- x
TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)
79 Cevap96702 Görüntüleme5 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
3776 Mesaj
29 Nisan 2007; 2:37:10 

kısaltmalarin acilimlari nelerdir?
arkadaslar bu teknolojiler hakkında yorumlariniz
en makul teknoloji hangisidir?
bu teknolojilerin tercih edilme sebepleri nelerdir?
hangi markalar hangi teknolojileri kullaniyor?
bu teknolojilerin birbirlerine gore ustun yanlari nelerdir?




lutfen markacilik yapmadan ve konuyu kavga ortamina cevirmeyelim.
bilgilerinize basvurmak istiyorum.
butun bilgiler burada toplansın

saygılarimla.

edit:imla,ekleme



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memisoglu -- 30 Nisan 2007; 2:30:50 >


1550 Mesaj
29 Nisan 2007; 2:39:27 

tdi turbo diesel intercooler vw grubu kullaniyor
sdi duz diesel yine vw kullaniyor

gerisi ni de baska bilen arkadaslar yazsinlar


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


 
2332 Mesaj
29 Nisan 2007; 12:16:31 

Aslında benim en çok ilgimi çeken TDİ pompa mem teknolojili dizel Common rail ile farkını merak ediyorum


_____________________________

Too many prisons and not enough schools
Too many weapons and not enough tools
Not enough teachers, too many fools


3170 Mesaj
29 Nisan 2007; 12:32:25 

C = common rail
T = Turbo
D = Dizel
İ = injection
yani bence çoğu aynı teknoloji.sadece ismi değişik.
misal
honda ctdi , opel cdti
bide fiatın-alfanın JTD = Jet Turbo Dizel'i var.
edit:=injection
intercooler nerden aklıma geldi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 1 Mayıs 2007; 23:32:35 >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Nisan 2007; 12:32:59 

En güzeli binip test etmek. Motorun karakteristiğini anca öle anlarsınız.


 
559 Mesaj
29 Nisan 2007; 12:45:27 

Common rail sistemi bildiğim kadarıyla yakıtın pistonlara gitmeden önce toplandığı ve sıkıştırılarak daha verimli yanmayı sağladığı bi odacık sistemi...İntercooler de turbonun egzost gazı tahriki ile elde ettiği havayı radyatör gibi bi sistemde dolaştırarark soğutması...
SDİ turbosuz vw motoru...
DTİ commonrailsiz opel motoru
TDİ adı üstünde turbodizel intercooler
diğerleri commonrailli , intercoolerli turbodizel....

VW deki commonrailsiz turbodizel , commonraillilere göre birazdaha gürültülü ama güçlü ve tutumluluk konusunda pekta bi farkı yok

Bide VGT var.((değişken geometrili turbo))
Hyundai accente era , Kia Rio daki 1.5 110 hplik ve yeni Opel corsa , Astra , Fiat grande puntodaki 1.3 90 hplik mutlijett-CDTI daki motorlar değişken geometri turbolu.

Bu sistemdede yine turbo hava emişini egzosttan çıkan havanın döndürme etkisinden alıyo ama düşük devirlerde turbo içindeki paller açı değiştirerek az egzost gazıyla daha fazla turbo devri sağlıyor....

Benim bildiklerim bu kadar


_____________________________

http://www.dizayn-studyo.com
http://www.facebook.com/DizaynStudyo
http://twitter.com/#!/DizaynStudyo

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Nisan 2007; 14:37:00 

Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.


 
3776 Mesaj
29 Nisan 2007; 14:44:46 


quote:

Orjinalden alıntı: vasago

Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.


sizin dediginize gore common rail sistemler tdi sistemlere gore daha avantajlı


1100 Mesaj
29 Nisan 2007; 22:37:02 

vasago arkadaşın da dediği gibi kısaltmaların sonundaki "I" lar intercooler değil injection demek

ben de öyle biliyordum

mesela: Kia ve Hyundai nin kullandığı CRDI = Common Rail Diesel Injection



_____________________________

2009 Ford Focus A/T (Atiker OBD II)
O'ndan başkası "YALAN"


 
600 Mesaj
29 Nisan 2007; 23:15:39 

bide hdi var


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Nisan 2007; 23:30:09 

hdi'de peugeot ve citroenin isim bulamadıkları için buldukları abuk bir isim ingilizce açılımı "high pressurized diesel injection" yani yüksek basınçlı dizel enjeksiyon. ayrıca common-railler verim ve güç olarak TDI lerden daha avantajlılar ancak common-railler TDI lere göre çok daha hassas sistemler. bu arada VW bir iki seneye common-raile geçiyor.


 
3776 Mesaj
30 Nisan 2007; 2:30:07 

o zaman common rail sistemler daha yeni


 
3776 Mesaj
30 Nisan 2007; 2:32:48 


quote:

Orjinalden alıntı: Mnt1907

bide hdi var


baslık duzeltildi

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
30 Nisan 2007; 3:15:11 

evet TDI yanlış bilmiyorsam 80 lerde ortaya çıktı common-rail ise 96-97 de geliştirildi.


3717 Mesaj
30 Nisan 2007; 18:03:00 

motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?


_____________________________

Mobil imza versek?


11050 Mesaj
30 Nisan 2007; 18:10:46 

arkadaşlar yanlış bilinen bir şeyi söylemek istiyorum
tdi,cdti,dci gibi kısaltmalarda yer alan "i" harfinin açılımı "intercooler" değil "injection"'dur
ayrıca "d" harfi de "diesel" değil "direct" anlamına gelen bir kısaltmadır


yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
doğrusu turbo direct injection'dur
kesinlikle kesinlikle böyledir


ayrıca sdi'da teknoloji değil normal bir dizel motorun kısaltmasıdır
vw'deki sdi motorun bildiğimiz j9 motorundan hiçbirfarkı yoktur
cansızdır
performans beklemek yanlıştır
tdi'a göre herzaman fazla yakar
ayrıca açılımı da "standart direct injection"'dur


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3776 Mesaj
1 Mayıs 2007; 12:27:55 

quote:

yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
doğrusu turbo direct injection'dur
kesinlikle kesinlikle böyledir


tesekkurler bende direct degilde diesel olarak biliyordum

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Mayıs 2007; 21:30:29 

bende d yi diesel sanıyordum iyi oldy söylediğin bucakli. bu arada dizellerde intercooler yakıtı değil pistonlara verilen havayı soğutmak için kullanılır hava soğutulurki aynı hacime daha çok hava alınması sağlanabilsin.


 
45 Mesaj
1 Mayıs 2007; 22:14:16 

intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...


_____________________________



 
3776 Mesaj
1 Mayıs 2007; 22:36:53 

quote:

intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...


vgt nedir peki?

simdi elde ettigimiz sonuclar

-crdi yakıt konusunda daha cimri
-ama tdi daha sorunsuz ve masrafsiz
-crdi teknolojisi tdi den daha iyi


saygılarımla


1100 Mesaj
1 Mayıs 2007; 23:23:35 


quote:

Orjinalden alıntı: memisoglu



tesekkurler bende direct degilde diesel olarak biliyordum


arkadaşlar yanlışınız olmasın bu "D" leri bugüne kadar hep diesel diye okuduk ve duyduk

mesela fiatın turbosuz dizeli 1.9D şeklinde kısaltılır şimdi burda direct mi ifade ediliyor
ya da citroen saxo dieseller ise 1.5D şeklindedir...

en basit örnek 90 lı modellerde diesel mercedeslere bakalım "190 D"

BU KISALTMALARDA "D" HERZAMAN DİZEL MOTORU İFADE ETMİŞTİR AYRICA BİLDİĞİM KADARIYLA BU ÖRNEKLERİN BAZILARINDA DİREKT ENJEKSİYON DA YOKTUR...

NE DERSİNİZ???


_____________________________

2009 Ford Focus A/T (Atiker OBD II)
O'ndan başkası "YALAN"


3652 Mesaj
1 Mayıs 2007; 23:41:14 


quote:

Orjinalden alıntı: mustyyyyy




arkadaşlar yanlışınız olmasın bu "D" leri bugüne kadar hep diesel diye okuduk ve duyduk

mesela fiatın turbosuz dizeli 1.9D şeklinde kısaltılır şimdi burda direct mi ifade ediliyor
ya da citroen saxo dieseller ise 1.5D şeklindedir...

en basit örnek 90 lı modellerde diesel mercedeslere bakalım "190 D"

BU KISALTMALARDA "D" HERZAMAN DİZEL MOTORU İFADE ETMİŞTİR AYRICA BİLDİĞİM KADARIYLA BU ÖRNEKLERİN BAZILARINDA DİREKT ENJEKSİYON DA YOKTUR...

NE DERSİNİZ???


bucakli'nin dediği doğrudur, TDI açılımı resmi olarak "Turbocharged Direct Injection"dır. İlgilenen arkadaşlar bakabilir : http://en.wikipedia.org...harged_Direct_Injection


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



3652 Mesaj
1 Mayıs 2007; 23:45:17 

Ayrıca;

TDI : Turbocharged Direct Injection

CRDI : Common rail direct fuel injection

DTI : Semi-direct injection

CDTI : Common-rail Diesel Turbo Injection

JTD : uniJet Turbo Diesel

motor teknolojileri kısaltmalarıdır.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



1194 Mesaj
2 Mayıs 2007; 0:05:56 

cdi babalarıdır mercedes guiness rekorlu dizel en uzun ömürlü


_____________________________

MERCEDES ======== "KONFOR,GÜVEN,PRESTİJ "


1100 Mesaj
2 Mayıs 2007; 0:08:21 


quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

Ayrıca;

TDI : Turbocharged Direct Injection

CRDI : Common rail direct fuel injection

DTI : Semi-direct injection

CDTI : Common-rail Diesel Turbo Injection

JTD : uniJet Turbo Diesel

motor teknolojileri kısaltmalarıdır.


burdan anşalılıyor ki bu "d"lerin bazıları diesel bazıları da direct i ifade ediyor
mesele çözülmüştür o zaman...


_____________________________

2009 Ford Focus A/T (Atiker OBD II)
O'ndan başkası "YALAN"

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Mayıs 2007; 11:20:39 

bazı arkadaşlar Şu konuda yanılıyor iki sisitemde yani pompdüse yani pompa meme ve common rai aslında ikiside çok modern motorlar atrıca tdiler de turbo boşluğu vardır fakat bu boşluk aşıldımmı bar cinsinden açıklayabiliceğimiz bir basınçla common rai den daha da atak bir görüntü çizer yaptığım tespitlere göre de kullanıcılara konuşmalarımda tdi lerin daha dayanılkı ve az sorun çıkarması aynı zaman da performans olark daha iyi olark dile getirilmesidir. tek kusurlu yönü ise biraz gürültülü zaten bunu da Ziebert gib markalarla çözebilirsiniz sevgili arkadaşlar


 
3776 Mesaj
2 Mayıs 2007; 18:11:02 

quote:

bazı arkadaşlar Şu konuda yanılıyor iki sisitemde yani pompdüse yani pompa meme ve common rai aslında ikiside çok modern motorlar atrıca tdiler de turbo boşluğu vardır fakat bu boşluk aşıldımmı bar cinsinden açıklayabiliceğimiz bir basınçla common rai den daha da atak bir görüntü çizer yaptığım tespitlere göre de kullanıcılara konuşmalarımda tdi lerin daha dayanılkı ve az sorun çıkarması aynı zaman da performans olark daha iyi olark dile getirilmesidir. tek kusurlu yönü ise biraz gürültülü zaten bunu da Ziebert gib markalarla çözebilirsiniz sevgili arkadaşlar


yani vw aslinda bir bakıma daha iyi yapiyor.en azindan daha dayanıklı motorlar uretiyor.ses konusunda birsey diyemeyecegim cunku bizim skoda bile daha fazla ses cikariyodur tdi lardan


7928 Mesaj
2 Mayıs 2007; 18:35:39 

TDCİ= turbo dizel common-rail injection demektir

Fordun kullandığı common rail sistemi dir


_____________________________

Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select


 
3776 Mesaj
5 Mayıs 2007; 3:44:48 

arkadaslar lutfen sadece kısaltmalara takılmayalım


saygılarımla


514 Mesaj
15 Mayıs 2007; 23:14:31 


quote:

Orjinalden alıntı: ccaparli

motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?

intercooler'in yakıtla alakası yok yanma odasına giren havanın soğumasınısağlayan parçadır soğuyan havadaha zengın dir ve daha ıyı patlama yaratır HAVAYI SOĞUTAN PARÇADA intercooler dır.

AYRICA TDI'NİN (I)' Sİ INTERCOOLER DEĞİL INJEKSIYONDUR.


_____________________________

//H&D***TEST\\//TEST DRİVER\\//RPM\\


 
1809 Mesaj
15 Mayıs 2007; 23:31:25 


quote:

Orjinalden alıntı: ccaparli

motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?



O motorini soğutmuyo turbodan gelen basıncı yiyerek ısınmış havayı soğutuyo böylece yanma odalarına daha fazla hava dolarak daha performans alınıyo


1202 Mesaj
16 Mayıs 2007; 15:29:55 

HP nedemek?


_____________________________



1563 Mesaj
16 Mayıs 2007; 15:51:04 


quote:

Orjinalden alıntı: AAT.BH

HP nedemek?

horsepower yani beygir demek dostum


_____________________________

we are just a moment in time
agiegas


1202 Mesaj
16 Mayıs 2007; 20:43:06 


quote:

Orjinalden alıntı: agiegas



horsepower yani beygir demek dostum


Saol. Klavyen dert görmesin.


_____________________________



4279 Mesaj
16 Mayıs 2007; 21:34:30 

intercooler ı açıklarken havayı soğutuyor, hava zenginleşiyor demek yerine, soğutulan hava içerisindeki oksijen miktarı artıyor ve böylece daha verimli yanma gerçekleşiyor desek daha doğru olur heralde


_____________________________

Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro
Sparkle SF-PX88GT512D3-HP --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz
Logitech MOMO Racing + Logitech Dual Action
Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ
Samsung S3 mini --- iPad 16gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb
Canon 550D + 18-55MM IS + 50mm 1.8f + 55-250mm IS-II

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Mayıs 2007; 22:10:55 

aslında intercooler için en doğrusu havayı soğutarak birim hacime daha fazla hava yani oksijen depolanmasını sağlıyor demek olur.


4279 Mesaj
16 Mayıs 2007; 22:17:01 


quote:

Orjinalden alıntı: vasago

aslında intercooler için en doğrusu havayı soğutarak birim hacime daha fazla hava yani oksijen depolanmasını sağlıyor demek olur.

ewt, sizin tabiriniz daha doğru daha fazla hava yerine direk daha fazla oksijen desek en doğrusu olacak bence
peki bilen biri varmı, intercooler turbodan yada süperşarjörden bağımsız kullanılabiliyormu??kullanılıyorsa tamverim için illa turbomu lazım yoksa turbolu araçlara verim içinmi intercooler eklenmiştir??tavuk mu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan çıkar gibi bişi oldu


_____________________________

Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro
Sparkle SF-PX88GT512D3-HP --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz
Logitech MOMO Racing + Logitech Dual Action
Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ
Samsung S3 mini --- iPad 16gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb
Canon 550D + 18-55MM IS + 50mm 1.8f + 55-250mm IS-II


 
1809 Mesaj
16 Mayıs 2007; 23:01:17 

Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Mayıs 2007; 23:47:59 

osmanlı söylediğinde haklısın havanın içindeki oksijen miktarı değişmez hava soğutularak aynı hacime daha fazla hava alınması sağlanır. bu arada alakasız ama bildiğim kadarıyla nosun çalışma prensibi farklı.


 
382 Mesaj
20 Mayıs 2007; 22:05:57 


quote:

Orjinalden alıntı: memisoglu



vgt nedir peki?

simdi elde ettigimiz sonuclar

-crdi yakıt konusunda daha cimri
-ama tdi daha sorunsuz ve masrafsiz
-crdi teknolojisi tdi den daha iyi


saygılarımla




vgt turbo pallerinin her devirde değişik açı yapması


_____________________________




hyundai accent admira buz gri 2005 model 1.6 16v laptop acer 5611 aspire lcd tv toshiba 32c3500p regza sinema system sony str 790 dvd sony spekar trident





 
3776 Mesaj
19 Mart 2008; 21:36:26 

anımsatma


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


11442 Mesaj
20 Mart 2008; 0:07:36 

Anımsatmaya destek


_____________________________



1254 Mesaj
20 Mart 2008; 10:09:11 

O halde toparlayalım...


d: diesel

i: injection

t: turbocharged

c: common rail

h: high pressurized

j: jet



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi happycar -- 20 Mart 2008; 10:16:33 >


_____________________________



2271 Mesaj
20 Mayıs 2008; 14:43:36 

TDI deki D direct değilmi kardeşim
ozaman benzinli mitsubishilerin bazılarındada GDI var ne yani o da mı dizel oluyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damonbounce -- 20 Mayıs 2008; 14:43:14 >


_____________________________



2256 Mesaj
20 Mayıs 2008; 15:58:50 

DCI açılımı
sistemi
kalitesi nasıldır

nedir.


_____________________________

New Astra Edition


triger


2256 Mesaj
20 Mayıs 2008; 21:56:55 

[font="Trebuchet MS"]hangi motor tipine girer dcı
açılımı nedir
bilen varmı.[/font]
quote:

Orjinalden alıntı: triger

DCI açılımı
sistemi
kalitesi nasıldır

nedir.


_____________________________

New Astra Edition


triger


1100 Mesaj
20 Mayıs 2008; 23:47:48 


quote:

Orjinalden alıntı: triger

[font="Trebuchet MS"]hangi motor tipine girer dcı
açılımı nedir
bilen varmı.[/font]/b>


DCI: Direct Common-rail Injection (Renault'un Direkt Püskürtmeli Coomon-rail Dizel Motor Teknolojisi)

Kaynak: http://www.press.renaul.../Technology/Ricardo.htm (Bu adreste tdi dci tdci ve hdi motorlarıyla ilgili bazı kıyaslamalar da var.)


_____________________________

2009 Ford Focus A/T (Atiker OBD II)
O'ndan başkası "YALAN"


94 Mesaj
20 Mayıs 2008; 23:48:31 

en iyisi common rail dieseldir diğeriyle arasndaki fark motor daha uzun dayanır belli bir kilometreden sonra motor kamyon sesi wermez motor sesi sabit kalır :)


_____________________________



823 Mesaj
21 Mayıs 2008; 21:02:49 


quote:

Orjinalden alıntı: triger

[font="Trebuchet MS"]hangi motor tipine girer dcı
açılımı nedir
bilen varmı.[/font]/b>



triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.


_____________________________

2006 MEGANE II SEDAN DCİ SPORTWAY ANGORA BEJ


2256 Mesaj
23 Mayıs 2008; 11:35:20 

evet
quote:

Orjinalden alıntı: meganizm





triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.




_____________________________

New Astra Edition


triger


1100 Mesaj
23 Mayıs 2008; 22:50:42 

quote:

Orjinalden alıntı: triger

evet





ne mutlu size

mesela fiatın JTD motorlarında da TURBO vardır ancak yakıt besleme sistemi olarak da Common-Rail kullanılmıştır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 23 Mayıs 2008; 22:50:03 >


_____________________________

2009 Ford Focus A/T (Atiker OBD II)
O'ndan başkası "YALAN"


 
6 Mesaj
16 Ağustos 2009; 19:45:30 


quote:

Orijinalden alıntı: vasago

Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.



o konuda haklısı I intercooler değil injection


_____________________________

hatalıysam 3131e hata ayz gönder orhan gencebayın hatasız kul olmaz şakısı cebine gelsin...


369 Mesaj
4 Eylül 2009; 17:49:01 

DCİ nin açılımı direct common-rail injection olması lazım.


_____________________________


Hyundai İ30 1.6 CRDİ Mode Plus A/T 2011
Hyundai H-1 2.5 CRDİ Select 140 2010


 
1219 Mesaj
13 Mayıs 2010; 19:43:05 


quote:

Orijinalden alıntı: osmanlı13
Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


7928 Mesaj
13 Mayıs 2010; 23:55:07 

eline sağlık jumuu


_____________________________

Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select


1725 Mesaj
14 Mayıs 2010; 9:48:22 

Süper bir onu olmuş.


_____________________________

Ford Focus 3


3016 Mesaj
14 Mayıs 2010; 18:16:39 


quote:

Orijinalden alıntı: jumuu



nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?

küçük bir ayrıntı belki doğruluğu vardır.gece havada oksijen daha azdır.nedeni yeşillerin oksijen alıp(yakıp)co2 salmaları.soğuk hava hacmen küçülür aynı ölçüye soğuk hava fazla dolacağından nos uygulaması yapılır.


_____________________________



1100 Mesaj
16 Mayıs 2010; 2:11:57 

Vay be yılların konusu, iyi tartışılmış.

İşte bu forumu ben bu yüzden seviyorum...