Şimdi Ara

Yeni Ford Ranger Kulübü (31. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.888
Cevap
20
Favori
363.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lokosit, Bilgi için tsk, Haklısın.

    Bu motor arıza ikaz lambası, sadece otomatik vitesli 4x2 araçlarda olan bir durum gibi görünüyor. Eğer öyle ise Motordaki bağzı koruma fonksiyonları devreye giriyor demektir. O yönüyle bakmak gerek. Aynı şekilde aracı olan ve hiç arıza lambası yanmayan bir araç varmı bilemiyorum. Küçük bir istatistik yapalım, hangi araçlarda bu sorun ortaya çıkıyor diye. O zaman ancak sorunun içeriğini anlayabiliriz.

    Bu motor koruma fonksiyonları konusunda biraz bilgi vereyim, Motor sürekli olarak , yakıt hava yağ vs herşeyi kontrol ediyor. Eğer yanlış giden eksik birşey varsa güç keserek kendini koruyor. Yani siz istesenizde araca hararet yaptıramıyorsunuz. mesela rampa çıkıyorsunuz hararet arttı, motor belirli orada gaz kesiyor ve daha fazla ısınmayı önlüyor, siz hala o şekilde rampa çıkmaya devam ederseniz. Motor kendini korumaya alarak rölantiye bile düşer. Bu bir problem değildir. ama siz bunu araç çekmiyor diye problem olarak algılayabilirsiniz.

    Bu lamba yanan araçlarda bana lambanın yandığı durumları söyleyebilirler ise , sorunun kök nedeni ni inceleyebiliriz.

    Arkadaşlar, araçlar tasarlanırken, ülke şartlarına göre tasarlanıyor, örneğin Avrupa arç avrupadaki yakıt hava vs gibi şeylere göre tasarlanıp kalibre ediliyor. Sonra o araba buraya geliyor. Burada yakıt berbat, çok kötü, hava tozlu, yağ kalitesi kötü. Bu kötü şartlara maruz kalan motor, bir şüre sonra uyarı veriyor olmaz ise çok daha ciddi sorunlar çıkarıyor. Bu şeylere dikkat etmek gerek. Zaten servis dışında başka mudahale varsa araç garanti dışı kalıyor.

    Bu sorunu olan arkadaşlar, sorunun kaynağını bulma konusunda biraz daha çaba gösterirler ise, mesela , hangi hızda hangi motor devrinde rampa çıkarkenmi, dururkenmi böyle, problem esnasında motorun çalışma şartlarını tespit ederlerse, çok faydalı bilgiler ortaya çıkar.

    Evet bilgi ve görüşlerinizi bekliyorum


    quote:

    Orjinalden alıntı: M.M.K.

    MAF işi hem yakıt tüketimine, hemde elektronik beyne etki edebilecek bir şey gibi duruyor.
    internetden bir alıntıyı ekliyorum

    Bulusbil belki bize daha ayrıntılı birşeyler söyleyebilir.

    Hava Akış (MAF) Sensörü
    MAF sensörü, hava filtresi yuvası ve hava giriş borusu gaz kelebeği gövdesi bağlantısı arasında yer almaktadır

    Bu bir sıcak film tipi hava akış sensörüdür. MAF sensörü bir sıcak film sensörü, yuvası, ölçüm borusundan meydana gelir

    Hava akış oranı sıcak film ucundan aktarılan sıcaklığın tespit edilmesi ile ölçülür ve hava akım oranındaki değişiklik sıcak film ucu düzeyinden hava akımına aktarılan sıcaklıkta değişikliklere sebep olur

    Bu değişiklikler sıcak film ucunun sıcaklığının değişmesine ve direncinin değişmesine sebep olur. Bu değişen dirençle ECU’ya sinyal gönderir ve havanın akış miktarına göre, yakıt oranı ayarlanır.

    ECU: Elektronik Kontrol Ünitesi - Elektronik Beyin






  • Arkadaşlar, diğer pick-up araçların sorunlarını burada paylaşmak istemem, Bunlar firmaların kendi gizli işleridir. Özet olarak, özellik,kalite/fiyat kriterine baktığımızda Ranger en tepededir, emin olun. Yoksa ben almazdım :)

    Bu diğer araçlar kötü demek değil. L200 güzel bir araç, özellik ve kalitesi ranger ile aynı olsa bile rangerin fiyatı daha iyi olduğu için hep o tercih edilecektir.

    Bu araç temini konusunda bir bilgi vereyim, Dünya çapında inanılmaz bir talep var bu araca, Fabrika da stok olmadığı gibi, 2-3 aylık araçlarda satılmış durumda (sadece hi-rider modeli için)

    Yani Hi-riderin varsa şanslısın,
  • m.m.k sana takılmıstım yaw nie kızıon :) bizde ole hesaplıoz ama bizim motor yeni ve mazoto yeni zam geldi artı manuel bi arac benim ilk tuketimim öle oldu ortam ve kullanım sartlarına göre degişir ve 2500 motora göre bence gayet makul fiyatlar.buluş bilin tahmini gibi bende maf sönsörü olayını otomatik vitesde olusan bi ufacık sorun zannediyorum cünkü otomatik vitesli araclar daha cok veri hesaplamak zorunda atıorum ama bana bi yazılım sorunu olabilir gibi gelio ve bi sure sonra cozulur cunku piyasada bu araclardan fazla yok onun dısında bi şikayette yok zati .ve buluşbill in dedigigibi bu rakama böle bi aracımız oldugu için kendimizi şanslı saymalıyız cokmu abarttım acaba :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ford hi-rider

    m.m.k sana takılmıstım yaw nie kızıon :) bizde ole hesaplıoz ama bizim motor yeni ve mazoto yeni zam geldi artı manuel bi arac benim ilk tuketimim öle oldu ortam ve kullanım sartlarına göre degişir ve 2500 motora göre bence gayet makul fiyatlar.buluş bilin tahmini gibi bende maf sönsörü olayını otomatik vitesde olusan bi ufacık sorun zannediyorum cünkü otomatik vitesli araclar daha cok veri hesaplamak zorunda atıorum ama bana bi yazılım sorunu olabilir gibi gelio ve bi sure sonra cozulur cunku piyasada bu araclardan fazla yok onun dısında bi şikayette yok zati .ve buluşbill in dedigigibi bu rakama böle bi aracımız oldugu için kendimizi şanslı saymalıyız cokmu abarttım acaba :)


    ne kadar yaktığı konusunda son bir hesaplama yapıp sizlere bildireceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.M.K. -- 3 Nisan 2008; 8:08:03 >




  • motor arıza ışığının yandığı anı anlatıyorum

    Ayıptır söylemesi kireçburnunda balıkçıdan saat 23:00 suları çıktım. Sarıyer yönüne sahilden gidiyordumki 5 dk olmadan ışık yandı düz yol, rampa yok sadece motor soğuktu ama gaza asılmadım zaten arabayı hiç zorlamam. motor ısınmadan hiç ani haraketlerde yapmam. yaklaşık 5-10 dakika çekişin azaldığını hissettim sonra kendini topladı ama ışık eve gidene kadar hiç sönmedi. Ertesi gün sabah 10:00 gibi arabayı çalıştırdım ışık halen yanıyordu. 12:00 de arabaya tekrar bindim de ışık sönmüştü. herşey böyle başladı araba 4500 km de ilk defa oldu. (Hi rider 4x2 AT)
    sadece şunu belirtmek istiyorum araca ilk günden beri opet den yakıt alıyordum ışık yanmadan 5-6 saat önce PO dan yakıt almıştım bu sebep olabilir mi? (bulusbil)
    Bulusbil senin araç hi-rider At mi? kaç km de?

    Bu arada kireçburnundaki balıkçımız süper. Firmadan misafirleri devamlı oraya götürdüğümüz için istediğin kadar ye, iç 50-55 ytl alıyor balıkla yapılabilecek herşey ikram ediliyor. Hizmet, güleryüz de cabası. tavsiye ederim hatta balıkçıda MAF konusunu daha detaylı şekilde konuşmak için bir toplantı bile yapabiliriz. Biz sorarız, Bulusbil bize sabaha kadar anlatır. Organizasyon işi kolay. yeterki birlik olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.M.K. -- 3 Nisan 2008; 8:39:04 >




  • mrb ranger klübü bana acil cvp verebilirmisinz ??

    4X2 Rangerler yere yakın pikap tarzımı yoksa navara falan gibi yerden yüksektemi Hİ-Rider XLT ler
  • yokmu bi allahın kulu ...
  • yüksek
  • BULUSBİL
    bu durumda susma hakkını kullanacağını sanmıyorum
    saygılar
  • SARPULİ nin dikkatine
    SATILIK FORD RANGER Hİ-RİDER
    5500 km de2008 mod düz vites
    YENİ KASA FOCUS ALMAYA KARAR VERDİM
    saygılar
  • bayford aracının ilanı olan bi link verirsen memnun olurum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayford

    SARPULİ nin dikkatine
    SATILIK FORD RANGER Hİ-RİDER
    5500 km de2008 mod düz vites
    YENİ KASA FOCUS ALMAYA KARAR VERDİM
    saygılar

    hayırdır hocam ??
    biz pickupçıları beğenmediniz galiba?
  • aracımın satılık ilanı yok,ilan vermeyide düşünmüyorum
    otomotik vitesli bir araca ihtiyacım var büyük olasılıkla focus alıcağım 2 araçta azcık maliyetli olacak benim için tek sebep bu
    yoksa ranger imden çok memnunum özelliklede macera ruhlu arkadaşlarımla birarada bulunmak bana keyf veriyor eğer rangerimi satarsam yinede bu forumdan ayrılacağımı hiç sanmıyorum yoksa nasıl hasret giderebilirimki,ben rangersiz kalsam dahi belki ilerideki zamanlar da otm vitesli bir rangerle tekrar karşınıza çıkmayacağımı kim söyleyebilirki
    benim şuandaki planım bu ama bellide olmaz bakalım ne olacak
    saygılar
  • benim aracın birkaç resmi 10 nolu sayfada bulunmaktadır
    ciddi alıcılar olursa ayrıntılarını görüşebiliriz
    aracımın tek kusuru ( eşime göre otm vites olmayışı) bana görede tek kusuru kasa arkasında yazan 2,5tdci yazısının iki otoyıkamadan sonra uçması
    başka kusuru yok
    ellenen tek parça ise camsuyu kapağının açılıp su koyulmasıdır
    saygılar
  • hayırlısı olsun arkadaşım
    umarım gönlüne göre bir pickup ile geri dönersin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: connectgücü

    bayford aracının ilanı olan bi link verirsen memnun olurum

    ranger hi rider navaradan 1 2 cm daha yüksek burun da 4 5 cm daha yüksek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayford

    benim aracın birkaç resmi 10 nolu sayfada bulunmaktadır
    ciddi alıcılar olursa ayrıntılarını görüşebiliriz
    aracımın tek kusuru ( eşime göre otm vites olmayışı) bana görede tek kusuru kasa arkasında yazan 2,5tdci yazısının iki otoyıkamadan sonra uçması
    başka kusuru yok
    ellenen tek parça ise camsuyu kapağının açılıp su koyulmasıdır
    saygılar


    Ben sana 2,5 tdci yazısı göndereyim, sende ranger ını satma. O kadar araca masraf yaptın
  • sevgili m.m.k
    teklifin için çok çok çok tşk ederim
    benim ranger otom vites olsaydı satmazdım şuan otm vitesli bir araç lazım bana yoksa evde huzur yok
    rangerimide seviyorum ama ailemi dahaçok seviyorum
    bakalım ne olacak
  • MMK, ankara da idim yeni geldim. Biraz soruşturdum, bu sadece AT li araçlarda karşılaşılan kalibrasyon sorunu gibi duruyor. Yani temelde sorun yok ama gaz kesmesi can sıkıcı. Konu ile ilgili daha detaylı bir araştırma yapmam gerek, Genel sorun MAF üzerine yoğunlaşıyor. MT de sorun olmaması sadece AT de olması sadece kalibrasyon hatası gibi. Beklemek lazım biraz mutlaka bir çözüm çıkar,


    quote:

    Orjinalden alıntı: M.M.K.

    motor arıza ışığının yandığı anı anlatıyorum

    Ayıptır söylemesi kireçburnunda balıkçıdan saat 23:00 suları çıktım. Sarıyer yönüne sahilden gidiyordumki 5 dk olmadan ışık yandı düz yol, rampa yok sadece motor soğuktu ama gaza asılmadım zaten arabayı hiç zorlamam. motor ısınmadan hiç ani haraketlerde yapmam. yaklaşık 5-10 dakika çekişin azaldığını hissettim sonra kendini topladı ama ışık eve gidene kadar hiç sönmedi. Ertesi gün sabah 10:00 gibi arabayı çalıştırdım ışık halen yanıyordu. 12:00 de arabaya tekrar bindim de ışık sönmüştü. herşey böyle başladı araba 4500 km de ilk defa oldu. (Hi rider 4x2 AT)
    sadece şunu belirtmek istiyorum araca ilk günden beri opet den yakıt alıyordum ışık yanmadan 5-6 saat önce PO dan yakıt almıştım bu sebep olabilir mi? (bulusbil)
    Bulusbil senin araç hi-rider At mi? kaç km de?

    Bu arada kireçburnundaki balıkçımız süper. Firmadan misafirleri devamlı oraya götürdüğümüz için istediğin kadar ye, iç 50-55 ytl alıyor balıkla yapılabilecek herşey ikram ediliyor. Hizmet, güleryüz de cabası. tavsiye ederim hatta balıkçıda MAF konusunu daha detaylı şekilde konuşmak için bir toplantı bile yapabiliriz. Biz sorarız, Bulusbil bize sabaha kadar anlatır. Organizasyon işi kolay. yeterki birlik olsun.




  • Evet AT araçlarda olan bir problem olabilir çünkü benim iki kez düz yolda ve boşken OD OFF kullanınca yanmıştı ışık . Ama onlarda sadece ışık yandı güç kaybı olmadı.
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.