Şimdi Ara

Çinlilerin Daimler'deki payı büyüyor: Şirketin yüzde 5'i BAIC'e satıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli araç bataryalarının çok pahalı olması otomotiv devlerinin uygun fiyatlı araçlar üretmesini zorlaştırıyor. Bu da onları, dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı olan Çin’deki partnerleri ile güçlü bağlar kurmaya zorluyor.
     

    Yukarıda bahsi geçen üreticilerden biri de Daimler. Çinli üreticilerle uzun zamandır iş birliği içerisinde çalışan Alman otomotiv devi, geçtiğimiz yıl hisselerinin yüzde 10’unu Geely’e satmıştı. Bunun için 9 milyar dolar ödeyen Çinli şirket, Daimler’in en büyük hissedarı konumuna yükselmişti. Özellikle Avrupa’da büyük ses getiren bu ortaklık, elektrikli ve otonom araçlar geliştirmek için imzalanmıştı.

     

    Çinlilerin Daimler'deki payı %15'e yükseldi

    Reuters’ın haberine göre, Çinlilerin Daimler hisselerindeki payı yeni bir ortağın gelişiyle daha da yükseldi. Alman üretici ile bağını güçlendirmek isteyen Çinli Beijing Automotive Group Co Ltd (BAIC), şirketin yüzde 5 oranındaki hissesini satın aldı. Böylece Çinli şirketler Daimler’in yüzde 15’ini kontrol eder hale geldi.

     

    Konuyla ilgili açıklama yapan BAIC Yönetim Kurulu Başkanı Heyi Xu, “Bu adım Daimler’in yönetim ve stratejisine olan uyumumuzu ve desteğimizi pekiştiriyor” şeklinde konuştu. Geely kanadından söz konusu satın almayla ilgili bir yorum gelmedi. Çinli Geely, geçtiğimiz aylarda Daimler’in alt markası Smart’ın yüzde 50’sini de satın almıştı. Bu kapsamda Smart modellerinin elektrikli olması ve Çin’de üretilmesine karar verilmişti.








  • Şirketler neden satarlar hisselerini? Gelir elde etmek için vs tabii de Daimler en çok kâr eden araba şirketi değil miydi? Daha çok gelir elde etmek mi tek sebep?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abdülhak Hamit Tarhan -- 23 Temmuz 2019; 13:54:45 >
  • heryeri sarıyorlar

  • Araçların kalitesi eski kalite gibi değil. Sadece üretim ve maliyet odaklı bakıyorlar. Hisselere sahip oldukça bunun etkisi daha da artacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abdülhak Hamit Tarhan

    Şirketler neden satarlar hisselerini? Gelir elde etmek için vs tabii de Daimler en çok kâr eden araba şirketi değil miydi? Daha çok gelir elde etmek mi tek sebep?
    Benim fikrim Daimler Cindeki uretim tesislerinde yuksek kapasitede uretim yapiyor ve malum Cin pazari Dunyanin en buyuk hacimli pazari. Karliligi artirmak ve bence bir takim Cin hukumetininde bu konuda yonlendirmesi oldugunu dusunuyorum, piyasalarinda donen canli para cok buyuk miktarlarda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abdülhak Hamit Tarhan kullanıcısına yanıt
    Her şeyin bir fiyatı vardır.

  • Haberelectro konuya bekleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • painkiller26 P kullanıcısına yanıt
    Bende aynı şekilde düşünüyorum. Çin'de varlığını daha sağlıklı koruyabilmesi ve büyüyebilmesi için bir ortaklık olduğunu varsayıyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.