Şimdi Ara

Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil

    Spor otomobil üreticisi Lotus’un merakla beklenen elektrikli hiper otomobili aylar süren teaser paylaşımlarının ardından nihayet ortaya çıktı. Lotus Evija ismini alacağı daha önceden açıklanan araç, ‘trafiğe uygun en güçlü seri üretim aracı’ olarak lanse edildi.
     

    Gerek tasarımı gerek performansıyla rakiplerine göz dağı veren Lotus Evija dört adet elektrik motorundan güç alıyor. Bu motorlar toplamda 2000 beygir güç ve 1700 Nm tork üretiyor. Elektrikli hiper otomobil Lotus Evija bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyenin altında tamamlıyor ve maksimum 320 km/s hıza çıkabiliyor. Evija’nın 300 km/s hıza ulaşması da 9 saniyeden az sürüyor.

     

    Lotus Evija’nın her bir tekerleğinde bulunan ve bu sayede dört tekerlekten sürüş sağlayan elektrik motorları, aracın ortasına konumlandırılmış 70 kWh’lık lityum iyon batarya ile besleniyor. Williams Advanced Engineering tarafından geliştirilen batarya Lotus Evija’ya tek şarjla 400 km menzil sağlıyor.

    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil

    Batarya sadece 18 dakikada tam doluma ulaşıyor

    Lotus Evija’nın en dikkat çekici özelliği ise bataryanın şarj süresi. Dünyanın en hızlı şarj olan bataryasına sahip olduğu söylenen araç 350 kW şarj istasyonunda şarj edildiğinde %80 doluma 12 dakikada, tam doluma ise 18 dakika gibi etkileyici bir sürede ulaşıyor. Ayrıca Evija’nın bataryası 800 kW şarj kapasitesini de destekliyor. Henüz bu kapasiteye sahip şarj üniteleri üretilmedi fakat bu mümkün olduğunda Evija’nın tam doluma ulaşması sadece 9 dakika sürecek.

     
     

    Lotus Evija’nın etkiletici performansı yalnızca elektrikli motorlardan kaynaklı değil. Aracın ultra hafif karbon fiber monokok şasi de Evija’nın en hafif versiyonunun sadece 1,680 kg ağırlığa sahip olmasını sağlıyor. Aracın zeminindeki batarya paketini de hesaba katarsak bu ağırlığın oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bunun yanı sıra Lotus Evija’da yol tutuş ve konfor gibi detaylara da önem verilmiş. Motorsporlarından türetilmiş süspansiyon sistemi, 20 ve 21 inç magnezyum jantlar ve dövme alüminyum AP Racing fren sistemi buradaki özellikler arasında.

     

    Fiyatı 2.1 milyon dolar

    Aerodinamik konusunda da başarılı olduğu söylenen Lotus Evija’da yan aynalar yerine otomatik içeri katlanan kameralar, aktif arka spoyler ve F1’den esinlenilen Sürtünme Azaltma Sistemi bulunuyor. Ayrıca hava akışını optimize eden Venturi tünelleri de Evija’nın özellikleri arasında. Yalnızca 130 adet üretilmesi planlanan Lotus Evija’nın 2.1 milyon dolar fiyat etiketine sahip olacağı belirtiliyor.

     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
    Lotus'un elektrikli hiper otomobili Evija tanıtıldı: 18 dakika şarjla 400 km menzil
     



  • Güzelmiş birer tane alalım

  • Aylık 450 bin TL faiz bırakan parayı tümden tek bir arabaya verip ekonomi kasacağım
  • elektrik filan tamamda, bu direksiyon vs "normal" olamaz mı? illaki futuristik olmak zorunda mı.

  • Lotus durdu durdu vurdu gol oldu!

  • Tasarımı gayet güzel beğendim. Yalnız 250 bin dolara Tesla Roadster varken bunu alan olur mu bilmem. Koleksiyoncular için üretilmiş.

  • Şarj istasyonları yerine ileride şarj elektrik santralleri görebiliriz sanırım. Bugün bunun iki gibi araçlar az olunca olunca teker teker sırayla enerji çekerler ama 15-20 sene sonra aynı anda 10larca araç şarj edilmek istenirse bulunduğu bölgenin kullanıldı kadar enerji ister hale gelecek.



    *Bu konuya çok hakim değilim ama 350kW olarak çekilen enerji olağan (dengeli) durumdaki ortalama 400-500 evin kullandığı anlık enerji kadar olabilir mi?



    *gerçi yan yana araçlar geldiğinde her birine aynı yüksek gücü vermek yerine bölerek veriyordu sanırım. Birkaç Tesla videosundan hatırladığım kadarıyla istasyon her birine aynı gücü vermiyordu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Şarj istasyonları yerine ileride şarj elektrik santralleri görebiliriz sanırım. Bugün bunun iki gibi araçlar az olunca olunca teker teker sırayla enerji çekerler ama 15-20 sene sonra aynı anda 10larca araç şarj edilmek istenirse bulunduğu bölgenin kullanıldı kadar enerji ister hale gelecek.



    *Bu konuya çok hakim değilim ama 350kW olarak çekilen enerji olağan (dengeli) durumdaki ortalama 400-500 evin kullandığı anlık enerji kadar olabilir mi?



    *gerçi yan yana araçlar geldiğinde her birine aynı yüksek gücü vermek yerine bölerek veriyordu sanırım. Birkaç Tesla videosundan hatırladığım kadarıyla istasyon her birine aynı gücü vermiyordu.
    Teias 2011 verilerine gore 2 cocuklu 4 kisilik alilenin saatlik tuketimi 0.35 kWh buda yaklasik 1000 hane yapiyor ki gayet etkileyici bir Rajan. Bizim altyapi bunun gibi istasyonlari kaldirir mi supheliyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Travesti kılıklı Tesla Roadster den sonra ilaç gibi geldi.
  • Şarjı iyi de parası olmadı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Muhahahahahahahahhaha 200.000 dolara bundan daha iyi teknik verilere sahip otomobil üretecekler ama... Konuya gelirsek bence Lotus IC killer üretmiş durdu durdu ve golü attı en sonunda Geely sağolsun.

  • Klima ile merkezi kilit olsun, fiyatı düşük olsun... Başka özelliğe gerek yok.

  • Jowiyaga kullanıcısına yanıt
    Bu hiperaraba diğeri supersport bir araba kıyaslanamaz bile bu araç bir kaç yıl sonra 5 milyon dolara bile satılır kullanılsa bile ama Roadster 500.000 dolara satılmaz 488 gibi seri üretim sonuçta üretim limiti yok.

  • lemartes kullanıcısına yanıt
    Aston martin Valkyrie Laferrari vb. araçlarda kare direksiyon kullanıyor futuristik değil yani F1 araçlarında kullanılan bir şey kare direksiyon.

  • Çok hoştır ama benana!
  • Boş iş boşş elektrikli arabaların hepsi şuan için çöpten ibaret en az 10 senesi varken bu kadar büyütmenin bir anlamı yok.
  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Iklim degisikligi hizla devam ederken elektirige gecisin temeleri coktan atildi artik otomobil sektöru nerdeyse son icten yanmali motorlarini uretiyor gayet cevreci ve hizli. Merak ettimde hic elektirikli araba kullandinmi yada test ettinmi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Drummerrrr kullanıcısına yanıt
    Benim için çevreci olması önemli değil normal arabaya benzin doldurması 2-3 dakika sürüyor.Bu elektrikli araçların dolum süresi çok uzun mesafesi kısa onun için param olsada almam daha gelişmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk768

    Benim için çevreci olması önemli değil normal arabaya benzin doldurması 2-3 dakika sürüyor.Bu elektrikli araçların dolum süresi çok uzun mesafesi kısa onun için param olsada almam daha gelişmesi lazım.
    O zaman hidrojenli araba devam hocam. Hem hızlı doluyor, hem de çevreye zarar vermiyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.