|
Bildirim
737 max in cok ciddi yapisal problemleri var. tekrar havanmasi zor olacak. airbus mevcut modellerinde ciddi degisiklik yapmadan verimliligi artiracak, yakit tuketimini azaltacak modifikasyonlar yapti. bu sayede havayolu sirketleri teknik elemanlarini ve pilotlarinin yeniden egitmeden, altyapida degisiklik yapmadan ayni ucagin daha iyi versiyonunu kullanabildiler. sorunda aynisini boeing yapmaya kalkinca basladi. ornegin airbusun modifiskasyonlarindan bir tanesi motor capinin artirilmasi. bu motorun verimliligini ciddi sekilde artirdi. ama aynisini boeing firmasi 737de yapmak isteyince ucaklarinin bunun icin fazla alcak oldugunu, inis kalkislarda sorun cikaracagini gorduler. ucagi yukseltseler bu sefer ucagin yapisindaki buyuk degisiklik pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmesini gerektirecek, bunun yaratacagi ciddi kulfet ve zaman kaybi havayolu sirketlerini yeni ucakdan sogutacakti. bu yuzden boeing motoru daha one alarak, biraz daha yuksek konuma yerlestirdi. buda ucagin agirlik merkezini degistirerek dengesinin bozulmasina neden oldu. bozulan dengeyi yazilim ile kapatmaya calissalarda son yasanan kazalara facialara engel olmadi.
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 22 Ekim 2019; 15:44:56 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |