Baskı balata nasıl yanar??
21 Cevap3730 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
283 Mesaj
1 Mayıs 2007; 20:15:06 

merhaba arkadaşlar. bu debriyaj balatasını sıyırmak diye tabir edilen olay nasıl gerçekleşir. debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın diyorlar fakat 2. viteste frene bastığımızda devir iyice düşeceğinden dolayı motorun istop etmemesi için devriyaja basıyoruz haliyle.
yani baskı balatayı sıyırmamak için ne yapmalıyız. şimdiden çok teşekkürler.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Mayıs 2007; 21:28:02 

1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
vs.vs.v.




En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak


 
1873 Mesaj
1 Mayıs 2007; 21:46:33 

Yukarıdaki maddeler artı dalgınlıkla dahi olsa ayağınızı,bilemediniz ayakkabınızı dahi debriyajın üstünde tutmayın.. Ya da gerçekten, otomatik alın


_____________________________

LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE


5464 Mesaj
1 Mayıs 2007; 21:51:12 


quote:

Orjinalden alıntı: ogretmen82

merhaba arkadaşlar. bu debriyaj balatasını sıyırmak diye tabir edilen olay nasıl gerçekleşir. debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın diyorlar fakat 2. viteste frene bastığımızda devir iyice düşeceğinden dolayı motorun istop etmemesi için devriyaja basıyoruz haliyle.
yani baskı balatayı sıyırmamak için ne yapmalıyız. şimdiden çok teşekkürler.



2. viteste yaptığınız işlem mecburiyetten. o o kadar fark etmez. sonuçta etsede mecburuz. esas önemli nokta hasok un saydıklarıdır bir diğer hususta araçta giderken ayağın debriyajın üstünde tutulmamasıdır. saygılar


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
174 Mesaj
2 Mayıs 2007; 10:27:19 

özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Mayıs 2007; 10:40:07 


quote:

Orjinalden alıntı: hasok

1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
vs.vs.v.




En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak

aynen katılıyorum ..


 
291 Mesaj
2 Mayıs 2007; 10:55:34 


quote:

Orjinalden alıntı: seat ibiza 93

özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki


el freni. yarım debriyajla bekleme yapma yokuşdaysan el frenini çek boşa al kalkıcağın zaman vites değiştir .sürücüler acemi sürücüler hızlı davranayım küfür yemiyim diye yarım debriyaj yapıyor bu iyi değil .


_____________________________

www.maskorganizasyon.com.tr


 
2782 Mesaj
2 Mayıs 2007; 11:03:15 

Yokuşta el freni ile kalkarsan ömrünü uzatırsın sistemin yada otomatik bir vitesli araç alıp ayağını frenden çeksende kaya gibi dik yokuşta sabit durabilirsin...


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


 
283 Mesaj
2 Mayıs 2007; 11:52:48 

yarım debriyaj dediğiniz araba hareket halinde değilken araç viteste ve ayak debriyajda olması dimi. birde kavrama noktasında bekletilme olayı var araç hafif titrer ama geri gitmez. yarım debriyaj kavrama noktasında bekleme mi yoksa ilk söylediğim mi acaba.


_____________________________



11933 Mesaj
2 Mayıs 2007; 12:00:59 


ya peki bişey diyeceğim eskiyen biten parça debriyaj balatası değilmidir. İşçilik dahil bunun değişimi 300 milyon falan olması lazım ki zaten normal kullanımda arabayı çok hırpalamazsanız en az 50 bin km götürür belki daha fazla. Normal kullanın zamanı geldi mi değiştirin ya ne olacak. Tamam tasaruf falan edersiniz ama. Bayırda elfrenini çekip kalkacan falan ohooo çok uzun yaa. Kırmızı ışıklarda falan beklio bazen böyle kalkmak için adam iki araba geçior hemen gene kırmızı yanıyor. Arkadaki bir yere yetişecek belki. Sen tasaruf edecem derken arkadakinin zamanını çalıyorsun haberin yok. ZAten burda kırmızı ışıklar öyle bi yanıyo ki kontak kapa bekle anasını satim

Benima raç 82 binde 99 model corolla usta dedi debriyaj balatasını değiştirsen iyi olur dedi. 80 bin bakım + debriyaj balatısı bana çok koyacak yazın balatadan vaz mı geçsem diye düşünüyorum


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




 
3084 Mesaj
2 Mayıs 2007; 13:45:06 

ben grande punto aracımla köy içinde sürdüm, çukur-tümsek-çamur derken yawaş gitmek için 1. viteste ayağım debriyajdan ve frenden kaldırmadım kolay kolay.
köyden çıkmama az kala arabadan felaaket bi koku geldi. sanki bişi yandı. neyse, araret göstergesi felan normaldi, başka bi uyarı ışığıda yoktu. bende 3-5 dk bekleyip ana yolda normal bi şekilde dewam ettim. bunu forum a yazdım ne olabilir die., herkes debriyaj baskı balatasından gelmiştir dedi.



_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


13 Mesaj
22 Haziran 2014; 13:16:20 

Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egecan55 -- 22 Haziran 2014; 13:18:15 >


_____________________________



 
1873 Mesaj
23 Haziran 2014; 23:52:13 

güzel hortlatmışsın konuyu hocam

Bahsettiğiniz durum malesef dabriyaj balatasının aşınması ve yüzeyinde salgı oluşması sebebiyle olmakta..sizinde dediğiniz gibi uzun sürede aşınıp böyle bir olayda da tepki vermesi gayet normal.. kavrama bitene kadar devam..

Bu mesajda bahsedilenler: egecan55


_____________________________

LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE


2386 Mesaj
24 Haziran 2014; 0:40:00 

quote:

Orijinalden alıntı: egecan55

Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?

aynı şekilde park ettiğim yer şuan dik yokuş. Geri geri bende kaldırıyordum mecburen ancak havalandırmadan koku geliyor. Bir kere sıkışık trafikte de koku yaptı ve yokuş yukarı titreyerek kalktı. Ömrü kısalıyor bu şekilde. Artık yokuş yukarı kaldırmıyorum bende. Zorlanmış oluyor bu şekilde zorlayınca da koku geliyor malesef. Yokuşta geri mecbur olmadıkça kaldırmayın. benimde aracım 29 bin e yaklaştı.


_____________________________

Hyundai i30 CW Style manuel Beyaz 2013
Corsa 1.3 CDTI Enjoy 2011 Fildişi
Accent LX Allegro 2001 1.3

Uzaklaştırılmış
5 gün cezanın,
3 gün 11 sa. 20 dk. kadarı kaldı.
24 Haziran 2014; 7:18:05 


quote:

Orijinalden alıntı: egecan55

Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?

aynısını yaptım 20.000 deki balata pert oldu



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


64 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
yasindogan
24 Haziran 2014; 9:12:07 

Hazır hortlatılmışken bir soru da ben sorayım, ışıklara yaklaşmaya başladığım zaman vites düşürmeye başlıyorum, ayağım debriyajda sabit, yerine göre freni de yoklayarak sırayla vites düşürüyorum. Tahminimce bu 10 ila 20 saniye boyunca devam ediyor. Bu hareket baskı balataya çok zarar veriyor mu, böyle yapmak yerine vites düşürmeden frenle yavaşlamam daha mı uygun olur?


_____________________________

''Görür gibi uyur, konuşur gibi susar, güler ağlar gibi''


9540 Mesaj
24 Haziran 2014; 9:40:03 

yavaşlamak için hangi system kullnılırsa o aşınır. Dolayısıyla eğer kompresyon ile yavaşlanıyorsa baskı balata aşınır.

Fren maliyetleri baskı balataya gore daha ucuzdur. Fren ile yavaşlamak daha doğru olandır ama yerine gore motor freni yapmak da araçta kontrolu sağlar.

Eğer herhangi bir risk yoksa fren pedalı ile yavaşlayınız .

Yokuşta araç kaldırırken el frenini ustalıkla kullanmak gerekli .Eğer tam zamanında el freni bırakılır ise baskı balataya aşırı yük binmez ve ömrü uzun olur. El freni kullanımı için deneyerek zamanlama konusunda ustalaşılması çok önemlidir.

Bizde pek dikkat edilmiyor bu gibi konulara ve olan baskı balataya oluyor.




Bu mesajda bahsedilenler: sairfilmenam58


_____________________________




 
394 Mesaj
25 Haziran 2014; 15:31:23 

quote:

Orijinalden alıntı: sairfilmenam58

Hazır hortlatılmışken bir soru da ben sorayım, ışıklara yaklaşmaya başladığım zaman vites düşürmeye başlıyorum, ayağım debriyajda sabit, yerine göre freni de yoklayarak sırayla vites düşürüyorum. Tahminimce bu 10 ila 20 saniye boyunca devam ediyor. Bu hareket baskı balataya çok zarar veriyor mu, böyle yapmak yerine vites düşürmeden frenle yavaşlamam daha mı uygun olur?

AYAK SÜREKLI DEBRİYAJDAMI ÖNEMLİ OLAN BU?


_____________________________



64 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
yasindogan
26 Haziran 2014; 8:38:18 

Bahsettiğim durumda 10-20 saniye boyunca sürekli debriyajda evet.

Bu mesajda bahsedilenler: fatihyuksel20


_____________________________

''Görür gibi uyur, konuşur gibi susar, güler ağlar gibi''

Uzaklaştırılmış
5 gün cezanın,
3 gün 11 sa. 20 dk. kadarı kaldı.
26 Haziran 2014; 9:32:28 

baskı balatayı değiştirdinizmi,kullanmaya devam ediyormusunuz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
4 Mesaj
28 Haziran 2014; 12:48:20 

paylaşımlar için teşekkürler


_____________________________

http://www.okuloncesidunyam.com


13 Mesaj
6 Temmuz 2014; 0:45:38 

Henüz değiştirmedim. Araba hala daha idare ediyor ama bir aksaklık olduğunu hissettiriyor tabi bazı zamanlarda. Değiştirsem mi yoksa biraz daha beklesem mi bilemedim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: ufuk343458


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438