Şimdi Ara

İranlı otomotiv devinden Van'da fabrika kurma kararı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
0
Favori
3.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Son dönemde Volkswagen’in Türkiye’deki fabrika yatırımını askıya alması gündemden düşmezken bir yatırım haberi de İran’dan geldi. İranlı otomotiv firması Khodro Company’nin Van’da fabrika kurmak için girişimlere başladığı bildirildi.



    İran’a uygulanan yaptırımların etkisinden kurtulmak için Türkiye’nin kapısını çalan şirketlerden biri de Khodro Company oldu. Ortadoğu’nun en büyük araç üreticisi konumundaki şirketin CEO’su Farshad Moqimi, bir süre önce beraberindeki heyetle Van’a gelerek yetkililerle görüştü. Daha sonra Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi yetkilileriyle de görüşen Moqimi’nin Van’da otomobil fabrikası kurma kararı aldıklarını ilettiği belirtildi.



    Ayrıca Bkz.2019 Peugeot 508'in Türkiye fiyatı sonunda belli oldu



    Fabrikanın 50 hektarlık alana kurulması planlanıyor



    Söz konusu fabrikanın Van Organize Sanayi Bölgesi’nde tahsis edilecek 50 hektarlık alana kurulmasının planlandığı ve ilk etapta bin kişinin istihdam edilmesinin beklendiği açıklandı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, “Minibüs ve kamyonet üreten bir marka. Bu firmanın ekibiyle görüştük. Yaptığımız araştırmalarda ciddi bir firma olduklarını tespit ettik. Firmanın yapacağı yatırımın diğer firmalara da örnek olmasını ümit ediyoruz.” şeklinde konuştu.



    Van’ı İran’ın batıya açılan penceresi olarak nitelendiren Bilmez, “Van'ı tercih etmelerindeki  temel neden, ana fabrikalardan çok uzaklaşmadan parçaların bir kısmını orada, bir kısmını burada ve bir kısmını da Kanada'daki fabrikalarında üretip nihai ürünün Van'da şekil almasını sağlamak. Üretilen araçlar Türk patentli olacak.” ifadelerine yer verdi.



    İranlı Khodro Company’nin Van’a kuracağı fabrikanın yaklaşık 200 milyon dolara mâl olacağı belirtildi.




  • yanlis bir karsilastirma olur. iran kendi arabasini uretiyor cunku disari kapali, agir ambargo altinda, kendi arabasini uretmek zorunda. o kalitede arabayi istesek bizde uretiriz, problem degil. problem global piyasada kalite ve fiyat olarak rekabetci araci uretebilmek. 100 senedir araba ureten, 100 senelik know how, bilgi ve kapital birikimi olan sirketlerle kar marjinin dibe vurdugu, firmalarin artik kazanin dibini siyirdigi bir sektorde rekabete girmek sizce ne kadar akillica. 90lardaki gibi gumruk duvarlarini yukseltip ic pazarda satmasini sagliyabiliriz ama bu seferde 90lardaki gibi dusuk kalite araclarin fais fiyattan satilmasina neden olur, ayrica gumruk duvarina dayanan yerli uretici teknolojisini ve rekabetci gucunu artiramaz, ulkeye katki degil yuk olur. 90larda bunu yasadik. artik kazanin dibinin siyrildigi uretim alanlarinda enerjimizi tuketmek yerine kisitli kaynaklari gelecegin yeni teknolojilerine yatirmak gerek. ornegin elektrikli araclar gostere gostere geliyorlar ama hala bizim lityum batarya uzerine bir yatirimimiz yok. lityum batarya gelecegin petrolu olacak. yol yakinken uretimine baslayip yol almazsak bugun yasadigim motor tedarik sorunlarini gelecekde bataryada yasiyacaz. otomotiv sektorumuzde disardan batarya motor alip montajini yapmakdan oteye gidemiyecek. ama ulkede kuvvetli batarya ureticileri olsa bu yerli arac ureticisine rekabet gucu verecek bir dayanak olacagi gibi yabanci ureticiyide ulkeye cekecektir. yerli araba diye imaj projelerini asip gercekden ihtiyacimiz olan ileri teknoloji katma degeri yuksek yeni alanlara yuklenmemiz gerek.
    Türkiye patentliden kasıt ne öncelikle onu bilmek daha doğrusu ne kastettiklerini bilmek lazım. IKCO'nun montaj yaptığı yeni araçları ana firmaları zaten burada ürettirmez, onun dışında ulusal tip onayı almak isteseler emisyon sebebiyle onay alamazlar. Yani mevcut durumda Türkiye'de araç satmak için avrupa mevzuatına uygun özgün bir araç yapmaları gerekir o da kendi ülkelerinde ve avrupada satamayacakları sadece Türkiye'de satabilecekleri(maliyet dolayısı ile o da şüpheli) araç olur ve doğal olarak karlı olmaz. Burada bana göre tek ihtimal İrana satacakları teknoloji olarak eski araçları irana uygulanacak bazı ambargolara takılmadan üretebilmek. Zaten başka pazara satma niyetleri olsa fabrikayı vana kurmazlardı. Kabaca opelin daha önce yaptığı gibi ambargolardan, vergilerden kurtulma amaçlı bir montaj fabrikası olacak sanırım.
  • gelecek yorumları aşağı yukarı tahmin edebiliyorum.

  • Bu markanın bir ara Peugeot'la ortak üretilen, Samand adında bir modeli vardı... Türkiye'de de satılıyordu galiba. Pek güzel bir model değildi

    Yeni üretecekleri araçlarda gelişme var gibi, bir örnek:


    İranlı otomotiv devinden Van'da fabrika kurma kararı


    İranlı otomotiv devinden Van'da fabrika kurma kararı


    İranlı otomotiv devinden Van'da fabrika kurma kararı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Black Code -- 1 Kasım 2019; 16:53:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    1962 yılında Ali Akbar Khayami ve Mahmoud Khayami tarafından kurulmuş İranlı otomobil üretim firması. Ağırlıklı olarak Peugeot modellerini uyarlayarak üretmektedir. Vikipedi


    Dma gibi birşey sanırsam farklı markalarının eski kasalarını firmalarla anlaşıp kopyalıyor. Eski peugotları (207 307 vs) satıyorsa alanlar sanayiden çıkamıyordur heralde...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3008 i kopyalayarak hedeflemişler demekki fotodaki genoyayı
  • Suriyedeki Rusya-Türkiye-İran işbirliğini pekiştirmek adına yapılmış bir açıklama gibi geldi. Rüzgar tersine dönerse fabrika kurmaktan vazgeçtik denilebilir.

  • Türkiye patentliden kasıt ne öncelikle onu bilmek daha doğrusu ne kastettiklerini bilmek lazım. IKCO'nun montaj yaptığı yeni araçları ana firmaları zaten burada ürettirmez, onun dışında ulusal tip onayı almak isteseler emisyon sebebiyle onay alamazlar. Yani mevcut durumda Türkiye'de araç satmak için avrupa mevzuatına uygun özgün bir araç yapmaları gerekir o da kendi ülkelerinde ve avrupada satamayacakları sadece Türkiye'de satabilecekleri(maliyet dolayısı ile o da şüpheli) araç olur ve doğal olarak karlı olmaz. Burada bana göre tek ihtimal İrana satacakları teknoloji olarak eski araçları irana uygulanacak bazı ambargolara takılmadan üretebilmek. Zaten başka pazara satma niyetleri olsa fabrikayı vana kurmazlardı. Kabaca opelin daha önce yaptığı gibi ambargolardan, vergilerden kurtulma amaçlı bir montaj fabrikası olacak sanırım.
  • Şimdi Vw açıklama yapıp İran girerse ben gelmem der iyimi. Yatırımlar ard arda gelince yerliye geçmememiz için sanki biz üretip size daha ucuza verebiliriz ne gerek var üretmeyin demek istiyorlar gibi düşünmüyor değil.

  • Iran bile bir şekilde kendi arabasını üretiyor biz neden bu kadar geri kaldık aklım almıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrAy

    Iran bile bir şekilde kendi arabasını üretiyor biz neden bu kadar geri kaldık aklım almıyor.
    yanlis bir karsilastirma olur. iran kendi arabasini uretiyor cunku disari kapali, agir ambargo altinda, kendi arabasini uretmek zorunda. o kalitede arabayi istesek bizde uretiriz, problem degil. problem global piyasada kalite ve fiyat olarak rekabetci araci uretebilmek. 100 senedir araba ureten, 100 senelik know how, bilgi ve kapital birikimi olan sirketlerle kar marjinin dibe vurdugu, firmalarin artik kazanin dibini siyirdigi bir sektorde rekabete girmek sizce ne kadar akillica. 90lardaki gibi gumruk duvarlarini yukseltip ic pazarda satmasini sagliyabiliriz ama bu seferde 90lardaki gibi dusuk kalite araclarin fais fiyattan satilmasina neden olur, ayrica gumruk duvarina dayanan yerli uretici teknolojisini ve rekabetci gucunu artiramaz, ulkeye katki degil yuk olur. 90larda bunu yasadik. artik kazanin dibinin siyrildigi uretim alanlarinda enerjimizi tuketmek yerine kisitli kaynaklari gelecegin yeni teknolojilerine yatirmak gerek. ornegin elektrikli araclar gostere gostere geliyorlar ama hala bizim lityum batarya uzerine bir yatirimimiz yok. lityum batarya gelecegin petrolu olacak. yol yakinken uretimine baslayip yol almazsak bugun yasadigim motor tedarik sorunlarini gelecekde bataryada yasiyacaz. otomotiv sektorumuzde disardan batarya motor alip montajini yapmakdan oteye gidemiyecek. ama ulkede kuvvetli batarya ureticileri olsa bu yerli arac ureticisine rekabet gucu verecek bir dayanak olacagi gibi yabanci ureticiyide ulkeye cekecektir. yerli araba diye imaj projelerini asip gercekden ihtiyacimiz olan ileri teknoloji katma degeri yuksek yeni alanlara yuklenmemiz gerek.
  • van gibi bir yere istihdam için iyi olur. ama tedarikçi konusunda iç piyasayı pek düşünmüyorlar anlaşılan. esas faydası yerlilik oranında olacaktır. yoksa mondial gibi getir üç parça türkiyede birleştir sat.
  • kimi beklerken kim geldi :D olsun bu da güzel bir gelişme
  • Birileri cikar der ki aman Alevi(!) arabasi alinir mi? Lanet siiler bilmem ne.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil devi? Tanımıyorum.

  • abd yaptırımlarından kurtulabilmek için yapıyorlardır belki. Komşumuz üretiyor ama bende ilk kez duydum bu markayı. Sahibinden de baktım 3-5 tane bu markadan var. Gelsinler bakalım belki uygun fiyatlı araba satarlar...
  • Ambargodan kurtulmak için oşma ihtimali yüksek. Abd nin çok hoşuna gitmez. Çünkü reza olayı halkbank olayı derken birde bundan dolayı başımıza ağrı girer mi şüpheliyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Khodro lisans altında farklı Fransız markalarına ait modelleri bir ya da bir kaç alt kalitede üreten bir İran firması. Büyük bir holding.

  • Muhtemelen ambargoyu delme amaçlı bir karardır.
  • kenbalx K kullanıcısına yanıt
    Uygun fiyat mı? :D :D Neyse biraz hayal kurmak bizimde hakkımız.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.