Şimdi Ara

Scania'dan sürücü kabini bulunmayan tam otonom kamyon

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Geçtiğimiz aylarda otobüse, kargo aracına ve çöp kamyonuna dönüşebilen modüler araç konseptini tanıtan Scania, sürücüsüz araçlar konusunda vites yükseltti. İsveç merkezli şirket, Scania AXL adını verdiği tam otonom kamyon konseptini görücüye çıkardı.



    Ön tarafında sıradan sürücü kabini yerine akıllı bir modül bulunduran Scania AXL, diğer sürücüsüz araç konseptlerinden biraz farklı. Çünkü aracın kalbinde geleceğin teknolojisi olarak görülen elektrikli motorlar değil içten yanmalı motor bulunuyor. Söz konusu motor, yenilenebilir enerji kaynağı olan biyoyakıt ile çalışıyor. Bu yüzden şirket, AXL konseptini “geçmişin ve yeni teknolojinin güzel bir karışımı” olarak tanımlıyor.





    Maden sahaları ve büyük şantiyeler kolay kontrol edilebilir alanlar olduğundan sürücüsüz kamyonlar için ideal çalışma alanları olarak görülüyor. Scania’nın ilk tam otonom kamyon konsepti olan AXL’nin de maden sahalarındaki operasyonel ihtiyaçları karşılayacak seviyede tasarlandığı belirtiliyor. Scania AXL konseptine diğer otonom araçlarda olduğu gibi kameralar, radar, lidar ve GPS alıcıları yol gösteriyor.



    Scania’nın Ar-Ge patronu Claes Erixon, konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: “Müşteri operasyonları için sürücüsüz kamyonlarımız zaten var. Fakat bu araçlarda acil durumlarda devreye girecek sürücü için bir kabin bulunuyor. Scania AXL konseptinde ise sürücü kabini bulunmuyor ve bu durum oyunu önemli ölçüde değiştirecek”








  • Bu konu hala tartışılıyor. Aslında tam otonom bir araç için bu örnekteki gibi, değişen bir şey pek yok, kusur araştırılacak. Yazılımsal ve araç kaynaklı ise üretici firma kullanım kaynaklı ise kullanıcı firma sorumlu olacak ya da kusurları oranında. Asıl problem içinde sürücü tertibatı da bulunan seviye 3 ve 4 otonom araçlar orada sorumluluk konusu tartışmalı.
  • peki bu ölümlü veya yaralanmalı bir kazaya karışırsa ne olacak? kim suçlu olacak? işleten firmamı? yazılımcımı? bakımcımı?

  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Bu konu hala tartışılıyor. Aslında tam otonom bir araç için bu örnekteki gibi, değişen bir şey pek yok, kusur araştırılacak. Yazılımsal ve araç kaynaklı ise üretici firma kullanım kaynaklı ise kullanıcı firma sorumlu olacak ya da kusurları oranında. Asıl problem içinde sürücü tertibatı da bulunan seviye 3 ve 4 otonom araçlar orada sorumluluk konusu tartışmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 25 Eylül 2019; 10:39:25 >
  • Ne soyulur bu komyon sırf pil,akü,lastik iyi para eder

  • ceo-tr kullanıcısına yanıt
    Kesin madencilerden birine kilitlerler ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.