Şimdi Ara

Araştırma: Elektrikli araçlar dizele göre daha 'kirli'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
0
Favori
5.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Son dönemde sayıları gittikçe artan elektrikli araçlar; sıfır emisyonlu, çevre dostu ve sessiz olmalarıyla öne çıkıyor. Bu araçların sessiz olduğu konusunda sanıyorum ki herkes hemfikir. Emisyon konusu ise bazılarına göre hala şüpheli. Öyle ki, Alman bilim insanları tarafından yapılan bir araştırma, elektrikli araçların dizel muadillerinden daha fazla salınıma sebep olduğunu bile söylüyor.
     

    Aradaki fark %28'e kadar çıkabiliyor 

    Söz konusu araştırma; Cristoph Buchal, Hans-Dieter Karl ve Hans-Werner Sinn isimli bilim insanlarına ait. Buna göre, karbondioksit salınım değerlerini batarya üretimi ve elektrik enerjisi üretimiyle de ilişkilendirmek gerekiyor. Bu ilişkilendirme yapıldığında da, “Elektrikli araçların dizel araçlara kıyasla %11 ile %28 daha fazla salınım yaptığı ortaya çıkıyor”, diyor Alman bilim insanları.

    Araştırmada, batarya üretiminde kullanılan lityum, kobalt ve manganez madenciliğinin büyük ölçüde enerji tükettiği ifade ediliyor. Tesla Model 3’ün bataryasını örnek gösteren üç araştırmacı, bataryanın üretimi için 11 ila 15 ton arasında karbondioksit açığa çıktığını söylüyor. Bu bataryanın 10 yıl kullanım ömrüne sahip olduğu ve yılda 15 bin kilometre seyahat etmek için kullanıldığı varsayıldığında, aracın kilometre başına karbondioksit salınımı 73 ila 98 gram arasında oluyor.

     
     

    Elektrik üretimindeki CO2 salınımı da önemli 

    Alman bilim insanları, bataryanın yanı sıra elektrik üretiminde açığa çıkan karbondioksit salınımının da önemli bir etken olduğunu belirtiyor. Zira Almanya’daki elektrik üretiminde kömür hala önemli bir role sahip. Tüm bu faktörler göz önüne alındığında, Tesla modellerinin kilometre başına karbondioksit salınımı 156 ile 180 gram arasında oluyor. Bu nedenle araştırmacılar, Alman yetkililerin elektrikli araçları ‘sıfır emisyonlu’ olarak nitelendirmesini yanlış buluyor.

     

    Çevre dostu araçlar üretmek için metanla çalışan motorların da dikkate alınması gerektiğini savunan bilim insanları, bu motorların dizel muadillerine kıyasla üçte bir oranında daha az salınım yaptığını belirtiyor. Temiz araçlara geçiş sürecinde içten yanmalı motorların en ideal seçenek olduğunu da sözlerine ekliyor.

     







  • - Bataryalarin hepsi geri donusturulebilir, dolayisiyla bir Tesla aracin omru bittiginde o batarya baska alanlarda kullanilabilecek.
    - Tesla ciddi anlamda spor arac performansi veren luks bir marka. Tesla'nin "emisyon" degerleri hangi dizel ile kiyaslanmis hicbir bilgi yok. Gidip Tesla'yi 1.5 dci Renault Clio ile karsilastirmak var, E serisi Mercedes ile karsilastirmak var.
    - Elektrikli araclarin yarattigi emisyonlar sehir disi bolgelerde, fabrika alanlarinda oldugundan daha rahat elimine edilebilir, dizel araclar ise her gun sehrin her kosesinde zehirli gaz salmaya devam ediyor.
    - Elektrigi gunes, ruzgar gibi kaynaklardan sifir emisyonla uretebiliyorken dizelde boyle bir secenek yok. Yapilan arastirma Almanya'da komurun elektrik uretiminde onemli bir yeri oldugunu soylemis. Bu her yerde boyle olmak zorunda degil ki. Ornegin ABD-California hic komur kullanmiyor.
    - Bahsedilen arastirmalar dizel araclarin emisyonlarini olcerken petrol cikarma ve islenme surecinin emisyonlarini hesaba katmiyor.
    Diğer yandan 100 bin dizel aracın ortaya çıkardığı emisyonu tek tek araçlara hakim olarak engelleyemezsiniz, filtresi tıkanır, bozulur,iptal edilir, işlevsiz hale gelir vs.

    Ancak 100 bin araca elektrik sağlayacak bir santralin bacası için en ileri teknoloji emisyon önlemini tek seferde ve sürdürülebilir olarak alabilirsiniz.
    Alman bilim adamları olması manidar geldi .

    Audi,BMW,Mercedes Benz,Mini,Opel,Porsche,Smart,Volkswagen,Seat,Skoda ,Bentley,Bugatti ,Lamborgini gibi bir kaç araba markası alman markası olmasıyla birlikte Petrol şirketlerini de eklersek , kalkıp elektrikli arabalar iyidir, adamdır gibi bir söylem olacağını sanmıyorum .
  • bu teslanın doğuşundan beri söyleniyordu zaten. sadece araca bakarak 0 emisyon demek doğru değil. bataryalarda insanlık için büyük sorun.

  • Teknoseyirdeki can da diyordu bunu.

  • Zaten o bataryalar hiç geri dönüşüme gitmiyor hepsi çöpe atılıyor demi? Alman mühendisler biz yapamıyoruz demiyor da, elektrik arabalar daha pis diyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: snowguard

    Zaten o bataryalar hiç geri dönüşüme gitmiyor hepsi çöpe atılıyor demi? Alman mühendisler biz yapamıyoruz demiyor da, elektrik arabalar daha pis diyor.

    Alman mühendisler yapamıyor mu? Komikmis şuan BMW'nin elektrikli arabaları yolda. Opelin de elektrikli arabaları var. Sadece yaygın değiller. Adamlar haklı elektrik üretimi de hâlen salınıma neden oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • - Bataryalarin hepsi geri donusturulebilir, dolayisiyla bir Tesla aracin omru bittiginde o batarya baska alanlarda kullanilabilecek.
    - Tesla ciddi anlamda spor arac performansi veren luks bir marka. Tesla'nin "emisyon" degerleri hangi dizel ile kiyaslanmis hicbir bilgi yok. Gidip Tesla'yi 1.5 dci Renault Clio ile karsilastirmak var, E serisi Mercedes ile karsilastirmak var.
    - Elektrikli araclarin yarattigi emisyonlar sehir disi bolgelerde, fabrika alanlarinda oldugundan daha rahat elimine edilebilir, dizel araclar ise her gun sehrin her kosesinde zehirli gaz salmaya devam ediyor.
    - Elektrigi gunes, ruzgar gibi kaynaklardan sifir emisyonla uretebiliyorken dizelde boyle bir secenek yok. Yapilan arastirma Almanya'da komurun elektrik uretiminde onemli bir yeri oldugunu soylemis. Bu her yerde boyle olmak zorunda degil ki. Ornegin ABD-California hic komur kullanmiyor.
    - Bahsedilen arastirmalar dizel araclarin emisyonlarini olcerken petrol cikarma ve islenme surecinin emisyonlarini hesaba katmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 30 Nisan 2019; 14:34:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • elektrikli araçların bu konudaki avantajları şöyle:
    1- yaratılan salınım şehirlerin ve insanların yaşadığı yerlerde değil, fabrikalarda ortaya çıkıyor, fabrikalarda da bu kirlilik yaratan maddeler düzgün bir şekilde elden çıkarılıyor
    2- benzin ve dizel kullanan araçların tek bir yakıt seçeneği varken elektrikli araçlar (priz ile beslenenlerden bahsediyorum, hybridlerden değil), güneş enerjisi, rüzgar enerjisi veya hidrolik santrallerden üretilen enerjiyi kullanabilir
    3- piller geri dönüştürülüyor, çünkü pahalı maddeler

    dünyayı kirletmiyor diyemeyiz ancak daha az kirletiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çözüm batarya kullanmamak. Tüm araçları elektrikliye çevirip yolları kablosuz şarj olacak şekilde geliştirmek. Uzun vadede en iyi çözüm bu.

  • Bu araştırmalar komiğime gidiyor, bu araştırmalara sponsor olan firma ve kişilerin de araştırılması lazım. Elektrikli otomobiller 100% temizdir de demiyorum, onları araştıranlara da bakılması lazım ama yeni enerji kaynakları ortaya çıktıkça petrol patronlarının yüzünün düştüğü de bir gerçektir.

  • Öyle yada böyle bol gürültülü kirli içten yanmalı motorlardan vedalaşacağız. Petrol için onlarca silah ve mühimat savaş ve ölen insanları neyapacağız. Onuda hesaba katın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Karbondioksit salınımı var diye emisyon mu var sayılıyor dizel araçlar NOx emisyonu var oksijen ve nemle birleştiğinde nitrik asit oluyo CO2 salınımının çözümü ağaç gayette basit.Alman bilim adamları düzenleri bozulmasın diye böyle araştırmalar yayınlıyor ...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Alman mühendis arkadaşlar bazı noktaları açık bırakmış.

    Dizel bir aracı üretirken çevreye ne kadar karbondioksit salınıyor?
    Dizel araç sadece karbondioksit mi salıyor?
    Bütün elektik kömürden mi üretiliyor?
    Dizel araçlar sözde fabrika verisi 80-90 gram karbondioksit değerine ne kadar yaklaşıyor? Bknz sahtekar vw firması.
    Petrol rafine edilip arabaya gelene kadar ne kadar karbondioksit salınıyor?
    İnsan sağlığı açısından hangisi daha avantajlı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 30 Nisan 2019; 15:19:3 >
  • Youtube'da engineering explained adlı kanal var oradaki bilgilere göre dünya genelinde herhangi bir elektrikli aracın emisyon değerlerinin normal benzinliye göre eşitlemesi için en az 5 yıl kullanılması gerektiği ortaya çıkıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Dizelin de benzine göre daha "kirli" bir yakıt olduğunu göz önünde bulundurursak bu farkınkapanması 5 yıl bile sürmeyecektir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araçları tek başına değerlendirmekle hata yapılıyor. Elektrikli araçlar dünyadaki enerji dönüşümünün yalnızca bir parçası. Enerji dönüşümünün en önemli kısmı yenilenebilir enerjiye geçiş, sonrasında depolama sistemleri, enerji verimliliği, dijital dönüşüm vs. şeklinde devam eder. Tüm bunlar şu anda çok hızlı şekilde gelişmekte. Avrupa tüm gücüyle yenilenebilir kaynaklara yatırım yapıyor. Almanya'da rüzgar bazen günlük olarak enerji ihtiyacının %50-60'larını karşılıyor, Avustralya'da çatı üzeri güneş sistemleri 2 milyon eve ulaşmış durumda. Depolama sistemlerine dünyalar harcanıyor. Çok ciddi batarya teknolojileri geliştiriliyor. Sadece lityum-ion değil. Dijital sanayi devriyle birlikte enerji verimliliği de oldukça ciddi bir sektör.

    Dünyanın en büyük fosil yakıt şirketleri bile isim değiştiriyor, yenilenebilir enerjiye yatırım yapıyor (Orsted mesela).




  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt
    Haberde konusu geçen değerlendirmeleri ben de kısmen gördüğüm için emisyon konusunun hep olayın reklam yüzü olduğunu düşünmüştüm ama değerlendirmeniz çok iyi, hiç bu açılardan düşünmemiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.o.T.u.S

    Öyle yada böyle bol gürültülü kirli içten yanmalı motorlardan vedalaşacağız. Petrol için onlarca silah ve mühimat savaş ve ölen insanları neyapacağız. Onuda hesaba katın
    bu defa da lityum için savaş çıkar, pek bir şey farketmez
    doğal kaynaklar için her zaman birileri savaşıp insanları öldürür

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Petrol lobisi

  • sunbird kullanıcısına yanıt
    Merak etme petrol belası kadar olmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Peki dizel araçların her bakımda değişen parçalarının ve yakıtının üretimi sırasında çıkan karbon salınımını düşündünüz mü? Bunları da katınca elektrikli araçlar bırakın dizeli benzinli araçlardan da daha az zarar vermiş oluyor çevreye. Bunun Alman otomobil üreticilerinin ve petrol şirketlerinin yapmaya çalıştığı bir karalama olma ihtimali de var.

  • Sıfır emisyon demişsiniz güneş enerjisi için bakmanızı isterim hiçbişey söylendiği kadar temiz değilhttps://www.herkesebilimteknoloji.com/haberler/surdurulebilirlik/gunes-enerjisi-panellerinin-cevreye-verdigi-zararlar-tartisiliyor

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.