Şimdi Ara

Otomobillerde emisyon değerlerine ilişkin değişiklik Resmi Gazete’de yayınlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobiller ile hafif yolcu/ticari araçlardan çıkan emisyon seviyeleriyle ilgili düzenlemelerin yürürlüğe giriş tarihlerinde değişiklik öngören tebliğ, Resmi Gazete’de yayınlandı.
     
    Buna göre bir aylık uyum döneminin ardından 1 Ekim 2019 tarihi itibariyle yeni emisyon seviyelerine geçilecek. Otomobillerde 6b emisyon seviyesinden 6d-TEMP emisyon seviyesine, hafif ticari araçlarda ise 6b emisyon seviyesinden 6c emisyon seviyesine geçiş yapılacak.
     

    Son tarih 1 Eylül'dü

    Bu iki düzenleme ile 1 Eylül 2019 tarihi itibariyle otomobillerde yeni emisyon seviyesine geçiş yapılması öngörüldü. Ancak bazı otomotiv üreticisi firmalar, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na başvurarak, bu tarihte ertelemeye gidilmesini talep etti.
     
    İlgili kesimlerin görüşlerini alan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, erteleme talebi üzerinde bir mutabakat oluşmadığını gördü. Bunun üzerine Bakanlık, otomotiv üreticilerine; yeni duruma uyum sağlamaları ve bu süreçten olumsuz etkilenmemeleri amacıyla geçiş süreci vermek üzere bir tebliğ değişikliği hazırladı.
     
    Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğ değişikliğine göre, yeni emisyon seviyeleri 1 Ekim 2019’da yürürlüğe girecek. Otomotiv üreticisi firmalara, bir aylık geçiş süresi tanınacak.







  • Abi rahat bırakın milletin arabalarını, çok mu para lazım düğün ve asker arabalarından ellerini, kollarını, kafalarını çıkaranlara; geceleri hayvan gibi bağıranlara ve farklı farklı onlarca korna çalanlara araba başı ceza kes gitsin. 1 senede 5 6 milyar lira toplarsınız zaten bir işe yarasın topladığınız.
    Neyi bekleyip görmem lazım, önce onu açıklarsanız anlayabilirim. Üreticiler bu seviyeyi sağlamak zorunda zaten sağlayamayan ne avrupaya ve türkiyeye araç üretemez, satamaz, tescil ettiremez. Eski seviyeden üretene ekstra vergi gibi bir uygulama yok ve olamazda. Bu hem uluslararası hem ulusal mevzuat hükümlerine aykırı. Bilmediğiniz konularda önce hüküm verip daha sonra gizem yaratarak durumu açıklamış olmuyorsunuz.
    Genel olarak anladığınız doğru ancak bir iki düzeltme yapayım. Türkiye'de ithal araçlara ulusal tip onay belgesi, yani TSE tarafından düzenlenen ve sadece ülkemizde geçerli olan tip onay belgesi düzenlenmiyor. İthal araçlar avrupa tip onaylı olmalı, bu durumda da ithal araçlar avrupada mevcut teknik şartlar ne ise ona tabi. Bu durumda biz ülkemiz için bir emisyon ertelemesi yaparsak bu ertelemeden yalnızca ülkemizde üretilerek ulusal tip onay belgesini geri emisyon seviyesinden alan araçlar yararlanabilir.

    Gelelim mevcut duruma, avrupa 1 eylül 2018 tarihinde otomobillerde 6c emisyon fazına geçti, biz ise 6c emisyon fazını uygulamadan avrupa ile eş zamanlı olarak 6d-temp emisyon fazına 1 eylül 2019 tarihinde geçecektik. Yani ülkemize son bir yılda gelen araçlarda ve Türkiye'ye üretilip avrupaya giden otomobiller 1 senedir 6c emisyon fazında iken ülkemizde üretilip iç piyasaya satılan araçlar 6b emisyon fazında idi.

    Bu fark 1 eylül 2019 itibari ile kapanacak ve hem ülkemizde hem de avrupada 6d-temp emisyon fazına geçilecekti. Firmalar Sanayi Bakanlığına başvurarak bu geçişin yapılmamasını ve 2020 sonuna kadar avrupadan 2 faz geride üretim yapılmasını talep etmişler, bakanlıkta bu talebi taslak haline getirip görüşe açtı.Bakanlığın açıklamasına göre erteleme yönünde mutabakat oluşmamış ve bu sebeple sadece geçiş süreci için 1 aylık erteleme yapılmış.

    Kimin etkilendiğini anlamak için aslında aynı araçların faz geçişi sonrası ne kullandıklarına bakmak gerekir yani son bir senedir avrupaya ne satmışlar türkiyeye ne satmışlar.

    Firmalara bakarsak bu geçişten etkilenmeyecek 2 firma var gibi duruyor,

    Toyota dizeli bıraktığı ve hybrid araçlar zaten mevcut durumda avrupanın 2021de geçeceği gelecek fazı bile karşıladığı için etkilenmeyecek.

    Honda mevcut dizel aracını zaten scr sistemi ilavesiz olarak avrupaya satabiliyor, muhtemelen daha yeni bir motor olduğu için emisyon değerleri daha düşük bu sebeple bu emisyon geçişi için onunda scrye ihtiyacı yok.

    Fiat için avrupaya sattığı 6d-temp araçlarda üre sistemi var bu sebeple 1 ekim itibariyle scr sistemi ilave edecek.

    Renault için avrupaya sattığı 6d-temp araçlarda üre sistemi var bu sebeple 1 ekim itibariyle bluedci motora geçip scr sistemi ilave edecek.

    Ford şu anda ülkemizde de ecoblue yani üre sistemli araçları satıyor ancak sanırım avrupada satışı olmadığı için onlar eski 2,2 ecotorq motoru bu geçiş için bırakarak 2,0 ecoblue motora tüm modellerinde geçecekler bu sebeple onlarda etkilenecek.

    Hyundai tarafında ülkemizde ürettikleri i10 ve i20nin dizel satışını avrupada yapmadıkları için açıkçası tam analiz yapılamıyor, benzinli motorlarına gpf ekleyerek geçişi yapmışlar, bu sebeple muhtemelen onların dizel i20yi tamamen bırakmaları gerekebilir.

    Haydar Yenigün'ün ifade ettiği ilave maliyetler ortalama 500 euro olarak ifade ediliyor, 500-900 şeklinde aralık verende var. Bu durumda da ithal dizel araçlara karşı yurt içinde üretilen dizel araçların bir avantajı olmayacak ve herkes aynı emisyon seviyesinden araç üretecek, bu durumda da motor değişikliği, ilave scr sistemi, ilave NOx sensörleri gibi sebeplerle yurtiçinde 1 ekimden itibaren üretilen araçların(görüntü itibariyle honda hariç) fiyatları 5-10 bin (bahsedilen rakanmlar gerçekse) aralığında artacak, tam veri yok ancak hyundai dizeli belki bırakmak zorunda kalacak.
    Bunun bir adım sonrası emisyon sevyesi uygun olmayan araçlardan fazla vergi almaktır. Bu kategoriye de eski arabalar girer. Parası olmayıp eski araba binenlerin de böylece uyugn vergi dilimine geçmesi sağlanır. Derken bir hurda indirimi çıkarılır ve bu sayede daha fazla vergi ödemeye başlayan eski araba sahipleri arabalarında kurtulur ve yeni araba almak durumunda kalır. Bu sayede otomobil ve banka sektörü araç kredileri ile hareketlenmiş olur. Yok öyle eski arabaya binip az vergi vermek. O yeni arabalar seve seve alınacak. Oto-Firmalar boşuna fabrika açmıyor Türkiye'ye.
    (Özetten ziyede ileriyi görmek lazım.)
  • Konusunu açıyordum şimdi tam

    Şöyle bir açıklama yapılmış Bakanlığın sitesinde;

    BİR AYLIK UYUM DÖNEMİNİN ARDINDAN YENİ EMİSYON SEVİYESİNE GEÇİLECEK

    Otomotiv sektörünü yakından ilgilendiren ve otomobiller ile hafif yolcu/ticari araçlardan çıkan emisyon seviyeleriyle ilgili düzenlemelerin yürürlüğe giriş tarihlerinde değişiklik öngören tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlandı. Yeni tebliğe göre, bir aylık uyum döneminin ardından 1 Ekim 2019 tarihi itibarıyla yeni emisyon seviyelerine geçilecek. Buna göre; otomobillerde 6b emisyon seviyesinden 6d-TEMP emisyon seviyesine, hafif ticari araçlarda ise 6b emisyon seviyesinden 6c emisyon seviyesine geçiş yapılacak.

    SÜREÇ 2009’DA BAŞLADI

    2009 yılında çıkartılan SGM-2009/22 sayılı tebliğle otomobil ile hafif yolcu/ticari araçlardan çıkan emisyonlarla ilgili düzenleme yapılmıştı. 2017 yılında ise araçlardan Gerçek Sürüş şartlarında (RDE) çıkan Emisyonlarla ilgili düzenleme getirilmişti.

    1 EYLÜL SON TARİHTİ

    Bu iki düzenleme ile 1 Eylül 2019 tarihi itibarıyla otomobillerde 6b emisyon seviyesinden 6d-TEMP emisyon seviyesine, hafif yolcu/ticari araçlarda ise 6b emisyon seviyesinden 6c emisyon seviyesine geçiş yapılması öngörüldü.

    BAKANLIK GÖRÜŞE SUNDU

    Bazı otomotiv üreticisi firmalar, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na başvurarak, bu tarihte ertelemeye gidilmesini talep etti. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da üretici firmaların taleplerini dikkate alarak, hazırladığı taslak değişikliğini ilgili tüm kesimlerin görüşüne sundu.

    MUTABAKAT OLUŞMADI

    İlgili kesimlerden görüşleri toplayan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, erteleme talebi üzerinde bir mutabakat oluşmadığını gördü. Bunun üzerine Bakanlık, otomotiv üreticisi firmalara; yeni duruma uyum sağlamaları ve bu süreçten olumsuz etkilenmemeleri amacıyla geçiş süreci vermek üzere bir tebliğ değişikliği hazırladı.

    BİR AYLIK GEÇİŞ SÜRESİ

    Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğ değişikliğine göre, yeni emisyon seviyeleri 1 Ekim 2019’da yürürlüğe girecek. Otomotiv üreticisi firmalara, bir aylık geçiş süresi tanınacak.

    1 EKİMDE YÜRÜRLÜKTE

    Tebliğ değişikliğine göre, 1 Ekim 2019 tarihi itibarıyla otomobillerde 6b emisyon seviyesinden 6d-TEMP emisyon seviyesine hafif ticari araçlarda ise 6b emisyon seviyesinden 6c emisyon seviyesine geçiş yapılacak.




    Otomotiv üreticisi firmalar Türkiye'ye satacakları araçlar için 2020 sonuna kadar emisyon seviyesinin ertelenmesini talep etmişti ve sanayi bakanlığı bunu görüşe açmıştı ancak mutabakat sağlanmamış açıklamaya göre bu sebeple sadece 1 aylık bir geçiş ertelemesi yapılmış.

    Böylece 1 ekim 2019 itibariyle ülkemizde üretilip ülkemize satılacak araçlarda avrupa ile aynı emisyon seviyesinde olacak. Bunun sonucu olarak dizel araçlar ciddi şekilde etkileniyor, araçların dizel versiyonlarına mevcut avrupa versiyonları gibi scr sistemi yani üre takviyesi gerekecek. Araç başı çeşitli maliyetler belirtildi basında OSD başkanı Haydar Yenigün ortalama 500 euro şeklinde ifade etti ancak 900 euro olarak belirten bazı gazetecilerde var. Vergiler eklendiğinde dizel araç fiyatlarının benzinli muadillerine göre 5-10 bin aralığında artış göstereceği düşünülebilir gibi.

    Konu ve emisyon geçişleri ile ilgili bu geçişide içeren geçmiş konum:

    https://forum.donanimhaber.com/dizel-arac-uretimi-neden-terk-ediliyor--137347411



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 31 Ağustos 2019; 18:26:20 >




  • biri özet geçebilir mi, neye zam geliyor şimdi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Bir üst mesaj son paragrafı okuyabilirsin.
  • Neyin zammına hazırlık bu onu söylesin biri? Normalde bizimkiler emisyonmuş zararmış genelde kağıt üstündedir böyle şeyler, çok sallamazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PSN_vs_XBOXLive -- 31 Ağustos 2019; 18:15:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Bir üst mesaj son paragrafı okuyabilirsin.
    dizel araçlara 10 bin lira zam yani
    çevre mevre hikaye bunlarda. nasıl söğüşleriz derdindeler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TDI kampanyaları anlaşıldı şindi.
    Floki hocam bak kampanyaların sebebi burdaymış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdoganb E kullanıcısına yanıt
    Dur okuyorum hocam:)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Rakamın basında yazdığı gibi 900 eurolara çıkacağını düşünmüyorum ancak scr sistem ilavesi, ilave NOx sensörleri, değerli metallerin yükseltilmesi, partikül filtresi yükseltmesi derken muhtemelen 500 Haydar Yenigünün bahsettiği gibi masraf tutacak ilave ekipman eklenecek muhtemelen doğal olarak bunun fiyatıda araç fiyatına eklenecek. Temelde kimse kimseyi söğüşlemeyecek yeni emisyon normu için dizel araçların katlanması gereken maliyetler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi rahat bırakın milletin arabalarını, çok mu para lazım düğün ve asker arabalarından ellerini, kollarını, kafalarını çıkaranlara; geceleri hayvan gibi bağıranlara ve farklı farklı onlarca korna çalanlara araba başı ceza kes gitsin. 1 senede 5 6 milyar lira toplarsınız zaten bir işe yarasın topladığınız.

  • erdoganb E kullanıcısına yanıt
    O kampanyalar burayla alakası var ama dolaylı olarak. Bu geçiş otomobiller için avrupada geçen sene oldu, hem ilave maliyetler hem dizel pazarının avrupada ciddi düşmesi ile gemiler dolusu dizel araç hala dizelin gözde olduğu ülkemize gönderiliyor. Avrupada pazar düştüğü için elde kalan dizel araçlar ülkemize geçmişe göre indirimli geliyor.2-3 sene önceye kadar dizel denilince burnundan kıl aldırmayan firmalar artık satacak pazar arıyor. 1 ocak 2021de olacak 6d emisyon geçişi ile zaten birçok firma üretimide sonlandırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hükmü nedir? Emisyon sıkandalında toplanan bir araç görmedim. Bu yüzden soruyorum.

  • Amaç yeni araçlarda bu kuralları karşılamayan üreticilerden ekstra vergi almak. Yoksa pochinkiye gider gibi hala reno 12ye binen dayılara bir yaptırım yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • interwap kullanıcısına yanıt
    Mevcut araçların tip onayları 1 ekimde düşecek dolayısıyla bu tarihe kadar 6b üretim yapacak firmalar bu tarih itibari ile yeni üretilecek 6b emisyon seviyesi bir araca uygunluk belgesi düzenlenemez. Kısaca üretilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    Amaç yeni araçlarda bu kuralları karşılamayan üreticilerden ekstra vergi almak. Yoksa pochinkiye gider gibi hala reno 12ye binen dayılara bir yaptırım yok.
    "Amaç yeni araçlarda bu kuralları karşılamayan üreticilerden ekstra vergi almak"

    Böyle bir uygulama yok zaten mümkünde değil.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Bekleyin ve görün

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kymelria kullanıcısına yanıt
    Neyi bekleyip görmem lazım, önce onu açıklarsanız anlayabilirim. Üreticiler bu seviyeyi sağlamak zorunda zaten sağlayamayan ne avrupaya ve türkiyeye araç üretemez, satamaz, tescil ettiremez. Eski seviyeden üretene ekstra vergi gibi bir uygulama yok ve olamazda. Bu hem uluslararası hem ulusal mevzuat hükümlerine aykırı. Bilmediğiniz konularda önce hüküm verip daha sonra gizem yaratarak durumu açıklamış olmuyorsunuz.
  • Daha emisyon ölçümünde nox değeri ölçmeyen sistem - ki bu fenni muayenede de bakılmıyor doğuş grubu sağolsun - avrupadan banlanan vag dizellerini burada satılmasına göz yuman sistem bizde ama görünüşte doğaya katkı için yeni emisyon değerlerine geçmiş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • her düzenleme zam. her kanun fiyat artışı. eski araçların doğaya saldığını düzeltecek bir uygulama yapılsa şu ankinden daha etkili olur. onun için yeni normlara uygun araç alana teşvik vermek doğaya sahip çıkmak demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    her düzenleme zam. her kanun fiyat artışı. eski araçların doğaya saldığını düzeltecek bir uygulama yapılsa şu ankinden daha etkili olur. onun için yeni normlara uygun araç alana teşvik vermek doğaya sahip çıkmak demektir.
    Gelişmiş ülkelerde öyle, ama Türkiye'de eski araçlara ek vergi düzenleyecek hükümet kendi topuğuna sıkmış demektir.

    Bugünkü haberde Ulaştırma Bakanlığı açıklıyor; trafikte 11 milyon otomobilden 2 milyona yakınında emisyon ölçümü yokmuş. Demek ki, bu araçlarda TuvTürk vizesi de yok. Emisyon ölçümü yaptırmayanlara uyarı göndereceklermiş, yine yaptırmazlarsa ceza keseceklermiş. Güldüm, geçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.