|
Bildirim
alıntı:
"Endüstriyel tasarımcı gözüyle konuya açıklık getiriyorum. evet ilk başta gerçek mi yoksa şaka mı algılamak zor fakat neden böyle bir tasarım yaptıklarını ancak sunumu izleyince anlayabildim. ford 5 150 - 56.000 dolarken cybertruck 39.000 dolardan başlıyor. söz konusu bakım masrafı çok daha az olan elektrikli bir araç olunca fiyat avantajı 2 ye katlanıyor. peki fiyat nasıl avantajlı? çünkü araçta 3 boyutlu bir eğri yok:)) yani parçalar lazer, yada su jetinde kesilip yalnızca caka da bükülmüş. kalıp kullanmadan araba yapmış adamlar ki bu sayede üretim maliyetinden çok büyük tassaruf etmişlerdir. şöyle bir örnek vereyim tesla'nın mevcut alüminyum gövdesini basan presler kuzey amerikanın en güçlü presleri bu da batan bir ford fabrikasından kalmış sanırım. herneyse makine ilk çalıştığında kaliforniyadaki deprem araştırma merkezi sismik hareket gözlemlemiş. araştırmak için bölgeye gittiklerinde anlamışlar durumu. yani sadece kalıp değil çok da enerji ve zaman gerekiyor üretim için. bu tasarımı ilgi çekici yapmak için de akıllıca düşünüp sıra dışı bir sağlamlık (malzeme kalınlığı ile) eklemişler. teslanın en büyük problemi olan üretim hızı da bu araç için problem olmayacak. adamlar içerideki teknolojiye odaklanmış yani en güçlü oldukları alana çekmişler oyunu bkz. otonom sürüş, elekrikli araç vs. elbette zamanla bu tasarım bir miktar değişebilir ama estetik bir tasarım olmasa da çok zekice bir tasarım olduğu kesin. gidip sanayide aynısını yaptırabilirsin. şimdi türkiye'de bu mantıkla konforlu ve güvenli ama daha uygun fiyatlı araç üretilse çok satılır, dışarıdan nasıl gözüktüğü herkes için çok da önemli olmayabilir. edit; bilindiği üzere geleneksel otomobil tasarımında sağlam bir şasi ve onu örten daha az sağlam bir kaporta kullanılır. burada çok kalın bir kaporta kullanıldığı için strüktürü dış kabukla oluşturmak bile mümkün. elbette çok daha ağır olacak ama en azından ağır ve karmaşık bir şasiye de ihtiyaç olmayacaktır. gövdenin bu kadar kalın olmasının amacı da bu bence kurşun falan artistlik olsun diye:) yoksa menzil arttırmak için 1 kilonun hesabını yapan adamlar bunu düşünürdü." |
|
''Barış Özcan''da bunların içinde :)
|
Gıcık oluyorum o adama
|
Ben herkesin aksine aracı çok beğendim.Farkli olması , insanların alışkanlıklarından uzak bi yapıya sahip olması bence beğenilmeme nedeni bu.Bence bu araç gelecekte üretilecek birçok araca örnek teşkil edecek.
|
Geleceğin ortadoğusunda arkasına makineli tüfek takılan toyota pikabı
|
Araç bu haliyle adeta çirkinlik abidesi olmuş tabi zevkler ve renkler meselesi herkesin beğeni ve zevk durumu aynı olamaz estetik tasarımdan uzak bir araç olsada elbet müşterisi çıkacaktır.
|
Elon Musk bu pr işinden iyi anlıyor yok camı kırıldıydı yok tasarımı kötüydü derken yine kazanan o oldu.
|
Ben katılmıyorum... eski arablarda da çok sağlam kaporta var ve bu yaklaşım terk edildi. Kazalarda can kurtaran temel etken enerji sönümü kabiliyeti olan bir kaporta... eski ve yeni araçların çarpıştırıldığı youtube videolarından bu durumu gözlemleyebilirsiniz.
Model Y gibi bu aracın da teslanın yüz karası olduğunu düşünüyorum. Model S,X ve 3'te elde edilen başarının üzerine yatıldığı kanaatindeyim. Bu enerji ve zamanı nerdeyse 10 yıldır değişmeyen model S tasarımını güncelleyerek kullanmalılardı. Bu arada hak da yemek istemem... 70bin dolara 800km menzilli bir araç ortaya çıkmış.... Bu değerli bir kazanım |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem300 -- 24 Kasım 2019; 11:13:27 > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |