddesinin (5) numaralı fıkrası “İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesi hâlinde, veri sorumlusu bu durumu en kısa sürede ilgilisine ve Kurula bildirir. Kurul, gerekmesi hâlinde bu durumu, kendi internet sitesinde ya da uygun göreceği başka bir yöntemle ilan edebilir.” hükmünü amirdir.



    Veri sorumlusu sıfatını haiz olan Doğuş Planet Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş. tarafından Kurumumuza gönderilen 20.12.2019 tarihli yazıda özetle;




    • Şirket ile bağlantısı olmayan üçüncü kişiler tarafından 832 adet n11.com üyesine ait e-posta adreslerinin internet ortamında ele geçirildiği,

    • Söz konusu e-posta adresleri kullanılarak şifre deneme yoluyla üyelerin n11.com hesaplarına giriş yapıldığı,

    • İhlalden etkilenen kişisel verilerin kimlik, iletişim ve müşteri işlem bilgileri olduğu,

    • İhlalin 17.12.2019 tarihinde gerçekleştiği ve aynı gün tespit edildiği,

    • Konu ile ilgili araştırmaların devam ettiği,

    • İlgili kişilerin veri ihlaliyle ilgili olarak kisiselverilerim@n11.com adresinden bilgi alabilecekleri



    bilgilerine yer verilmiştir.



    Konuya ilişkin inceleme devam etmekle birlikte, Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 26.12.2019 tarih ve 2019/401 sayılı Kararı ile söz konusu veri ihlali bildiriminin Kurumun internet sayfasında ilan edilmesine karar verilmiştir.



    Kamuoyuna saygıyla duyurulur."



    Konu ile ilgili yeni gelişmeler oldukça sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.








  • Site olarak benim de favorim değil ancak alacağım ürün aynı şartlarda hangi sitede uygunsa ordan alırım. Bu beni çöp yapmaz.

    Satıcılar da N11'e özgü değil; sahibinden, gittigidiyor, amazon, hepsiburada çoğunda satış yapan kişiler.

    Sitenin sorunlar karşısında yaklaşımı dersen anlarım. Aldığı komisyon dersen onu da anlarım. Ama alıcı/satıcıyı kötülemenin kabuledilebilir hiçbir yanı yok.
  • Ölün acımam..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben çok alışveriş yapıyorum. Umarım sıkıntı yaşamayız

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • En önemlisi de sızıntı aynı gün tespit edilmiş. Bu bilgi beni çok rahatlattı. Ya hiç fark etmeselerdi? :D Ülkenim bilti güvenliği karnesi koca bir SIFIR!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynı ürün aynı satıcı farklı sitelerde daha uyguna satıyor. Ama n11de verdikleri kuponu uygulasanız bile pahalı kalıyor. N11'in hiçbir avantajı yok.

  • XibalbaTM kullanıcısına yanıt
    Buradan alışveriş yapan insanlar çöp mü dedin sen?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imotep -- 27 Aralık 2019; 12:33:19 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • O zaman hangi hesaplarda sıkıntı olduysa müşterilerinize haber versenize. Kişilerde ona göre önlemlerini alsınlar. Ama duyulmasın diye olayı gizle.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Senelerdir kullanmıyorum o dolandırıcı siteyi. Satıcılar tamamen dolandırıcı, orijinal dedikleri ürünler sahte çıktı bende şikayet ettim ama N11 umursamadı tabii.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zamanında alış verişe devam edebilmem için KV kullanmasına izin vermemi dayatması sonucunda hesabımı silmiştim :)

  • imotep İ kullanıcısına yanıt
    hahahahhaha tekrar etse ne olacak? :D

  • Yandı gülüm ..Dh sıcak fırsatçılar birleşin hakem heyetine başvuruyoruz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • XibalbaTM kullanıcısına yanıt
    Site olarak benim de favorim değil ancak alacağım ürün aynı şartlarda hangi sitede uygunsa ordan alırım. Bu beni çöp yapmaz.

    Satıcılar da N11'e özgü değil; sahibinden, gittigidiyor, amazon, hepsiburada çoğunda satış yapan kişiler.

    Sitenin sorunlar karşısında yaklaşımı dersen anlarım. Aldığı komisyon dersen onu da anlarım. Ama alıcı/satıcıyı kötülemenin kabuledilebilir hiçbir yanı yok.

  • Daha dün birkaç parça yılbaşı hediyesi almıştım,şansa alışveriş yapıyoruz vallahi
  • abartmayalım altı üstü 800 küsür e posta çalınmış

  • N11.com a güvenmediğim için kredi kartımı kendi kart kayıt sistemlerine kayıt etmiyorum.

  • Şifreler deneme yanılma yoluyla ele geçirildiğine göre, demek ki bu kadar uyarıya rağmen bazı kişiler hala kolayca tahmin edilebilecek "123456", "doğum tarihi" gibi basit şifreler kullanıyor.
    En az 8 hanelik zor şifre kombinasyonları asla deneme yanılma yoluyla ele geçirilemez.

    Hak ettiniz diyeceğim ama onu da demeye içim elvermiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayamtky -- 27 Aralık 2019; 12:53:12 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.