Şimdi Ara

Almanya, ilk elektrikli otobanını Frankfurt'ta test ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Alman teknoloji devi Siemens’in ilk olarak 2012’de fikir olarak sunduğu, ardından Avrupa’nın bazı şehirlerinde pilot program olarak başlattığı eHighway projesi Almanya’da da hayata geçti. Bu proje ile elektrikli kamyon ve çekicilerin otobanlarda zehirli gaz salımı yapmadan seyretmesi planlanıyor.
     

    Kamyon ve çekicileri yolda şarj ediyor 

    Siemens’in eHighway, yani elektrikli otoban projesi kapsamında yolun en sağ şeridine denk gelecek şekilde kablolar döşeniyor. Tren, metro ve kimi zaman da yurt dışındaki otobüs hatlarında görmeye alışık olduğumuz bu sistem, şimdilik dizel hibrit gelecekte ise tamamen elektrikli kamyon ve çekicilerin sıfır emisyonlu olarak yoluna devam etmesini sağlıyor. Kamyonun üzerindeki pod kablolara değecek şekilde yükseliyor ve bu sayede enerji aktarımı gerçekleşiyor. eHighway'den çıkıldığında ise yine dizel motorla dola devam ediliyor.

    Almanya’nın ilk eHighway sistemi şimdilik yalnızca 10 kilometre uzunluğunda ve Frankfurt yakınlarındaki bir otobana kurulu. Söz konusu enerji aktarımından faydalanmak isteyen araçların 90 km/s hızı geçmemesi gerekiyor. Her kamyon veya çekicide bu sistem için gerekli donanım bulunmadığı aşikar. Bu yüzden Almanya ve Volkswagen Grubu’nun eHighway sistemine uyumlu hibrit araçlar geliştirmek için işbirliği yaptığı söyleniyor.

     
     

    100 bin km'de 20 bin euro yakıt tasarrufu 

    Normal trafiğin akışını engellemeyen elektrikli otoban sisteminin 2022 yılına kadar burada kalacağı söyleniyor. 2022 yılına gelindiğinde, projenin fayda oranını inceleyen Alman hükumeti sistemin genişletilmesine ya da iptaline hükmedecek. eHighway teknolojisinin arkasındaki isim olan Siemens, sistemin faydalarının büyük olduğunu söylüyor.

     

    Siemens, Alman otobanlarındaki çekici ve kamyonların yüzde 30’unun elektrikli olması durumunda fazladan 6 milyon metrik ton CO2 salımının engellenebileceğini belirtiyor. Tabii burada enerjinin yenilenebilir kaynaklardan sağlanması da son derece önemli. Ayrıca, eHighway’de 100 bin kilometre seyreden 40 tonluk bir çekicinin 20 bin euro yakıt tasarrufu edebileceği de verilen bilgiler arasında.









  • Yapılanı anlamamış bir çoğu. Araç sürekli kabloya bağımlı olmayacak. Sadece şarj etmek istediğinde sağ şeride geçip sisteme entegre olacak. Ve bu sistem her yolda olmak zorunda değil. Aracınızın menzili dahilinde başka yerlere gidersin fakat yolunun üzerinde bu yol varsa kullanırsın şarj bitince farklı rotalara gidersin.
  • Bütün otobanlar böyle olsa akü, şarj, menzil derdi olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 9 Mayıs 2019; 18:7:24 >
  • Bu Almanya ne yapmaya çalışıyor anlamadım bu kadar mı kıskançlık olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TRAMVAY sistemi yapmışlar ki çok saçma görünüyor, çağdışı.
  • Geriye gidiş bu olsa gerek... Bu bildiğin Troleybüs'ün Trolleybüs hali olmuş :)

  • Yarım asır önce kullanılan troleybüsü yeni bir şey gibi test ediyor adamlar

  • Troleybüs ile ne alakası var? Bunda amaç tırın üstünde bir kit olacak ve siz otobandayken şarj edecek bence bekleme süresini kısaltacak en muazzam formül bu ama pil teknolojisi hala yetersiz.

  • görsel açıdan facia bir görüntü var olası güvenlik ihmallerini ise düşünemiyorum bile

  • Haberin içeriğini anlayan azınlığı ayakta alkışlıyorum. Diğerleri için herhangi bir yorumum yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapılanı anlamamış bir çoğu. Araç sürekli kabloya bağımlı olmayacak. Sadece şarj etmek istediğinde sağ şeride geçip sisteme entegre olacak. Ve bu sistem her yolda olmak zorunda değil. Aracınızın menzili dahilinde başka yerlere gidersin fakat yolunun üzerinde bu yol varsa kullanırsın şarj bitince farklı rotalara gidersin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labtek38

    Yapılanı anlamamış bir çoğu. Araç sürekli kabloya bağımlı olmayacak. Sadece şarj etmek istediğinde sağ şeride geçip sisteme entegre olacak. Ve bu sistem her yolda olmak zorunda değil. Aracınızın menzili dahilinde başka yerlere gidersin fakat yolunun üzerinde bu yol varsa kullanırsın şarj bitince farklı rotalara gidersin.
    Bizim millet okuma özürlüsü olduğu için foto dan tahlil yapmaya calismislar akillarinca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şerefsizim aklıma gelip duruyordu. Ama bi elimizden tutan yok anasını satiym. Daha ne fikirlerim var ama beyhude..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne derseniz diyin Görüntü kirliliği. Keşke başka türlü bir çözüm bulsalarmış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • AirSupport kullanıcısına yanıt
    Bunlar henüz deneme düzeneği.
    Hayata geçirildiğinde çok daha derli toplu olacaktır.
    Ayrıca zamanla geliştirilecektir. Benim aklımda elektrik kaynağı olarak bariyerler vardı mesela. İlk bilgisayarı, telefonu, hesap makinesini düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar bir yerden başlamış zamanla mukemmellestirip kullanırlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantıklı. Şarj istasyonlarında durup şarj etme derdi de kalkacak belki de? Adamlar güneş panelleri ve rüzgar enerjisi, nükleer vs yöntemler ile elektrik elde edip araçları da elektrikli hale getirseler Petrole bağımlılığı da büyük oranda kaldırırlar. Yanılmıyorsam 2030 da dizel i kaldırma planları var sonrasında komple içten yanmalı motorları kaldırma planları var. Avrupa komple elektirikli araçlara geçmeye çalışıyor.

  • Haberde dikkati okuyunca sadece otoban üzerinde seyir edecek ağır vasıta araçlarının zehirli gaz salınımını engellemek için, sadece otoban üzerinde kullanılacağı yazıyor. Yani araç yine dizel motora sahip, otobandan çıktığında tekrar dizel motoru ile devam edecek ama otoban üzerinde elektriğe dahil devam edecek. Yani tamamen elektrikli bir tır yapamıyorlar sanırım. Tırların uluslarası nakliyat yaptığı ve uçsuz bucaksız yerlerden geçtiği düşünülür ise gittiği her yerde elektrik bulabilmesi zor ve yolda kalma olasılığı çok. Sırf Almanya otobanlarında temiz bir havayı sağlamak dertleri. Akıllıca, ülkesini düşünen bir millet vesselam.

  • Titre ABD
  • bunun asfalttan şarj eden bir modeli vardı. sanırım burda da çıkmıştı haberi. hem kablosuzdu. görüntü kirliliği olarak bundan daha iyi. verim olarak bu daha iyi olabilir tabi.

  • Almanlar eski günlerini mumla arar beyhude çabalar yeni birşeyler uretemezler yatsınlar kalksınlar Hitler'e dua etsinler onun teknolojilerine buraya kadar

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.