Şimdi Ara

Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi



    Geliştirdiği sıfır emisyonlu çekicilerle Tesla Semi’ye rakip olmayı hedefleyen Nikola, Avrupa’da satışa sunacağı ilk elektrikli çekicisi Nikola Tre’yi görücüye çıkardı.



    Nikola Tre, yaklaşık üç hafta önce resmi olarak duyurulan Nikola ve Iveco iş birliği kapsamında geliştirildi. Nikola Tre, tasarım olarak geçtiğimiz yıl tanıtılan konsepte benzese de özünde bambaşka bir model. Zira Avrupa’da satılacak sıfır emisyonlu çekicinin temelinde Iveco S-Way modeli yatıyor.



    Nikola, Iveco S-Way’in üzerinde bazı tasarımsal değişiklikler yapmış. Izgaranın üzerindeki aydınlatmalı “N” logosu, elektrikli araçların simgesi haline gelen mavi aydınlatmalar, sis lambalarını LED gündüz farlarıyla birleştiren dikey LED şeritler ve arka tekerlekleri kapatan panelleri bu değişiklikler arasında gösterebiliriz. Yan aynalar yerine kameraların kullanıldığı Nikola Tre’nin ön bölümüne de Lidar sensörü eklenmiş gibi görünüyor.



    Ayrıca Bkz.Tesla Model X ve Porsche Taycan'ın da dahil olduğu yeni çarpışma testi sonuçları açıklandı



    Nikola Tre’nin kabin yerleşimi de Iveco S-Way ile benzer fakat tıpkı yeni nesil bir araçta olması gerektiği gibi daha teknolojik. Kokpitte kullanılan dijital gösterge ekranı ve büyük boyutuyla dikkat çeken bilgi-eğlence ekranı, kabinin görüntüsünü epey değiştirmiş. Sürücünün bilgi-eğlence ekranı vasıtasıyla araçla ilgili tüm ayarlara ulaşabilmesi sağlanmış. Dış taraftaki kameraların aktardığı anlık görüntüyü sürücüye sunmak için de sütunlarda ayna benzeri dikey ekranlara yer verilmiş.



    Menzili hayal kırıklığı yarattı



    Gelelim Nikola Tre’nin teknik detaylarına. Söz konusu elektrikli çekicinin kaputu altında 480 kW (653 PS) güç ve 1,800 Nm maksimum tork üreten bir sisteme yer verilmiş. Bu sistemi beslemek için de toplam 720 kWh kapasiteli modüler batarya sistemi kullanılmış. Bu değer, markanın daha önce sözünü ettiği 1,000 kWh’ten oldukça düşük. Zaten lansmanda tanıtılan Nikola Tre 4x2 versiyonu için açıklanan 400 kilometre sürüş menzili de bu konuda biraz hayal kırıklığı yaratmış durumda.



    Nikola Tre, arkada tek aksa (4x2) veya iki aksa (6x4) sahip versiyonlarla satın alınabilecek. Brüt ağırlık da bu versiyonlara göre 18 ila 26 ton arasında değişiklik gösterecek. Nikola Tre, 2020 yılındaki IAA Hannover Ticari Araç Fuarı’nda sergilendikten sonra 2021 yılında satışa sunulacak. 2023 yılında ise Nikola Tre’yi baz alan hidrojen yakıt hücreli bir çekici piyasaya sürülecek.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi
    Tesla'nın rakibi Nikola'dan yeni elektrikli çekici hamlesi




    Kaynak:







  • Devir Tesla devri. Herkes artık Tesla'ya rakip olamaya bakıyor. Dünya düzeni değiştikte otomobil sektöründe de devir değişiyor artık. Tesla 20 yılda ne kadar premium varsa hepsinin içinden geçti. Tesla bu hızla bir yıl daha ne kadar premium marka varsa hepsinin içinden geçmeye devam edecek

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    Hayranlığın da bu kadarı...

  • Donanımhaber yetkilileri Bir kerede; Muammer Yıldız beyin elektrik üreten manyetik motorundan bahsedin. milletin yorumlarına bi bakın. Nedir Ne değil. Herkesin konu ilgili mutlaka yorumu olacaktır.

  • Tesla’nin rakibi Nikola

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bunu Türk bi firma yapsa, çakma scania derlerdi kesin.

  • Yapsaydı da varsın desinlerdi.

  • Nikola - Tesla
    Bu iki firma önümüzdeki yıllarda birleşme kararı alırlarsa şaşmam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir gün diyecekler ki: "Zamanında şu eski teknoloji lityum pillerle araba yapmaya bile kalkıştılar. düşünsenize bir bombayla seyahat etmek gibi. ki o dönemler lpg için riskli diyorlardı. ve yaptıklarını çevreci olarak görüyorlardı."

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manhunt Three

    Hayranlığın da bu kadarı...
    Biraz abartmış. Daha adam akıllı SUVler'i yok, bayileri yaygın değil ama çoğu yazdığında hak veriyorum arkadaşa. Tesla'nın diğer markalardan daha başarılı olmadığını söyleyen muhtemelen piyasadan ve Tesla araçların özelliklerinden bi' haberdir. Yıllar geçmesine rağmen halen daha dişli bir rakip çıkamadı karşılarına. Sürekli şu araç şöyle rakip olacak, bu araç şu kadar mesafe sunacak haberleri geliyor ancak hepsi bir bir iptal ediliyor. Tesla'dan olacak-yapacak şeklinden çok, oldu-yaptı şeklinde bahsediyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 400 KM menzil iyi ama ne kadar para harcattığı önemli.

    Normal bir tır da genelde tank 200 Litre üzeri alıyor. En az 1500 TL ediyor bu Türkiye'de (dizel ise). Ben Macaristan'da iken 360 forint idi yani 1.09 Euro litresi. Tabi Elektrik eğer bundan daha ucuza doluyorsa zaten ilk buradan kazandı. Elektrikli ve hidrojenli araçlarda haraketli parça sayısı epey az deniliyor, %70 fark var neredeyse. Normal tır da bakım masrafları tırın kendisinden daha çok masraf çıkarıyor.

  • Kısa zamanda Euro Truck oyununa gelmesi ümidiyle.

  • Biz ne yapabiliyoruz ? Hiç bir bok....

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni bir firma kuracaklara isim tavsiyesi:

    "Draganic"

    Nikola Draganic

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biyturs_OnSr

    Biraz abartmış. Daha adam akıllı SUVler'i yok, bayileri yaygın değil ama çoğu yazdığında hak veriyorum arkadaşa. Tesla'nın diğer markalardan daha başarılı olmadığını söyleyen muhtemelen piyasadan ve Tesla araçların özelliklerinden bi' haberdir. Yıllar geçmesine rağmen halen daha dişli bir rakip çıkamadı karşılarına. Sürekli şu araç şöyle rakip olacak, bu araç şu kadar mesafe sunacak haberleri geliyor ancak hepsi bir bir iptal ediliyor. Tesla'dan olacak-yapacak şeklinden çok, oldu-yaptı şeklinde bahsediyoruz.

    Alıntıları Göster
    Tesla model x suv

    2004 yılında kurulan bi markaya göre model çeşitliliği oldukça iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nissan GTR-50 gibi bu aracıda tasarlayan Italdesign firmasıhttps://www.italdesign.it/italdesign-nikola-iveco-and-fpt-for-the-new-nikola-tre/

  • Tesla'nın rakibi değilde ÇAKMASI olmuş bence :D

  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    elektrik ülkemiz için konuşursak ek vergi vs gelmezse şuanda daha avantajlı fosil yakıtlara göre.Ayrıca daha çevreci olduğu içinde tam tersi vergilerden birazda olsa muaf olmalı insanları yöneltebilmek adına.Menzil bana göre düşük değil başlangıç için.ilerleyen dönemlerde elektrik motorları geliştirildikçe daha tasarruflu motorlar çıkacaktır.Daha büyük ve iyi bataryalarla menzil artacaktır.
    Burdaki olay elektrik motorlarında neredeyse bakım vs giderlerinin olmaması.Yani batarya dışında elektrik motorlarında bakım gerektirecek ünite yok bozulmadığı sürece.Onun dışımda silecek suyu lastikler vs kalıyor geriye.Yani dediğiniz gibi %100 şarj ne kadara doluyor TR şartlarında asıl önemli olan ve belirleyici o olacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.