Şimdi Ara

Şikayet sitelerinin geleceği hakkında önemli dava: Şikayetler tedbiren kaldırıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
5.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Tüketicilerin satın aldığı ürün/hizmetler hakkında şikayetlerini dile getirdiği şikayet siteleri hakkında önemli bir gelişme yaşandı. İsmi açıklanmayan bir tüketici şikayet sitesinde, ismi açıklanmayan bir şirkete ait şikayetler tedbir amacıyla kaldırıldı.



    Ankara’da bir şirket, tüketici şikayet sitesine dava açtı. İsmi açıklanmayan söz konusu sitede yalnızca olumsuz yorumların bulunduğunu ve şikayet yazanların ürünü gerçekten kullanıp kullanmadığının denetlenmediğini sebep olarak sundu. Mahkeme, karar açıklanana kadar şirketin tüm logo, isim, içerik ve şikayetlerin tedbiren kaldırılmasına karar verdi. Mahkemenin incelemeleri sürüyor.



    Ayrıca Bkz.Yüzbinlerce kişinin kredi kartı bilgilerinin çalınmasıyla ilgili BKM'den açıklama



    Markanın avukatlığını üstlenen Ayşegül Zengin, konuyla ilgili olarak “Markanız hakkında yorum yazan kişi sizin müşteriniz olmaya da bilir, hatta sizin rakip firmanız da olabilir. Müvekkilim deneme amaçlı kendi firması hakkında şikayet yazmak istediğinde şirket maili ile denemesine rağmen bu şikayeti yazabildi. Hatta, tüketiciler şikayetlerini yazmaya kalktıklarında site tarafından daha olumsuz yorum yapmaları için yönlendirildiklerini de gördük. Tüketiciler her ne kadar hak arama gerekçesiyle ya da iyi niyetle yorum yapsa da tüketici şikayet siteleri tarafından bu yorumlar firmalara bir koz olarak kullanılabiliyor. Onların marka itibarını kaybetmeleri karşısında bir çıkar elde etme durumu olduğunu görüyoruz. Bu davanın çok önemli bir noktaya temas ettiğini düşünüyoruz." dedi.



    Tüketici şikayet siteleri, müşterilerin bir problemle karşılaştığında sorununu çözüme kavuşturmasında yardımcı oluyor. Pek çok müşteri, yaşadığı bir problem karşısında müşteri hizmetleriyle iletişime geçip derdiği anlattığında çözüm bulamazken bu sitelere derdini yazdığında marka tarafından kendisiyle iletişime geçiliyor ve problemi gideriliyor. Yapılan şikayetler, internette kalıcı olarak durduğu için, markalar bu şikayetlere büyük önem veriyor.



    Mahkemenin alacağı karar, yeni davaları da etkileyecek. Şikayet sitelerinin bugünkü formatta yayına devam edebilmeleri için davanın sonucu büyük önem taşıyor.








  • Iyi olmus sikayet siteleri kapatilmali. Halkimiz cok sikayet ediyor herseyden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence kaldırılmamalı, dolandırıcı siteler olabiliyor. O sitelerden takip edip kendimizi koruyabiliyoruz ya da büyük, tanınmış sitelerde olan yanlış uygulamaları şikayet edip düzeltilmesini isteyebiliyoruz. Büyük siteler bu şikayetleri görüp mağduriyetimizi giderebiliyor. Şahsen benim başıma geldi. Birçok konuda faydasını gördüm.

    Bir ürünü almadan önce şikayetleri okuyup o şekilde karar veriyorum. Alacağım siteye de o şekilde karar veriyorum.

    Herkese alacakları ürün ve alış veriş edecekleri siteleri araştırmalarını tavsiye ederim.
  • Böyle şikayet siteleri olmalı ki satıcılar kendine çeki düzen versin. Yoksa hiçbirisi satış sonrası desteği umursamaz. Sadece ürünün kullanıcısı olduğunun onaylanması gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BB2CECC18 -- 12 Aralık 2019; 14:45:23 >
  • Nerede halk icin yararli bisey var kaldirin zaten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şikayetvar ile ugrasacaginiza musteri hizmetlerinizi gelistirin de musteriler sikayetci olmasin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gorunmesin Avukat Hanim .... Nasil yapariz ?.... VE yillar sonra cozumu bulduklarini saniyorlar haberdekine gore !


    Artik herkes kendi sikayetine bakacak ve sikayetini bir rakip kurum resmi e-posta hesbiyla yapmamissa tedbirin kendisine dusen kaldirilmis sikayetlerinin cozulmus dahi olsa gorunmesi icin karsi hakki hukuken de-facto misali olusmustur. Bu durum artik de-jure hal almasi da gerekir ...

    Ek olarak, madem silinecek! O halde, manevi tazminatlari da geriye donuk odemeleri gerek tum magdur olupta sorunlari cozulenlere ...

    Sonucta sikayetlerin var olmasi dert edilmemeli. Dert edilmesi gerekenler rakip firmalarin kullanmasidir. Birseyi kokunden cozmek istiyorlarsa once kendilerine kusursuz sikayet ettirme raddine getirmesinler o kurumlar ...

    ADI gizli olsa da cabuk bulunur o kurum ! ... Bir kurum yoksa suphelidir zaten suan itibariyle ...

  • şimdi bazı arkadaşlar şikayet sitelerinin çalışması bilmeden yorum yapmış. 5 bayan giyim firmasının internet reklamlarını yönetiyorum. 1.herhangi bir telefon numaranız varsa o firmanın ürününü kullanmadan istediğiniz şikayeti yapabilirsiniz. 2. firma şikayet edenlerin şikayetlerini ücretsiz yayınlarken sizin cevap verebilmeniz için ayda çok eski zamanda 1200 tl talep ediyordu. para vermezseniz haklı da olsanız cevap bile veremiyorsunuz. 3. bazı şikayet siteleri olan ve uydurma şikayetler de ekleyerek şikayetleri kaldırmak için sizden haraç gibi para talep ediyor. tukoder bir site açsın, şikayetçi tam adıyla fişi ve faturasıyla şikayetini yapsın amenna. zaten tüketici tüketici hakem heyetlerine, mahkemelere şikayetini yapabiliryor, burda amaç internetten ifşa etmek, aklınca rezil etmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hidrojennn -- 12 Aralık 2019; 15:4:21 >
  • hidrojennn kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarına katılıyorum bazı siteler dediğin gibi olabilir ama bazı siteler ne para talep ediyor ne de birşey. Hem şikayetini yayınlıyor hem de şikayetçi olduğun firmaya şikayetini bildiriyor. Özellikle büyük siteler hemen cevap verip mağduriyetini giderebiliyor.

    Dolandırıcı sitelerden korunmak ise apayrı bir konu. Firmaya şikayetin iletildiğinde cevap bile yazmıyorlar. Zaten buradan hemen anlaşılıyor.

    Önemli olan düzgün çalışan siteleri bulmak takip etmek ve kullanmak.
  • Eğer dendiği gibi bir durum varsa kötü olan A firması sahte yorumla aslında iyi olan B firmasını kötülüyorsa ve kendine yönlendiriyorsa ne anlamı var bu işin?

  • DokuzKuyrukluTilki kullanıcısına yanıt
    Şikayeti yaparken TC. ni ve telefon numaranı veriyorsun. Telefon numaranada onay kodu gönderiliyor ve teyit ediliyor. Yani yalan beyan olursa hakkında dava açılması dahi söz konusu. O yüzden kullanıcıların çok dikkatli olması gereken bir durum.

    O yüzden güvenilir şikayet sitelerini bulmanız lazım.
  • Bilinen sikayet sitesi işi tamamen ticarete dökmüş ve firmalardan para koparma peşinde, mesela firma para verip üye olursa, girdiğiniz şikayet 24 saat yayınlanmıyor, firma size ulaşıp işi çözüyor. Tamamen firmalardan para koparma amaçlı iş kurguları, kimse bana halkı düşünüyorlar demesin. Halkı firmalara karşı koz yapıyorlar sadece. Ayrıca, firmaların logosunu ve o firmanın müşteri şikayet merkeziymiş gibi başlık da yazıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rCoder -- 12 Aralık 2019; 15:18:9 >
  • cagdas70 kullanıcısına yanıt
    şimdi bu işin en büyüğü herkesin bildiği site sana onay kodu gönderiyor ama ne senin girdiğin tc sana mı ait, nede doğru adımı verdin, ne de o ürünü hizmeti aldınmı, kontrol etmiyor. işi ticarete dökmüş. şikayeti ilettiğin firma cevap vermiyor diyorsunya o en büyük sitede ve benzerlerinde şikayetçi şikayetini bedava yayınlarken firmadan şikayetlere cevap verebilmesi için aylık fahiş fiyatlar istiyorlar. 15 günlük deneme süresinden sonra para vermezsen o şikayetlere verdiğin cevapları yayınlamıyorlar.
  • Hay maşallah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devlet,yardımcı olacağına vatandaşı mağdur etmeye devam ediyor.

    Marka,eğer gerçekten sattığı ürünler ile ilgilenmiyorsa,satış sonrası tedariği yoksa,sorun yaratıyorsa,fahiş fiyatlarla hizmet sunuyorsa,vatandaşı 1 liralık parça için 5 lira ödemeye zorluyorsa burda kim SUÇLU?

    madem marka rahatsız oluyor,şüpheli görüdüklerini ISPATLAMASI koşuluyla kaldırtsın.

    SAÇMA ve tek taraflı hareket olmuş.
  • O kadar etkileniyorsanız haksız ithamda bulunduğunu düşündüğünüz yorumlarla tek tek uğraşın. Tümden siteye savaş açmak başka şeyler düşündürtüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 11 52 7

    Nerede halk icin yararli bisey var kaldirin zaten.
    Halk için yararlı falan bir şey değil tamamen insanlar bunu kötü niyetli kullanıyor. Örnek vermem gerekirse daha önceden bir forex firmasında çalışıyordum adam 6 ay sorunsuzca işlem yaptı bizden firma ya da platform kaynaklı hiçbir problem yaşamamasına rağmen 6 ay sonunda kaybettiği tüm parayı istedi böyle bir şeyin mümkün olmadığını söyledik. Zaten forex hesabı açılırken sözleşmenin ilk maddesi forex piyasaları çok riskli bir piyasadır tüm paranızı kaybedebilirsiniz şeklindedir. Yalan yanlış bilgilerle gitti şikayetvara şikayet oluşturdu olmamış şeyleri olmuş gibi söyledi adama söyledik bakın suç işliyorsunuz diye firmayı bu şekilde karalayamassınız diye dinlemedi. Sitede hiçbir araştırma vs yapmayıp direk şikayeti yayınladı google da şirket ismi yazınca direk orası görünüyordu. Biz savunma yapmak istediğimizde kurumsal üyeliğin parayla olduğunu belirttiler. Daha sonra bizden yatırımcı kapmaya çalışan insanlarında orada fake şikayet açtığını gördük. Adamlar sırf kendi yatırımcılarını kaybetmemek için bakın orası hakkında böyle şikayetler var demek için bizi karaladı sonuç olarak biz para vererek bunlara cevap vermek zorunda kaldık. Kim kazandı bu işten şikayeti yapan hiçbirşey alamadı ama site parasını aldı. Eğer bir yer hakkında sıkıntınız varsa yasal yollara başvurun. Şikayet var sitesi şikayet edenler içinde paralı olsun bak gör 1 kişi şikayet yazarmı.




  • Bende yıllardır büyük firmaların dijital reklamlarını yönetiyorum. Bu şikayet sitelerinin serbest takılmasının ciddi zararları da var. Gerçek tüketiciler için avantajlı olduğu kadar aslında tüketicilere de zarar veriyor. Kıskançlıktan yorum yazan, rakip diye yorum yazan ve muhtemelen bu şikayet sitesinin sizden cevap alma karşılığında parasını arttırmasını amaçlayan sahte yorumlar. Şikayet var gibi siteler sizden yıllık üyelik ücreti alıyor. Bu ücreti de size kaç adet şikayet yapıldığına göre belirliyor. Ama bunu o yıl kaç şikayet yapıldığına bakarak değil toplam bugüne kadar kaç şikayet yapıldığına bakarak yani katlayarak arttırıyor. 5 senede 100 şikayetiniz varsa o zaman artık 5000tl verin bize yıllık diyor.

    Kaç müşterimizde denk geldik. Kayıtlara bakıyoruz bu isim soyisimde bir müşteri, hasta vs kaydı açılmamış. Bir tane var, aslında doktoru başka, sadece bir kere muayeneye gelmiş, ama diğer doktorun yaptıklarını buna yazmış. Siteyle uğraşıp numarasını bulup arayıp kişiyle görüşünce a yok tabi sizle alakası yok diyor kaldırıyor şikayeti. E niye salladın o zaman. Bir başkası var tıp merkezi için, çocuğumu size getirdim bir şeyi yok dediniz diyor şikayet yazıyor. Ama diyorki sonra 3 hastaneye daha götürdüm onlarda bir şeyi yok dediler diyor. E çocuğunun bir şeyi yokmuş işte illa hastalık mı bulsunlar. Artı niye diğer 3'üne yazmadında gelip bize yazıyorsun. Daha neler neler. Ha ama gerçek şikayet geldiği olmuyor mu o da oluyor ama inanın daha nadir. Bunun dışında bir de önceki çalıştığım hastanede sırf %10-%15 indirip kapmak için işte kaşının üstünde göz vardı, bana gülümsemedi, sıra çok bekledim gibi şikayetler yazanlar türemeye başlamıştı. Arayınca kendilerini, e bana oradan bi %10 indirim veriverin bakim bidakine bende şikayeti kaldırayım diyorlardı. Yani art niyetli insanlarda gerçekten çok. Bir arkadaş çok güzel yazmış, herkes fişi ile, faturası ile yazmak zorunda olsun öncelikle. Böyle denetimsiz olmaz.

    Ha bir de hukuki olarak sizin normalde hakkınızda iddia edilen şikayete cevap yazma hakkınız var, bunun için kimse sizden para talep edemez şayet şikayeti yayınlıyorsa. Sıkı avukatlı bir müşterimize denk geldiklerinde, şikayetvar'a bir yazıyordu, üyelik açmadan bile yayınlamak zorunda kalıyorlardı. Yani şikayetvar'ın gerçek anlamda tüketiciyi falan düşündüğüne de pek inanmıyorum, kaç kere muhattap oldum gerçekten hiç hoş değiller. Ya düzenli bunlara üyelik parası veren müşterilerimin bir kaç birikmiş şikayetlerini kaldırdıkları bile oldu. Direk paraya bakıyor. Umarım davayı kaybederler de adam gibi denetimli bir sistem kurulur yerine.





  • keremec kullanıcısına yanıt
    sen bunu mu anladin bu yazidan?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.