- x
ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???
72 Cevap76183 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
300 Mesaj
4 Mayıs 2007; 20:36:58 

Evet kardeşler esp nedir ne değildir? tabiki anlamı biliniyor (elektronik denge (stabilize) programı) ama araç kullanan arkadaşlar ne gibi yararlarını görmüşler? ıslak yolda manevrada virajlarda yani tehlikeli bir durumdan kurtulmuşlarmı? tecrübelerinizi paylaşırsanız hem dinlemiş hemde bu teknolojiden maksimum faydalanmış oluruz.

Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP….Bundan tam on yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes…
1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On yıl önce Mercedes’in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
Gelelim ESP’nin yaratılış öyküsüne…Hikayemiz ‘50’li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP’nin fitili 1978 yılında Mercedes’in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP’nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç’te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes’in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP’nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü
ESP nasıl çalışıyor?
ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63’lere kadar yükseliyor.

0



espli mesedesin kaza oranı yerlerde sürünüyor yani çok az

0



espsiz ve espli mercedes

1



yeşil espli kırmızı ise espsiz

0


şimdiden paylaşımlar için teşekkürler


_____________________________



 
300 Mesaj
4 Mayıs 2007; 22:54:09 

evet beyler esp hakkında hiç fikriniz yokmu kimse espli araca binmiyor mu?


_____________________________



4421 Mesaj
5 Mayıs 2007; 0:49:37 

reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


_____________________________



 
300 Mesaj
5 Mayıs 2007; 8:45:53 

quote:

reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
(kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)


_____________________________



512 Mesaj
5 Mayıs 2007; 10:10:26 

ben espi çok araştırdım ve hatta you tubede esp ile ilğili filmleride dikkatlice izledim! you tubede esp ile ilğili fragmanları hep karlı zemin ve hatchbach araçlar üzerine kurulu! gerçekten karlı zeminde stabiliteyi korumada gerçekten çok faydalı ama kuru zeminde aracın sınırlarını çok zorlamazsan bence olmasada olur! ama yinede aracınız esp'lide olsa yada olmasa hiçbir zaman hiçbir teknik gelişim fizik kurallarını bertaraf edemez!


_____________________________



4421 Mesaj
5 Mayıs 2007; 18:53:15 


quote:

Orjinalden alıntı: avcı_33



ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
(kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)


benim sna sözüm yok avcı.zaten görüntü de imana gelmiş heralde.reklam kesmiyo artık yazıyı.benim esp hakkında tecrübem yok.pratik bilgim var.espli araca binmedim.sadece dediğim gibi prensibini, hangi durumlarda devreye girdiğini, hangi sistemle birlikte çalıştığını falan biliyorum.ama hepsi teorik bilgi.

yunus arkadaşın da dediği gibi youtube da esp ile ilgili çokça video var.bence oradan takip edersen daha iyi anlarsın.yazı ile anlaşılacak bi şeyi yok.anca benim gibi teorik bilgi öğrenirsin ki bunun da pek işine yarayacağını sanmam.zaten yazında teorik bilgiyi vermişsin.bence bi video ile esp nin nasıl çalıştığını youtube dan izleyerek daha iyi öğrenebilirsin.

bu arada yunus çok güzel birşey söylemiş esp sistemi fizik kuralları içinde çalışır.esp ye güvenip de benim aracımda esp var savrulmaz diyip virajlara yüksek süratle girmemek lazım.esp li araç da esp siz araç da aynı merkezkaç kuvvetine maruz kalır.ancak ilgili tekerleklere fren uygulayarak aracın direksiyon hakimiyetini kolaylaştırır, yoldan kopma limitini çıtanın üzerine taşır ama ancak ve ancak fizik kuralları içinde!


_____________________________



 
3832 Mesaj
20 Mayıs 2007; 14:51:44 

Arkadaşların dediği gibi ESP ile ilgili youtube.da birçok video var lakin arkadaş deneyimleri olanlardan da yardım istemiş. Bende ESP.li bir C5 kullanıyorum. Kendi hatamdan kaynaklanan 2 durumda yolda spin atmamı engelledi. Her iki durumda da yol aşırı kaygandı ve viraj içinde sert gaz verince direksiyon hakimiyeti hiç kaybolmadan çok hafif arkayı bırakma eğilimi gösteren araç hemen ESP ve yeni nesil ESP.lerde bütünleşik olan ASR.yi devreye sokarak öncelikle gazı kesti ve ilgili tekerlere fren uygulayarak savrulmamı engelledi. Kesin olan birşey var ESP devreye girdiğinde ya da çıktığında kesinlikle direksiyon hakimiyeti %100 sağlanıyor. Ne tarafa gitmek isterseniz o tarafa aracı yönlendirebiliriyorsunuz.

Bunun dışında bilerek ESP/ASR.yi devreye soktuğum durumlarda yok değil. Kışın özellikle Zigana dağında buzun üstünde kış lastikleriyle çok sert sağ ve sol manevralarla 300m boyunca ESP lambasının ara ara yanıp söndüğünü bilirim. Kış lastikleri olmasa muhtemelen sürekli yanıp sönerdi. Böyle bir durumda inanın ESP olmayan bir araç kendi ekseni etrafında en az 3-4 tur atardı herhalde. ABS bile bir yere kadar. Yan kaymaya başlayan araçta ABS.nin hiçbir fonksiyonu kalmaz ta ki siz bir şekilde aracı doğru düzleme getirene kadar oysa ESP böyle bir duruma hemen hemen hiç müsade etmez. Tabiki Fizik Kanunları ESP.nin mutlak başarısını sınırlandıran en önemli faktördür.

ASR ile ilgili (arazi araçlarından hiç bahsetmiyorum çünkü onlarda ek donanımlar var) kışın en önemli bütünleştirici unsur bence Kış Lastiği. Bunu daha önce yazmıştım. ASR özellikle araç hareket ettikten sonra çok başarılı bir sistem. Kış lastiğiniz olmasa bile çok zorlu durumlar hariç yolda bırakmıyor ancak rampada duruş kalkışlarda tek başına ASR çok başarılı değil. Bu durumda tutunmayı arttırıcı faktörler önem kazanıyor.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


711 Mesaj
20 Mayıs 2007; 17:35:46 

@avcı_33
yararlı bilgilerin için teşekkürler arkadaşım..eline sağlık...
Bu arada reklam konusu gün geçtikçe sitenin önüne geçiyor..Ama yine de ben buradan vazgeçemiyorum


_____________________________



250 Mesaj
20 Mayıs 2007; 22:33:42 

Bu gun ilk defa ESP'm devreye girdi
Fenerbahce stadinin yanindaki virajda arabanin limitlerini olcerken sanirim 85 le ortalarindayken hafif kici atti ve o anda araba kendini biraz firenleyip duzeltti. Acikcasi biraz yanlayip donerdim ama ESP buna engel oldu
Kesinlikle yararli bi duzenek.


_____________________________

Peugeot 207 GT


1218 Mesaj
21 Mayıs 2007; 1:43:09 

99 Model ABS'siz ve ESP'siz Polo'mla Okmeydanı TEM bağlantı yolunda kendi hatam yüzünden (aşırı hız ve dikkatsizlik ) hiç yapılmaması gereken -ve artık yapmadığım- bir makas esnasında, arkadan gelen arabayı son anda gördüm, çarpışmayı önlemek için direksiyonu sertce kırıp tekrar şeride girmemle (yani arka arkaya yaptığım sert direksiyon hamleleri neticesinde) arabam arkasını bıraktı, yoğun trafikte hakimiyeti kaybettim ve spin atmaya başladım en sonunda 3 turdan sonra bariyerlere çarparak durabildim. Bu arada benim ve diğer araçların hızlarının 90-120 km olduğunu, spin esnasında sağımsan solumdan süratle bana çarpmamak için teğet geçen araçlar olduğunu belirteyim. O an aklımda tek birşey vardı, araç kimsenin aracına çarpmasın, benim kendi salaklığım yüzünden başkasının malına zarar gelmesin. Allah korudu, kimseye çarpmadım, kimse de bana çarpmadı (zaten o süratle bir başka araba bana çarpsaydı paramparça olurduk).. İşte o gün ESP'nin aslında nasıl önemli bir teknoloji olduğunu anladım. ESP'li bir araç, kesinlikle bu tip bir acil durumda aracın arkasını bırakıp sürücünün hakimiyeti yitirmesine izin vermezdi.

Yapılması gereken en önemli şeyse, isterseniz Mercedes SL isterseniz 3 tekerli bisiklet kullanın, trafik kurallarına uyun ve fizik kurallarını zorlamayın. Tek yapmamız gereken sakin sakin araçlarımızı kullanmak, bir anlık bile olsa içimizdeki trafik canavarını uyandırmamak. Böylece ESP gibi çok uç noktalarda devreye giren sistemlere de Allah bizi muhtaç bırakmasın..


_____________________________

İmzamı kaybettim. Hükümsüzdür.



676 Mesaj
21 Mayıs 2007; 15:13:22 

çok geçmiş olsun kardeş bizimde dileğimiz hiç espye gerek kalmadan evimize varmak. bende birgün akşam havanın hafif yağışlı olduğu bir günde mersin-adana arası sol şeritte ilerlerken kısa farlarla hızmda 90-100 civarıydı. önüme birden gidiş -geliş arasındaki budadıkları ve orda bıraktıkları bir dal parçası çıktı. ama araba yüksekliğinde vardı ve önce sağa doğru sonra tekrar sola girmek için aynı anda manevra yaptım. çok kırmadım ama araba banamısın demedi. önce Allaha şükrettim sonra espyi icad edenlere ne iyi bir şey yaptıkları aklıma geldi


_____________________________




512 Mesaj
22 Mayıs 2007; 15:22:12 

ESP faydalı ama sonradan monte edilmiyor! yada ülkemizde monte eden yer yok!


_____________________________



2667 Mesaj
23 Mayıs 2007; 11:27:24 

geçenlerde esp siz 307 imle kısa mesafede saglı sollu bir viaraja gereginden hızlı girdim ve aracın arkası bırakıverdi.refleks olarak

direksiyonu çevirip aracı düzledim.esp nin kesinlikle gerekli bir donanım oldugunu düşünüyorum ama bence standart bir sürücünün

kolay kolay ihtiyacida olmaz.


_____________________________



 
262 Mesaj
17 Haziran 2007; 15:47:02 

ilk aldığım gün 307 mi premium bu arada yağışlı yolda malatyadan ankaraya dönüyordum ve test etmek istedim.keskin bir viraja ne salaklık bilmiyorum ama yaklaşık 110 gibi bir hızla girdim.ESP yandı söndü yandı söndü ve arkasını bırakan arabam sağ sol yapıp sanki zamklanmış gibi şeridine geri döndü virajı rahat aldırdı bana.Gerçekten muhteşemdi.Ayrıca şunu söyleyeyim karlı yollarda gerçekten müthiş bi teknoloıji.Yoldan çıkartmayı bırak sağ sol yaptırmıyor.diğer araçlar 20 ile seyahat ederken pozantı yollarında ben 60 ile gidebiliyordum.Herkesin bakışlarını görmelisiniz.olamzsa olmaz tek standart bence


_____________________________



 
300 Mesaj
19 Haziran 2007; 13:50:29 

aman kardeş dikkat et esp olsa bile sonuçta kul yapısı ne olur olmaz
hayırlı sürüşler...................................................


_____________________________



 
262 Mesaj
28 Haziran 2007; 12:17:30 

allah razı olsunkardeş.dikkat ediyorum elimden geldiğincee.hepimize hayırlı sürüşler.


_____________________________



44 Mesaj
28 Haziran 2007; 18:17:27 

esp gereki tabi


_____________________________

YAPILAN HİÇBİR SAYGISIZLIK CEZASIZ KALMAZ!


512 Mesaj
29 Haziran 2007; 17:02:58 

ESP yada VSC yada DSC gerekli ama fizik kuralları dışına çıkan araça pek faydalı olacağı kanaatinde değilim! özelikle kış şartlarında çok başarılı!


_____________________________



9281 Mesaj
7 Temmuz 2007; 11:28:05 

esp ve asr yeni aldığım aracımda var.
alalı 2 gün olmadı daha

kıyıpta zorlayıp deneyemiyorum.


_____________________________



 
3428 Mesaj
9 Temmuz 2007; 23:27:02 


Hayırlı olsun. araban nedir?


quote:

Orjinalden alıntı: individual

esp ve asr yeni aldığım aracımda var.
alalı 2 gün olmadı daha

kıyıpta zorlayıp deneyemiyorum.




1938 Mesaj
1 Ağustos 2007; 10:58:56 

kimi arkdaşımız 110 ile viraja kimide frensiz girmiş yapmayın arkadaşlar.gidin trafiğe kapalı alanada yapın.kendinizi düşünmüyorsanız başkalarını düşünün.esp ile ilgili sene 2001 5.25ia almışız çanakkale yolundayız tekirdağ yayoba eski adıyla namık kemaldeyiz aracı peder tesise sokacak yol mıcırmış araç mıcıra bi kaptı inanıyorum ki esp olmasa idi kesinlikle içerdeki araçlardan birine yada refujlara yada takla atmaya başlayacaktı.nasıl topladı hala anlayamadık esp hayat kurtarır.yeterki onun sizi 120-130 la virajı aldıracağını düşünmeyin.unutmayalım ki o bi yardımcı sistemdir ve garantisi yoktur biliyorsunuz.
ayrıca bir aneknot eklemek istiyorum esp nin bilgi işlem merkezi bagaj tarafında sağ veya sol tarafa monteli kutucuk içindedir.eğer bu sistemi aşırı zorlar ve yorarsanız anında bozuluyorlar.markayı kötülemek istemiyorum ama son cıkan passatlarda bu sistem baya bir sorun cıkartıyormuş.
ESP YE GÜVENİN AMA YÜKLENMEYİN.


_____________________________

Gidip, Toros dağlarına bakınız, eğer orada bir tek Yörük çadırı görürseniz ve o çadırda bir duman tütüyorsa, şunu çok iyi biliniz ki bu Dünya'da hiç bir güç ve kuvvet asla bizi yenemez.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Ağustos 2007; 16:26:51 

esp yi kafanda şöyle canlandır

sen merdivenle ağaca çıktın ama merdiven sağa sola eğiliyor sende düşme tehlikesi geçiriyorsun seni de yanındaki bir kişi merdiven salınıma girer girmez hemen devreye girerek merdiveni düzeltiyor


 
262 Mesaj
10 Ağustos 2007; 22:33:01 

denemek için viraja 110 la girerken aldığın riskler aracının kaza yapması ve ihtimallerde senin ölmen yada ciddi şekilde yaralanmandır.Araca ailesini bindirecek kişi olarak ben ilk defa sahip olduğum bu teknolojinin ne işe yaradığını görmek istedim.Kaskodan dolayı aracı umursamadım.Yaralanma riskinide göze aldım ki ölmeyi elbette bir test için kimse istemez.Ama başkalarına zarar vermek kesinlikle istenmeyecek bir olaydır.Önlemimde çok basitti.Önümde ve arkamdaki 300 metrelik mesafelerde hiç araç yoktu ve savrulursamda aracım otoyolun dışına çıkacağı kesindi.Yani başkaları için değilde kendim için sorumsuzca bir hareketti.Ama artık ESP nin gücünü biliyorum.Hani trafiğe kapalı alan derken denediğim yer trafiğe kapalı gibi dağın başı ıssız Malatya yolu.İnan fazlasıyla kapalı:)Değilse bizlerde elbette biliyoruz toplumsal sorumluluk sahalarını dostum;)


_____________________________



3901 Mesaj
10 Ağustos 2007; 22:51:23 

ESP bence muhteşem bir sistem, bir daha araç alırsam benim için olmazsa olmazlardan. Kesinlikle ESP siz almıycam, zaten bence 3-4 yıla kalmaz C sınıfında standart hale gelebilir, aynı ABS gibi. Aracımı hiçbi zaman feci zorlamadım ama bir keresinde arka çok hafif kaydı, Sahil yolunda çok kıvrımlı bir viraja çok hızlı girmiştim, arka tekerdeki kaymayı hissetmemle paniklemem bir oldu hemen orta şeride atladım, orta şeritte önümde de araba vardı. Yani kaydamadan değil de panikten başım belaya giriyodu az daha İşte böyle bir pozisyonda eğer ESP olsa araçta kayma olmaycaktı.


_____________________________



9281 Mesaj
12 Ağustos 2007; 22:39:33 

2005 307 XT
bir ayı geçti
hala denemedim.
artık kışa asr yi denerim.

quote:

Orjinalden alıntı: acu___men


Hayırlı olsun. araban nedir?







_____________________________



 
2047 Mesaj
26 Ağustos 2007; 17:06:33 

Peugeot yaklaşık olarak 240.000 307 yi avrupa'da servise çağırıyor ESP ABS sistemlerindeki bir arızadan dolayı acil durumlarda ESP ve ABS sistemlerinin kilitlenerek işlev görmediği saptanmış.
ESP'li 307 sahipleri bence servislerine bu durumu sorup ısrarlı takipçisi olsunlar. ESP sisteminin en gerekli olduğu araçlardan birisi 307 .

Haberde tüm dünyada yaklaşık olarak 1 milyon 307nin geri çağrıldığından bahsediliyor. Türkiye'ye gelen 307lerin hepsi herhalde 0 hata üretim araçlar ki hiç geri çağrıldığını ben duymadım.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Ağustos 2007; 20:27:09 

307de esp nin ne işi var o eletronik direksiyondur şaşarsın arkadaş kapaat


 
1549 Mesaj
27 Ağustos 2007; 0:20:54 

arkadaşlar esp ile eps yi karıştırmayalım esp elektronik stabilze programı arabanın yoldan çıkmaya meyilli olduğu anlarda gerekli tekerleklere gerektiği kadar güç veriyor ve yoldan çıkmamasını araca rahatça yön verebilmenizi sağlıyor eps ise aac hızlandıkça dreksyon sertleşiyor bu oluyor nette bissürü corsa ve combo ilanlarında araç özelliklerinde esp var okumaktan aciz milletimiz gösterge tablosundaki eps yazısını esp die okuyor

işte esp ve abs nin gerekliliğini gösteren bir video

http://www.youtube.com/watch?v=wSQ78jeEoHU



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobra41 -- 27 Ağustos 2007; 0:23:26 >


_____________________________

ya kendine gel yada bize gidelim


 
2047 Mesaj
27 Ağustos 2007; 9:54:04 




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 27 Ağustos 2007; 10:00:01 >


_____________________________



 
215 Mesaj
4 Eylül 2007; 14:33:24 

selam,
arkadaşlar benimde öğrenmek istediğim bir husus var.2004 passatım var.
Anlatılanlara bakınca anlıyorumki ESP otomatik olarak devreye giriyor.Peki ESP düğmesine basınca ozman tehlike olmasa bilemi ESP ile gidiyor oluyorum?
Acil durumlarda kendisi otomatik giriyormu devreye?
Yoksa ben süratli gidiyorum ESP her ihtimale karşı açık olsun yada kar da buzda açık olsun diyerek düğmeye basılıp çalıştırılıyormu?
Teşekkürler


_____________________________



 
3832 Mesaj
4 Eylül 2007; 14:38:44 

Araç özelliklerine göre değişir.

Bazı araçlarda ESP düğmesi sistemi tamamen devreden çıkarmak için kullanılırken örneğin Citroen C5.te sistemi kapatsanız bile 50 km.yi geçince sistem tekrar aktif oluyor ya da kontağı açıp kapattığınızda sistem tekrar aktif oluyor.

Sizin aracınızda bu özellik (kontağı açıp kapatmadığınız sürece) tamamen sistemi kapatmak içindir. Yani ESP tuşuna basarsanız sistemi her şekilde devreden çıkarmış olursunuz ve haliyle önden veya arkadan kayma durumunda sistem araca müdahale etmez.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
4 Mesaj
21 Ekim 2008; 0:06:55 

MRB herkese
arkadaslar laguna 2 expression modeli aracımla 1 hafta önce sehir içinde bir kaza yaptım aracımda esp olsaydı kesinlikle yapmazdım o kazayı kaza ise şöle gerceklesti:
önümde meshur bildgimiz dolmuşlardan vardı adam sağa sinyal verdi müşteri alcaktı benle dolmus arasında ise 1 araba vardı ben solladım arabayı dolmus ise durmadı sağda bende o esnada dolmusuda solluyordum adam birden gaza bastı hızım 40 vardı önümde ise 4 yol ve seridimin ortasında yüksek üstünde trafik lehası olan refüj vardı dolmuscu gza basınca bende refuje vurmamak icin gaza bstımdolmusu geçtim fakat refuje tam capraz sağdan girdim sıyırdım fakat artık araba kontrolıimden cıktı direksiyon cevirdim felan kar etmedi ve sol tekerden refüje vurup vtabelaya carpıp refüjün üstünden dört yolun ortasına 2 metre vardı aracım durdu hava yastıkları açıldı ikiside neyse arabayı çektirdim servise hasar tespiti yaptılar ve aracımda suan 20 milyar hasar çıkarıldı en pahalısı abs 2100 ytl ve motor beyni henüz ne kadar oldugunu arastırılıyor ve en az 3000 ytl olacagını sölediler o gün aracımda esp olsaydı kesinlikle böle bir olay olmayacaktı çünkü hızda yoktu .
Aracın pert olacagını sölediler bu hafta hersey dahada netleşicek ve yine laguna alacagım fakat bu sefer esp kesinlikle olucak....


_____________________________



 
1109 Mesaj
22 Ekim 2008; 1:13:15 

opel corsa kullandım esp siz kavşaga düz girmeme ragmen önüme araba çıktı çarpmayım derken kavşağın karşısındaki dersaneye uçuyordum.

zor toparladım

307 var esp li ne yapsam ne etsem 120 nin altında arabayı kaydırtamadım.

çok sert dönüşler yaptım devrilcek gibi oldu ama arkası savrulmadı.

o an anladım.önemli birşeymiş:D


_____________________________



953 Mesaj
22 Ekim 2008; 10:26:05 

ESP sadece virajlarda ya da karlı buzlu yollarda değil düm düz yolda da devreye sokulabiliyor, bunu başardım

Şöyleki , saatte 110-120 km hızla gidiyordum.Yol düz ancak acayip yagmur yagıyordu, aracım hızlı gittiğinde olacak su birikintileri üzerinden gecerken muhtemelen yolla olan temasını kaybetti ve benim hissetmeyeceğim bir sekilde sağa sola kaydı, bunu ancak ESP devreye girince farkettim, aracı yolda tuttu.

Arac alacaksanız ve imkanınız varsa az daha fazla para verin ama ESP li alın.Her zaman devreye girmez, lazım olmaz ama kırk yılda bir kere lazım olur onda da hayat kurtarır.

Saygılar...



_____________________________

Laguna III 2.0T Privilige Business Paket, İyot mavi, Prins lpg
Memleket : Antalya


332 Mesaj
25 Ekim 2008; 2:00:16 

3 yıldır ESP kullanıyorum. Artık kaç defa devreye girdiğini bilmiyorum. ESPsiz bir araç ile virajda understeer veya oversteer yaşamanız durumunda kontra vererek toplamak kesinlikle otomobilinin limitlerini bilen birisi için gayet kolay ve keyiflidir. Bir çok sürücü aracın yana yatmaya başladığında arkadan kayma başlayacağı hissine kapılarak fren yapması aracın apex içinde ön ve arka fren güç dağılımı farklılığından teker dönüş sayısını değiştirerek riski arttırmaktadır. Halbuki önden çekişli bir araçta apeksin ortasında gaza basıldığında arka tarafta at arabası tekerleği mantığı ile gelen teker ön tekerin izini takip edecektir. Ancak abartarak aracı oversteer'e sokmamak lazım.

Buna örnek verecek olursak yeni mıcır serilmiş bir yolda 45-50 km/h gibi bir hızda viraja girerken aniden araç kaymaya başlarsa malesef frene bastığınızda istediğiniz tekere blokaj uygulama lüksünüz yoktur olsa bile onun kadar hassas uygulamanız neredeyse imkansızdır. bir kez işe yarar ve şevden aşağı uçmadan yolunuza devam edersiniz. Bahsettiğim hız kesinlikle güvenlik sınırları içinde olmasına rağmen normal bir araçta toparlamak bence inanılmaz zor. Kurtarabilen varsa helal olsun!

ESP'nin en büyük avantajı özellikle gece görüşün az olduğu veya yola yeni malzeme serildiğinde gerekli kompresyon yapılmadan bırakılmış mıcırların üstünde iken siz direksiyondan zemin hakkında bilgi alana kadar o gerekli önemleri almasıdır.

Buna örnek verecek olursak malesef bir kez 180 km/h gibi bir hızda sol iki tekeri mi su birikintisine kaptırdım ve gece olması nedeniyle çok geç farkedebildim. Kesinlikle bir eşeklikti. Çünkü inanılmaz bir aquaplaning'e maruz kaldım. Ancak ESP/ASR sadece torku dengeleyerek birikintiden dümdüz çıkmamı sağladı. Direksiyondaki tepkiyi bile hissettirmedi.

Çok dar bir virajda sınırı özellikle aşmanız durumunda ABS'nin panik freni şeklinde devreye giriyor ve tüm kontrolü sadece 1 sn.liğine sizden alıyor. Ancak ESP'nin devreye girme süreci direksiyon tepkileri ile belirleniyor. Eğer direksiyonu sıkıca tutup sert manevralar yaprsanız daha lastikler yanal kaymaya başlamadan devrede iken direksiyonu yumuşak hareketlerle hareket ettirdiğinizde arkayı bir parça bırakmanıza izin veriyor ve hatta kontra yaparsanız devreye girmiyor. Aynı virajda direksiyona sım sıkı sarıldığınızda kayma anında ben burdayım diyor.

ESP açık iken bir pistte doğru viraj çizgisinden giderek tam gaz ile hiç frene basmadan limitlerine kullandığınızda hiç fren yapmanıza gerek kalmaz ancak bu sportif kullanışı törpülediği için spor otomobillerde tamamen iptal edilme seçeneği var.

Fizik kurallarını bertaraf etmez. Ancak fizik kurallarına aykırı bir şey mesela ne olabilir diye düşünürsek; 90 km/h dan yüksek bir hızla aracınızın üzerinde takılı lastiklerin tutunma limitlerinin olmadığını düşünelim. Ve bu viraja 120 ile girelim. Önce önden sonra da 4 tekerden kayarak dışarı çıkarız. Bu konuda bile ESP li araç diğer araca göre sizin direksiyon açınız ile lastiklerin dönme açısının tutmadığını sizden önce tespit edeceğinden sizi yolda tutmaya çabalar ancak başarılı olamasa da belki ölmeden kurtulmanızı sağlayabilir.

ESP devrede iken zincir takılmaz. ESP'nin devreden çıkarılmasına rağmen normal binek araçlarda 50 km/h üzerinde devreye girmesinin nedeni öylesine koyulmuş bir rakam değildir. Zincir ile maks. hız tahdidi 50 km/h olduğundandır.

ESP'nin normal ABS'li araçlara göre tek dezavantajı ise ıslak bir zeminde panik fren yaptığınızda aracın stabilitesini sürekli koruma ihtiyacı duyduğundan fren mesafesini normal ABS'li bir araca göre %50 civarında uzatabilir.

Sevgi ve saygılar...


_____________________________

Ormanda karşıma iki yol çıktı, ben az kullanılmış olanı tercih ettim.


605 Mesaj
26 Ekim 2008; 22:33:32 

Tr de ESP yi standart olarak sunan en ucuz araç Daihatsu Sirion 1,5 Sporty; bu noktada bu fiyat aralığında ister istemez en güvenli araç sıfatına sahip oluyor pek tabii ki! Sırf güvenliğe yönelik ekipmanlara bir baktığımız zaman EBD destekli ABS + ESP + Sürücü-Yolcu havayastıkları + Yan havayastıkları + Perde havayastıklarını görüyoruz!Aracın şu sıralar bayiilerde fiyatı 26500 YTL civarında...
Peki ESP ESP diyoruz da nedir bu ESP;ne işe yarar!!??Buyurun yaptığım alıntıya:

Uluslararası çapta yapılan tüm kaza araştırmalarının sonuçlarına göre, ölümle sonuçlanan kazaların en az yüzde 40 ’ı savrulma neticesinde meydana geliyor.
Savrulma sonucunda oluşan kazaların ise yaklaşık yüzde 80’inde, eğer araçta ESP sistemi bulunsaydı kazanın önlenebileceği ortaya çıkıyor. Geçen yıl Köln Üniversitesi tarafından yapılan bir diğer araştırmanın sonuçlarıysa sadece Avrupa’da ESP sisteminin tüm araçlarda kullanılması halinde her yıl trafikte 4 bin kişinin ölümünün ve 100 bin kişinin yaralanmasının önlenebileceğini gösteriyor.
Amerikan trafik dairesi NHTSA ’nın öngörüleri doğrultusunda, ESP sisteminin tüm araçlarda aktif olarak kullanılması halinde Amerika’da 10 bin kişinin rafik kazalarında ölümünün önüne geçilebilir.

Yazıya lütfen daha ayrıntılı bakın: http://www.radikal.com.....06.2008&CategoryID=101


_____________________________

Yüreğimizden geçenler; adımlarımıza dökülmeli..!

Daihatsu Sirion 2004 1.3lt 102hp


 
5119 Mesaj
22 Haziran 2009; 18:52:31 

inanın bu dediğiniz abimin dogan slx'te başıma geldi esp'sizdi malum:)Yeğeni alıp arabayı kaçırdım,o sırada cisil çisil yagmur başladı.Bende 80'de gidiyordum.Araba yoldan çıkar gibi oldu arka taraf savruldu biraz fakat hemen geri toparlandı.Bunun toparlanmalarınızın neden olduğu durumun esp'den olduğuna dair kesin bir kanıt mevcutmu?


_____________________________

Farcry 3 uplay 20 tl ==> P.M


9281 Mesaj
22 Haziran 2009; 22:33:32 


quote:

Orjinalden alıntı: kokainman

307de esp nin ne işi var o eletronik direksiyondur şaşarsın arkadaş kapaat

seni de uçurmuşlar ama kullandığım aracı iyi biliyorum.
orta konsolda koskoca esp tuşu var.

ayrıca defalarca kendim soktum devreye
bir sorun yok bendeki 307 de


_____________________________



125 Mesaj
23 Haziran 2009; 12:08:25 

Araç peugeot 308 adres arıyorum sürat 60-70 civarı bir ara kararsızlık yaşadım ve son anda biraz sert bir şekilde dar olan yola ayrıldım hemen esp devreye girdi kıçı toparladı yoksa duvara çıkmıştım.Çok yararlı bir sistem


_____________________________



125 Mesaj
23 Haziran 2009; 12:13:33 


quote:

Orjinalden alıntı: aldas

selam,
arkadaşlar benimde öğrenmek istediğim bir husus var.2004 passatım var.
Anlatılanlara bakınca anlıyorumki ESP otomatik olarak devreye giriyor.Peki ESP düğmesine basınca ozman tehlike olmasa bilemi ESP ile gidiyor oluyorum?
Acil durumlarda kendisi otomatik giriyormu devreye?
Yoksa ben süratli gidiyorum ESP her ihtimale karşı açık olsun yada kar da buzda açık olsun diyerek düğmeye basılıp çalıştırılıyormu?
Teşekkürler

Esp'yi kapatsanız bile 50 km süratten sonra otomatik olarak kendi devreye girer


_____________________________



12506 Mesaj
23 Haziran 2009; 18:04:21 

merhabalar ben bu görüşünüze katılmıyorum şöyleki ben kendimi o standart diye tabir edilen sürücü grubuna koyuyorum.tüm trafik kurallarına harfi harfine uyan orta şerit sabit hız ve hiç bir kolluk kuvvetinden ceza yememiş neyse devamıda gelir bence bu bayağı standart sanırım.yada yakın.90 km ile gitmekteyiz yandaki şeritteki araç birden bize doğru kırdı,yada bizi geçmekte olan makas vali bir tip üzerimize doğru,yapabileceğiniz maximum hareket aksi yöne kurtarabileceğiniz kadar bir manevra işte bu manevrada 90 km ile takla atma şansınız o kadar yüksekki.bu mavevra standart sürücü veya bir başkasını tanımaz ne demek istediğim aslında adac.de adlı sitede esp si olayan bir ticari aracın başına geliyor ismini vermeyelim.aracın ne hallere düştüğünü görebilirsiniz ki içi boş halde.dolu haliyle Allah kimsenin başına böyle bir durum vermesin,yada esp...
quote:

Orjinalden alıntı: 307_Aslan

geçenlerde esp siz 307 imle kısa mesafede saglı sollu bir viaraja gereginden hızlı girdim ve aracın arkası bırakıverdi.refleks olarak

direksiyonu çevirip aracı düzledim.esp nin kesinlikle gerekli bir donanım oldugunu düşünüyorum ama bence standart bir sürücünün

kolay kolay ihtiyacida olmaz.



_____________________________



 
159 Mesaj
29 Ocak 2011; 22:17:56 

çok gerekli bişey oldugunu bu gün anladım :) mercedes w210 e200 ile sıkışık biryere kar buz karşımı zeminde yaz lastikleriyle girmeye kalktım ve kimseye vurmadıysam sebebi esp dir :) en hoşuma giden özelliği direksiyonu tam sol yaptıgımda kaymayı sezdiği an ön tekerlerleri ve arka sol u frenliyor arkayı attırararak sola dönmeyi sağlaması. cins bişey gibi ama beni çok havalandırdı kışlık lastik almamayı düşünüyorum :D ne yapsamda kaydıramadım arabayı..


_____________________________



 
92 Mesaj
1 Eylül 2011; 1:02:33 

Arkadaşlar benim aracımda (Volvo 850) ABS + TCS (Traction Control System / Çekiş Kontrol Sistemi) var ancak ESP yok. Bu TCS dediğim sistemin anti-patinaj özelliği olduğunu biliyorum. Peki bunun dışındaki artıları nelerdir?

Diyelim ki viraja süratli girdim ve son anda frene bastım, aracın kaymaması, savrulmaması için TCS' nin bir yararı olur mu? Ya da yoluma hayvan çıktı, frene basıp sağ-sol manevra yaptım diyelim, ABS+TCS' nin bir faydası dokunur mu? Yoksa kızaklama ve patinaj yapmaması haricinde aracımın sürüş karakteristiğinin sözgelimi Renault Optima' dan hiçbir farkı yok mu? ESP' nin alt yapısını oluşturan ABS&TCS ikilisi hayat kurtarma konusunda nasıl bir yere sahip?


_____________________________

Benim mesajlarımda, benim dahi çözemediğim bir tılsım, gizli bir etki vardır... En çok tartışılacak konunun altına dahi bir mesaj yazsam, benim mesajımı okuyan kimsenin içinden o konuyu cevaplamak gelmez... Benim mesajlarım genelde en altta kalır ve benim mesaj yazdığım başlığın bereketi kaçar... Yazdığım cevaplar da iyi niyetli, bilgilendirmeye yöneliktir aslında... Ama dediğim gibi vardır adı koyulamayan bir ilginçlik...


520 Mesaj
3 Eylül 2011; 2:48:14 

selamlar bu videoda p 508in esc testi var esc = esp sanırım. faydalı olduğu kesin :) , bu arada göstergedeki 77nin mil mi km mi olduğunu bilemiyorum.. mil ise 120 km eder.. iyi günler

http://www.arabadergisi...-esc-test-2011-aja.html



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gereksizciddiyet -- 3 Eylül 2011; 2:58:48 >


_____________________________

- anne neden herkes sana deli diyor?
__ çünkü sen bir hayalsin yavrum ve ben de erkeğim..


589 Mesaj
18 Eylül 2011; 4:53:33 

valla kusura bakmasınlar ama bizi ,Türk milletini enayi yerine koyuyolar.......

2012 model yeni kasa focus larda perde hava yastığı ve ESP standart değil...... AYIP AYIP çook AYIP.....

bir de neymiş DÜNYA arabasıymış.... tüm dünyada tek kasa tek model üretilecekmiş miş miş...

2012 model jettalarde standart ESP yok........

bu arabalar 50 milyarın üzerinde.....



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1491 Mesaj
19 Eylül 2011; 13:56:25 

benim önümde bmw viraja çok hızlı girdi yolun sagından dışarı çıkmaya başladı dönemedigi için tam o anda Görünmeyen bir el arabayı tuttu ve yola koydu

işte o ESP idi

çok çok gerekli ve standart olması gereken birşey diyecegim ama ülkemizde ABS bile standart degilken boş boş konuşmuş olurum


_____________________________

-Xiaomi Redmi Note
-Lenovo T61 7663 DL1
-Samsung 40C6000


 
267 Mesaj
19 Eylül 2011; 17:02:48 


quote:

Orijinalden alıntı: r7153

valla kusura bakmasınlar ama bizi ,Türk milletini enayi yerine koyuyolar.......

2012 model yeni kasa focus larda perde hava yastığı ve ESP standart değil...... AYIP AYIP çook AYIP.....

bir de neymiş DÜNYA arabasıymış.... tüm dünyada tek kasa tek model üretilecekmiş miş miş...

2012 model jettalarde standart ESP yok........

bu arabalar 50 milyarın üzerinde.....




kesinlikle katılıyorum. Bu konuda eklemek istediğim . opel tüm astralarda standard donanım sunuyor ESP yi . Chevrolet bile standard donanım sunuyor.

Volkswagen ve Ford Türkiye'de amblem sattığı için boş arabaları bize daha pahalıya satıyorlar. Alanlar olduğu sürece böylede gider. Ne zamanki her galeriye giden ESP standard degil arabanızı almıyorum demediği sürece bu böyle gider.

Dip not : 2011 model Golf'lerde hala çelik jantsız , manuel klimalı bos sürümler varken ESP daha 15 yıla falan standard donanım olur sanıyorum.


310 Mesaj
28 Kasım 2011; 5:28:05 

arkaşlar erkek admın esp le ne işi olr zatn iyi bi şöförse zaten aracı kaydırmaz kaysada toplar ESP İÇİN 5 10BİN TL FARK VERENLERE SESLENİYORUM İYİ ŞÖFÖRSENİZ HİÇ VERMEYİNİZ BENM BROADWAYİM VARDI 5 SENE ÖNCE 99 MOEDL BİKEREDE ESP GEREKMEDİ 940 KG ARACA VİRAJLARA HIZLI GİRDİM SAVRULDUM HAFİF KAYDIM TOPLADIM HİÇ BİR SORUN YOK ŞİMİDE LACETTİ CDX FULL VAR ESP VAR AMA VARMI YOKMU BELLİ DEĞİL BİKLERE DE ARACIM KAYMADI KAYDIYSA BİLE BEN ELFRENİ ÇEKİPTE KAYDIM AMA ABS DERSWENİZ ABS ŞART


_____________________________



 
2097 Mesaj
28 Kasım 2011; 14:36:35 

Kesinlikle her araçta standart olması gereken bir sistem. Yeni araç alacak herkese şiddetle tavsiye ediyorum, istatistikler ortada, ESP hayat kurtaran bir sistemdir.

ESP nedir; ESP BOSCH'un icadıdır, patenti ona aittir, TCS, ABS, EBD'yi alt sistemleri olarak kullanan, aracın elektronik beyni ile ortaklaşa çalışan, aracın çeşitli yerlerindeki sensörlerini kullanarak ekstrem durumlarda aracın stabilitesini korumaya yarayan bir sistemdir.

Devrede iken sensörleri aracılığıyla aracın 4 tekerindeki dönüş hızlarını, aracın gidiş doğrultusunu, sürücünün direksiyon hareketlerini, gaz pedalının konumunu, aracın hızını sürekli takip eder. Bir aksilik tespit ettiğinde ise anında devreye girer ve aracı gitmesi gereken çizgisine oturtmaya çalışır. Eğer abartı bir durum yoksa genelde bunda başarılı da olur. Aracın kafadan mı, arkadan mı savrulduğunu tespit edip durumu düzetmek için gerekli tekerleklere birbirinden bağımsız fren uygulayabilir, motor torkuna müdahale edebilir.

"ESP'ye gerek yok, iyi sürücü iseniz ihtiyacınız yoktur, kendiniz toparlarsınız aracı" diyen arkadaşlara ise kesinlikle katılmıyorum, çünkü ne kadar iyi bir sürücü olursa olsun, refleksleri ne kadar hızlı olursa olsun, hiçbir insanın bir tehlike anında ESP kadar hızlı reaksiyon göstermesi biyolojik olarak mümkün değildir. İnsanlarda tehlikeyi algılama süresi ortalama 1 sn'dir, siz daha problemi algılama sürecindeyken ESP problemi çoktan görmüş, müdahaleye başlamış oluyor. Bunların insanları yanlış yönlendirici ifadeler olduğunu düşünüyorum. Aynı mantıkla gidersek o zaman emniyet kemeri de gereksiz, ne de olsa iyi şoförüz ya, kaza yapmayız kurtarırız. Böyle bir mantık yok, yazmadan önce biraz düşünelim.

2006 yılından beri aracımda ESP var (307 kullanıyorum), özellikle kaygan zeminlerde, olumsuz hava şartlarında çok faydasını görürsünüz.
Kışın insanların şaşkın bakışları altında sol tekerlerim 1 karış karın içinde, sağ tekerlerim buzlu asfaltta 60-70km/h hızla araba solladığımı bilirim
Ayrıca hazırlıksız yakalandığınız durumlarda (karanlıkta farketmeden hızlı bir şekilde su birikintisine girme, mıcıra kaptırma vs.) da ESP'niz olduğuna şükrediyorsunuz. Beni bir kaç defa maddi hasarlı kaza yapmaktan kurtarmışlığı vardır. Yolda karşınıza çıkabilecek bu tür sürprizlere karşı insana güven veriyor. Ama ESP var diye de abartmamak gerekiyor, çünkü bu herşeyden önce bir güvenlik sistemi, performans değil. Siz makul sınırlar içinde kaldığınız sürece iş görür.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rstknksl -- 28 Kasım 2011; 14:45:29 >


_____________________________



 
2097 Mesaj
28 Kasım 2011; 14:55:12 

quote:

Orijinalden alıntı: illakihb
2012 model jettalarda standart ESP yok........
bu arabalar 50 milyarın üzerinde.....


Dip not : 2011 model Golf'lerde hala çelik jantsız , manuel klimalı bos sürümler varken ESP daha 15 yıla falan standard donanım olur sanıyorum.

Kesinlikle katılıyorum, sırf marka adı var diye bomboş arabalara dünyanın parasını veriyorlar, adamlar da ne de olsa satıyoruz mantığıyla fiyatları uçurdukça uçuruyorlar. Özellikle VW'de durum içler acısı. Benim 6 yaşındaki 307'mde ESP, EBD, AFU, ASR vs vs bütün alfabe var, adam bir ton paraya 2012 model Golf alıyor, donanımı benim "dandik" marka arabamın yanında sıfır. Bilinçsiz bir tüketici topluluğuyuz.


_____________________________



589 Mesaj
28 Kasım 2011; 15:41:56 

quote:

Orijinalden alıntı: cleron

arkaşlar erkek admın esp le ne işi olr zatn iyi bi şöförse zaten aracı kaydırmaz kaysada toplar ESP İÇİN 5 10BİN TL FARK VERENLERE SESLENİYORUM İYİ ŞÖFÖRSENİZ HİÇ VERMEYİNİZ BENM BROADWAYİM VARDI 5 SENE ÖNCE 99 MOEDL BİKEREDE ESP GEREKMEDİ 940 KG ARACA VİRAJLARA HIZLI GİRDİM SAVRULDUM HAFİF KAYDIM TOPLADIM HİÇ BİR SORUN YOK ŞİMİDE LACETTİ CDX FULL VAR ESP VAR AMA VARMI YOKMU BELLİ DEĞİL BİKLERE DE ARACIM KAYMADI KAYDIYSA BİLE BEN ELFRENİ ÇEKİPTE KAYDIM AMA ABS DERSWENİZ ABS ŞART

madem iyi şoförsün saniyede yüzlerce defa bas çek yaparak ABS işinide sen yap:))

kardeş bunun erkeklikle alakası yok!!!! hele iyi şoförlükle hiiiç alakası yok....

sen sürüş özelliklerin,şartlar ,trafik gereği ESP ye ihtiyaç duymamış olabilirsin....

ama bir laf var ya "bana bir koca lazım, o da bu gece lazım" işte bu size 1 kere lazım olur, onda da yoksa ESP niz , o fazladan masraf diye gördüğüz 3-5 milyarı mumla ararsınız...

ki o kadar pahalı değil (sanırım fiat paket halinde esp ve birkaç donanımı 1500tl ye veriyor)


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


589 Mesaj
28 Kasım 2011; 15:46:37 

quote:

Orijinalden alıntı: rstknksl

Kesinlikle her araçta standart olması gereken bir sistem. Yeni araç alacak herkese şiddetle tavsiye ediyorum, istatistikler ortada, ESP hayat kurtaran bir sistemdir.

ESP nedir; ESP BOSCH'un icadıdır, patenti ona aittir, TCS, ABS, EBD'yi alt sistemleri olarak kullanan, aracın elektronik beyni ile ortaklaşa çalışan, aracın çeşitli yerlerindeki sensörlerini kullanarak ekstrem durumlarda aracın stabilitesini korumaya yarayan bir sistemdir.

Devrede iken sensörleri aracılığıyla aracın 4 tekerindeki dönüş hızlarını, aracın gidiş doğrultusunu, sürücünün direksiyon hareketlerini, gaz pedalının konumunu, aracın hızını sürekli takip eder. Bir aksilik tespit ettiğinde ise anında devreye girer ve aracı gitmesi gereken çizgisine oturtmaya çalışır. Eğer abartı bir durum yoksa genelde bunda başarılı da olur. Aracın kafadan mı, arkadan mı savrulduğunu tespit edip durumu düzetmek için gerekli tekerleklere birbirinden bağımsız fren uygulayabilir, motor torkuna müdahale edebilir.

"ESP'ye gerek yok, iyi sürücü iseniz ihtiyacınız yoktur, kendiniz toparlarsınız aracı" diyen arkadaşlara ise kesinlikle katılmıyorum, çünkü ne kadar iyi bir sürücü olursa olsun, refleksleri ne kadar hızlı olursa olsun, hiçbir insanın bir tehlike anında ESP kadar hızlı reaksiyon göstermesi biyolojik olarak mümkün değildir. İnsanlarda tehlikeyi algılama süresi ortalama 1 sn'dir, siz daha problemi algılama sürecindeyken ESP problemi çoktan görmüş, müdahaleye başlamış oluyor. Bunların insanları yanlış yönlendirici ifadeler olduğunu düşünüyorum. Aynı mantıkla gidersek o zaman emniyet kemeri de gereksiz, ne de olsa iyi şoförüz ya, kaza yapmayız kurtarırız. Böyle bir mantık yok, yazmadan önce biraz düşünelim.

2006 yılından beri aracımda ESP var (307 kullanıyorum), özellikle kaygan zeminlerde, olumsuz hava şartlarında çok faydasını görürsünüz.
Kışın insanların şaşkın bakışları altında sol tekerlerim 1 karış karın içinde, sağ tekerlerim buzlu asfaltta 60-70km/h hızla araba solladığımı bilirim
Ayrıca hazırlıksız yakalandığınız durumlarda (karanlıkta farketmeden hızlı bir şekilde su birikintisine girme, mıcıra kaptırma vs.) da ESP'niz olduğuna şükrediyorsunuz. Beni bir kaç defa maddi hasarlı kaza yapmaktan kurtarmışlığı vardır. Yolda karşınıza çıkabilecek bu tür sürprizlere karşı insana güven veriyor. Ama ESP var diye de abartmamak gerekiyor, çünkü bu herşeyden önce bir güvenlik sistemi, performans değil. Siz makul sınırlar içinde kaldığınız sürece iş görür.

fizik şaşmaz! zorlamamak lazım!


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2104 Mesaj
28 Kasım 2011; 18:19:44 

Elimin altında dursun, birgün lazım olursa "rahmetlinin ESP'si yoktu ama delikanlı adamdı" demesinler, "arkadaşım işini sağlama bağlamayı sever, geçmiş olsun kardeş" desinler.
Bence kanun ve yönetmeliklerle Türkiye'de satılacak araçlarda minimum güvenlik standartları belirlenip ABS-ESP-ASR gibi donanımlar kanuni gereklilik haline getirilebilir. Böylece kimsede benim aracımda var, fiyatını da bu kadar yaptım diyemez. İnsan kolay yetişmiyor. Sadece kendi açınızdan da bakmayın, karşı şeritte yoldan çıkan ESP'siz bir hanzonun, veya aynı şeritte gençliğin ateşine kaptırmış bir delikanlının azizliği ile ölüme ulaşmak çok basit tabirle "UCUZ" bir ölümdür.


589 Mesaj
28 Kasım 2011; 21:02:00 

http://www.euroncap.com/results/escperf.aspx

vakit ayırıp bi izleyin....


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


310 Mesaj
28 Kasım 2011; 22:23:50 

ben esp gereksiz ama abs gerekio benim abim 2011 model mercedesle full kaza yaptı ve 3kişilerdi 3ünüde kaybettik .s bunun için söyldim


 
2104 Mesaj
29 Kasım 2011; 3:09:01 

Başınız sağolsun cleron. Ancak yine de belki biraz dikkatli olsalardı esp onları da belki kurtarabilirdi. Onları da diyorum, çünkü yapılan araştırmalarda ESP'nin yoğun kullanılmaya başlandığı ülkelerde kaza oranları ve ölümlü kaza oranlarında ciddi miktarda düşmeler var. Bilimsel bir gerçeği de gözardı edemeyiz.