Şimdi Ara

Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Hidrojen yakıtlı araç teknolojilerine yönelik önemli çalışmalara imza atan Hyundai, projelerine bir yenisini ekledi. Koreli otomotiv devi, Atlanta’da düzenlenen ticari araç fuarında HDC-6 Neptune’ü tanıttı.



    Hyundai’nin ABD ticari araç pazarında fırsat arayışı içerisinde olduğunu gösteren HDC-6 Neptune, ülkedeki kurallara göre “Class 8” isimli sınıfa giren, hidrojen yakıtlı bir çekicinin nö gösterimi olarak karşımızda duruyor. Sahip olduğu teknoloji sayesinde çevre dostu bir araç olan HDC-6 Neptune, fütüristik tasarımıyla da son derece dikkat çekici görünüyor.



    Ayrıca Bkz.Fiat Chrysler ve PSA birleşme için masaya oturdu: 50 milyar dolarlık yeni bir şirket kurulabilir



    Hyundai, hidrojen yakıt hücreli HDC-6 Neptune konseptini tasarlarken Art Deco adı verilen bir tasarım dili kullanmış. Şirketin verdiği bilgiye göre bu tasarım dili 1930’ların ‘streamliner’ adı verilen aerodinamik trenlerinden esintiler taşıyor. Zira şirketin paylaştığı görsellerden birinde de bu benzerliği rahatlıkla görebiliyoruz. Henüz teknik detayları açıklanmayan HDC-6 Neptune konseptinin bir de ‘Cargo’ adı verilen kamyon versiyonu mevcut.



    Koreli üretici, HDC-6 Neptune konseptiyle birlikte Nitro ThermoTech adı verilen bir dorseyi de sahneye çıkardı. Air Liqiuide iş birliğiyle geliştirilen dorse, kriyojenik nitrojen soğutma sistemi kullanan frigorifik dorse olarak karşımıza çıkıyor. Hyundai, ThermoTech’in geleneksel soğutma ünitelerine göre çok daha hızlı soğuttuğunu ve son derece sessiz çalıştığını iddia ediyor. Çevre dostu olacak şekilde tasarlandığı söylenen dorsenin sağlamlık ve termal verimlilik açısından daha iyi ve daha hafif olduğu da verilen bilgiler arasında.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune
    Hyundai'den hidrojen yakıtlı çekici konsepti: HDC-6 Neptune








  • Arka tekerdeki takoz yanında hediye mi?
    Yenilik yok, mevcut icatları sağlıklı çalıştırmaya uğraşıyor.
    Mevcut arabaların şekli artık değişmeli. Yeni yakıt türüne göre şekillenmeli.

  • önden tiguan, yandan 508, öbür yandan megane. yok yok 3008-egea-golf.
  • hiç çekici değil..
  • eski nesil motor ve aktarma organlarından kurtulmamız gerek hızlıca..

  • Gelecek batarya teknolojisinden daha çok hidrojen teknolojisinde gibi görünüyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: antigravity74100

    Gelecek batarya teknolojisinden daha çok hidrojen teknolojisinde gibi görünüyor.
    Hidrojenin elde edilme ve taşıma zorluğu (verimsizliği), depolama tehlikesi, şehir içlerine istasyon kurulum maliyeti, otomobil üzerindeki bakım maliyeti gibi birçok nedenden dolayı otomobillerde bu teknolojinin kullanılması gelecekte biraz zor gibi görünüyor.

    Batarya teknolojisi geliştikçe bataryaların enerji yoğunluğu artıyor (dolayısıyla ağırlığı azalıyor), ömürleri uzuyor, şarj süreleri kısalıyor, maliyetleri azalıyor...

    Fakat gelecekte süper kapasitörler de kullanılabilir. Süper kapasitörlerin bataryalara göre avantajları olduğu gibi elbette dejavantajları da var. Gelecekte otomobillerde batarya + süper kapasitör kombinasyonu da olası görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınızda doğruluk payı olsa da, ben yüksek enerji gerektiren işlerde batarya teknolojisinin gelecekte de yeterli performansa ulaşamayabileceği kanısındayım. Bu nedenle bir çok alanda hidrojen vazgeçilmez olabilir.

  • Gelecek gravite itici sevk sistemlerinde (( Elizabeth klarer ))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVisör -- 31 Ekim 2019; 21:51:59 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SuperVisör kullanıcısına yanıt
    Çok doğru söylemiş, nasıl biliyorsa. Sanki deney yapmış.
  • Hyundai, nerden nereye geldi. Biz hala olduğumuz yerde saymaya devam ediyoruz

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.