Şimdi Ara

Hollanda V biçiminde uçak tasarlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hollanda V biçiminde uçak tasarlıyor 
    Havayolu şirketleri uçaklarını geliştirmek ve yeni tasarımlar geliştirmek için çeşitli çalışmalar yapıyorlar. Hollandalı şirket KLM Royal Dutch Airlines farklı bir yaklaşımla yeni bir uçak tasarladı.

    ''Flying-V'' adlı yeni tasarımda yolcu koltuklarının uçak kanatlarının içinde yer alması planlanıyor. Yeni tasarım sayesinde harcanacak yakıt maliyetinin de %20 oranında azalacağı düşünülüyor.

    Yeni uçak Delft Teknoloji Üniversitesi ile ortaklaşa tasarlanıyor

    Hollanda V biçiminde uçak tasarlıyor 


    KLM uçağın tasarımı için Delft University of Technology kurumu ile beraber çalışmayı planlıyor. Yeni tasarımda yolcuların yanı sıra yakıt depoları ve bagaj bölümleri de kanatlarda yer alacak.

    Ayrıca araştırmacıların hesaplamalarına göre yeni uçak hem %20 daha az yakıt kullanacak hem de Airbus A350 ile aynı sayıda yolcu taşıyabilecek.

    Ayrıca Bkz.Araştırmalar göre kahve tüketimi kardiyak problemlere neden olmuyor

    Projenin lider ismi Roelof Vos, CNN'ye verdiği röportajda bu tarz uçakları yıllardır uçurduklarını, tasarladıkları yeni uçak biçiminin gövdeler ve kanatlar arasında sinerji yarattığını yani uçağın gövdesinin aktif bir biçimde kalkışa katkıda bulunduğunu, bunun da daha az sürtünme kuvvetine ve dolayısıyla daha az yakıt tüketimine sebep olduğu söyledi.








  • kanat govde tasarimi yeni bir sey degil. b2 hayalet ucagi bunun en guzel orneklerindendir. ucagim tum govdesi kanat oldugu icin tum govde kaldirma kuvvetine katki saglar yakit tuketimini azaltir. daha oncede yolcu ucaklari icin yapilmis benzer konsept tasarimlar mevcut. bu tasarimdaki problem saglam bir omurgaya sahip olmadigi ve kaldirma kuvvetiyle govdeye cok fazla stress bindigi icin yapimi zordur. yakit avantajina ragmen simdiye kadar bu tasarimda yolcu ucagi gormememiz bu sebebden. gelisen metaryel bilimi ve guclu hafif kompozit malzemelerle gunumuz sartlarinda yapilabilmesi artik mumkun.
  • kanat govde tasarimi yeni bir sey degil. b2 hayalet ucagi bunun en guzel orneklerindendir. ucagim tum govdesi kanat oldugu icin tum govde kaldirma kuvvetine katki saglar yakit tuketimini azaltir. daha oncede yolcu ucaklari icin yapilmis benzer konsept tasarimlar mevcut. bu tasarimdaki problem saglam bir omurgaya sahip olmadigi ve kaldirma kuvvetiyle govdeye cok fazla stress bindigi icin yapimi zordur. yakit avantajina ragmen simdiye kadar bu tasarimda yolcu ucagi gormememiz bu sebebden. gelisen metaryel bilimi ve guclu hafif kompozit malzemelerle gunumuz sartlarinda yapilabilmesi artik mumkun.

  • Bizim uçak da 2015'te göklerdeydi

  • önümüzü görmekte iyi olur yani..

  • Birilerinin bir atılım yapması gerekiyor artık. Klasik uçak tasarımları nereye kadar gidecek ki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.