Şimdi Ara

ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
99.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 99 Model ABS'siz ve ESP'siz Polo'mla Okmeydanı TEM bağlantı yolunda kendi hatam yüzünden (aşırı hız ve dikkatsizlik ) hiç yapılmaması gereken -ve artık yapmadığım- bir makas esnasında, arkadan gelen arabayı son anda gördüm, çarpışmayı önlemek için direksiyonu sertce kırıp tekrar şeride girmemle (yani arka arkaya yaptığım sert direksiyon hamleleri neticesinde) arabam arkasını bıraktı, yoğun trafikte hakimiyeti kaybettim ve spin atmaya başladım en sonunda 3 turdan sonra bariyerlere çarparak durabildim. Bu arada benim ve diğer araçların hızlarının 90-120 km olduğunu, spin esnasında sağımsan solumdan süratle bana çarpmamak için teğet geçen araçlar olduğunu belirteyim. O an aklımda tek birşey vardı, araç kimsenin aracına çarpmasın, benim kendi salaklığım yüzünden başkasının malına zarar gelmesin. Allah korudu, kimseye çarpmadım, kimse de bana çarpmadı (zaten o süratle bir başka araba bana çarpsaydı paramparça olurduk).. İşte o gün ESP'nin aslında nasıl önemli bir teknoloji olduğunu anladım. ESP'li bir araç, kesinlikle bu tip bir acil durumda aracın arkasını bırakıp sürücünün hakimiyeti yitirmesine izin vermezdi.

    Yapılması gereken en önemli şeyse, isterseniz Mercedes SL isterseniz 3 tekerli bisiklet kullanın, trafik kurallarına uyun ve fizik kurallarını zorlamayın. Tek yapmamız gereken sakin sakin araçlarımızı kullanmak, bir anlık bile olsa içimizdeki trafik canavarını uyandırmamak. Böylece ESP gibi çok uç noktalarda devreye giren sistemlere de Allah bizi muhtaç bırakmasın..




  • Araç dört teker üstünde gidiyor malum. Önce lastikleriniz iyi olacak, güvenlik sınırlarında olacak. ABS, ESP vs. vs. diğer tüm teknolojiler insan hayatına verilen önemi gösterir. Sürekli çalışıp geliştiriyorlar ve bize sunuyorlar. Bu sistemler için gereksiz, önemsiz demek büyük talihsizlik.
  • Evet kardeşler esp nedir ne değildir? tabiki anlamı biliniyor (elektronik denge (stabilize) programı) ama araç kullanan arkadaşlar ne gibi yararlarını görmüşler? ıslak yolda manevrada virajlarda yani tehlikeli bir durumdan kurtulmuşlarmı? tecrübelerinizi paylaşırsanız hem dinlemiş hemde bu teknolojiden maksimum faydalanmış oluruz.

    Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP….Bundan tam on yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes…
    1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On yıl önce Mercedes’in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
    Gelelim ESP’nin yaratılış öyküsüne…Hikayemiz ‘50’li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP’nin fitili 1978 yılında Mercedes’in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
    Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP’nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç’te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes’in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP’nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü
    ESP nasıl çalışıyor?
    ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63’lere kadar yükseliyor.

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    espli mesedesin kaza oranı yerlerde sürünüyor yani çok az

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    espsiz ve espli mercedes

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    yeşil espli kırmızı ise espsiz

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???


    şimdiden paylaşımlar için teşekkürler







  • reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...
  • Bu gun ilk defa ESP'm devreye girdi
    Fenerbahce stadinin yanindaki virajda arabanin limitlerini olcerken sanirim 85 le ortalarindayken hafif kici atti ve o anda araba kendini biraz firenleyip duzeltti. Acikcasi biraz yanlayip donerdim ama ESP buna engel oldu
    Kesinlikle yararli bi duzenek.
  • ESP faydalı ama sonradan monte edilmiyor! yada ülkemizde monte eden yer yok!
  • kimi arkdaşımız 110 ile viraja kimide frensiz girmiş yapmayın arkadaşlar.gidin trafiğe kapalı alanada yapın.kendinizi düşünmüyorsanız başkalarını düşünün.esp ile ilgili sene 2001 5.25ia almışız çanakkale yolundayız tekirdağ yayoba eski adıyla namık kemaldeyiz aracı peder tesise sokacak yol mıcırmış araç mıcıra bi kaptı inanıyorum ki esp olmasa idi kesinlikle içerdeki araçlardan birine yada refujlara yada takla atmaya başlayacaktı.nasıl topladı hala anlayamadık esp hayat kurtarır.yeterki onun sizi 120-130 la virajı aldıracağını düşünmeyin.unutmayalım ki o bi yardımcı sistemdir ve garantisi yoktur biliyorsunuz.
    ayrıca bir aneknot eklemek istiyorum esp nin bilgi işlem merkezi bagaj tarafında sağ veya sol tarafa monteli kutucuk içindedir.eğer bu sistemi aşırı zorlar ve yorarsanız anında bozuluyorlar.markayı kötülemek istemiyorum ama son cıkan passatlarda bu sistem baya bir sorun cıkartıyormuş.
    ESP YE GÜVENİN AMA YÜKLENMEYİN.




  • Araç özelliklerine göre değişir.

    Bazı araçlarda ESP düğmesi sistemi tamamen devreden çıkarmak için kullanılırken örneğin Citroen C5.te sistemi kapatsanız bile 50 km.yi geçince sistem tekrar aktif oluyor ya da kontağı açıp kapattığınızda sistem tekrar aktif oluyor.

    Sizin aracınızda bu özellik (kontağı açıp kapatmadığınız sürece) tamamen sistemi kapatmak içindir. Yani ESP tuşuna basarsanız sistemi her şekilde devreden çıkarmış olursunuz ve haliyle önden veya arkadan kayma durumunda sistem araca müdahale etmez.
  • 3 yıldır ESP kullanıyorum. Artık kaç defa devreye girdiğini bilmiyorum. ESPsiz bir araç ile virajda understeer veya oversteer yaşamanız durumunda kontra vererek toplamak kesinlikle otomobilinin limitlerini bilen birisi için gayet kolay ve keyiflidir. Bir çok sürücü aracın yana yatmaya başladığında arkadan kayma başlayacağı hissine kapılarak fren yapması aracın apex içinde ön ve arka fren güç dağılımı farklılığından teker dönüş sayısını değiştirerek riski arttırmaktadır. Halbuki önden çekişli bir araçta apeksin ortasında gaza basıldığında arka tarafta at arabası tekerleği mantığı ile gelen teker ön tekerin izini takip edecektir. Ancak abartarak aracı oversteer'e sokmamak lazım.

    Buna örnek verecek olursak yeni mıcır serilmiş bir yolda 45-50 km/h gibi bir hızda viraja girerken aniden araç kaymaya başlarsa malesef frene bastığınızda istediğiniz tekere blokaj uygulama lüksünüz yoktur olsa bile onun kadar hassas uygulamanız neredeyse imkansızdır. bir kez işe yarar ve şevden aşağı uçmadan yolunuza devam edersiniz. Bahsettiğim hız kesinlikle güvenlik sınırları içinde olmasına rağmen normal bir araçta toparlamak bence inanılmaz zor. Kurtarabilen varsa helal olsun!

    ESP'nin en büyük avantajı özellikle gece görüşün az olduğu veya yola yeni malzeme serildiğinde gerekli kompresyon yapılmadan bırakılmış mıcırların üstünde iken siz direksiyondan zemin hakkında bilgi alana kadar o gerekli önemleri almasıdır.

    Buna örnek verecek olursak malesef bir kez 180 km/h gibi bir hızda sol iki tekeri mi su birikintisine kaptırdım ve gece olması nedeniyle çok geç farkedebildim. Kesinlikle bir eşeklikti. Çünkü inanılmaz bir aquaplaning'e maruz kaldım. Ancak ESP/ASR sadece torku dengeleyerek birikintiden dümdüz çıkmamı sağladı. Direksiyondaki tepkiyi bile hissettirmedi.

    Çok dar bir virajda sınırı özellikle aşmanız durumunda ABS'nin panik freni şeklinde devreye giriyor ve tüm kontrolü sadece 1 sn.liğine sizden alıyor. Ancak ESP'nin devreye girme süreci direksiyon tepkileri ile belirleniyor. Eğer direksiyonu sıkıca tutup sert manevralar yaprsanız daha lastikler yanal kaymaya başlamadan devrede iken direksiyonu yumuşak hareketlerle hareket ettirdiğinizde arkayı bir parça bırakmanıza izin veriyor ve hatta kontra yaparsanız devreye girmiyor. Aynı virajda direksiyona sım sıkı sarıldığınızda kayma anında ben burdayım diyor.

    ESP açık iken bir pistte doğru viraj çizgisinden giderek tam gaz ile hiç frene basmadan limitlerine kullandığınızda hiç fren yapmanıza gerek kalmaz ancak bu sportif kullanışı törpülediği için spor otomobillerde tamamen iptal edilme seçeneği var.

    Fizik kurallarını bertaraf etmez. Ancak fizik kurallarına aykırı bir şey mesela ne olabilir diye düşünürsek; 90 km/h dan yüksek bir hızla aracınızın üzerinde takılı lastiklerin tutunma limitlerinin olmadığını düşünelim. Ve bu viraja 120 ile girelim. Önce önden sonra da 4 tekerden kayarak dışarı çıkarız. Bu konuda bile ESP li araç diğer araca göre sizin direksiyon açınız ile lastiklerin dönme açısının tutmadığını sizden önce tespit edeceğinden sizi yolda tutmaya çabalar ancak başarılı olamasa da belki ölmeden kurtulmanızı sağlayabilir.

    ESP devrede iken zincir takılmaz. ESP'nin devreden çıkarılmasına rağmen normal binek araçlarda 50 km/h üzerinde devreye girmesinin nedeni öylesine koyulmuş bir rakam değildir. Zincir ile maks. hız tahdidi 50 km/h olduğundandır.

    ESP'nin normal ABS'li araçlara göre tek dezavantajı ise ıslak bir zeminde panik fren yaptığınızda aracın stabilitesini sürekli koruma ihtiyacı duyduğundan fren mesafesini normal ABS'li bir araca göre %50 civarında uzatabilir.

    Sevgi ve saygılar...




  • çok gerekli bişey oldugunu bu gün anladım :) mercedes w210 e200 ile sıkışık biryere kar buz karşımı zeminde yaz lastikleriyle girmeye kalktım ve kimseye vurmadıysam sebebi esp dir :) en hoşuma giden özelliği direksiyonu tam sol yaptıgımda kaymayı sezdiği an ön tekerlerleri ve arka sol u frenliyor arkayı attırararak sola dönmeyi sağlaması. cins bişey gibi ama beni çok havalandırdı kışlık lastik almamayı düşünüyorum :D ne yapsamda kaydıramadım arabayı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Siz usta şoförsünüz cleron, size abs, esp, asr, vs... bilimum güvenlik sistemi ve hatta hidrolik fren bile gereksiz. Eski tip westinghause fren sistemi bile gereksiz, 74 binek renolarda zaten yok, 3 ay kullanmıştım, sağlam bacak kasınız varsa iyi frenliyorsunuz. Aynen böyle devam... Teknolojik gelişmenin bir noktasında durmak yeterli, ne gerek var fazla gelişmiş otomobillere. Zaten yakında hepsinden sökerler bu gereksiz elektronik sistemleri...

    söküp satsak mı acaba:))
    2.el hiç kullanılmamış ESP beyni:))

    bence en iyisi "taş devrinde fred çakmaktaşın arabası vardı ya,alttan yürüyerek giden,ayaklarıyla kayarak duran"....
    abicim adam hem abs hemde esp gibiydi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Siz usta şoförsünüz cleron, size abs, esp, asr, vs... bilimum güvenlik sistemi ve hatta hidrolik fren bile gereksiz. Eski tip westinghause fren sistemi bile gereksiz, 74 binek renolarda zaten yok, 3 ay kullanmıştım, sağlam bacak kasınız varsa iyi frenliyorsunuz. Aynen böyle devam... Teknolojik gelişmenin bir noktasında durmak yeterli, ne gerek var fazla gelişmiş otomobillere. Zaten yakında hepsinden sökerler bu gereksiz elektronik sistemleri...

    söküp satsak mı acaba:))
    2.el hiç kullanılmamış ESP beyni:))

    bence en iyisi "taş devrinde fred çakmaktaşın arabası vardı ya,alttan yürüyerek giden,ayaklarıyla kayarak duran"....
    abicim adam hem abs hemde esp gibiydi...

    evet, usta şoförlere en uygun fren sistemi çakmaktaş sistemi, fren olayı budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    http://www.euroncap.com/results/escperf.aspx

    vakit ayırıp bi izleyin....

    Önceleri ESP'nin gereksiz bir sistem olduğunu düşünürdüm
    Ama bu profesyonelce yapılmış test videolarını izlediğim de ESP'nin ne kadar faydalı bir sistem olduğu kanısına vardım çok teşekkürler...
  • evet beyler esp hakkında hiç fikriniz yokmu kimse espli araca binmiyor mu?
  • quote:

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


    ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
    (kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


    ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
    (kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)


    benim sna sözüm yok avcı.zaten görüntü de imana gelmiş heralde.reklam kesmiyo artık yazıyı.benim esp hakkında tecrübem yok.pratik bilgim var.espli araca binmedim.sadece dediğim gibi prensibini, hangi durumlarda devreye girdiğini, hangi sistemle birlikte çalıştığını falan biliyorum.ama hepsi teorik bilgi.

    yunus arkadaşın da dediği gibi youtube da esp ile ilgili çokça video var.bence oradan takip edersen daha iyi anlarsın.yazı ile anlaşılacak bi şeyi yok.anca benim gibi teorik bilgi öğrenirsin ki bunun da pek işine yarayacağını sanmam.zaten yazında teorik bilgiyi vermişsin.bence bi video ile esp nin nasıl çalıştığını youtube dan izleyerek daha iyi öğrenebilirsin.

    bu arada yunus çok güzel birşey söylemiş esp sistemi fizik kuralları içinde çalışır.esp ye güvenip de benim aracımda esp var savrulmaz diyip virajlara yüksek süratle girmemek lazım.esp li araç da esp siz araç da aynı merkezkaç kuvvetine maruz kalır.ancak ilgili tekerleklere fren uygulayarak aracın direksiyon hakimiyetini kolaylaştırır, yoldan kopma limitini çıtanın üzerine taşır ama ancak ve ancak fizik kuralları içinde!




  • Arkadaşların dediği gibi ESP ile ilgili youtube.da birçok video var lakin arkadaş deneyimleri olanlardan da yardım istemiş. Bende ESP.li bir C5 kullanıyorum. Kendi hatamdan kaynaklanan 2 durumda yolda spin atmamı engelledi. Her iki durumda da yol aşırı kaygandı ve viraj içinde sert gaz verince direksiyon hakimiyeti hiç kaybolmadan çok hafif arkayı bırakma eğilimi gösteren araç hemen ESP ve yeni nesil ESP.lerde bütünleşik olan ASR.yi devreye sokarak öncelikle gazı kesti ve ilgili tekerlere fren uygulayarak savrulmamı engelledi. Kesin olan birşey var ESP devreye girdiğinde ya da çıktığında kesinlikle direksiyon hakimiyeti %100 sağlanıyor. Ne tarafa gitmek isterseniz o tarafa aracı yönlendirebiliriyorsunuz.

    Bunun dışında bilerek ESP/ASR.yi devreye soktuğum durumlarda yok değil. Kışın özellikle Zigana dağında buzun üstünde kış lastikleriyle çok sert sağ ve sol manevralarla 300m boyunca ESP lambasının ara ara yanıp söndüğünü bilirim. Kış lastikleri olmasa muhtemelen sürekli yanıp sönerdi. Böyle bir durumda inanın ESP olmayan bir araç kendi ekseni etrafında en az 3-4 tur atardı herhalde. ABS bile bir yere kadar. Yan kaymaya başlayan araçta ABS.nin hiçbir fonksiyonu kalmaz ta ki siz bir şekilde aracı doğru düzleme getirene kadar oysa ESP böyle bir duruma hemen hemen hiç müsade etmez. Tabiki Fizik Kanunları ESP.nin mutlak başarısını sınırlandıran en önemli faktördür.

    ASR ile ilgili (arazi araçlarından hiç bahsetmiyorum çünkü onlarda ek donanımlar var) kışın en önemli bütünleştirici unsur bence Kış Lastiği. Bunu daha önce yazmıştım. ASR özellikle araç hareket ettikten sonra çok başarılı bir sistem. Kış lastiğiniz olmasa bile çok zorlu durumlar hariç yolda bırakmıyor ancak rampada duruş kalkışlarda tek başına ASR çok başarılı değil. Bu durumda tutunmayı arttırıcı faktörler önem kazanıyor.




  • @avcı_33
    yararlı bilgilerin için teşekkürler arkadaşım..eline sağlık...
    Bu arada reklam konusu gün geçtikçe sitenin önüne geçiyor..Ama yine de ben buradan vazgeçemiyorum
  • çok geçmiş olsun kardeş bizimde dileğimiz hiç espye gerek kalmadan evimize varmak. bende birgün akşam havanın hafif yağışlı olduğu bir günde mersin-adana arası sol şeritte ilerlerken kısa farlarla hızmda 90-100 civarıydı. önüme birden gidiş -geliş arasındaki budadıkları ve orda bıraktıkları bir dal parçası çıktı. ama araba yüksekliğinde vardı ve önce sağa doğru sonra tekrar sola girmek için aynı anda manevra yaptım. çok kırmadım ama araba banamısın demedi. önce Allaha şükrettim sonra espyi icad edenlere ne iyi bir şey yaptıkları aklıma geldi
  • geçenlerde esp siz 307 imle kısa mesafede saglı sollu bir viaraja gereginden hızlı girdim ve aracın arkası bırakıverdi.refleks olarak

    direksiyonu çevirip aracı düzledim.esp nin kesinlikle gerekli bir donanım oldugunu düşünüyorum ama bence standart bir sürücünün

    kolay kolay ihtiyacida olmaz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.