Şimdi Ara

Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
4.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet



    Sürüş menzili ve şarj istasyonlarının yeterli olup olmadığı konusundaki şüpheler insanların elektrikli araçlardan uzak durmasına neden oluyor. Dolayısıyla otomobil üreticilerinin eylemleri de bu iki çekince üzerinde şekilleniyor. Alman üretici Audi’nin elektrikli SUV modeli e-tron’la yaptığı etkinlik de bunun örneklerinden biri.



    Elektrikli araçların uzun mesafeli yolculuklar için son derece uygun olduğunu kanıtlamak isteyen Audi, üç adet e-tron 55 quattro’dan oluşan filoyu bir yolculuğa çıkardı. Slovenya’daki Bled Gölü’nün oradan yola çıkan filo, 24 saatte 1,600 kilometre yol kat ederek Amsterdam’a ulaştı. Bu süre zarfında Avusturya, İtalya, Fransa, Almanya, Lüksemburg ve Belçika’nın da dahil olduğu 10 farklı ülkeden geçiş yapıldı.



    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet



    Audi e-tron modellerinin 24 saatlik yolculuğunda elektrikli SUV’un 150 kW hızlı şarj desteğinden faydalanıldı. Söz konusu araçların yolculuk esnasında yedi defa şarj edildiği bildirildi. İstasyonlardaki doğru akım şarj ile e-tron’daki lityum iyon bataryalar 30 dakikada yüzde 80 doluma ulaşabiliyor. Bu da şarj için en az 3,5 saat harcandığı anlamına geliyor. Audi'ye göre bu yolculuk, e-tron'un konforlu, dinamik ve uzun yolculuklar için son derece uygun bir araç olduğunu gösteriyor.



    Ayrıca Bkz.Fiat Fiorino'nun teknolojileri yenilendi



    Elektrikli Audi e-tron’un ön ve arka aksında bulunan iki elektrik motoru toplamda 402 beygir güç ve 664 Nm tork üretiyor. Söz konusu motorlar 95 kWh kapasiteli bataryadan besleniyor. Bu motorların e-tron’a sağladığı sürüş menzili ise yaklaşık 400 kilometre olarak açıklanmıştı.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet
    Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet



    Kaynak:https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/ten-countries-in-24-hours-audi-e-tron-on-tour-11987



  • Bu araçların menzilleri neye göre belirleniyor anlamıyorum. Gerçek hayat ve çeşitli arazilerdeki kullanımına ve yük konarak/yükü artırılarak belirleseler menzili. Bir gün başları fena ağrıyacak, menzil davaları çoğalacaktır. 400 km menzilli arabayı 6 kere bile şarj etsen 2400 birim yapar. Ama yetmemiş 7.yi de şarj etmişler 1600 km yol için. Bu haliyle bakınca oransal çok büyük fire var. 1600 nere 2400+son şarjda kullanım nere.
  • Geçtiği yolların, yerlerin güzelliği muhteşem.

  • Aynı km yi opel corsa 1.3 diesel aracım ile 1,5 depo o da ortalama +15dk sürecek şekilde yapıyorum. Uzun yol bir süre sonra zaten sıkıyor, birde bataryanın dolmasını beklemek çok daha sıkıcı hale gelecektir. Şarj istasyonlarının kaldırılıp standart oluşturularak pil istasyonları kurulmalı. Hızlı bir şekilde pil değiştirilip yola çıkılmalı. Eski insanlar sabırlıydı da şimdi ki insanlar beklemekten hoşlanmıyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 26 Ağustos 2019; 20:21:37 >
  • Bu araçların menzilleri neye göre belirleniyor anlamıyorum. Gerçek hayat ve çeşitli arazilerdeki kullanımına ve yük konarak/yükü artırılarak belirleseler menzili. Bir gün başları fena ağrıyacak, menzil davaları çoğalacaktır. 400 km menzilli arabayı 6 kere bile şarj etsen 2400 birim yapar. Ama yetmemiş 7.yi de şarj etmişler 1600 km yol için. Bu haliyle bakınca oransal çok büyük fire var. 1600 nere 2400+son şarjda kullanım nere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sreylare -- 26 Ağustos 2019; 20:33:24 >
  • bana göre değil, audi kimmiş?

  • Şu an istasyonları kullanan insan sayısı çok az olduğu için şarj sırası bekleme derdi yok varsayılıyor.

    Menzili 800 km altında olan tüm elektrikli araçlar şehiriçi kullanım dışında çöp

  • Valla, benzin alır gibi şarj olması lazım tüm benzinliklerde bir kaç tane şarj istasyonu olması lazım şehir içi günlük kaç km yaparsın çok yapanda vardır az yapanda ortalama 50km olsun.
    Şöyle 5-10 dk da 150km lik şarj olması yeterli 3 günde bir şarj edersin vaktin varsa doldurursun böyle bir sistem oturması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Aynı km yi opel corsa 1.3 diesel aracım ile 1,5 depo o da ortalama +15dk sürecek şekilde yapıyorum. Uzun yol bir süre sonra zaten sıkıyor, birde bataryanın dolmasını beklemek çok daha sıkıcı hale gelecektir. Şarj istasyonlarının kaldırılıp standart oluşturularak pil istasyonları kurulmalı. Hızlı bir şekilde pil değiştirilip yola çıkılmalı. Eski insanlar sabırlıydı da şimdi ki insanlar beklemekten hoşlanmıyor :)
    pil degistirme isi biraz zor pil aracin taban kismi epey buyuk ve agir ve cok pahali
  • sreylare kullanıcısına yanıt
    yaklasik 400 km tam 400 degil onun ve hizli sarzda pilin yuzde 80 doldugundan menzil 300 kmnin altina duser biraz fazla hizli giderlerse menzil biraz daha duser pil tam bosalmasini beklemezler yolda kalmamak icin birazda bu sebepten eksili yani 7 sarz normal
  • Güzel ama ilerde şarj istasyonları çok fazla olmazsa bu şarj süreleriyle epeyi bir sıra beklenir değmez.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: erci501

    Şu an istasyonları kullanan insan sayısı çok az olduğu için şarj sırası bekleme derdi yok varsayılıyor.

    Menzili 800 km altında olan tüm elektrikli araçlar şehiriçi kullanım dışında çöp
    Hele önce garanti 500 verseler yeterli ama 300 gidiyor en babası uzun yolda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Barış ÖZCAN da Tesla'sı ile 5000 km yol yaptı daha yeni...

  • çok katılmıyorum, özellikle uzun yolculuklarda zaten dinlenmek yemek yemek tuvalet molaları için ara vermek zorundayız en son 11 ay önce adana muğla arası 10 saat durmadan konya üzerinden yol aldım hiç birşey yapmasan bile en kötü denizli yada afyonda durup insanın yemek yemesi lazım dinlenmesi lazım şuan evet elektrikli araçlar full şarj için bir molaya ihtiyaç duruyor ve zamana fakat bu teknoloji sürekli ilerliyor kısala kısala 5dakikalara indiği günler gelecek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • fire sayılmaz elektrikli şarj istasyonları benzinlik gibi 5dk da bir olmadığı için ve hızlı şarj 30dk da yüzde 80 yaptığı için genelde hem komple boşalmadan hemde yüzde yüz olmadan çıkmışlar givi gözüküyor ayrıca elektrikli araçlarda tıpki elektrikli ve dizel gibi düz yolda ve optimum koşullarda gideceği yol hesaplanıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • elektrikli araç sayısı ile birlikte istasyon sayısının artacağını ve gelişen teknoloji ilede şarj hızlarının artacağını birde bu araçları evimizde ve işimizdede şarj edebileceğimizi unutmayalım

    fosil yakıtlarda artık maksimum performans ve düşük yakıt tüketimlerinin limitlerini yaşıyoruz büyük bir sıçrama yeni bir yakıt bulunmadıkça pek mümkün değil diğer tarafta ise hızla gelişen bir teknoloji var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şimdi istasyonlar boş ama ileride bildiğiniz istasyon sıraları hatta kaynak yapmaya çalışırken çıkan kavgalar...Bu işi nasıl çözecekler acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne diyo la bu? ALLAH bilir sen kimsin la?? Tobe ya bisj yazcam simdi olcqk

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben eski kafalıyım bu elektrikli aracı istanbul şehir içi trafiğinde düşünmek istemiyorum. her akşam şarja tak. ya millet arabasını evinin önüne koyamıyor, şarj için istasyonlarda arabanın içinde yatacak olmalarını hayal etmek bile bana bıkkınlık verdi.
  • sreylare kullanıcısına yanıt
    Soyle dusun %80 e kadar yarim saat gerekiyor. %80 den %100 e kadar da yarim saat gerekiyor. Sen olsan bekler miydin?

    Hayir tabiki cunku mantiksiz. Onun yerine %80 le cikip 300 km yapip tekrar yarim saatte 300 km lik sarj kazanabilirsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • The souls migration kullanıcısına yanıt
    Bunu dediginize gore sanirim her gun 400 km yapiyorsunuz. 50 krs yaksa ayda 6k tl eder. Bunu her gun sarj etsen faturaya katkisi 1k lirayi gecmez. Bence mantikli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.