Şimdi Ara

Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Bizler Türkiye’nin yerli otomobilini heyecanla beklerken, geçtiğimiz günlerde Vietnam’ın Fadil adındaki yerli otomobilinin satışa sunulmasına şahit olmuştuk. Şimdi de karşımızda bir başka ülkenin yerli otomobili var. İşte Tayland’ın ilk elektrikli otomobili Mine SPA1.
     

    Tayland'ın Tesla'sı 

    Tayland’ın Tesla’sı olarak anılan SPA1, üretildiği ülkenin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış ve Mine Mobility EV tarafından geliştirilen bir elektrikli otomobil. 4,530 mm uzunluk ve 2,750 mm aks mesafesi sayesinde ferah bir yaşam alanı ve 650 litre bagaj hacmi sunan SPA1’in ağırlığı 1,400 kg. Tasarımıyla minivan modelleri andıran araçta 16 inç jantlar, entegre gündüz farlarına sahip LED farlar, LED stoplar ve elektrikli ayarlanabilir yan aynalar standart. Renk paletinde ise 7 farklı seçenek mevcut.

     
     

    SPA1’in dış tasarımındaki sadelik içeride de hüküm sürüyor. Siyah sentetik deri döşemenin kullanıldığı alanda yeşil dikişler, krom kapı kolları ve yer yer karbon fiber kullanımı mevcut. Üzerinde kontrol tuşlarına sahip sade bir direksiyon, dijital gösterge paneli ve 12.1 inç boyutunda bilgi-eğlence ekranı da kabinin dikkat çeken özellikleri arasında.

    Tayland’ın elektrikli otomobili 127 beygirlik elektrik motoru ve onu besleyen 30 kWh batarya paketinden güç alıyor. Maksimum hızı 140 km/s olan aracın menzili de NEDC ölçümlerine göre 200 kilometre. Tek kademeli şanzımanın kullanıldığı SPA1 önden çekişli bir otomobil. Aracın ön tarafında MacPherson bağımsız süspansiyon, arkada ise multilink süspansiyon kullanılmış. Fren sisteminde ise önde ve arkada disk frenler bulunuyor.

     

    Fiyatı ülkedeki diğer elektrikli araçlara göre çok ucuz.

    SPA1’in Tayland’daki satış fiyatı 1.2 milyon baht, yani güncel kurla 38 bin dolar olarak belirlenmiş. Bu da ülkede satılan diğer elektrikli otomobillere kıyasla oldukça düşük bir rakam. Örnek vermek gerekirse Nissan Leaf’in Tayland’daki fiyatı 64 bin dolar. SPA1’in şimdiden 4,500’ün üzerinde sipariş aldığı söyleniyor. Şirketin ilerleyen zamanlarda çok daha uygun fiyatlı bir elektrikli otomobil üretmeyi planladığı da gelen bilgiler arasında.

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
    Bu da Tayland'ın ilk yerli otomobili: Elektrikli Mine SPA1
     







  • Farklı bir tarz.

  • bizim (olmayan) otomobilimiz daha güzel
  • Önce fadıl, sonra Mine. Bize laf mı çakıyo bunlar nedir?

  • tesla 35 bin dolar

  • 80 milyonluk ülkesin bir otomobil yapamıyorsun yazıklar olsun. Yok 2020'ye gelecekmişte bilmem neymiş. Her seçim öncesi yerli otomobil gündeme gelir ama ortada ne araba var nede bir tekeri. Ülkeyi nerden nereye getirdiler yazıklar olsun soğan olmuş on milyon. Fiyatlar almış başını gitmiş. Seçim öncesi yerli otomobil gündeme gelir seçim biter yerli otomobil hayal olur göklere karışır.. Yerli otomobilimiz göklerde geçmiş olsun Türkiyem. Piyasalar böyle devam ettikçe ülkemizden çekilen marka sayısını ileride daha da artacaktır markalar seneyede araba falan satamayacaktır ne alan memnun ne satan memnun

  • onlar konuşur tay parti yapar.
  • Yerli otomobilimiz göklerde
  • Elektrik veya icten yanmali sonucta fosilden elde ediliyor biz direk hiperuzay iticili araba yapacagiz cok ileri teknoloji

    Sonra agir avci muhrip ve olum yildizi ama solar uydu yapmamiz lazim ki enerji olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kafamı nereye vurayım

  • Oğlumuz Fadıl'ı, kızımız mine' ye istiyoruz...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye yapsa da ben almam. Başka ülkelere ve iyilere kazandırırım. Kim alırsa da alsın.

  • Biz hala benzinlisini yapamadık nerede bu beş babayiğit jet fadıl bile yaptı

  • Bizimkilerin yüzü kızarıyor mudur acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz de geçenlerde uçak maketi tanıttık. İkibinonyüzyetmişbir yılında seri üretime geçeriz...
  • Yazık ülkemize...sattılar herşeyi dış godomanlara...kendi bkumuzu bile arıtamaz hala geldik!

  • ''benzin elektrik eski teknoloji, biz direk füzyonla çalışan arabalara geçicez'' RTE

  • Adamlar bırakın normal otomobili, elektrikli yaptılar... Bizde elektrikli mopedler var ( onlar da Çin malı olabilir )

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Elektrik veya icten yanmali sonucta fosilden elde ediliyor biz direk hiperuzay iticili araba yapacagiz cok ileri teknoloji

    Sonra agir avci muhrip ve olum yildizi ama solar uydu yapmamiz lazim ki enerji olsun.
    Elektrik enerjisi fosilden elde ediliyor demek son derece yanlış. Güneş ve rüzgar santralleri giderek yaygınlaşıyor.

    En dikkat çekici gelişme ise, elektrikli otomobil sahipleri veya filosunu elektrikli otomobillerden oluşturan işletmeler elektrik santrallerinin ürettiği enerjiyi kullanmak zorunda değil. Güneş enerjili şarj istasyonları var.
    https://www.powerenerji.com/elektrikli-araba-arac-icin-gunes-enerjili-solar-sarj-istasyonu-kurulumu.htmlhttps://www.webtekno.com/tesla-nin-gunes-enerjili-sarj-istasyonu-ilk-defa-goruntulendi-h36202.html

    Diyelim elektrik sadece fosilden elde ediliyor olsun ve bu yüzden elektrikli otomobiller hava kirliliğini yeterince engelleyemeyecek olsun. Peki, şehirlerde kaliteli yaşam sürdürebilmek için aşılması gereken tek sorun hava kirliliği mi? Gürültü kirliliği de en az hava kirliliği kadar toplumun yaşam kalitesini düşüren bir unsur değil mi? Daha sessiz şehirler için elektrik motorlu vasıtaları geçiş şart değil mi?

    Türkiye içten yanmalı motor devrini kaçırdı, dolayısıyla 1 asır otomobil üretemedi. Bu gidişle elektrik motor devrinide kaçıracak ve yine 1 asır otomobil üretemeyecek. Yerli sermaye ile kurulmuş bir otomobil fabrikasında, yerli sermaye ile otomobil üretileceğine ve bu fabrikadan ortaya çıkacak yerli bir otomobil markası oluşturacağına dair en ufak belirti yok. Seçimden seçime gaz almalık açıklamalar var. Ortada fabrika yok. Muhtemelen, yabancı bir otomobil markasının Türkiye'deki montaj fabrikasında üretilecek ve yerli bir isim ile satılınca halk yerli sanacak. Tıpkı Tofaş gibi.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.