Şimdi Ara

Tesla 146 bin Cybertruck ön siparişi aldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
2.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Tesla’nın köşeli hatlarıyla dikkatleri üzerine toplayan Cybertruck aracı gündemde kalmaya devam ediyor. Bu ilginin satışlara ne kadar yansıyacağı merak konusuydu. Geçtiğimiz gün ön sipariş alımına başlayan Cybertruck için ilk rakamlar Elon Musk tarafından paylaşıldı. Şimdiden 146 bin Cybertruck ön siparişi verildi.

    Başlangıç modeli fazla ilgi görmedi


    Elon Musk ayrıca hangi seçeneğin en çok tercih edildiğini de açıkladı. 39 bin dolar başlangıç fiyatına sahip tek motorlu model, ön siparişlerin yalnızca yüzde 17’sini oluşturuyor. Yüzde 42’lik kısım çift motorlu modeli tercih ederken, geri kalan yüzde 41 üç motorlu versiyona yönelmiş.


    Karşılaştırma yapmak gerekirse Tesla Model 3, satışa çıktığı ilk gün 232 bin ön sipariş almayı başarmıştı. Ayrıca Model 3 için 1000 dolar ön sipariş ücreti alınırken, Cybertruck için 100 dolar ücret alınıyor. Model 3’ün fiyat odaklı bir model olması ve Cybertruck’ın özel bir kitleye hitap ettiğini düşündüğümüz zaman bu rakamlar yerine oturuyor diyebiliriz.


    Ayrıca Bkz.Hyundai, Seul’de otonom araç testlerine başlıyor

    Tabii ki bu ön siparişlerin hepsi satın almaya dönüşmeyebilir. Tesla’nın daha önce Model 3 ön sipariş edenlere geri ödeme yapma konusunda çekinmediğini biliyoruz. 100 dolar gibi düşük ücret de hesaba katıldığında, ön siparişlerin birçoğu satış rakamı olarak firmaya dönemeyecek.










  • alıntı:



    "Endüstriyel tasarımcı gözüyle konuya açıklık getiriyorum. evet ilk başta gerçek mi yoksa şaka mı algılamak zor fakat neden böyle bir tasarım yaptıklarını ancak sunumu izleyince anlayabildim.



    ford 5 150 - 56.000 dolarken cybertruck 39.000 dolardan başlıyor. söz konusu bakım masrafı çok daha az olan elektrikli bir araç olunca fiyat avantajı 2 ye katlanıyor. peki fiyat nasıl avantajlı? çünkü araçta 3 boyutlu bir eğri yok:)) yani parçalar lazer, yada su jetinde kesilip yalnızca caka da bükülmüş. kalıp kullanmadan araba yapmış adamlar ki bu sayede üretim maliyetinden çok büyük tassaruf etmişlerdir. şöyle bir örnek vereyim tesla'nın mevcut alüminyum gövdesini basan presler kuzey amerikanın en güçlü presleri bu da batan bir ford fabrikasından kalmış sanırım. herneyse makine ilk çalıştığında kaliforniyadaki deprem araştırma merkezi sismik hareket gözlemlemiş. araştırmak için bölgeye gittiklerinde anlamışlar durumu. yani sadece kalıp değil çok da enerji ve zaman gerekiyor üretim için.



    bu tasarımı ilgi çekici yapmak için de akıllıca düşünüp sıra dışı bir sağlamlık (malzeme kalınlığı ile) eklemişler. teslanın en büyük problemi olan üretim hızı da bu araç için problem olmayacak. adamlar içerideki teknolojiye odaklanmış yani en güçlü oldukları alana çekmişler oyunu bkz. otonom sürüş, elekrikli araç vs.



    elbette zamanla bu tasarım bir miktar değişebilir ama estetik bir tasarım olmasa da çok zekice bir tasarım olduğu kesin. gidip sanayide aynısını yaptırabilirsin. şimdi türkiye'de bu mantıkla konforlu ve güvenli ama daha uygun fiyatlı araç üretilse çok satılır, dışarıdan nasıl gözüktüğü herkes için çok da önemli olmayabilir.



    edit; bilindiği üzere geleneksel otomobil tasarımında sağlam bir şasi ve onu örten daha az sağlam bir kaporta kullanılır. burada çok kalın bir kaporta kullanıldığı için strüktürü dış kabukla oluşturmak bile mümkün. elbette çok daha ağır olacak ama en azından ağır ve karmaşık bir şasiye de ihtiyaç olmayacaktır. gövdenin bu kadar kalın olmasının amacı da bu bence kurşun falan artistlik olsun diye:) yoksa menzil arttırmak için 1 kilonun hesabını yapan adamlar bunu düşünürdü."
    Ben katılmıyorum... eski arablarda da çok sağlam kaporta var ve bu yaklaşım terk edildi. Kazalarda can kurtaran temel etken enerji sönümü kabiliyeti olan bir kaporta... eski ve yeni araçların çarpıştırıldığı youtube videolarından bu durumu gözlemleyebilirsiniz.
    Model Y gibi bu aracın da teslanın yüz karası olduğunu düşünüyorum. Model S,X ve 3'te elde edilen başarının üzerine yatıldığı kanaatindeyim. Bu enerji ve zamanı nerdeyse 10 yıldır değişmeyen model S tasarımını güncelleyerek kullanmalılardı.
    Bu arada hak da yemek istemem... 70bin dolara 800km menzilli bir araç ortaya çıkmış.... Bu değerli bir kazanım
  • Araç bu haliyle adeta çirkinlik abidesi olmuş tabi zevkler ve renkler meselesi herkesin beğeni ve zevk durumu aynı olamaz estetik tasarımdan uzak bir araç olsada elbet müşterisi çıkacaktır.

  • Tasarımından kaçmışlar 7 yaşındaki çocuk bile çizer bunu

  • ''Barış Özcan''da bunların içinde :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem300 -- 24 Kasım 2019; 11:13:27 >
  • alıntı:



    "Endüstriyel tasarımcı gözüyle konuya açıklık getiriyorum. evet ilk başta gerçek mi yoksa şaka mı algılamak zor fakat neden böyle bir tasarım yaptıklarını ancak sunumu izleyince anlayabildim.



    ford 5 150 - 56.000 dolarken cybertruck 39.000 dolardan başlıyor. söz konusu bakım masrafı çok daha az olan elektrikli bir araç olunca fiyat avantajı 2 ye katlanıyor. peki fiyat nasıl avantajlı? çünkü araçta 3 boyutlu bir eğri yok:)) yani parçalar lazer, yada su jetinde kesilip yalnızca caka da bükülmüş. kalıp kullanmadan araba yapmış adamlar ki bu sayede üretim maliyetinden çok büyük tassaruf etmişlerdir. şöyle bir örnek vereyim tesla'nın mevcut alüminyum gövdesini basan presler kuzey amerikanın en güçlü presleri bu da batan bir ford fabrikasından kalmış sanırım. herneyse makine ilk çalıştığında kaliforniyadaki deprem araştırma merkezi sismik hareket gözlemlemiş. araştırmak için bölgeye gittiklerinde anlamışlar durumu. yani sadece kalıp değil çok da enerji ve zaman gerekiyor üretim için.



    bu tasarımı ilgi çekici yapmak için de akıllıca düşünüp sıra dışı bir sağlamlık (malzeme kalınlığı ile) eklemişler. teslanın en büyük problemi olan üretim hızı da bu araç için problem olmayacak. adamlar içerideki teknolojiye odaklanmış yani en güçlü oldukları alana çekmişler oyunu bkz. otonom sürüş, elekrikli araç vs.



    elbette zamanla bu tasarım bir miktar değişebilir ama estetik bir tasarım olmasa da çok zekice bir tasarım olduğu kesin. gidip sanayide aynısını yaptırabilirsin. şimdi türkiye'de bu mantıkla konforlu ve güvenli ama daha uygun fiyatlı araç üretilse çok satılır, dışarıdan nasıl gözüktüğü herkes için çok da önemli olmayabilir.



    edit; bilindiği üzere geleneksel otomobil tasarımında sağlam bir şasi ve onu örten daha az sağlam bir kaporta kullanılır. burada çok kalın bir kaporta kullanıldığı için strüktürü dış kabukla oluşturmak bile mümkün. elbette çok daha ağır olacak ama en azından ağır ve karmaşık bir şasiye de ihtiyaç olmayacaktır. gövdenin bu kadar kalın olmasının amacı da bu bence kurşun falan artistlik olsun diye:) yoksa menzil arttırmak için 1 kilonun hesabını yapan adamlar bunu düşünürdü."





  • hdtv H kullanıcısına yanıt
    Güzel bir noktadan ele almışsınız hocam
    Tipe bakmaya gerek yok içi teknolojik, menzili 800 km, özellikle de elektrikli uzun menzilli olması bu arabayı bambaşka bir seviyeye çıkarır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Model 3 deki teslimat sorunları umarım bu modelde de yaşanmaz yoksa millet epey bekler. Gerçi kapora gayet düşük tutulmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elon Musk bu pr işinden iyi anlıyor yok camı kırıldıydı yok tasarımı kötüydü derken yine kazanan o oldu.

  • dünyanın en gereksiz dört teker araçı heralde ayrıca cirkin

  • Stunts 4d sports driving

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gıcık oluyorum o adama

  • hdtv H kullanıcısına yanıt
    Ben katılmıyorum... eski arablarda da çok sağlam kaporta var ve bu yaklaşım terk edildi. Kazalarda can kurtaran temel etken enerji sönümü kabiliyeti olan bir kaporta... eski ve yeni araçların çarpıştırıldığı youtube videolarından bu durumu gözlemleyebilirsiniz.
    Model Y gibi bu aracın da teslanın yüz karası olduğunu düşünüyorum. Model S,X ve 3'te elde edilen başarının üzerine yatıldığı kanaatindeyim. Bu enerji ve zamanı nerdeyse 10 yıldır değişmeyen model S tasarımını güncelleyerek kullanmalılardı.
    Bu arada hak da yemek istemem... 70bin dolara 800km menzilli bir araç ortaya çıkmış.... Bu değerli bir kazanım

  • Değişiklik arayanlar için güzel bir araç. Amerikada araçlar bizdeki gibi hayat meselesi değil, ulaşım makineleri sadece ve çok ucuzlar. Bu araçla bir mekana gitsen ilgiyi üzerinde toplarsın direk.
  • niye abi niye

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu tasarım aslında bir başkaldırı gibi baktığın zaman evet mükemmel gözüküyor ama türkiyedesin ve elektrikli araç anca bende hayal kalır .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Özelliklerine bakarsak Toyota nın ortadoğu daki tahtına göz dikmiş olabilir.

  • Arazide kullanılacak bir araç için tasarımı çok mantıklı olmuş bence.
  • Tesla da Applenin ilk zamanlarına döndü ne yapsa kapış kapış

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Bende gıcık oluyordum ama nedenin aslında o değil onu izleyen kitle olduğunu fark ettim . Adamı göğe çıkartıyorlar adamın böyle bir amacıda yok .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.