Şimdi Ara

Turknet'ten müşterilerin kredi kartı bilgilerinin sızdırılmasına ilişkin açıklama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Turknet, geçtiğimiz hafta yaşadığı teknik bir problemden dolayı bazı müşterilerin kredi kartı bilgilerini sızdırdı. Kredi kartı bilgileri sızan kullanıcılara SMS ve e-posta yoluyla bilgilendirme yapılmıştı. Şimdi de bir basın açıklaması paylaşıldı.



    Turknet söz konusu teknik hatadan 69 müşterinin etkilendiğini duyurdu. 69 müşterinin fatura ödemek için sisteme kaydettiği kredi kartı bilgileri 649 farklı müşteriye yanlışlıkla gösterildi.



    Ayrıca Bkz.Netflix, yeni 'Vikings' dizisini duyurdu: Valhalla



    Turknet’in açıklamasında şu ifadelere yer verildi:



    "14.11.2019 Perşembe günü saat 20:00’de online sistemlerimizde yapılan bir yazılım güncellemesinin yanlışlıkla devreye alınmasından sonra, yaklaşık üç saat süren bir teknik sorun yaşandı. TurkNet Online İşlem Merkezi (OIM) üzerinden fatura ödemek isteyen 69 müşterimizin sisteme girdiği kredi kartı bilgileri, yine OIM’de ödeme yapmak isteyen 649 müşterimizin karşılaştığı hata mesajları içinde görülebildi.



    Saat 23:00 civarında sorunu tespit ettik ve 23:30’da Online İşlem Merkezine erişimi durdurduk. Bilgileri görüntülenen kişiler ile hata mesajlarında bu bilgileri gören kişileri belirlenerek kayıt altına aldık. Sonraki yarım saat içinde sistemi saat 20:00’dan önceki haline geri döndürdük ve tekrar kullanıma açtık.



    Kişisel verilerin korunması mevzuatına uygun olarak, bu durumdan etkilenen kişileri bilgilendirdik ve Kişisel Verileri Koruma Kurumu da dahil olmak üzere ilgili kamu kurumlarına gerekli bilgilendirmeleri yaptık.



    Bu süreçteki desteklerinden dolayı kullanıcılarımıza teşekkür ediyoruz."



     








  • >> Türknete laf edenleri anlamadım. Bir hatalarını göremedim. Böyle hatalar hep olabilir.

    Böyle hatalar hep olamaz. Bir müşterinin kredi kartı bilgisini başka birine gösterebilmek için, bu bilginin veri tabanında açık açık tutulması gerekiyor. Problem yanlışlıkla başkasına göstermek de değil, bunun gösterilebilmesi.

    >> Zaten 3d secure kullanmayı zaruri kılan bankalar için bu dert bile değil.

    Yurt dışından yapılacak alışverişlerde 3d secure diye bir şey yok. Türkiye'de bile bazı alışveriş sitelerinde 3d secure seçimi opsiyonel. Çalınmış kredi kartı bilgilerini kullanan birinin de bunu nerelerde kullanabileceğini bildiğini varsayabiliriz sanırım.

    >> Hacklenmeyecek sistem, hata yapmayan yazılımcı yoktur.

    Hacklenmek başka bir şey, hacklendiğinde müşterinin her şeyini kaybetmesine sebep olmak başka bir şey. Evet, hata mesajı içerisinde kritik bilgilerin gösterilmesi yazılımcının minik bir hatasıdır muhtemelen. Ama bunun gösterilebiliyor olması daha derinde tasarımsal hatalar olduğunu gösteriyor. Yarın biri veri tabanını cortlatırsa ne olacak?
  • Levent Pekcan'ın tabiriyle "stajer çocuk yapmıştır"

  • Şaşırmadım. Daha iyisi beklenemezdi zaten. 1 yıl bedava internet de verseniz aklı olan girmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • türknet iss'lerin metro turizm'i sanırım.
  • Bu yüzden otomatik ödeme talimatı vermiyorum ve ödemeleri sürekli yeni sanal kart ile yapıyorum. Bu devirde kartını bir yere kaydedip hiçbir şey olmayacağını düşünmek saflıktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turknet "yanlışlıkla" olayları ara ara oluyor. Bir mesajı gün içinde 2 kez yollayıp sonradan özür diliyorlar. Yada arıza kaydı bıraktığınızda hızlarınız bu, sonra pardon bu deyip tekrar yolladıkları oldu. Ama böyle ciddi bir şey yeni duyuluyor.

  • Taahhütsüz hizmet.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TurkNet hep bir skandal hep bir skandal.
  • Türknet kadar rezil bir firma görmedim. Ben kurtuldum çok şükür Allah herkesi kurtarsın

  • Hükümran kullanıcısına yanıt
    Sanal kartlari nasil olusturuyorsunuz. Ben de merak ediyorum sanal kart isini

  • Rachsuchtig kullanıcısına yanıt
    Kredi kartınız var ise internet bankacılığına girmeniz lazım. Kredi kartı ile ilgili işlemlerin orada mutlaka vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hükümran

    Kredi kartınız var ise internet bankacılığına girmeniz lazım. Kredi kartı ile ilgili işlemlerin orada mutlaka vardır.
    Kredi kartım yok maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Berringer B kullanıcısına yanıt
    Neye geçtiniz? Fiyat ve hız ne? Biraz bilgi verebilirseniz sevinirim. TurkNet kullanıcısıyım.

  • Türknet online işlemlere halen maksimum 6 haneli şifre ile giriş yapılıyor. Alınabilecek maksimum karakter sayısı 6 haneli ve sadece rakamlardan oluşmak zorunda.

  • Ortada bir hata sözkonusu fakat hiçbir ISS'nin böyle bir problemden sonra bu kadar şeffaf davrandığını görmemiştim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Rachsuchtig kullanıcısına yanıt
    kullandıgın bankanın uygulamasından yapabilirsin

  • Bizim de KVKK'mız bu kadar işte. Bilgilendirdiler sorun çözüldü.

  • Tesekkur etmisler birde en sonunda.. Ozur dilemek yerine..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir ara bir kullanıcı telefon hattının başkaları tarafından kullanıldığını kendisinden habersiz bilmediği numaraların arandığını söylemişti. Sabit telefon hizmetlerinde de açık var sanırım telefon görüşmelerinin loglarını inceleyin tanımadığınız numaralar yurt dışı özellikle aranmış olabilir faturanız kabarmasın. Sokaktan geçen insanları network uzmanı diye alırsan olacağı bu birde durmadan kredi kartınız sisteme ekleyin diyorlardı.

  • sanal kart şart. fastpay gibi uygulamalara bile sanal kart giriyorum. aksi halde böyle sorunlarda paranızı alana kadar canınızı çıkartırlar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.