Şimdi Ara

Boeing faaliyet karı yüzde 40 düştü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Kasım 2018 - Mart 2019 tarihleri arasında iki felaket yaşayan ve geride yüzlerce ölü bırakan Boeing 737 Max uçaklarının tartışması halen bitmedi. Birbiri ardına üzücü gerçekler ortaya çıkarken Boeing de kayıplar yaşamaya devam ediyor.



    Düşüş sürüyor



    Boeing 737 Max modellerinde bazı sıkıntılar olduğu ve bunların da test pilotları tarafından daha önce dile getirildiği iddiaları firmanın imajını iyice sarsmış durumda. Yılın üçüncü çeyreğinde firma siparişlerde büyük azalma yaşadı.



    Ayrıca Bkz.Microsoft: Android en iyi seçimimizdi



    Yapılan tahminlere göre yılın üçüncü çeyreğinde 19.5 milyar dolar civarında gelir elde edecek olan firma yıl bazında yaklaşık yüzde 22 düşüş görebilir. 737 Max modellerinin halen yerde olması ve servis tarihinin henüz belirlenememiş olması düşüşü tetikliyor. Servis maliyetlerinin toplam olarak 8 milyar dolara yükselmesi bekleniyor.



    Diğer taraftan üçüncü çeyrekte hisse başına kar da 2 dolar olarak ön görülüyor. Geçen yıl aynı dönemde 3.58$ civarında bir kar elde edilmişti. Üçüncü çeyrek sonunda 380$ olarak kapanan hisse fiyatları yüzde 40 civarında bir düşüşe denk geliyor.



    Yaşanan sorunların devam etmesi ve diğer uçak modellerinde de soru işaretlerinin oluşmaya başlaması nedeniyle hisse fiyatları bugün 340$ civarında seyrediyor. Böyle giderse yılın dördüncü çeyreğinde daha büyük kayıplar yaşanabilir.








  • 737 max in cok ciddi yapisal problemleri var. tekrar havanmasi zor olacak. airbus mevcut modellerinde ciddi degisiklik yapmadan verimliligi artiracak, yakit tuketimini azaltacak modifikasyonlar yapti. bu sayede havayolu sirketleri teknik elemanlarini ve pilotlarinin yeniden egitmeden, altyapida degisiklik yapmadan ayni ucagin daha iyi versiyonunu kullanabildiler. sorunda aynisini boeing yapmaya kalkinca basladi. ornegin airbusun modifiskasyonlarindan bir tanesi motor capinin artirilmasi. bu motorun verimliligini ciddi sekilde artirdi. ama aynisini boeing firmasi 737de yapmak isteyince ucaklarinin bunun icin fazla alcak oldugunu, inis kalkislarda sorun cikaracagini gorduler. ucagi yukseltseler bu sefer ucagin yapisindaki buyuk degisiklik pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmesini gerektirecek, bunun yaratacagi ciddi kulfet ve zaman kaybi havayolu sirketlerini yeni ucakdan sogutacakti. bu yuzden boeing motoru daha one alarak, biraz daha yuksek konuma yerlestirdi. buda ucagin agirlik merkezini degistirerek dengesinin bozulmasina neden oldu. bozulan dengeyi yazilim ile kapatmaya calissalarda son yasanan kazalara facialara engel olmadi.
  • lol

    Öyle olur işte... al sana para.

  • 737 max in cok ciddi yapisal problemleri var. tekrar havanmasi zor olacak. airbus mevcut modellerinde ciddi degisiklik yapmadan verimliligi artiracak, yakit tuketimini azaltacak modifikasyonlar yapti. bu sayede havayolu sirketleri teknik elemanlarini ve pilotlarinin yeniden egitmeden, altyapida degisiklik yapmadan ayni ucagin daha iyi versiyonunu kullanabildiler. sorunda aynisini boeing yapmaya kalkinca basladi. ornegin airbusun modifiskasyonlarindan bir tanesi motor capinin artirilmasi. bu motorun verimliligini ciddi sekilde artirdi. ama aynisini boeing firmasi 737de yapmak isteyince ucaklarinin bunun icin fazla alcak oldugunu, inis kalkislarda sorun cikaracagini gorduler. ucagi yukseltseler bu sefer ucagin yapisindaki buyuk degisiklik pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmesini gerektirecek, bunun yaratacagi ciddi kulfet ve zaman kaybi havayolu sirketlerini yeni ucakdan sogutacakti. bu yuzden boeing motoru daha one alarak, biraz daha yuksek konuma yerlestirdi. buda ucagin agirlik merkezini degistirerek dengesinin bozulmasina neden oldu. bozulan dengeyi yazilim ile kapatmaya calissalarda son yasanan kazalara facialara engel olmadi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 22 Ekim 2019; 15:44:56 >




  • Peki bu gidişatı gören ve airbusun iyice yükselişi karşısında trump ne yaptı dersiniz. Yıllık Airbus'a 7.5milyar dolar ek vergi çaktı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Gövdede yükseltileceğine çekiş açısı yukarı yönde çevrilemez miydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.