- x
Otomobil aküsünün bitik olduğunu nasıl teşhis ediliyor?
24 Cevap3697 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1448 Mesaj
25 Nisan 2007; 1:17:11 

Marş basmayan, vurdursak bile alternatörle şarj tutmayan otomuzun aküsünü elektrikçiye götürünce akünün kutuplarına analog göstergesi olan ekmek kızartma makinesine benzer dikdörtgen bir alet bağlıyor ve, cık cık cık bu bitik agabey yenisini vercez diyor.

1) ne bağlıyor, neyi ölçüyor, akım, gerilim?
2) nasıl anlıyor, gerilimi mi düşüyor, amperajı mı azalıyor?
3) eskiden rivayet edilen bakımlı-içi açılıp zifte yatırılan kurşun plakaları olan aküler hakkında bilgisi olan varsa benim cehaletimi mazur görüp aydınlatabilir mi? link filan var mı?


_____________________________



 
3332 Mesaj
25 Nisan 2007; 16:36:19 

bitik olmadığını şarj olurken ışıkğı sönen olmazken ışığı yanan bir akü şarj cihazıyla anlabiliyorum..
ben kuru akülerde denedim bozuk olanları şarja takınca ışık hep yanıyordu fakat bir ampül taktığımda yanmıyordu..diğer akülerim sorunsuz şarj oluyorlar..
Tamircide böyle birşey denemiş olabilir..


_____________________________



 
3604 Mesaj
25 Nisan 2007; 17:57:59 

tamircinin bağladığı basit bir voltmetre
tam sağlam ve dolu akü 13.3 v gerilime sahiptir
ve arac calısmazken bu gerilim düsüyorsa akünün değişmesi gerekir..



_____________________________

~~ HP Mini110 ~~ HTC Desire HD ~~ Sony Ericsson W810i ~~
Hobby CNC ile baskı devre,plexy,mdf,alüminyum işleme için irtibata geçiniz.
Elektronik Devre İmalatı - Proje - Ödev Hazırlama

Üyelik Tarihi : 22 Temmuz 2005 - Eski kullanıcı adı : nicaleus


1448 Mesaj
26 Nisan 2007; 1:53:49 

peki amperajında düşme olmaz mı? mesela 13.3 volt verip de amperajı düşük olamaz mı.

bu sorunun yanıtı şöyle olabilir mi : "eğer voltajı 13.3 gösteriyorsa ve marş basmada sorun çıkarıyor ise o akü her şart altında sağlamdır, sadece şarj eksiği vardır." böyle midir?

bir de birşey daha soracağım. bir akünün kapasitesini-gücünü nasıl çıkarabiliriz. örneğin elimizde bir akü var, ya da yüksek güçte bir güç kaynağı, redresör gibi. büyükçe bir akü var diyelim, üzerinde hiçbir ibare yok. voltajını ölçmek kolay, el multimetresini kutuplara tutunca gerilimi okuruz, lakin amperaj değerini nasıl ölçeriz, multimetrenin kapasitesinin çok çok üzerinde kalır. kıskaçlı multimetre ile de ölçülmez herhalde çünkü onun için de kutupları parmak kalınlığında bir kablo ile kısadevre yaptırmak lazım ki kıskaçı geçirip değeri okuyabilelim, ama o zaman da akünün dejarj riskinden patlaması sözkonusu. nasıl olacak bu iş? oto elektrikçileri bunu nasıl ölçer?


_____________________________



2195 Mesaj
26 Nisan 2007; 3:38:41 

Aslında akünün düşen değeri Ah değeridir.Yani amper-saat.
Yanlış şarj,bakımsızlık,ömrünün dolması,kalitesiz olması gibi nedenlerden dolayı akünün plakaları sülfatlaşır,dökülür ve akünün Ah değeri düşer.
İlk zamanlarda diyelim akü 60 Ah olsun.Yani 2 amper çeken bir lamba 30 saat dayanır ve marş içinde 3-5 saniye 200 amper gibi bir akım çıkarır.Ard arda marşta da bu akımı verebilir.
Ama zamanla yukarıdaki nedenlerden dolayı bu değer düşer.Bu sefer de diyelim ki aynı lamba 10 saat dayanır hatta daha az ve marş içinde 3-5 saniye 50 amper zar zor verir.Zaten ikinci marşta da iyice bu düşer.
Ayrıca şarj tutmaz.Çünkü sülfatlaşma var ve plakalar kapasitesinin önemli bir bölümün yitirmiştir.Hatta bazı bölümler hiç kalmayabilir.
Aküler en iyi performansını marş motorunda verirler.En kolay test yöntemi budur.
Uzunları yakın ve marş yapın.Lambalar çok az sönmelidir.
Ayrıca marş motorunun artı kablosuna pens ampermetre takarsanız marş akımını da ölçersiniz.Kısa devre akımını ölçmek hem çok tehlikeli hem de yanlıştır.Yüksüz ölçme yapmayın.
Ayrıca soğukta akünün şarjını bitirir.Gündüz marş yapan eski bir akü gece donda kaldıysa sabaha marş yapmayabilir.Yani akü şarjı öyle alete bağlayıp fokur fokur kaynatmayla olmuyor.


_____________________________


http://www.diyaudiotr.com/


 
2824 Mesaj
26 Nisan 2007; 8:42:26 

quote:

tam sağlam ve dolu akü 13.3 v gerilime sahiptir


tam dolu bir akü 14,4 volttur senin dediğin kuru aküler için geçerlidir


quote:

marş motorunun artı kablosuna pens ampermetre takarsanız marş akımını da ölçersiniz


benim bildiğim pens ampermetreler ac akımı ölçüyordu. yanlışım varsa düzeltin lütfen


_____________________________



6047 Mesaj
26 Nisan 2007; 21:44:04 


quote:

Orjinalden alıntı: sezer1247



tam dolu bir akü 14,4 volttur senin dediğin kuru aküler için geçerlidir


Aslında buna hem doğru hem de yanlış diyebiliriz, şöyle ki, araçta aküye şarj için uygulanan gerilim 14-14,5 arasıdır,
şarjdan henüz çıkmış bir aküde de 14,4 volt görülebilir, bunun sebebi "yüzey şarj" denen durumdur, yani içeceğin üzerindeki köpük gibi aldatıcı bişeydir bu, gerçek seviyesi ise birkaç saat bekleyince ortaya çıkar, bu da genelde 13,8 olarak kabul edilir...

Bu arada benim de aküm beklemedeyken 12-12.5 arası görünüyor, ama henüz yarı ömründe olduğu çin gayet iyi marş yapıyor, dediğim gibi rakamlar aküye göre biraz oynayabilir.


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


 
2824 Mesaj
26 Nisan 2007; 23:27:42 

aslında akü şarj işlemi biraz daha komplikedir önce akü 10 volta kadar şarj edilir
daha sonra voltaj 14 volt üzerine çıkartılarak asıl şarj işlemine başlanır.akü dolduğundan son olarak voltaj 16 volt seviyesine çekilir.yeni ve sağlam bir akü 14.4 volt verir ömrü azaldıkça üzerindeki voltaj da düşer


_____________________________



 
929 Mesaj
27 Nisan 2007; 0:05:11 


quote:

Orjinalden alıntı: nicaleus

tamircinin bağladığı basit bir voltmetre...



Yazmak zorunda değilsiniz.

Tost makinasına benzer şeyin içerisinde "şönt" denilen yüksek akımlara izin veren düşük değerli "direnç" var=bakır lamalar.
Uçları sivrice ve kutup başları ile iyi temas sağlar.
Bağlayınca(bastırınca) akü anma akımını akıtabilen direnç üzerinden akü yüklenmiş olur ve bu anda bu direncin ve dolayısıyla bağlı olduğu akünün gerilimi ölçülür.Anma değerinde ise (örneğin 12 V) ve kısa sürede düşmüyor ise akü sağlamdır değilse çöp.
Bu işlemden önce "suları" kontrol edilmeli ph değerleri normalize edilmeli ve en az 1 saat I10 ile şarj edilmelidir.

Not:Dc akım ölçebilen pens ampermetreler var.Devre üzerinde kablolardan akım sense eden elemanlarda var(mini akım trafosu).Nasıl değerlendirilebileceği size kalmış...


_____________________________



 
132 Mesaj
27 Nisan 2007; 10:43:44 

quote:

Orjinalden alıntı: silicon


Aküler en iyi performansını marş motorunda verirler.En kolay test yöntemi budur.
Uzunları yakın ve marş yapın.Lambalar çok az sönmelidir.



demişsiniz bende 1.4 palio var farlar acık marşa bastıgımda komple farlar sönüyor teyp kapanmıyor ama tek seferde marş basıyor araba mantıksız bi durum mu akü bitik olsa tek seferde marş yapmaz bence

cok az sönmeli derken ışık şiddeti azalması mı yoksa kapanıp acılma süresi mi?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turguttatli -- 27 Nisan 2007; 10:44:45 >


_____________________________



 
929 Mesaj
27 Nisan 2007; 11:10:35 

[/quote]
...1.4 palio var farlar acık marşa bastıgımda komple farlar sönüyor...[/quote]

Demekki "palio yapanlar akü testi için daha akıllıca bir yol bulmuşlar ve akülerini üzmemek için gereken tedbiri almışlar.
Gerçi vitese takıp marşa basanlar da gördüm.Dur bakalım palio bunu duyunca ne tedbir alacak.


_____________________________



6047 Mesaj
27 Nisan 2007; 21:39:45 

sezer 16v dediğine göre sanırım oto dışında akü kullanılan başka bir ortamdan bahsediyor olmalısın...


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


2142 Mesaj
20 Mart 2009; 15:37:58 

Aracımın akü değerlerini kendim test edebilir miyim?
Uzun süre kullanılmayan ya da kaçak olan akülerde amper değeri mi yoksa voltaj mı düşer? Konu hakkında bilgim yok.
Sırf bu yüzden akü değiştirdim. Akünün bitmemesi için alarm sisteminde birkaç önlem aldık.
İşe yarayıp yaramadığını gözlemlemek istiyorum.
Araçta 3 tane sürekli yanan led ampul var diyelim ve araç çok az (3-4 günde bir 5 km) kullanılıyor. Bu durumda aracın amperi mi voltajı mı düşer gitgide? Çünkü alternatör araç kısa mesafe kullanıldığı için enerjisi azalan aküyü yeterince şarj edemiyor sanırım?
Bunu ölçen aletler ucuz mudur? Nerden alınır? nasıl bağlanır?
Akünün bitik olması şarj tutmaması demektir değil mi?
Ama şarjı az olan her akü bitik değildir heralde değil mi?

Konu uzmanlık alanıma girmediği için yanlış ifadeler kullandıysam kusura bakmayın lütfen :)
Elektrik ve elektronikçilerin cevaplarını bekliyorum.


_____________________________

Honda Jazz CVT, Asus Eee PC 1005HA, Logitech Anywhere MX, iPhone 4S 64GB, iPad3 64GB, Philips HTR5000, Philips DVP720SA, Philips DVDR3590H, Epson EMP-TW20, WDTV HD Media Player


3478 Mesaj
21 Mart 2009; 9:17:59 


quote:

Orjinalden alıntı: sofokles2000

Aracımın akü değerlerini kendim test edebilir miyim?
Uzun süre kullanılmayan ya da kaçak olan akülerde amper değeri mi yoksa voltaj mı düşer? Konu hakkında bilgim yok.
Sırf bu yüzden akü değiştirdim. Akünün bitmemesi için alarm sisteminde birkaç önlem aldık.
İşe yarayıp yaramadığını gözlemlemek istiyorum.
Araçta 3 tane sürekli yanan led ampul var diyelim ve araç çok az (3-4 günde bir 5 km) kullanılıyor. Bu durumda aracın amperi mi voltajı mı düşer gitgide? Çünkü alternatör araç kısa mesafe kullanıldığı için enerjisi azalan aküyü yeterince şarj edemiyor sanırım?
Bunu ölçen aletler ucuz mudur? Nerden alınır? nasıl bağlanır?
Akünün bitik olması şarj tutmaması demektir değil mi?
Ama şarjı az olan her akü bitik değildir heralde değil mi?

Konu uzmanlık alanıma girmediği için yanlış ifadeler kullandıysam kusura bakmayın lütfen :)
Elektrik ve elektronikçilerin cevaplarını bekliyorum.

kısa süre kullanılıp kendini toparlayamayan (yeterli şarz olmayan) akünün ömrü beklenenden kısa olur


_____________________________

2007 S Max 2.0 TDCİ Titanium
2004 Yaris 1.0 Terra MMT


5491 Mesaj
23 Mart 2009; 22:45:42 

zaten marşa basıldığında volt değil amperdir sistemi harekete sokan


1053 Mesaj
4 Nisan 2009; 14:39:51 

temel olarak her devre elemanının olduğu gibi akünün de bir içdirenci vardır bu içdirenç çok artarsa akümüz bitmiş demektir bunu da yüke bindirerek ölçeriz yani iki tane seri direnç bir de akünün verebildiği akım gibi düşünülebilir yani elektrikçilerde olan ölçü aletlerinin içinde düşük değerli bir direnç vardır bizim akümüzün de içdirenci arttıysa seri bağlı dirençlerde volt paylaşılacağı için düşük değerli direncin olduğı ölçü aletimizde ölçülen voltaj -eğer akünün içdirenci fazlaysa- düşük görünecektir ki bu yük altındaki değerdir akünün sağlığı bu şekilde ölçülür
iyi forumlar...

-edit- bu arada ölü akünün şarj tutmaması da bununla alakalıdır içdirenç fazla olduğu için akü kendi içinde enerjiyi bitirir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zoptrik -- 4 Nisan 2009; 14:43:31 >


12884 Mesaj
4 Nisan 2009; 16:28:06 

O ölçümde kullanılan cihazın mantığı 20-30 A veya daha üzeri bir akım çekerek üzerindeki dijital göstergeden o anki voltajı ölçer 12 voltun altında ve hızla düşerse akü bozuk veya boştur.

Gelelim konuya kullanılmayan bir tam dolu akü 13.20 volt dur.

Ayrıca 3-4 günde bir bir alarm sistemi aküyü bitiremez. Çektiği akım nedirki


_____________________________




2142 Mesaj
7 Nisan 2009; 1:54:58 

Aracımının aküsü 1,5 yılda bitti. Serviste değiştirdim. Aracı 2-3 boyunca hiç kullanmazsanız, akünüzün durumu iyi olsa da rölantide 15 dakika çalıştırın diyor servis.
Sol kapıdaki cam açma kapama düğmelerindeki 2 led ampül+alarmın yanıp sönen mavi led ampülü 32 amperlik "tam" dolu bir aküyü ne kadar zamanda bitirir? Aynı ampüller "yarım" dolu bir aküyü ne kadar zamanda bitirir?
Ölçtürdüm kaçak yokmuş aküde. Fakat bu 3 ampül sürekli enerji çekiyor.


_____________________________

Honda Jazz CVT, Asus Eee PC 1005HA, Logitech Anywhere MX, iPhone 4S 64GB, iPad3 64GB, Philips HTR5000, Philips DVP720SA, Philips DVDR3590H, Epson EMP-TW20, WDTV HD Media Player


12884 Mesaj
7 Nisan 2009; 13:17:09 

o ledler 1 ayda yansa aküyü bitiremezde önemli olan alarm devresinin kaç amper çektiği. Bir dijital ölçü aleti ile akünün bir kutubunu çıkarıp seri olarak bağlarsanız kaç amper çektiğini görürsünüz


_____________________________




817 Mesaj
7 Nisan 2009; 16:04:44 

Biri arkadaşa OHM yasasını anlatsın.
quote:

Orjinalden alıntı: demirel1943

zaten marşa basıldığında volt değil amperdir sistemi harekete sokan


_____________________________



1419 Mesaj
7 Nisan 2009; 18:00:05 

soruya göre cevap vermek istesek,
akünün verilen yükü kaldıramaması sonucunda şarjının bitik olduğunu söyleriz ama,
akünün ölü, ömrünü tükettiği sonucunu anlamak için belli testlerden geçmesi gerek,
sorunuzun cevabı, aracınızı basmıyorsa akünüz bitik,
şarja verin


_____________________________

Dün geçti,
Yarın varmı?
Güvenme gençliğine,
Ölenler hep ihtiyarmı


552 Mesaj
8 Nisan 2009; 1:08:01 

bende ilginç bir arıza yazıyım o zaman
müşteri arabasının aküsünü teybi bitiriyormuş diye şikayet ederek oto teybini tamire getirdi
teyp sıfırdı 2 haftalıkbizde hemen açıkta teybi bağladık sonuç teyp kapalı oldugu halde 600 mA akım çekiyordu çoğunuza bu problem olmaz gibi gelsede bu çok büyük bir problem aslında evet teyp arızalıydı arızayı çözdük ve sorun çözüldü oto teypleri kapalı oldukları zaman en fazla 20 mA çekmelidirler daha fazlası
diger çalışan yani ufak akım çeken devrelerle birleştiginde büyük akımlar ortaya çıkar (1A-2Agibi) buda akünün akşamdan sabaha kadar şarjını kaybetmesine ve marş motorunu besliyemiyecek kadar az şarjlı olmasına neden olur
ufak bir anı


_____________________________

Sorun kuyunun derinliği değil hedefe ulaştırmayan ipin kısalığıdır


2142 Mesaj
8 Nisan 2009; 3:14:02 

quote:

Orjinalden alıntı: krm-iks

o ledler 1 ayda yansa aküyü bitiremezde önemli olan alarm devresinin kaç amper çektiği. Bir dijital ölçü aleti ile akünün bir kutubunu çıkarıp seri olarak bağlarsanız kaç amper çektiğini görürsünüz



Araç kilitlendi, aküye dediğiniz gibi ölçü aleti bağlandı, cihazda 0.06 rakamı yazıyordu.
Ölçüm yapmadan önce cam açma düğmesindeki 2 led çıkarıldı, fakat mavi led bırakıldı.
Nasıl yorumlarsınız?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sofokles2000 -- 8 Nisan 2009; 3:18:27 >


_____________________________

Honda Jazz CVT, Asus Eee PC 1005HA, Logitech Anywhere MX, iPhone 4S 64GB, iPad3 64GB, Philips HTR5000, Philips DVP720SA, Philips DVDR3590H, Epson EMP-TW20, WDTV HD Media Player


 
15 Mesaj
10 Nisan 2009; 2:20:49 


quote:

Orjinalden alıntı: sofokles2000




Araç kilitlendi, aküye dediğiniz gibi ölçü aleti bağlandı, cihazda 0.06 rakamı yazıyordu.
Ölçüm yapmadan önce cam açma düğmesindeki 2 led çıkarıldı, fakat mavi led bırakıldı.
Nasıl yorumlarsınız?


0.06 nedir? ölçü aleti hangi kademede? ampermi? miliamper? mikroamper mi?


2142 Mesaj
10 Nisan 2009; 2:24:54 

Bu işlerden anlamıyorum ama cihaz tam saat 9 pozisyonundaydı. Sarı bir ölçüm cihazıydı.


_____________________________

Honda Jazz CVT, Asus Eee PC 1005HA, Logitech Anywhere MX, iPhone 4S 64GB, iPad3 64GB, Philips HTR5000, Philips DVP720SA, Philips DVDR3590H, Epson EMP-TW20, WDTV HD Media Player
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » Otomobil aküsünün bitik olduğunu nasıl teşhis ediliyor?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.266