Şimdi Ara

İstanbullu taksiciler yerli otomobile hazır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
5.101
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbullu taksiciler yerli otomobile hazır



    Tüm Türkiye’nin yıllardır merakla beklediği yerli otomobil, 27 Aralık Cuma günü yani bu hafta içerisinde tanıtılacak. Heyecanlı bekleyiş sürerken, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu’dan yerli otomobille ilgili yeni bir açıklama geldi.



    17 bin araca şimdiden talibiz



    Aksu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından tanıtılacak yerli otomobile İstanbul taksileri olarak destek vermeye hazır olduklarını belirtti. Yaklaşık 18 bin taksi plakasının bulunduğu İstanbul’da 50 bin şoför ve 250 bin kişilik taksici esnaf ailesini temsil ettiklerini altını çizen Aksu, “Ülkemiz adına bir dönüm noktası oluşturacak yerli otomobile destek olacağımızı şimdiden açıklamak istiyoruz. Yerli otomobil görmemize gerek yok, 17 bin araca şimdiden talibiz.” ifadelerini kullandı.



    Halihazırda araç parkının en azından Türkiye’de üretimi olan marka ve modellerden oluşmasına dikkat ettiklerini belirten Aksu, açıklamasının devamında şunları söyledi:



    Ayrıca Bkz.İki bin dolarlık yazılım güncellemesi, Tesla Model 3’ün daha iyi hızlanmasını sağlıyor



    ÖTV teşvikinin devamı hem araç parkını yenileyip müşterilerimize daha kaliteli hizmet vermemizde, hem de yerli otomobil talebinde hareket kabiliyeti sağlayacaktır. Gerekli şartların oluşması durumunda, İstanbul'daki taksi filosunun yerli otomobille yenilenmesi mümkün olabilecek. Yerli otomobil projesi son yıllarda Türkiye'nin imza attığı sayısız mega projeden bir tanesi.



    Ekonomimizin daha da güçlenmesi; Türk sanayisinin ve otomotivinin bağımsızlığının perçinlenmesi adına bir vizyon projesi olarak gördüğümüz yerli otomobilin İstanbul taksileri tarafından kullanılması, söz konusu aracın dünyadaki tanıtımı için de büyük önem taşıyacaktır. İstanbul taksileri olarak yüksek sezonda günde 80 bin turist taşıyoruz. Ülkemizi ziyaret eden yabancı misafirlerimize bu araçlarımızla en iyi şekilde hizmet verip; hem ülkemizin hem de yerli otomobilimizin tanıtımını en iyi şekilde icra edeceğiz.



    Türkiye’nin yerli otomobili 27 Aralık Cuma günü, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Gebze’de tanıtılacak. Söz konusu etkinlikte, yüzde 100 elektrikli yerli otomobilin tasarımını ve bazı teknik detaylarını öğrenme şansı elde edeceğiz.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/yerli-otomobilin-ilk-talibi-istanbullu-taksiciler/1681509







  • Nabza göre şerbet taksicilere passat çekiyorduk fabrika iptal olunca hemen yerli otomobile çevrildi komedi filmi gibi ayrıca bu taksiciler esmaf odasının vatan millet için yaptıklarına zerrede inanmam kendilerine tanınan hukuksuz taşıma tekeli kalitesiz hizmetlerinin denetlenmemesi sebebiyle hükümete yaranmaktan başka amacı yok benim gözümde...
    Geçen gün özel bir firma taksicisiyle konuştum (sarı taksi olmayanlarla). Adam günde 400 - 500 km yol yapıyormuş. Diğer vardiya da aynısını yapsa günde 1000 km yapar. Şimdi bu yerli otomobil taş çatlasa bir şarj ile 300 km yol gidip, normal prizle 10 saatte şarj olacak. Hadi taksiciler için özel hızlı şarj istasyonları koydular diyelim, 4 saatte şarj olsun. Bunu işletecek adam günde 3 defa 4 saat şarjı bekler mi ? 24 saatin 12 saatini şarj ile geçirecek aracı kullanmak ticari olarak kabul edilecek bir iş midir ?

    Özetle, elektrikli otomobilin en son kullanılacağı araçlar taksilerdir. Uçaklar bile taksilerden önce elektrikliye geçer. Bu yalanlara inanmayın. O araç da tanıtıldığı ile kalacaktır.
    Ne arabası?Millet yine hayal aleminde.Daha önce yerli araba yapıyoruz diye Saab firmasına 40 milyon euro verilmedi mi?Her seçim dönemi garajdan çıkan ve tekrar garaja dönen otomobil gibi olmasın? yerli otomobil diye söyledikleri otomobil Pininfarina tasarımlı Otomobili’ni, İtalya’dan Türkiye’ye Ege Ekspres taşıdı.Dünya gazetesinden Aysel Yücel'in haberine göre, Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG), milli otomobil projesinde lojistik partneri olarak Ege Ekspress’i seçti. Dünyaca ünlü İtalyan şirketi Pininfarina tasarımlı araçlar, yaklaşık 2 hafta önce Çeşme Gümrük Kapsı’ndan büyük bir gizlilik ile Gebze’ye getirildi. Ege Ekspres, TOGG ile yapılan lojistik iş birliğini bugün şirketin Linkedin hesabından duyurarak, “Bu önemli projenin lojistik sürecini yürütmenin haklı gururunu yaşıyor ve dünya lansmanını merakla bekliyoruz” açıklamasını yaptı.Aracı biz üretiyorsak fabrikası hangi ilde?
    Taksici çetesini sevmiyorum fakat yeni bir markanın yeni bir otomobilin böyle hazır bir pazar bulması biz tüketiciler için iyi.
    %100 ü yerli olmasa bile tamamı ithalata gidecek olan paranın Türkiyede kalacak olma ihtimali bile sevindirici.
    Sonuçta yerli aracın karşısında 100 yılı aşkın zamandır var olan firmalar var. Bu pazar ÖTV siz de olsa yeni araç için ciddi ve önemli bir pazar olacaktır.
  • İstanbullu taksiciler zaten ağızlarından akan salyalarla ellerinde bıçaklarla uber şöförlerini kovalayıp, vergisiz lüks araçları aldılar. Şimdi onca lüks aracı altına çeken taksici dönüp yerli otomobile bakar mı sanmıyorum.

  • elektrik işini nasıl çözecekler 2020 ye gireceğiz hala elektrikler kesiliyor bizim buralarda

  • Eşşeğe altın semer tak eşşek yine eşek.

    Rahmetli dedem derdi: Herkes eşşeği değiştirmek istiyor ama sorun eşek değil üstüne binen insan.Onu ilk düzelteceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galatas4ray -- 23 Aralık 2019; 13:37:45 >
  • yan aynaları yok bunun :D
  • Nabza göre şerbet taksicilere passat çekiyorduk fabrika iptal olunca hemen yerli otomobile çevrildi komedi filmi gibi ayrıca bu taksiciler esmaf odasının vatan millet için yaptıklarına zerrede inanmam kendilerine tanınan hukuksuz taşıma tekeli kalitesiz hizmetlerinin denetlenmemesi sebebiyle hükümete yaranmaktan başka amacı yok benim gözümde...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece sizin oralarda değil mesela Houston da da kesiliyor bazen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben burda söylenenlerin hepsini boş buluyorum.Eğer araba seri üretime geçilirse 17.000 tane satılacak mı?Ben sonuca bakarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AD674E5D1 -- 23 Aralık 2019; 13:45:32 >
  • ultrhasan42 U kullanıcısına yanıt
    dün 1 saat ondan önceki gün 4 saat elektrik yoktu,

  • yav he he

  • Vw fabrika açacaktı, hepsi Passat alacaktı ne oldu o iş, Tesla alan taksiciler halen kullaniyor mu, merak ediyorum,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cool story bro

  • taksiciler gibi ötv siz olacaksa bana da 1 tane sarın.
  • Geçen gün özel bir firma taksicisiyle konuştum (sarı taksi olmayanlarla). Adam günde 400 - 500 km yol yapıyormuş. Diğer vardiya da aynısını yapsa günde 1000 km yapar. Şimdi bu yerli otomobil taş çatlasa bir şarj ile 300 km yol gidip, normal prizle 10 saatte şarj olacak. Hadi taksiciler için özel hızlı şarj istasyonları koydular diyelim, 4 saatte şarj olsun. Bunu işletecek adam günde 3 defa 4 saat şarjı bekler mi ? 24 saatin 12 saatini şarj ile geçirecek aracı kullanmak ticari olarak kabul edilecek bir iş midir ?

    Özetle, elektrikli otomobilin en son kullanılacağı araçlar taksilerdir. Uçaklar bile taksilerden önce elektrikliye geçer. Bu yalanlara inanmayın. O araç da tanıtıldığı ile kalacaktır.

  • Taksicilerin plaka sistemi bir gunde iptal edilsin. Plaka bazli olmasin. Milyon Dolarlik plakalara kesin cozum getirilmis olur.

  • O iş zor. İşkembeden atmışlar biraz. Şarj süresi var bunun.



    Merakla bekliyorum. İnşallah ucuz ve kullanışlı olur. Ve inşallah ithal edilebilecek kalitede bir araç olur. Ülkemizin bu tür gelişmelere ihtiyacı var.

  • İstanbullu taksiciler yerli otomobile hazır
    2017 de geliyor şurda yılbaşına ne kaldı
  • Burdaki ana konu “ötv muafiyeti olursa”. Vatandaşın bin tepesine, seni tehdit eden taksiciye tüm müsemmayı göster işte gerçek bir sosyal devlet anlayışı. Ötv’siz olarak taksi plakasına lüks araç alıp şahsi binen bir dolu insan var Mersin’de, biz kurallara uyduğumuz vergimizi verdiğimiz için mi enayi muammelesi görüyoruz, sözümona birde en çok vatanını seven bunlardır.

  • Seko92 S kullanıcısına yanıt
    trafik durduğunda elektrikli motorda durduğundan sıkışık trafikte şarjı daha uzun gider. 17,000 araba alan heralde 100 tanede şarj istasyonu kurar merkez duraklara bitti gitti. daha fazla km ile daha çok eder taksici tamam ama elektrikli araç ile daha az benzin parası ödeyecek 1/10 gibi öylede karı artacak. o yüzden elektrikli araç taksiciler için cazip.
    günde 500km yani günde 1 depo yakıt demek.
    1 depo yakıt = 200tl desek
    200tlx30= 6000tl ayda yakıt maliyeti.
    elektrikli 1/10 desek 600tl ayda yakıt maliyeti.
    ayda 5400tl cepte kalır.
    menzili 400km olsun + şarj istasyonu sayısı yeteri kadar olsun. ben elektrikli araç almayacak 1 tane taksici olacağını zannetmem. ki buna her 15,000kmde serviste motor bakım maliyetinide ekle. elektriklide buda yok.
    .
    araç ağırlığı yere daha yakın olduğundan daha iyi yol tutar daha güvenlidir elektrikli. kaza olsa yanıcı patlayıcı madde yok, egzoz gazı yok. geriye sadece araç fiyatının 100-200 bin tl arasında olması kalıyor. ki buda bence mümkün çünkü arabaların fiyatlarındaki gümrük kdv vs çıkar bu rakamlara düşüyor zaten. kendi ürettiği arabadan gümrük kdv alacak değil heralde devlet.
    .
    ben olsam taksiciler alsın diye üstüne para veririm. özellikle havaalanları taksileri çok önemli. ülkeye gelen yabancılara bedava reklam test sürüşü yaptırmış oluyorsun. ve bir araba piyasada ne kadar fazla olursa servisi yedek parçası ustası 2. eli her şeyinde daha avantajlı olur. sonuçta yine bizlere yarar. ayrıca elektrikli araçlar genelde tam donanım oluyor. neden uyduruk fiat albea ya dobloya bineceğime full donanım bir arabaya binmeyeyimki? yani bu herşeyin eleştirilmesini anlamıyorum. burada tek eleştirilecek şey varsa bence bu işin uzaması eleştirilebilir. bir zarar aranıyorsa burada en çok zarar edecek olan koç grubu ve doğuş grubudur. halk olarak bizler karlıyız. ihracat olarak türkiyenin zorlanacağını hiç zannetmiyorum. mobilyadan çorapa limondan duvar kağıdına kadar ihracat yapan bir ülke araba üretip satabilecek kapasitededir. ki türkiyenin en fazla ihracat ettiği sektör otomobil sektörü zaten araba ihracatı en fazla yapılan ürün. tek fark markanın yerli olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 23 Aralık 2019; 14:42:0 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.