Şimdi Ara

Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
3.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • İtalyan süper otomobil üreticisi Ferrari’nin ilk plug-in hybrid otomobili resmi olarak tanıtıldı. Ferrari SF90 Stradale ismiyle lanse edilen süper otomobil, şirketin yol ve pist otomobilleri arasında sağlam bir köprü görevi görüyor. Ferrari SF90 Stradale, aynı zamanda motorsporları birimi Scuderia Ferrari’nin 90. yıl dönümünü kutlamak adına geliştirilmiş.
     

    Hibrit motorlu Ferrari SF90 Stradale modelinin kaputu altında turboşarjlı 4.0 litre V8 ünite bulunuyor. Tek başına 769 beygir güç ve 800 Nm tork üreten bu motor, hibrit sistem sayesinde üç elektrik motoruyla destekleniyor. Bunlardan bir tanesi V8 ile 8 ileri çift kavramalı şanzıman arasına, diğer ikisi de ön aksa entegre edilmiş durumda. 7.9 kWh lityum iyon bataryadan güç alan motorlar toplamda 217 beygir güç üretiyor.

    Söz konusu kombinasyonla birlikte dört tekerlekten çekiş özelliği kazanan Ferrari SF90 Stradale modelinin toplam gücü elektrik desteğiyle birlikte 986 beygire çıkıyor. Bu sayede araç, 0-100 km/s hızlanmasını 2.5 saniyede ve 0-200 km/s hızlanmasını 6.7 saniyede tamamlıyor. Maksimum hızı 340 km/s olan Ferrari SF90 Stradale, saf elektrik modunda yalnızca 25 km ilerleyebiliyor. Elektrik motorları ön aksta olduğu için bu moddayken önden çekişli bir araç oluyor.

    Hibrit sistemin en büyük dezavantajlarından biri ağırlık artışı. Fakat plug-in hybrid motorlu Ferrari SF90 Stradale’in ağırlığı sadece 1,570 kg olarak ölçülüyor ve bunun 270 kg’ı hibrit sisteme ait. Zira İtalyan üretici, aracın ağırlığını düşük tutmak adına hem gövdede hem de şaside karbon fiber ve yeni alüminyum alaşımlar gibi hafif materyallerden faydalanmış. Bu durum, Ferrari SF90 Stradale’i hafifletmekle kalmamış, aynı zamanda eski platformlara göre sertliği %20, burulma direncini de %40 oranında arttırmış.

     

    Dört farklı sürüş modu ile en iyi sürüş deneyimi 

    Ferrari SF90 Stradale modelinin direksiyonunda eManettino adı verilen yeni bir düğme mevcut. Bu düğme, sürücünün dört farklı sürüş modu arasından tercih yapmasına imkan veriyor. eDrive modu, otomobilin saf elektrik modunda sessiz bir şekilde ilerlemesini sağlıyor. Hybrid modu, varsayılan ayarlarda mümkün olan en verimli sürüş şartlarını oluşturuyor. Performance modu V8 üniteyi sürekli göreve hazır tutarken, Qualify modu da tüm motorların maksimum gücünü kullanmasını ve aracın tam potansiyeline ulaşmasını sağlıyor.

    Ferrari SF90 Stradale modelinde sürüş dinamiklerini optimize eden yeni bir elektronik araç kontrol sistemi mevcut. Bu sistem, üretilen torkun tekerlekler arasında dağılımını yöneten çekiş kontrol sistemiyle birlikte çalışıyor. Söz konusu sistemde ayrıca ön akstaki elektrik motorlarını baz alan ‘tork yönlendirme’ fonksiyonu ve fren torkunu hidrolik sistem ve elektrik motorları arasında paylaştıran yüksek teknolojili fren sistemi de bulunuyor.

     

    250 km/s hızda 390 kg yere basma kuvveti 

    LED Matrix farları, Camaro’ları andıran stop lambaları ve aerodinamik ögeleriyle dikkat çeken bir tasarıma sahip Ferrari SF90 Stradale’in kabininde 16 inç dijital gösterge paneli bulunuyor. Navigasyon sisteminden klima kontrollerine kadar pek çok bilginin yer aldığı bu sistem, üç kollu direksiyondaki dokunmatik tuşlardan kolaylıkla kontrol ediliyor. İtalyan üretici, Ferrari SF90 Stradale’in 250 km/s hızda 390 kg yere basma kuvveti uyguladığını belirtirken, bunun yüksek performanslı yol araçları için yeni bir kıstas olduğunu iddia ediyor.

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili
    Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili
    Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili
    Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili
    Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili
    Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili
    Gelmiş geçmiş en güçlü Ferrari: İşte İtalyan üreticinin ilk hibrit süper otomobili
     







  • Sadece elektrik modunda 25 km gidiyormuş. i8 ortalama 37 km gidiyordu. Bu elektrik motorlar hızlanmak için kullanılıyor ve son zamanların bence en iyi teknolojisi. Küçük motoruyla birlikte ortalama 371 hp gücü vardı. İnanılmaz hızlanıp çok harika ara hızlanmalara sahipti. Bu Ferrari'yi ise düşünemiyorum. Gönüş ister ki Türkiye'de de yurt dışı fiyatlar olsun, binmek için belki şansımız olur ama Türkiye'de göreceğimizi bile sanmıyorum. Belki çok ultra zengin araba tutkunu kişiler getirir. Yeni Pista'yı getirmişler mesela 3-4 tane vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Recharged -- 30 Mayıs 2019; 12:46:24 >
  • Önden görüntüsü yeni Tesla Roadster gibi

  • Hybrid sistem olmadan kg başına düşen hp: 0,59
    Hybrid sistem varken kg başına düşen hp:
    0,62

    Anlık tork harici pek bir getirisi yok sanki hybrid’in. O ekstra ağırlık yol tutuşunu baltalayacaktır.

    McLaren Senna kg başına 0,65hp, hafif olduğu için (1198 kg) yol tutuşu daha iyi olacaktır.

    McLaren Senna bomboş bir araç tabi, klima bile yoktu sanırsam.
    Ayrıca Aerodinamik, elektronik sistemler vs. vs. çok değişken var.

    McLaren Senna bunu pistte çalım manyağı yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Recharged kullanıcısına yanıt
    3 tane var şu an geri kalanı da 2020 sonuna kadar gelecek.

  • sadece elektrik motoruna (batarya kapasitesi hariç) razıyım. burada 1.0l 3 silindir motorlarla uğraşıyor millet.

  • "İtalyan üretici, Ferrari SF90 Stradale’in 250 km/s hızda 390 kg yere basma kuvveti uyguladığını belirtirken"

    Normal binek otomobillerde bu değer kaç acaba?
  • cam açma tuşları ortada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    Hybrid sistem olmadan kg başına düşen hp: 0,59
    Hybrid sistem varken kg başına düşen hp:
    0,62

    Anlık tork harici pek bir getirisi yok sanki hybrid’in. O ekstra ağırlık yol tutuşunu baltalayacaktır.

    McLaren Senna kg başına 0,65hp, hafif olduğu için (1198 kg) yol tutuşu daha iyi olacaktır.

    McLaren Senna bomboş bir araç tabi, klima bile yoktu sanırsam.
    Ayrıca Aerodinamik, elektronik sistemler vs. vs. çok değişken var.

    McLaren Senna bunu pistte çalım manyağı yapar.
    Hocam bilmiyorum elektrikli araç kullandınız mı, ancak bahsettiğiniz anlık tork başlı başına çok büyük avantaj. En güçsüz elektrikli arabalardan olan Nissan Leaf'te bile insanı koltuğa yapıştırmaya yetiyor, Ferrari versiyonu ne olur tahmin edemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tasarıma bir yorum yapacak olursam arka kısım corvette havası uyandırdı bende.Gerçi bir çok süper lüks araç birbirine çok benziyor ama ...

  • Bugatti mühendilseri tasarım nasıl yapılır öğrensinler....

  • Tasarım olarak müthiş olmuş bence. Yalnız neden ön tarafa Megane lambaları koymuşlar anlamadım :)

  • Fişşek gibi olmuş

  • Geliştirilmeli..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Egea ya benzeten olmamış henüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dacia mantığı fiyatı uygun tutmak adına kablodan tasarruf yapmışlardır. Herkes alabilmeli dimi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Max_Kolesne

    Hocam bilmiyorum elektrikli araç kullandınız mı, ancak bahsettiğiniz anlık tork başlı başına çok büyük avantaj. En güçsüz elektrikli arabalardan olan Nissan Leaf'te bile insanı koltuğa yapıştırmaya yetiyor, Ferrari versiyonu ne olur tahmin edemiyorum

    Alıntıları Göster
    BMW i3 ve Toyota Corollanın Türkiye’de yapılan elektrikli versiyonlarını kullandım. i8 testine çıkmak istediysemde açıkçası “yemedi”

    Elektrik torku tabi ki çok güzel ama şöyle bir sorun var bu araçlar hantal oluyor. Bu araçların yegane amacı pisttir, pistte düz yol değildir. (Buna rağmen en hızlı nurburgring turu Nio9’a aittir ve 3-4 sn fark atmıştır)

    Ferrarinin bu araçta yaptıklarını henüz bilmiyoruz. Belki uç mühendislik sergilediler ve rekor üstüne rekor kıracak. O kadar değişken var ki bu konuda.

    Elektrikli araçlara bayılıyorum ve ilgi alanım. Elektrik elektronik mühendisliğinde olmam dolayısıyla az çok hakimim konuya. Ama bu hybrid mevzu bana kalırsa spor araçlar için henüz olgun sistemler değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abi oha oha ohaaaa!
    Mükemmel tasarım.

  • keşke en güçsüzü olsaydı şu salak tasarımı görmeseydik.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.