Şimdi Ara

Ford Otosan'dan yerli şanzıman üretimi için önemli adım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
4.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Türkiye’de yerli şanzıman üretmek için 50 milyon euro yatırımla çalışmalara başlayan Ford Otosan, bu konuda önemli bir gelişme daha kaydetti. Şirket, üreteceği yerli şanzımanları test etmek için geliştirdiği şanzıman test odalarını devreye aldı.
     

    Söz konusu gelişmeyi Türk otomotiv sanayi için önemli bir kilometre taşı olarak nitelendiren Ford Otosan, şanzıman test odalarının tamamen Türk mühendisler tarafından kurum içi imkanlarla tasarlandığını vurguladı. Bu sayede hem önemli bir maliyet avantajı sağlanacağı hem de şirketin global arenadaki rekabet gücünün artacağı ifade edildi.

    İlk yerli ağır ticari şanzımanı üretmeye adım adım yaklaşan Ford Otosan, şanzımanları 2021 yılından itibaren Eskişehir’de üretilen kamyonlarda kullanmaya başlayacaklarını dile getirdi. Konuyla ilgili açıklamada bulunan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Uluslararası tüm standartları karşılayan test merkezlerimizde 3 bin saatin üzerindeki testleri tamamladık ve oldukça başarılı sonuçlar aldık” dedi.

     
     

    Ford Otosan, Türk mühendislerin geliştirip tasarladığı test merkezleri için dünyada tek olma özelliğine sahip bir konsept de geliştirdiklerini belirtiyor. Şirket, geliştirdiği şanzıman test konsepti ve yazılımları dahil gerekli patentleri almak için çalışmalarını sürdürüyor.









  • O tankın prototibini Ethem sancak değil otokar yaptı. Sancak otokarın veri paketini aldığı halde teknik olarak yapamayınca almanlardan, maddi olarak yapamayınca da katarlıları ortak aldı. Fabrikayı da tsk verdi.

    İhale otokara verilse suriyeye 60 model ikinci el amerikan tanklarıyla değil altayla girerdik.
  • Yerli üretim bizim işimiz devam.

  • Bu kadar senede anca... Vay be.

  • Meseleye sadece "sene" olarak bakmamak gerekli. Yoksa şanzıman yapmak çok zor bir şey değil. Lakin sizin bir otomotiv sektörünüz yoksa, bu şanzimanı kime satacaksınız? Otomotiv sektörünün ve savunma sanayisinin gelişmesiyle beraber bunların yan sanayileride üretime geçeceklerdir. Bunlar daha bebek adımları yani...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 5 aydır test ediyorlar haberimiz yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fordun fiatın yaptığı saksıda bitki yetiştirmektir. Türkiyeye katkısı sınırlıdır. Bize lazım olan ise tam bir ekosistem, bir orman. Bunun için ürünün tüm aşamalarının buradan doğması, burada yapılması gereklidir. Böylece tohumundan fidanına, ağacından meyvesine, dallarıyla, çeşidiyle, sayısıyla bir orman oluşacaktır yavaş yavaş. O zaman gereçekten bir sonuç alabiliriz.

  • Koç grubu devletten destek almadan hatta devletin kösteğine rağmen kendi imkanlarıyla yapıyor. Devletin kanalizasyon hortumu bağladığı mübarekler ne üretiyor merak ediyorum.

  • Glitz kullanıcısına yanıt
    Cevat Akşit hoca nin oğlu Mahmut Akşit mübarek Türkiye'nin ilk jet motorunu yapıyor tei nin basındaki isim, Ethem Sancak tank yapiyor, ufak damat Bayraktar dünyada sayılı sihalardan yapıyor. Sayayim mi daha.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nerde birader tank hangi tank kafa mi yapıyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TümAmiraL kullanıcısına yanıt
    Ethem Sancak dışında yorumunuza katılıyorum, Sancak, kişiliği tartışmalı ve konusunda liyakatı olmayan bir kişidir, eğer onun döneminde hasbel kader bir şeyler yapılmışsa asla onla ilişkilendirilmemelidir.

    Türkiye'de her kesimden işini düzgün yapan ve vatanını seven insanlar mevcut çok şükür, fakat ne yazık ki bu durum sayılı yerlerde geçerli.
  • bize test merkezi ve yazılımlarının patenti değil, şanzumanın patenti lazım. şanzumanın patentini alabilmen için de benzersiz olması lazım.

    hazır bir sistemin yerli üretilmesi sadece maliyeti düşürür. bir test odası için yapılan yatırım 50 milyon euro yapmaz. şanzumanı üretebilmek için gerekli olan makinalar ve üretim aşamaları vs vs veya arzu ederseler yan sanayilerden tedarik etmek için yapılacak olan anlaşmalar ve çalışmalar da vs vs.. yatırıma girer.

    kısaca test merkezinin konseptinden ziyade, şanzumanın konsepti ve %100 yerli olduğuna dair patent alınması esas meseledir.


    büyütülecek bir konu değil. kandıramazlar beni..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmet kontuy -- 29 Temmuz 2019; 3:31:2 >




  • türkiyede parasını ar-ge ye yatıran nadir holdinglerden biri koç. keşke altay tankının üretimini de koça bıraksalardı. zaten tasarımını yaptılar koskoca proje için üçe beşe bakılmasını anlayamıyorum
  • Haklısınız da, bu kadar senede dediklerinizin hepsi ve fazlası çözülürdü. Önceden zihniyet hasta idi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TümAmiraL

    Cevat Akşit hoca nin oğlu Mahmut Akşit mübarek Türkiye'nin ilk jet motorunu yapıyor tei nin basındaki isim, Ethem Sancak tank yapiyor, ufak damat Bayraktar dünyada sayılı sihalardan yapıyor. Sayayim mi daha.
    Dunyada 15 civari ulke artik kendi UAV yani IHA larini yapiyor. Parasi olan senin gibi israil ve hollanda dan lisansliyor, olmayan da cin gibi ulkelerden lisansliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler...

  • Birkaç mühendis toplamışlar turist gibi duruyor orda, sanki başka yerde çalışıp gelmişler... ufak bir ekip gibi... Arge yapıyoruz diye bütün masrafı, başka birimlerde çalışan bu adamların maaşını falan vergiden düşmek için olmasın da...

    Sadece ağır ticari araçlar için geliştiriyorlarmış. O konuda iyi geliştirdi kendini adamlar. Son yapılan bol ödüllü Ford truck...

    Yerli otomobil elektrikli olacağı için şanzıman gerekmiyor zaten. Yerli şanzıman yapıp yabancı firmalara satarlarsa büyük başarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V4LKyR

    Haklısınız da, bu kadar senede dediklerinizin hepsi ve fazlası çözülürdü. Önceden zihniyet hasta idi.
    Kesinlikle çözülürdü haklısınız. Ancak geçmişe baktığımızda devrim otomobilini engelleyenleri görünce insanın saçını başını yolası geliyor.O zaman otomobilin önü açılıp yerli bir otomobile kavuşmuş olsaydık emin olun onun getireceği yan sanayilerle beraber bir çok şeyi deneyimlemiş ve daha gelişmiş olacaktık. Lakin hiçbir şey için de geç sayılmaz.Üretim, üretimdir.
  • şanzımana harcadıkları parayı elektrıklı arac uretımıne harcasalar tesla yı gecerlerdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarc2

    Kesinlikle çözülürdü haklısınız. Ancak geçmişe baktığımızda devrim otomobilini engelleyenleri görünce insanın saçını başını yolası geliyor.O zaman otomobilin önü açılıp yerli bir otomobile kavuşmuş olsaydık emin olun onun getireceği yan sanayilerle beraber bir çok şeyi deneyimlemiş ve daha gelişmiş olacaktık. Lakin hiçbir şey için de geç sayılmaz.Üretim, üretimdir.

    Alıntıları Göster
    artık mıllet ıssızkaldı parada yok bu saatten sonra arabayı satacak adam olmayınca uretımede gerek kalmadı




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.