Şimdi Ara

Yeni Ford Ranger Kulübü (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.887
Cevap
20
Favori
363.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ve ayrıca madem içerden birisin sana iki şey sormak isterim. İlki , yukarıda lokosit in bahsettiği ncap testi gibi bir test sonucu var mı (ya da biz nereden görebiliriz) . İkincisi pick-up araçlar Türkiye'de belki de en çok aksesuar kullanılan araçlar olmasına rağmen (forumun başından beri en çok muhabbet aksesuar hakkında oldu) neden ford , yeni ranger çıkalı bir sene geçmesine rağmen hala orjinal aksesuar konusunda bir ilerleme kaydedemedi . Hepimiz orda burda aksesuar yaptıracak yer arıyoruz . Oysa isuzu nun , mitsubishi nin nissanın bir çok orjinal aksesuarı var. Bilgilendirirsen sevinirim.
  • orjinal aksesuarların çok pahalı olacağını lütfen unutmayalım arkadaşlar
    eğer yaptığımız uygulamaları burada paylaşırsak çok faydalı olacağına ayrıca dahada ucuz ve kolay olacağına inanıyorum
    saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: corian

    Ve ayrıca madem içerden birisin sana iki şey sormak isterim. İlki , yukarıda lokosit in bahsettiği ncap testi gibi bir test sonucu var mı (ya da biz nereden görebiliriz) . İkincisi pick-up araçlar Türkiye'de belki de en çok aksesuar kullanılan araçlar olmasına rağmen (forumun başından beri en çok muhabbet aksesuar hakkında oldu) neden ford , yeni ranger çıkalı bir sene geçmesine rağmen hala orjinal aksesuar konusunda bir ilerleme kaydedemedi . Hepimiz orda burda aksesuar yaptıracak yer arıyoruz . Oysa isuzu nun , mitsubishi nin nissanın bir çok orjinal aksesuarı var. Bilgilendirirsen sevinirim.




  • Tabi ki bunun farkındayız ama seçme şansımın olmasını da isterim doğrusu... Ayrıca benim söylediğim aksesuar kavramını dar anlamda (sadece fullbox , toolbox gibi) anlamayın , mesela Rangerin orta konsoluna uygun orjinal yani bu araç için tasarlanmış , hem navigasyon hem dvd hem arka görüş ekranı olarak kullanabileceğim bir sistem olmasını isterdim... Veya bunun gibi birçok arkadaşımızın aklına gelebilecek şeyler vardır.
  • Benim bildiğim kadarı ile NCAP test raporu yok. Varsa bile ulaşmak pek mümkün değil, nedenide, aracın Asia pasific grubu tarafından gelistirilmesi. Avrupa olsa kolaydı.
    aracın offical web sitesihttp://www.ford.co.th/servlet/ContentServer?cid=1137383611253&pagename=FTHEN%2FDFYPage%2FDefault&c=DFYPage

    Ama araç Avrupa da satılıyor, dolayısı ile Avrupa için olan güvenlik testlerinden geçmiş Homologe olmuştur. Ben açıkcası bu aracı güvenlik için de alıyorum. herhangi bir yere C segmenti (megane, jetta,focus, linea..) ile çarpmak ile bu araç ile çarpmak arasında fark var. neticede daha güvenli.

    Aksesuar konusunda bende sikayetçiyim ama bu çalışma Ford un dışında birileri tarafından yapılıyor. daha sonra test edilip homologe ediliyor. ancak bu işler yaptım oldu şeklinde olmadığı için zaman alıyor. beklemek lazım.




  • teşekkür ederim... Daha önce de dediğim gibi '' ufkumu açtın''.
  • Corian, bilinen doğru birşey varsa her zaman anlatmak gere, forumların da amacı bu değilmi? bilgi paylaşıldıkça işe yarar,
  • hocam ford modellerinin menşeini değil bu modellerin testlerini hangi kuruluş adına hangi merkezlerde yaptığınızı merak ettmiştim yanlış anlaşıldı herhalde sorumu tekrarlıyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: bulusbil


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    merhabalar birşeyi merak ettim. bahsettiğiniz testleri hangi kuruluş adına hangi merkezlerde yapıyorsunuz? mesela bahsettiğiniz focus testini hangi kuruluş adına yapıp onay verdiniz? sırf meraktan soruyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: bulusbil

    C-max,

    Yazıyı dikkatli okumanı tavsiye ederim, pek anlamışsın, ben Rangerin arkası boş ise yol tutuşu zayıf olur diyorum. Ben araç sürüş ve araç dinamiği konusunda donanımlı bir kişiyim, bunu anlatmak amacı ile RS örneğini verdim. Avrupanın birçek test merkezinde, butur testleri yapıyorum. istersen sana, TIR dahil isteğin herhangi bir araçla, limit handling, eğitimi verebilirim.
    Senin O fabrikadan cıkan focusunu ben test edip onayını veriyorum :)




    Ford focus C segmenti bir araç ford her aracı ayrı bir grup tasarlar ve testlerini yapar. Focus, ispanya da üretilir, fiesta, ingilterede tasarlanır mondeo almanya. ford da çok büyük bir şirkettir. Turkiyede Fordun ticari araçları tasarlanır. Testler, Belçika almanya,ispanya Amerika daki, proving ground deiğimiz test merkezlerinde yapılır. burada yapılan testleri görseniz. autoshow vs gibi dergilerin yaptığı testlere kıçınızla gülersiniz. bu test detalarını anlatmak isterim ama çok çok uzun sürer. basit bir örnek vereyim. Motoru tuzlu su havuzuna sokup aylarca bekletip daha sonrada çıkarıp, malzeme bozulmalarına bakarız. 8 testi denen bir test var, araç belirli bir şeklide asfatta sürülür, yeni bir lastik 1 günde biter. BMW den örnek vereyim, adamları bir test pisti asfalt var daire şeklinde çapı 5 km. yani gerisni artık siz düşünün. Turkiye de bu işlerin profesyonel biçimde yapıldığından emin olabilirsiniz.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karenin -- 6 Mart 2008; 23:49:50 >




  • Karenin, özür dilerim, Fordun almanya da ingilterede ve Belçikada test merkezleri var. Bu merkezler ford bünyesindeki bütün firmaların kullanımına açık. Parayı veren gider testini yapar. Örneğin sen istesen bir top speed testi için sana oval pisti kapatırlar, e tabi parası ile. Testleri yapanlar her proje grubu içindeki test ekipleridir. bu ekiplerde teknisyen şoför hepsi profesyoneldir. Daha fazla detaya inemem, şirketlerin gizlilik politikaları nedeni.

    Bununla beraber proje yapan büyük firmalar var, bu firmalar ford yada bir başka şirket adına araç tasarlayıp testini yapıp, üretime hazır bir araç hazırlayabilir. Ancak bu işlerde paralar inanılmaz büyük. Örneğin firma aracını kendi yaparken motorunu başka bir firmadan alır üzerine markasını basar. bu anlaşmalara bağlı. Örneğin Ranger da olduğu gibi. Turkiye ve avrupada satılan Ranger Mazda üretimi. amerika da üretilen ranger tamamen farklı ve ford üretimi.

    Ancak kim üretirse üretsin, eğer bir firme markasını koyacaksa testlere sokar ve başarılı olduktan sonra alır onu satar. Bugün Fiorina dene aracı fiat üretiyor, fiat, citroen ve peugeot farklı adlarla satıyor. neticede aynı araç




  • @bulusbil
    konuyla pek alakalı değil ama merakımdan soruyorum
    araçların yakıt tüketimleri nasıl ölçülüyor?
    sürtünmesiz ortamda falanmı ölçüyolarda hiçbir kullanıcı bu fabrika değerlerini yakalayamıyor. yoksa aldatmacamı var. yıllardır kafamda soru işaretidir. işin içinde olduğun için merakımı giderirsen sevinirim.
    ben yaklaşık 17-18 araç değiştirmiş biri olarak araç kullanırken bu fabrika değerlerini sadece lada samara da yakalayabilmiştim:)
  • Arkadaşlar 4 gündür hastenedeyim safra kesesi, yolları falan. 3 gün daha kalacakmışım.
    Canımın sıkılmaması için elinizden geleni yapacağınıza inancım sonsuz.
    Bekliyorum??? (sadece aranızda yazışsanız bile olur okurken vakit geçiyor)

    Hepinize teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.M.K. -- 7 Mart 2008; 17:02:11 >
  • geçmiş olsun mmk Allah'tan acil şifalar dilerim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: M.M.K.

    Arkadaşlar 4 gündür hastenedeyim safra kesesi, yolları falan. 3 gün daha kalacakmışım.
    Canımın sıkılmaması için elinizden geleni yapacağınıza inancım sonsuz.
    Bekliyorum??? (sadece aranızda yazışsanız bile olur okurken vakit geçiyor)

    Hepinize teşekkürler...

    geçmiş olsun arkadaşım taş mı var ? umarım bir an önce ayağa kalkarsın
  • Bu aslında havalı amortisör, Normalde bu araçların arka süspansiyonu yani yayları 1000-1500 kg yüke göre tasarlanır. dolayısı ile araç boş iken aşırı serttir. buda aracın küçük engebelerde zıplamasına neden olur. Bu zıplama işini engellemesi için Amortisör vardır ancak oda ağır yük için tasarlandığı için oda esnektir. bu havalı suspansiyon amortisöre yardım ederek aracın daha sert bir amortisöre(sönümleme yeteneğine) kavuşmasına neden olur. Bu sadece boş araçta geçerli. Doluda pek işe yaramaz. Aracın yol tutuşu arka tekerlerin patinaj yapması vs bun bağlı değildir. Bu sadece aracın arkasını zıplamasını engeller. Ben bunun teorisini anlatıyorum, yoksa denemişliğim falan yok.






    kardeş bu gün bi makas ustasıyla konuştum yarın gel istediğin yumuşaklıkta ayarlarız dedi. Sanırım bu makaslarla oynatmak aracın yük kapasitesini azaltıyor. Ama ben zaten binek olarak kullanıyorum aşırı yüklemiyorum sanırım sorun olmaz!!!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: M.M.K.

    Arkadaşlar 4 gündür hastenedeyim safra kesesi, yolları falan. 3 gün daha kalacakmışım.
    Canımın sıkılmaması için elinizden geleni yapacağınıza inancım sonsuz.
    Bekliyorum??? (sadece aranızda yazışsanız bile olur okurken vakit geçiyor)

    Hepinize teşekkürler...


    Bilader geçmiş olsun
  • m.m.k arkadaşım geçmiş olsun forum u okuyarak rahatlıyorsan rahatlaman için negerekiyorsa yaparız
    saygılar
  • ford rangerlar acık kasa kamyonet oldugu halde maliye neden bizden panalvan vergisi alıo bilen varmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    @bulusbil
    konuyla pek alakalı değil ama merakımdan soruyorum
    araçların yakıt tüketimleri nasıl ölçülüyor?
    sürtünmesiz ortamda falanmı ölçüyolarda hiçbir kullanıcı bu fabrika değerlerini yakalayamıyor. yoksa aldatmacamı var. yıllardır kafamda soru işaretidir. işin içinde olduğun için merakımı giderirsen sevinirim.
    ben yaklaşık 17-18 araç değiştirmiş biri olarak araç kullanırken bu fabrika değerlerini sadece lada samara da yakalayabilmiştim:)


    LOKOSIT, soru için çok teşekkür ederim, Yakıt sarfiyatı uzmanlık alanım esasen, Broşürlerde 3 çeşit yakıt sarfiyat değeri yazar, 90 km/h sabit hız. şehiriçi, şehir dışı diye. 90 km/h sabit adınadan da anlaşılacağı üzre, aracın 90 km/h da giderken harcadığı yakıttır. Şehir içi ve dışı is tamamen farklıdır. Bunlar NEDC( new european drive cycle) denen bir sürüş şekli vardır. bu şürüş şase dinamotresi denen bir cihaz üzerinde yapılır. Bu sürüş esnasında, ne zaman vites değiştireceğinden tut, debriyaja ne zaman bırakacağına dair talimat var. Bu iş inanın çok profesyonellik ister. Bunun amacı hangi araç olursa olsun aracı hep aynı şekilde sürmektir. Bu şürüş içerisinde 2 kısım var biri şehir içi diğeri şehir dışı, toplam 11 km falan sürülür. gelelim yakıtın nasıl hesaplandığına, yakıt hesaplanırken egzosttan çıkan CO2, karbondioksite bakarlar yanı miktarını analiz ederler, ama sürekli. Kimya bilenler yanma sonucu CO2 çıktığını bilir. işte 3 birim yakıt (içeriğindeki carbon oranına göre) yanmaya girerse, atıyorum, 2 birim CO2 ve 1 birim H20(su) gibi bir bağıntı vardır. sonuçta CO2 miktarını biliyorsan giren yakıtı hesaplıyorsun, bunu yapılan km ye bölersen, sen an ve an yakıt sarfiyatını görürsün. Bunu şehir içi ve dışı diye ayırmak son derece kolay.

    Bu konuda belki şaşırdınız, yada inanamadınız ama, yakıt emisyon geğerlerinden hesaplanıyor. İster inan ister inanma.

    gelelim aracın yakıtı neden fabrika değerlerine uymuyor diye. Sen eğer o NEDC sürüş ü gibi aracı sürersen aynı sonuçları elde edersiniz.

    Bununla birlikte yakıt sarfiyatı otomotivde 150 bilinmeyenli bir denklem gibidir. arabam az yakıyor çok yakıyor gibi bir terim aslında çok manasız ve mantıksızdır. arabam çok yakıyor diyen kişinin arabasını, doğru kullanımla daha az yaktırabilirim. Az yakıyor diyenide çok yaktırabilirim. Istanbuldan gerede ye kadar 1 depo yakıt bitirdiğim olmuştur (focus) ama 950 km de yol yapmışımdır bir depo ile. Yakıt yakma tamamen aracın ağırlığına, sürücüsüne(özellikle psikolojik durumuna), yola, havaya, yani herşeye bağlı.

    Özellikle merak ettiğin bir detay varsa, anlatabilrim.




  • youtubeye koyabilirsin bulusbil en kolayi o cidden
  • Orjinalden alıntı: ytseden



    Bu aslında havalı amortisör, Normalde bu araçların arka süspansiyonu yani yayları 1000-1500 kg yüke göre tasarlanır. dolayısı ile araç boş iken aşırı serttir. buda aracın küçük engebelerde zıplamasına neden olur. Bu zıplama işini engellemesi için Amortisör vardır ancak oda ağır yük için tasarlandığı için oda esnektir. bu havalı suspansiyon amortisöre yardım ederek aracın daha sert bir amortisöre(sönümleme yeteneğine) kavuşmasına neden olur. Bu sadece boş araçta geçerli. Doluda pek işe yaramaz. Aracın yol tutuşu arka tekerlerin patinaj yapması vs bun bağlı değildir. Bu sadece aracın arkasını zıplamasını engeller. Ben bunun teorisini anlatıyorum, yoksa denemişliğim falan yok.






    kardeş bu gün bi makas ustasıyla konuştum yarın gel istediğin yumuşaklıkta ayarlarız dedi. Sanırım bu makaslarla oynatmak aracın yük kapasitesini azaltıyor. Ama ben zaten binek olarak kullanıyorum aşırı yüklemiyorum sanırım sorun olmaz!!!!


    Kardeş sende haklısın, makas rate ini yani sertliğini düşürürsen araç daha yumuşak bir süpansiyona sahip olur. Yük taşımayacaksan olabilir ama unutma, süspansiyon sistemi değişikliği fren mesafesinin uzamasına (ABS olsa bile) virajlarda daha fazla yatmaya neden olur buda steering kaybı dediğimiz savrulma vs gibi problemlere neden olur. temelde, araç yüksek olduğu için süspansiyornu, savrulmaları engellesin diye serttir. Ben makas azaltmayı pey uygun görmüyorum, rahat edecem diye yolda ters dönmek pek akıl karı değil.

    Rahatlık için daha sert bir amortisör seç daha faydalı olur. neticede havalı süspansiyon da bunu yapıyor, ser amortisörden kasdım, tepkisi geç olan.




  • 21 mBlık dosya 3gp, dün denedim beceremedim. deneyim biraz daha
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.