Şimdi Ara

İstanbul’un trafik sorunu hem cebimizi yakıyor hem de hayatımızı kısıtlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
2.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avrupa’nın en kalabalık şehri İstanbul, gitgide artan nüfusu ve bu durumla doğru olarak artan araç trafiğiyle sürekli gündemde. Özellikle işe gidiş ve gelişlerde İstanbulluların trafikte harcadığı zaman bazen akıl almaz sürelere ulaşabiliyor. Peki şehirde yaşayanların tek kayıpları zaman mı? Cevap bir çoğumuz tahmin edebileceği üzere maalesef, “Hayır!”

    İstanbul’un trafik sorununu masaya yatıran ve Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) ile 2 farklı üniversitede görev yapan akademisyenlerin 5 yıllık sürede oluşturduğu `İstanbul Trafik Otoritmi´ isimli rapor, bu durumla ilgili çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor. Söz konusu raporun 4 bin kilometreye varan şehir içi yol ağı üzerinde gerçekleşen sürüş hızları, yoğunluklar, gecikme ve diğer kayıplar ile ilgili verileri içerdiğini hatırlatalım.

    Rapordaki en çarpıcı sonuçlardan birisi belki de İstanbul´daki trafik akışının bir önceki yıla göre yüzde 14 oranında azalırken, trafikte kalma süresinin ise artış göstermesi olmuş. Bunun sonucunda ise n trafik yoğunluğu ve “dur kalklar” sebebiyle araç yakıt tüketimi ve yakıta harcanan para da artış göstermiş.

    Trafiğin en çok akşam saatlerinde arttığı ortaya koyan rapor, bu artışın 2018 yılına kıyasla yüzde 24 oranında olduğu koymuş. Bu saatlerde ortalama araç ise ise 18 km/s olarak ölçülmüş. Söz konusu saatlerde araç sürücülerinin trafik yoğunluğuna bağlı olarak tükettikleri fazla yakıtın faturaya yansıması ise ortalama 15 lira olmuş. Sabah saatlerinde 19.68 lira olan bu tutar, akşam saatlerinde ise 25.14 lira seviyesine çıkmış.

    Kaybettiğimiz sadece zaman ve para değil 

    Yaşanan problemlerin sadece zaman ve para kaybıyla sınırlı olmadığını ifade eden BAU Büyük Veri Analitiği Programı Öğretim Üyesi Dr. Serkan Gürsoy; çevre kirliliği, aşınma, yıpranma, sağlık kayıpları vb. gibi sorunların da gitgide arttığının altını çiziyor.

    Raporun İstanbullular için en olumsuz yönlerinden biri de trafik sorunu yüzünden, kentin sunduğu olanaklara erişimin giderek olanaksızlaşması ve kentin bölgelere göre kutuplaşmasının hızlanması olarak ortaya çıkmış. Bu durum şehirde yaşayan insanlara maalesef okullar, etkinlikler veya kültür sanat olanaklarına ulaşmakta problem olarak dönüyor.

    Gürsoy’a göre sorun trafik akışında değil, yaşanan aksamalarda. Bu kapsamda Gürsoy, “Bu aksamaların giderilmesi için trafik hareketlilik rejimin sayısallaştırılması ve izlenmesi zaruridir.” ifadelerini kullanmış.








  • Amerika ile yapılan anlaşmalar gereği Kapitalizm adına, milletin Anadolu'yu boşaltması ve Anadolu'nun kısır kalarak insanı ve ülkeye katma değeri anlamında da kısırlaşması gibi sinsi bir planla İstanbul cazibe merkezi haline getirildi. Kısaca bunun hepsi planlıydı. Ekonomisi bu şekilde tek bir merkeze sıkıştırıldı ve kalan diğer devasa büyük toprak alanı, yaşam merkezi işlevsel hale getirildi. Üstelik bir de doğusundaki terör olaylarıyla bölge iyice iktidiarsızlaştırıldı ve çorak çöl halini alarak hiç bir şey üretilmeyen bir hale büründürüldü. Ve niyahet son iktidar da, İstanbul dışındaki tek işlev tarım ve hayvancılığa da darbeyi indirip, ülkeyi tamamen bitirip dışa bağımlı, borçlu hale getirdi. Borç alırsan, borcu verenin sözünden çıkamazsın! Sonuç: Bu şekilde ülke iktidiarsızlaştırıldı, ekonomisi kırılgan ve yetersiz kaldı. Her zaman kendi kendine yeten değil, dış yardıma muhtaç bir durumda kalacaktı. Ve öyle de oldu. Yani ihanet, sanıldığından çok daha büyük! Üstelik bu AKP'nin değil, diğer tüm iktidar partisi ve siyasilerinin de parmağı olan, yani geçmişi çok eskiye dayanan bir durum. Bu sebeple İstanbul da bir şeylerin düzeleceğini bekleyenler ya saftır ya da çok iyi niyetli... İstanbul da trafik asla bitmeyecek, kalabalık asla bitmeyecek, İstanbula yığdırılmış cazibe merkezleri asla terk etmeyecek. Çünkü eğer aksi olursa Türkiye kalkınmaya ve gelişmeye başlar. İşte o zaman tüm kapitalist ülkelerin bize nasıl kalkışmaya başlayacağına şahit olabilirsiniz. Anadolu'yu özellikle Rum ve Hristiyan birlikler yavaş yavaş parselliyorlar. Acaba bundan kaç kişinin haberi var mesela?
  • Yamalı eşek olan bir şehirde 20 milyon kişi yaşıyor. Eve gidebilmeleri bile başarı. Nüfus çeyreğine düşmediği sürece çözülemeyecek bir sorun.

  • Trafik sorununu çözmeye çalışmıyorlar'ki, İşin kötü yanı trafik olmayan yollara yaptıkları çalışmalarla trafik yaratan çözümler üreten zihniyete sahip yönetenler.
  • Trafik'de veya toplu taşımada 2-3 saat ve üzeri zaman geçirmeye değecek bir aktivite daha icat edilmedi. bir tarafta trafik çilesi varken diğer tarafa ne koyarsan koy fayda/zarar analizinde kaybeden taraf olur.
  • motosiklete tesvik planlari bir an once baslamali bu sehirde

  • Ne zaman Beylikdüzü ve çevresine binalar yapmaya başladılar, ondan sonra trafik çileden çıktı.

  • Bulunduğum şehirde 5 dk trafik yavaşlasa sinir krizi geçiriyorum. Allah İstanbul’da araba kullananlara yardım etsin.

  • Kısa sürede böyle bir şeyin olması konut ve kira fiyatlarını dibe çekip emlak krizi yapacak olsa da nüfus 10 milyonun altına inmeden trafik sorunu falan çözülmez. Bazı sektörlerin İstanbul'dan çekilip çevre illerde faaliyet göstermesi gerekiyor. Gerekirse diğer şehirlerdeki çalışanların gelir vergisi oranları düşürülüp teşvik edilsin. Güzelim şehir yaşanmaz bir yer haline geldi.

  • Toplu tasimanin ozendirilmesi lazim.. sabah otobusle ise giderken arabalara bakiyorum icinde sadece sofor oluyor..



    Toplu tasima ucreti dusurulmeli ve arac sayisi yukseltilmeli.. eger cozum olmazsa E5 in istanbulda kalan kismi da HGS li olmali.

  • Eee ben keyiften arabayı garaja kapatmıyorum. Arabaya gerçekten ihtiyacım yoksa yola çıkarıp sürünmek yerine toplu taşımayı tercih ediyorum. Tek istediğim metro ağının daha da fazla genişlemesidir.



    Düşünün ki e5 gibi bir otoyolda bile trafik oluyor dur kalk yapıyorsunuz, 12 km/h ortalama hızla bu sıcaklarda 9 litre mazot harcıyor araç. Trabzonda olsaydım 6-7 litre arasında gezecektim. Kışın daha da vahim 12 litreyi bile görüyorum trafik yüzünden. Hem baskı balata yıpranıyor hem yakıt boşa gidiyor.



    Tek çözüm metro umarım yapılan ağların inşaatı biran evvel biter.

  • Bu konular acaba akepe zamanında açıldı mı? Açıldıysa bu yorumumu düzelteceğim.
  • Immamoglu geldi dertler bitti....

  • 9 yıl zulmü yaşadım, şimdi haberlerden okuyarak şaşırıp geçiyorum. İstanbullu için İstanbul her şeye rağmen İstanbuldur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Millette keyfinden gelmiyor herhalde. Diğer 80 ilde istihdam durumu içler acısı. Tarım hayvancılık bitmiş ne olacak başka?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek çözüm işini İstanbul dışında şehirlere kuranlara devlet desteği sunmak. Ben bilgisayar mühendisliği okuyorum, yalova da iş varda çalışmadık mı...
    Keşke TR de iş gücünü farklı şehirlere toplasalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi ki istanbul'da yaşamıyorum bizim buralarda trafik sorunu yok.Her gün trafik çilesi ile hayat geçmez.
  • Nüfusu bu şekilde devam ederse değil trafiği bitirmek azaltmak bile mümkün değil ülkeye sığınmacı alıyoruz istanbul gibi bir şehre bile salıyoruz aman gezin takılın memleket sizin diyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-74F84D677 -- 21 Temmuz 2019; 18:21:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Toplu tasimanin ozendirilmesi lazim.. sabah otobusle ise giderken arabalara bakiyorum icinde sadece sofor oluyor..



    Toplu tasima ucreti dusurulmeli ve arac sayisi yukseltilmeli.. eger cozum olmazsa E5 in istanbulda kalan kismi da HGS li olmali.
    Oturma garantisi olsa çoğu kişi toplu taşımayı tercih eder. Aracı olan kimse ayakta bazen leş gibi kokan insanlara yapışık şekilde 1 saat yol gitmek istemez.
  • İşi oraya taşı, kültür etkinliklerini ve organizasyonları oraya taşı, her şeyi hala İstanbul'a taşımaya çalışan bir zihniyet oldukça daha da rezil hale gelecek. Dışarı göç arttı diyorlardı umarım pozitif manada iş imkanları olarak da artar
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.