Şimdi Ara

BMW yöneticisi: “Elektrikli araç teknolojisine geçiş konusu fazla abartılıyor”

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
2.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alman otomotiv devlerinden BMW’nin Ar-Ge müdürü Klaus Frölich, Motoring adlı siteye verdiği bir röportajda; şirketin elektrikli araç geliştirmek için milyonlarca dolar harcadığını ancak sürücülerden beklenen talebi göremediklerini ifade etti.

    2020’lerin başında Avrupa’nın da dâhil olduğu önemli pazarlarda yürürlüğe girecek katı emisyon düzenlemelerine uymak için portföyüne elektrikle çalışan daha fazla araç eklemesi gereken şirket, anlaşılan bu durumdan pek memnun değil. BMW, eleştirilerini yakın gelecekte elektrikli otomobil satışlarının benzin ve dizelle çalışan araç satışlarını geçemeyeceği tezi üzerine oturtuyor.

    Frölich bu konuda yaptığı açıklamada net şekilde, “Elektrikli araçlar için müşteri talebi yok” ifadesini kullanmış. Hatırlanacağı üzere BMW, 1970’lerin başında elektrikli otomobil çalışmalarına başlamış, şirketin 2013 yılında tanıttığı i3 modeli rakiplerinin çok öncesinde piyasaya sürülmüş ancak araç istenen satış rakamlarına ulaşamamıştı.

    Frölich açıklamalarının devamında, elektrikli otomobillerin hâlâ satın alınamayacak kadar pahalı olduğunu ve bazı Avrupa ülkelerinde elektrik tüketim maliyetinin halen çok yüksek olduğunu belirtmiş. Tecrübeli yönetici bu kapsamda verdiği bir örnekte; BMW’nin evi olan Münih’te az yakan dört silindirli bir turbo dizel aracı kullanmanın benzer özelliklere sahip bir elektrikli aracı kullanmaktan çok daha ucuz olduğunu ifade etmiş.

    En iyi alternatif plug-in hibrit 

    Frölich, tüm bu eleştirilere rağmen şirketin elektrikli araba üretimine destek vermeye devam edeceğini söylüyor. Tecrübeli yöneticiye göre menzil ve emisyon anlamında en iyi alternatifi ise plug-in hibrit araçlar sunuyor. Frölich, şirketin 80 kilometre boyunca sadece elektrikle gidebilen bir hibrit aktarma organı geliştirmeyi planladığını da sözlerine eklemiş.

    Klaus Frölich, elektrikli araç teknolojisine yapılan tüm bu yatırıma rağmen içten yanmalı motorların onlarca yıl daha kullanılacağını düşünüyor.








  • Ya şu m*llar yok mu zamanında Microsoft da dokunmatik telefonlara saçmalık demişti hatırlatırım sonuç olarak tüm telefon piyasasını kaybetti ki Bill Gates en büyük hatam dedi 400 milyar dolarlık pazarı kaçırdı çünkü iyi yine pazarı kaçırmakla kaldı Kodak, Nokia vb bir sürü örnek verebiliriz 2030 da millet banlayacak sizin araçları hala fabrikaları dönüştürmemek için k*ç*nızı yırtıyorsunuz...
    Bazı arkadaşlar cahil cahil yorumlara bulunmuş.

    Arkadaşlar şuanda alman firmaları merso bmw ve wv sadece devlet zorlaması ile sıfır inovasyon üreten araçlar yapıyor bakıyorsunuz i3 çok pahalı ve çok düşük menzil ve premium bir sedan değil i8 bakıyorsun yine çok çok pahalı yani bir aile arabası değil bir performans tesla modelini geçebilecek kapasitedede değil. Dünya tesla nın yaptığı gibi geniş yüksek menzilli inovatif arge içeren otonom sedan ve suv araçlar istiyor. Bu yukarıda saydığım markalar ise sadece göstermelik model üretip sonra satmıyor diyorlar ayıptır yalan atta bukadar da olmasın.
    Ben isvecte yasiyorum burda su anda piyasadaki ve satisi ön siparisi baslamis elektrikli araclarin hepsinide inceledim audi etron super sessiz ve konforlu ama en iyisi hala tesla ki bende bir Model S sahibiyim yanliz tesla model s konfor konusunda yeni BMW 5 serisinin eline su dökemez gel gör ki benim model s im beni her gun dokunmadan evden ise isten eve göturuyor bmw 5 serisinin plugin hybrid ini denedim onlarin surucu asistaninida actim yani bmw nin autopilot benzeri surucu asistani duz yolda giderken yan serite kirdi ve az kalsin cinayet isleyecekti! Teknolojin yok arkadas birde gelmissin i3 adinda bisiklet tekerlekli böcek gibi bicimsiz araba yapmissin sonra gecip bu iste para yok, satamadim vs diyorsun sen git teslanin otopilotunun 1 tik altini koy daha iyisini yapamazsin zaten sadece google da var suanda o, ve bunlari yeni bmw 5 serine entegre et bak bakalim noluyor! satis rekoru kirar! Su anda en donanimli bmw 5 serisi tesla model s ten pahali AYIP tesla cok ayip ediyorsun ucuza araba satma bu alman hans lar ac kaliyor :)
    Nedesem bilemedim clio sınıfı arabayı karbon fiber yap fiyatına 100.000 ekle sonra 33kw olan bataryayı 18kw ile sınırla kilometresini 130 km yap araba 250 km gidebilecekken gidemesin servise gidince benim arabam artık 130km gitmiyor şuna bir bakın de içeriden 18kw ı 20kw a çıkar de ama sana yazılım güncellendi 2.000? de sonra deki talep yok ağzımı bozacam ama neyse. ADAM GİBİ ARABA yap alak talep yokmuş.
    İşinize gelmiyor elektrik ile çalışan araçlar yapmak,geliştirmek.



    Içten yanmal üzerine yıllardır yatarak para kazanıyorsunuz.yaptığınız elektrik li araçlar tamamen zorunluluktan,ve çok kıytırıklar. Tesla seviyesinde değiller olamayacaklarda.



    Almanlar yeni bir şeyler yapmanın değıl ,mevcut düzenin kaymağını yemeye zorluyorlar hala ama kendilerinden başka inanan yok söylediklerine. Bmw işte ne beklersin...
  • Ya şu m*llar yok mu zamanında Microsoft da dokunmatik telefonlara saçmalık demişti hatırlatırım sonuç olarak tüm telefon piyasasını kaybetti ki Bill Gates en büyük hatam dedi 400 milyar dolarlık pazarı kaçırdı çünkü iyi yine pazarı kaçırmakla kaldı Kodak, Nokia vb bir sürü örnek verebiliriz 2030 da millet banlayacak sizin araçları hala fabrikaları dönüştürmemek için k*ç*nızı yırtıyorsunuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-49AED6360 -- 30 Haziran 2019; 15:3:8 >
  • Bu açıklama aşağıdaki konuda oldukça tartışıldı zaten.

    https://forum.donanimhaber.com/bmw-dizel-motorlar-en-az-20-yil-daha-bizimle-olacak--138867715

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diğer konuda da yazmıştım. Bu açıklama şirketi açısından doğru ve mantıklı. Hızla kaybedilen dizel araç payına yönelik olarak tüketicileri rahatlatmaya yönelik doğru bir hamle. Ancak pek tabi ki şirket politikası bu yönde değil elektrikli ve hybrid araçlarda pazar payını en hızlı artıran şirketlerden birisi de BMW. Mevcut açıklamanın çernobil sonrası çay içerek alın için sorun yok diyen dönemin siyasetçilerinden farkı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Menzili 1000km yapın fiyatlar düşmese bile satışlar patlar.

    Menzil işi de telefonlardaki gibi bilinçli yapılıyor bence

  • Haberi okumadan yorum neden yaparsın ki...

    Adamlar 2013’te ilk elektrikli araçlarını sürmüş piyasaya. Hala da geliştiriyorlar. Tesladan aşağı kalır yanı yok, menzil ve kapasitesi aynı.

    Bunun Microsoft’la alakası yok.

    Adam Pazarı yok, o yüzden hibrite yönelelim diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil pazarını da abd kapsın da aklınız başınıza gelsin. Elektrikli, otonom, yazılım üzerine kurulu araçlar hepinizi bitirecek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-BD34D4651

    Otomobil pazarını da abd kapsın da aklınız başınıza gelsin. Elektrikli, otonom, yazılım üzerine kurulu araçlar hepinizi bitirecek.
    Yavas bitirsin dagitmasin kendini, bu nasil kesin konusmadir, biraz dusunerek yazin arkadas su yazdigini yav, gerek mercedes gerek, gerek bmw vs diger alman vag grubu zaten otonom arac teknolerinde oncu markalar. Bu adamlar hazir degil diyorsan git ogrende gel

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı arkadaşlar cahil cahil yorumlara bulunmuş.

    Arkadaşlar şuanda alman firmaları merso bmw ve wv sadece devlet zorlaması ile sıfır inovasyon üreten araçlar yapıyor bakıyorsunuz i3 çok pahalı ve çok düşük menzil ve premium bir sedan değil i8 bakıyorsun yine çok çok pahalı yani bir aile arabası değil bir performans tesla modelini geçebilecek kapasitedede değil. Dünya tesla nın yaptığı gibi geniş yüksek menzilli inovatif arge içeren otonom sedan ve suv araçlar istiyor. Bu yukarıda saydığım markalar ise sadece göstermelik model üretip sonra satmıyor diyorlar ayıptır yalan atta bukadar da olmasın.

  • Batarya olayı halledildiği gün ki az kaldı gibi görünüyor, hepiniz kusura bakmayın eşşek gibi geçeceksiniz elektirikli araç üretimine.Şu an hem pahalı elektirikli araçlar hem de pil doldurma mevzusu sıkıntılı.Heleki uzun yola çıkmayı farzedin işkence gibi.Bu yüzden kullanıcı uzak duruyor.
  • Aradan yıllar geçer ve BMW yöneticisi açıklama yapar:

    -Aldatıldık.
  • Eldeki araçları satmak için taktik yapıyor da olabilir. Başka bir haberde 25 tane elektrikli araç hazırladığını söylüyordu bmw nin. Ciddi yatırım yapıyor bir yandan da.
  • Ben isvecte yasiyorum burda su anda piyasadaki ve satisi ön siparisi baslamis elektrikli araclarin hepsinide inceledim audi etron super sessiz ve konforlu ama en iyisi hala tesla ki bende bir Model S sahibiyim yanliz tesla model s konfor konusunda yeni BMW 5 serisinin eline su dökemez gel gör ki benim model s im beni her gun dokunmadan evden ise isten eve göturuyor bmw 5 serisinin plugin hybrid ini denedim onlarin surucu asistaninida actim yani bmw nin autopilot benzeri surucu asistani duz yolda giderken yan serite kirdi ve az kalsin cinayet isleyecekti! Teknolojin yok arkadas birde gelmissin i3 adinda bisiklet tekerlekli böcek gibi bicimsiz araba yapmissin sonra gecip bu iste para yok, satamadim vs diyorsun sen git teslanin otopilotunun 1 tik altini koy daha iyisini yapamazsin zaten sadece google da var suanda o, ve bunlari yeni bmw 5 serine entegre et bak bakalim noluyor! satis rekoru kirar! Su anda en donanimli bmw 5 serisi tesla model s ten pahali AYIP tesla cok ayip ediyorsun ucuza araba satma bu alman hans lar ac kaliyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunusdgn -- 30 Haziran 2019; 2:20:29 >




  • Nedesem bilemedim clio sınıfı arabayı karbon fiber yap fiyatına 100.000 ekle sonra 33kw olan bataryayı 18kw ile sınırla kilometresini 130 km yap araba 250 km gidebilecekken gidemesin servise gidince benim arabam artık 130km gitmiyor şuna bir bakın de içeriden 18kw ı 20kw a çıkar de ama sana yazılım güncellendi 2.000? de sonra deki talep yok ağzımı bozacam ama neyse. ADAM GİBİ ARABA yap alak talep yokmuş.

  • Microsoft ne zaman dokunmatik telefonlar saçmalık demişti?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "zamanında öngöremedik,çapsızız vizyonumuz ezberimize dayanıyor" diyemeyeceğine göre sayın ar-ge yöneticisi (ironiye bak komedi gibi) kendini daha uzun sürede rezil edecek laflar söylüyor.Benzer ironiyi zamanının Abd "patent" dairesi başkanı Charles Duell (1899)"Artık yeni hiçbir şey yok . İcat edilebilecek her şey icat edildi."söyleyerek yapmıştı.
    Umarım Musk hepinizi ezer geçer.

  • yanarım yanarım
    bu ülkede elektrikli otomobile ne gerek var ilkel bişey o? diyen bir cumhurbakanı adayı
    çıktı. ve oy aldı. allahtan seçilmedi.

  • Fosil yakıtlar üzerine de büyük bir pazar payına sahip bir firma tarafından yapılması gayet normal bir açıklama olarak geliyor bana. Adamlar lüks sınıfta büyük bir pazar payına sahipler ve bu sınıflarda "çevre" hiç de düşünülen bir şey değil. Elektrikli araçlarda birkaç çekincem yok değil, araçlar daha şehir içine göre tasarlanıyor, uzun yol için daha stabil ve ucuz çözümler gelecektri tabii ki de ama pazarın ilk hedefi 50cc mopedler gibi duruyor. Çünkü fosil yakıtlı araçların handikapı şehir içi trafiğinde ortaya çıkıyor, şehirler arası yollarda yakıt tüketimleri az seviyelere iniyor zaten. Tabii pazarın bu yönelimi şehiriçi trafiğini nasıl arttırır merak ediyorum, motorsiklet sahibi değilim ve kısa zamanda olmak istiyorum; insanların motor gibi şehirde az yer kaplayan ulaşım yöntemlerine teşvik edilmeleri gerekiyor. Bugün İstanbul trafiğine baktığınızda şirketler tarafından çalışanları için kiralanmış ve içinde sadece 1 kişiyi taşıyan 4 kişilik araçlar kaynıyor, aynı şirket o kişinin gittiği yere personel servisi de gönderiyor yani aynı bölgeye iki araç git-gel yapıyor, bu halde trafik asla çözülemez; istediğiniz kadar yol yapın.





  • İlginçtir haklı olduğunu düşünüyorum. Bana hala batarya muhabbeti benzinin yanında çok kabız geliyor. Şahsen biyoyakıtların geliştirilmesini tercih ederim ancak o elektrikli araçlardan daha zor gibi. En azından belediye otobüslerinde biyoyakıtlar kullanılabilir diye düşünüyorum malum belediye otobüslerinde elektrikli modası var bu aralar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok geç kalındı hava iyice kirlendi zamanında başlayıp gelişip şu anda akaryakıt olmam lıydı ama nerdeee.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.