Şimdi Ara

Boeing, bu sefer de 737-800 NG uçaklarla sorun yaşıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Boeing’in yaşadığı 737 MAX sorunları henüz çözüme kavuşmamışken şirketin 737-800 NG uçaklarında da önemli bir sorun ortaya çıktı.

    1996 yılında üretilmeye başlayan 737-800 NG’lerin gövde ile kanadının birleştiği noktada kullanılan “pickle fork” adlı parçada “çatlak” sorunu baş gösterdi. Uçağın gövdesini kanatla birleştiren ve yapı üzerinde oluşan stres ile tork’u kontol eden parçanın normal şartlarda 90 bin iniş kalkışa kadar sorunsuz çalışması gerekiyor. Ancak Boeing’in yapmış olduğu bir inceleme sırasında, söz konusu parçanın 35 bin iniş kalkış sonrasında çatladığı tespit edilmiş.

    KOMO’dan Charlie Harger’in paylaştığı bilgilere göre ortaya çıkan bu hata sonrası Boeing durumu vakit kaybetmeden Federal Havacılık İdaresi’ne (FAA) bildirmiş. Şirketin FAA'ye gönderdiği raporda ise ilk başta bir uçakta tespit edilen hatanın daha sonra az sayıdaki farklı uçakta da tespit edildiği ifade edilmiş.

    FAA’nın risk grubunda olan uçakların derhal inceleme altına alınmasını istediği, Boeing’in de bu kapsamda sorun tespit edilen uçaklarda modifikasyonlara başladığı paylaşılan diğer bilgiler arasında yer alıyor.

    Bahsi geçen sorunla ilgili konuşan bir emekli Boeing mühendisi yaptığı açıklamada, “ Pickle fork parçasında bir çatlak oluşması çok sıra dışı bir durum. Bu parçalar, çatlak oluşmayacak biçimde üretiliyor. Ancak böyle bir sorunun uçağın servis ömrünün çok erken safhasında ortaya çıkması ise maalesef endişe verici.” ifadelerini kullanmış.

    Boeing’in web sitesinde 100’den fazla havayolu şirketinin filosunda 737-800 NG uçakları olduğu ifade ediliyor. 737 NG modelleri arasında 737-700, 7370-800 ve 737-900’ler bulunuyor.








  • Atık parçalarla mı uçak yapıyorsunuz kardeşim bu ne böyle sorun üstüne sorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yapamıcaksınız söğleyın

  • Modifikasyon = C bakımında parça değişimi zorunluluğu ...

  • sorunlar başladığında ardı arkası kesilmez hani, bunların da o hesap oldu.

  • teknoloji gelişiminde aşırı rekabetten ötürü maliyet düşürmek için yapılan denemeler vb aksilikler kazalar çokça görecez. neyse ki biz fakiriz uçağa bincek paramız yok en azından bu kısmından yırttık :)

  • Ters giden bilinçli eskitme

  • C-Checke girdiğinde ndt işlemi sonrasında çatlak varsa değiştirilir parça . Büyütecek birşey yok. ????

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    teknoloji gelişiminde aşırı rekabetten ötürü maliyet düşürmek için yapılan denemeler vb aksilikler kazalar çokça görecez. neyse ki biz fakiriz uçağa bincek paramız yok en azından bu kısmından yırttık :)
    Ya kafana düşerse hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen bilet alırken özellikle airbus bileti aldım fazladan para vermeme değmiş görünüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Test

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • elde kalan parçalaımı satıyor çakallar yoksa:))

  • Omisis046 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 737 devri asla bitmez toparlayacaktır...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.