|
Bildirim
2014'te Xiaomi dünyada en çok satan 3. telefon markasıydı ve CEO'ları dünyada 1. sırayı hedef koymuştu. Ondan sonra ise işler umdukları kadar iyi gitmedi. Huawei geriden geldi önce 3, sonra 2. sıraya kadar çıktı.
Xiaomi eskiden sadece online satışlara yönelirken, özellikle Hindistan'a girdiklerinde fiziksel mağazaları da kullanmaya başladığına dair bazı haberler görüyorduk. Birkaç ay öncesinde Xiaomi'nin fiyatları yukarı çekeceğine dair bir haber duyulmaya başladığında Redmi markasıyla Snapdragon 855'li bir model çıkacağı duyurulmuştu. Redmi K20 Pro, Mi9'dan hem özellik, hem de fiyat açısından daha cazip görünüyor. Burada planlanan şey Mi9'u ve devamında Mi10'u fiziksel mağazalarda satışa sunmak iken, Redmi'yi, eskiden Mi markasında olduğu gibi sadece online satış ile yürütüp eski kullanıcıları küstürmemek olabilir. Yani Huawei'nin ana markasıyla daha lüks üst segment telefonları fiziksel mağazalarda satışa açmak, hatta daha geniş reklam bütçeleriyle tanıtım yapıp fiyatların biraz daha yükselmesini sağlamak iken, Redmi markasını yarım tık veya bir tık aşağıda, Huawei'nin Honor markasıyla yaptığı gibi online satışa özel ve bunun sağladıüğı avantajları kullanarak cazip, normalde uzun müddettir ana "Mi" markasını kullandığı gibi devam ettirmek olabilir diye düşünüyordum. Örneğin Mi10'a QHD+ ekran, IP sertifikası gibi özellikler verip, Samsung S11 ile tam olarak aynı kategoriye çekmek, geniş reklam bütçeleri vermek ve aracılar vasıtası ile fiziksel mağazalarda satmanın neticesinde fiyatlar kafa kafaya gelirken, fiyatlar için Xiaomi'yi tercih edenlere de Redmi alternatifleri ile hitap etmek... Yalnız burada Poco'nun neci olduğu belli değil. Redmi K20 Pro olarak tanıtılan telefonun da Mi9T veya Poco F2 olarak neden adlandırılabileceğini anlamak güç. Şu anda Mi9'un satışta olduğu bir pazara Redmi K20 Pro'yu, Xiaomi Mi9T olarak sunsalar ya daha yüksek fiyata çıkmaları gerekecek, ya da Mi9'u satıştan çekmeleri... Türkiye'deki Xiaomi varlığı zaten apayrı bir saçmalık ne yaptıkları belli değil. Samsung'dan da iyi bir tokat yediler. Türkiye'deki sözde distribütör sadece yetkili bir al-satçı. Bu da fiyatlarını haliyle şişiriyor. Samsung ise fiyatlarını rekabetçi kalmak adına aşağı çektiğinden aradaki makas Xiaomi aleyhine daraldı. Artık millet Xiaomi haberlerini pek iplemiyor bile, zira yanlış politikalar neticesinde kendilerini cazip kılan özelliklerini burada kaybettiler. Xiaomi'nin Samsung'u Hindistan'da tokatlarken, burada tokat yemesi bir tesadüf değil. Xiaomi yurtdışında ne *** yerse yesin, ülkemizde bu yetkili al-satçılarla olan iş akitlerini tez elden fesh edip aracıları da araya sokmadan gerçekten rekabetçi fiyatlar sunması lazım. Vergilere rağmen 3500TL civarında gelebilecek bir Redmi K20 Pro ile Samsung'un fiyat rekabeti yapması mümkün olmayacaktır. Oysa ki 5000TL ve üstünde Xiaomi her türlü tokat yemeye devam edecektir. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bledasgo -- 30 Mayıs 2019; 20:34:45 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|