|
Bildirim
Iran bile bir şekilde kendi arabasını üretiyor biz neden bu kadar geri kaldık aklım almıyor.
|
yanlis bir karsilastirma olur. iran kendi arabasini uretiyor cunku disari kapali, agir ambargo altinda, kendi arabasini uretmek zorunda. o kalitede arabayi istesek bizde uretiriz, problem degil. problem global piyasada kalite ve fiyat olarak rekabetci araci uretebilmek. 100 senedir araba ureten, 100 senelik know how, bilgi ve kapital birikimi olan sirketlerle kar marjinin dibe vurdugu, firmalarin artik kazanin dibini siyirdigi bir sektorde rekabete girmek sizce ne kadar akillica. 90lardaki gibi gumruk duvarlarini yukseltip ic pazarda satmasini sagliyabiliriz ama bu seferde 90lardaki gibi dusuk kalite araclarin fais fiyattan satilmasina neden olur, ayrica gumruk duvarina dayanan yerli uretici teknolojisini ve rekabetci gucunu artiramaz, ulkeye katki degil yuk olur. 90larda bunu yasadik. artik kazanin dibinin siyrildigi uretim alanlarinda enerjimizi tuketmek yerine kisitli kaynaklari gelecegin yeni teknolojilerine yatirmak gerek. ornegin elektrikli araclar gostere gostere geliyorlar ama hala bizim lityum batarya uzerine bir yatirimimiz yok. lityum batarya gelecegin petrolu olacak. yol yakinken uretimine baslayip yol almazsak bugun yasadigim motor tedarik sorunlarini gelecekde bataryada yasiyacaz. otomotiv sektorumuzde disardan batarya motor alip montajini yapmakdan oteye gidemiyecek. ama ulkede kuvvetli batarya ureticileri olsa bu yerli arac ureticisine rekabet gucu verecek bir dayanak olacagi gibi yabanci ureticiyide ulkeye cekecektir. yerli araba diye imaj projelerini asip gercekden ihtiyacimiz olan ileri teknoloji katma degeri yuksek yeni alanlara yuklenmemiz gerek.
|
gelecek yorumları aşağı yukarı tahmin edebiliyorum.
|
Türkiye patentliden kasıt ne öncelikle onu bilmek daha doğrusu ne kastettiklerini bilmek lazım. IKCO'nun montaj yaptığı yeni araçları ana firmaları zaten burada ürettirmez, onun dışında ulusal tip onayı almak isteseler emisyon sebebiyle onay alamazlar. Yani mevcut durumda Türkiye'de araç satmak için avrupa mevzuatına uygun özgün bir araç yapmaları gerekir o da kendi ülkelerinde ve avrupada satamayacakları sadece Türkiye'de satabilecekleri(maliyet dolayısı ile o da şüpheli) araç olur ve doğal olarak karlı olmaz. Burada bana göre tek ihtimal İrana satacakları teknoloji olarak eski araçları irana uygulanacak bazı ambargolara takılmadan üretebilmek. Zaten başka pazara satma niyetleri olsa fabrikayı vana kurmazlardı. Kabaca opelin daha önce yaptığı gibi ambargolardan, vergilerden kurtulma amaçlı bir montaj fabrikası olacak sanırım.
|
Otomobil devi? Tanımıyorum.
|
Van' da kalifiye eleman bulabilecekler mi acaba?
|
Diğer konuya yazdım, buna da yazayım :)
Devlet çeşitli teşviklerle vw'e fabrika hediye edeceğine ve yuzbinlerce araç alım garantisi vereceğine bu tip firmalara destek olsun. |
Kimse hayrına fabrika açmaz, sonunda küçük Çin olduk. Ucuz işçi cenneti.
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|