Rölantide titreme problemi!
47 Cevap19915 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 20:46:06 

Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


9095 Mesaj
24 Nisan 2007; 20:51:53 

rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

benim aracım yaklaşık dakikada bir
1 saniye kadar titriyor.
sorup soruşurdum.

bu normal bir durummuş.
belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.


_____________________________



6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 20:58:09 

Sürekli oluyor.Devir ibresi oynamıyor ama motor sallanıyor.

Aceba kötü yakıttan olabilir mi ? Ben kırmızı yanmadan benzin almıyorum.Pislik falan mı var aceba depoda?


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


 
1863 Mesaj
24 Nisan 2007; 20:58:33 


quote:

Orjinalden alıntı: nipp

rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

benim aracım yaklaşık dakikada bir
1 saniye kadar titriyor.
sorup soruşurdum.

bu normal bir durummuş.
belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.



Sizin de bahsettiğiniz gibi motor takozlarınıda kontrol ettirirseniz iyi olur .ezilme veya deformasyon olması durumunda en küçük rolanti değişimlerinde dahi vibrasyonu hissetirebilir.


_____________________________

LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE


9095 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:04:07 


quote:

Orjinalden alıntı: SACRED REICH


quote:

Orjinalden alıntı: nipp

rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

benim aracım yaklaşık dakikada bir
1 saniye kadar titriyor.
sorup soruşurdum.

bu normal bir durummuş.
belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.



Sizin de bahsettiğiniz gibi motor takozlarınıda kontrol ettirirseniz iyi olur .ezilme veya deformasyon olması durumunda en küçük rolanti değişimlerinde dahi vibrasyonu hissetirebilir.


motor takozunu derken
motor kulakları mı?

acaba aynı şeyden mi bahsediyoruz.
motoru şaseye bağlayan yarı esnek malzemeler mi?

tesadüf ki aracım dün 10 yıllık ustamıza gitti.
ön takım konusunda testte tabii tutuldu.
özellikle motor kulaklarına baktırdım.
bir sorun yok.


_____________________________



6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:07:00 

Bende onlardan şühelendim , nerde olur bu kulaklar ben görebilr miyim



_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


 
1863 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:29:34 

evet motor kulaklarından bahsetmiştim. Bujiler iyi,yakıt temiz,karışım ayarlayıcı debimetre ve rolanti regulatörününde sağlam olduğunu düşünürsek....Bu arada boğaz tabir ettiğimiz emme manifolduna giren kısım kirlenmiş olabilir. Benim ki fikir..Temizletirseniz belki düzelir.. .Aklıma başka bir şey gelmiyor


_____________________________

LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE


6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:33:38 

Bakalım arabayı sabah 8de bırakıp akşam 6 gibi alıcam.Umarım cözerler.

Teşekkurler yardımlar icin.


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


 
100 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:39:07 

hımm naptın arabaya la öle sallanmaya başladı daha kaç km de ki senin araba

hani bi foruumda şey demistin denzel yemediğim halt kalmadı bak şimdi belli oldu işte

kardeşim geçmiş olsun inşallah halledilirde arabana kavuşursun allaha emanet ol


_____________________________

YARADILANI YARADANDAN ÖTÜRÜ SEVERİZ

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Nisan 2007; 21:45:57 

araba rölantide titriyorsa eğer üşüyordur garibim araç :)

yakıtı iyi yakamıyordur ..
bence bji kablosunun birisi yerinden gevşemiştir yada alevi iyi olmayan bir yakıt koymuşsundur .. öksürmeside varmı arabanın denzel bey

motor kulakları audi gibi arabada sen istsende uğraşsanda bozulmaz ..200 bin 300 binde filan ancak belki aşınır biraz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 25 Nisan 2007; 7:56:25 >


4071 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:50:51 

bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:52:14 

Ustada buji kablolarına bakalım dedi , bende yakıttan kıllanıyorum.2.kırmızıyı görmeden benzin almıyorum Temizlik lazım Hatta gecenlerde calışmadı , marşa bastım ama almadı , egzozu kokladım benzin kokusu yerine mok kokusu geliyor Motora değilde bizim 5numaradaki Reşatın tuvalete bağlı gibi



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..dEnZeL.. -- 24 Nisan 2007; 21:55:07 >


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:54:40 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...


Abi sallanırken devir hic oynamıyor , sadece motor sallanıyor ve iceride baya hissediliyor bu olay.Viteste sallanmıyor.


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


 
100 Mesaj
24 Nisan 2007; 21:59:03 

bize cvp yokmu denzel











_____________________________

YARADILANI YARADANDAN ÖTÜRÜ SEVERİZ


6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 22:06:22 


quote:

Orjinalden alıntı: sfirat1923

hımm naptın arabaya la öle sallanmaya başladı daha kaç km de ki senin araba

hani bi foruumda şey demistin denzel yemediğim halt kalmadı bak şimdi belli oldu işte

kardeşim geçmiş olsun inşallah halledilirde arabana kavuşursun allaha emanet ol



Saogolasın yau seni atlamışım kusura bakma Araba 30500km de , yarın 31000 yparaım Büyük ihtimalle benzinden oluyor i benlik bi durum yoktur inşallah


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


4071 Mesaj
24 Nisan 2007; 22:09:30 


quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...


Abi sallanırken devir hic oynamıyor , sadece motor sallanıyor ve iceride baya hissediliyor bu olay.Viteste sallanmıyor.



eğer rölanti dalgalanması yoksa büyük ihtimalle mekanik bir problemdir..diğer arkadaşlarında dediği gibi motor kulakçıklarından kaynaklanabilir..üstten baktığında bu kulakçıkları göremezsin..bunlar motoru karosere bağlayan bir kaç civatadan ibarettir ve aralarında lastik takozlar vardır..aracın motor bölümüne alttan bakıldığında görülebilir..bu lastik takozlar alttan gelen su ve çamura açık olduğundan elastikiyetini kaybedebilmektedir..keza civatalar da gevşemiş olabilir..ustalara gitmeden önce aracını bir kanala çek..motorun altına bak..sağ ve sol ön ve arkalarda bu bağlantıları görürsün..bir terslik varsa farkedersin zaten..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


2673 Mesaj
24 Nisan 2007; 23:21:49 

ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 23:23:07 

quote:

Orjinalden alıntı: roverci

ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.




Yok cekiş normal Arabada anormal 1durum yok ama rölantide sallanıyor.

Bu arada türbülans abicim , ben arabanın altına baksamda pek anlamam :) en iyisi servise birakiyim onlar baksın :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..dEnZeL.. -- 24 Nisan 2007; 23:23:54 >


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


3515 Mesaj
24 Nisan 2007; 23:29:38 

@Denzel Emme manifolt contasından kaynaklanma durumu olabilir.Bi baktırmanda fayda var.

Conta yanık olursa emmede dışardan hava alacağından aşırı sarsıntı yapabilir.



Kaynak: Sevgili babam.


_____________________________

///
Niyet hayr, akıbet hayr.


2673 Mesaj
24 Nisan 2007; 23:33:48 

TİTREME DEDİĞİN OLAY, MOTOR YERİNDEN ÇIKACAK GİBİ BİR SALLANMA MI; YOKSA, 3-4 SN DE BİR KESİKLİK ŞEKLİNDE Mİ OLUYOR?
BENİM TAHMİNİM,
BUJİ YA DA BUJİ KABLOLARINDA SORUN VAR...
2 HAFTA ÖNCE BUJİLERİN DEĞİŞTİĞİNİ SÖYLÜYORSUN. TAKILAN BUJİLER ORJİNALMİYDİ. TIRNAK ARALIĞI, OLMASI GEREKENDEN DAHA AZ YA DA ÇOK İSE BUNU YAPABİLİR... VE SADECE RÖLANTİDE HİSSEDERSİN. GAZA BASINCA BİŞEY ANLAŞILMAZ...

quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

quote:

Orjinalden alıntı: roverci

ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.




Yok cekiş normal Arabada anormal 1durum yok ama rölantide sallanıyor.

Bu arada türbülans abicim , ben arabanın altına baksamda pek anlamam :) en iyisi servise birakiyim onlar baksın :)



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


6774 Mesaj
24 Nisan 2007; 23:40:59 

quote:

Orjinalden alıntı: prokizya

@Denzel Emme manifolt contasından kaynaklanma durumu olabilir.Bi baktırmanda fayda var.

Conta yanık olursa emmede dışardan hava alacağından aşırı sarsıntı yapabilir.



Kaynak: Sevgili babam.


Bunu da soyleyim ustaya da baksın :) Teşekkürler.


quote:

Orjinalden alıntı: roverci

TİTREME DEDİĞİN OLAY, MOTOR YERİNDEN ÇIKACAK GİBİ BİR SALLANMA MI; YOKSA, 3-4 SN DE BİR KESİKLİK ŞEKLİNDE Mİ OLUYOR?
BENİM TAHMİNİM,
BUJİ YA DA BUJİ KABLOLARINDA SORUN VAR...
2 HAFTA ÖNCE BUJİLERİN DEĞİŞTİĞİNİ SÖYLÜYORSUN. TAKILAN BUJİLER ORJİNALMİYDİ. TIRNAK ARALIĞI, OLMASI GEREKENDEN DAHA AZ YA DA ÇOK İSE BUNU YAPABİLİR... VE SADECE RÖLANTİDE HİSSEDERSİN. GAZA BASINCA BİŞEY ANLAŞILMAZ...





Abi bakım icin doğuşotoya gittim , orjinal takmışlardır heralde.Perşembe gününe randevu aldım bakalım ne cıkacak sorun.Benden kaynaklanan 1sey olmasında ne olursa olsun , garantiden değiştirsinler

Bu arada motor yerinden cıkacak kadar degil ama kaputu acınca sallandıgı bariz belli oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..dEnZeL.. -- 24 Nisan 2007; 23:41:45 >


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


514 Mesaj
25 Nisan 2007; 1:47:18 

motor takozları kulakları vs tıtreşim azaltıcı parçalar bunlar.veya ateşleme sorunu 2 ihtimalden biri buyuk olasılıkla tabıkı görmek lazım.


_____________________________

//H&D***TEST\\//TEST DRİVER\\//RPM\\


3221 Mesaj
26 Nisan 2007; 10:14:29 

Sonuç ne


_____________________________



6774 Mesaj
26 Nisan 2007; 10:59:31 

Ya bu sabah randevu almıştım ama uyuya kaldık Dün gece biraz işim vardı da


_____________________________


iPhone 5S 64 GBGold - Apple Store Türkiye


1312 Mesaj
26 Nisan 2007; 19:20:04 

ben de sübap ayarlarının yanlış yapılmasından diyorum.


_____________________________

Octavia 1.6 TDI elegance 2011. ASUS N53SV i7-2630QM. Next Piri Reis. Canon 60D. Tamron 17-50mm.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Nisan 2007; 20:35:32 

bujinin birisinin kablosu yerinden oynamıştırrrrr .. yeni 1-2 yaşında audide ne sorun çıkabilir ..en fazla yakıt yapma yakıttır o .. diğerlerini sanmıyorum olsun
bmw den sonra en iyi 2. marka nede olsa


 
6 Mesaj
28 Mart 2010; 17:40:50 

merhaba. aracım 2007 clio 1.4 benzinli. 2 senedir lpg li. araba rolantideyken hem lpg de hemde benzinde 2-3 sn de bir hafif titriyor. aracın çekişinde ve yol ttutuşunda bir sorun yok. servise götürdüm. olası tüm ihtimalleri denediler ama bir sorun çıkmadı. kelebek kutusu, buji kabloları ve bobini, enjektörler, bunların hiçbirinde sorun yok. en sonunda rolantisi düşük dedi. kötü yakıttan olabileceğini söyledi. bir müddet benzinde kullanmamı önerdi. sanayideki bazı ustalar sübapların sıkışık olduğunu söyledi. sizce sorun sübaplarda mı? şimdiden teşekkürler..


_____________________________



9721 Mesaj
28 Mart 2010; 17:50:55 

Eğer rölanti devri arttırıldığında kesiliyorsa rölanti ayarlayıcısında da olabilir problem.


_____________________________

Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın.
Artık uyarıldın...


372 Mesaj
27 Nisan 2010; 15:02:36 

Arkadaşlar bende de aynı problem var. Aracım golf daha 27000 de rölanti devirinde oynama yok. Sadece 3-4 sn de bir içeride titreme hissediyorum aşırı değil ama hissedilen olmaması gereken bir titreme. Performansta da bi gariplik görmedim. Acaba 30000 bakımı yaklaştı ve bu bakımda bujiler değişiyor ondan olabilir mi?


_____________________________

Karanlık insandan sakın, müziği dinle!


10 Mesaj
16 Nisan 2012; 2:23:29 

SELAMLAR.. BENDE 1993 3,18İA BMW VAR ARAÇ OTOMATİK VİTES ,VİTES KONUMU D DE İKEN ROLANTİ 800 İLE 1400 ARASINDA GEZİYOR AYAĞIM FRENDE OLMASA ARABA ÖNDEKİ ARACA ÇARPACAK ARAÇ LPGLİ AMA BENZİNDEDE AYNISINI YAPIYOR. BİLGİLERİNE GÜVENEN USTALARDAN CEVAP BEKLİYORUM ÇÜNKÜ BULUNDUĞUM YERDEKİ USTALARI GÜVENMİYORUM 2 LİRALIK LASTİK İÇİN BOŞUNA 200 LİRA MASRAF YAPTIRDILAR. AYRICA ARABAMIN ALRMINI BOZDULAR YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...


_____________________________



4072 Mesaj
16 Nisan 2012; 19:43:42 

quote:

Orijinalden alıntı: YOUGUR

SELAMLAR.. BENDE 1993 3,18İA BMW VAR ARAÇ OTOMATİK VİTES ,VİTES KONUMU D DE İKEN ROLANTİ 800 İLE 1400 ARASINDA GEZİYOR AYAĞIM FRENDE OLMASA ARABA ÖNDEKİ ARACA ÇARPACAK ARAÇ LPGLİ AMA BENZİNDEDE AYNISINI YAPIYOR. BİLGİLERİNE GÜVENEN USTALARDAN CEVAP BEKLİYORUM ÇÜNKÜ BULUNDUĞUM YERDEKİ USTALARI GÜVENMİYORUM 2 LİRALIK LASTİK İÇİN BOŞUNA 200 LİRA MASRAF YAPTIRDILAR. AYRICA ARABAMIN ALRMINI BOZDULAR YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...

En kuvvetli ihtimal rölanti motoru veya rölanti sensörü arızası.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi(Öğrenci)


1030 Mesaj
16 Nisan 2012; 20:07:31 

quote:

Orijinalden alıntı: YOUGUR

SELAMLAR.. BENDE 1993 3,18İA BMW VAR ARAÇ OTOMATİK VİTES ,VİTES KONUMU D DE İKEN ROLANTİ 800 İLE 1400 ARASINDA GEZİYOR AYAĞIM FRENDE OLMASA ARABA ÖNDEKİ ARACA ÇARPACAK ARAÇ LPGLİ AMA BENZİNDEDE AYNISINI YAPIYOR. BİLGİLERİNE GÜVENEN USTALARDAN CEVAP BEKLİYORUM ÇÜNKÜ BULUNDUĞUM YERDEKİ USTALARI GÜVENMİYORUM 2 LİRALIK LASTİK İÇİN BOŞUNA 200 LİRA MASRAF YAPTIRDILAR. AYRICA ARABAMIN ALRMINI BOZDULAR YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...

Abi arabadaki hava akışmetresine baktırın.


_____________________________



10 Mesaj
22 Nisan 2012; 1:18:33 

arkadaşlar rolanti motorunu temizlettim ama araba durunca yani devri 900 e düşünce başlıyor sallanmaya rolanti motorunun kablosunu çekince devir düzeliyor. acaba rolanti motorunun bir özelliği varmı kablosunu takmasam ne olur...


_____________________________



1030 Mesaj
22 Nisan 2012; 11:47:41 

quote:

Orijinalden alıntı: YOUGUR

arkadaşlar rolanti motorunu temizlettim ama araba durunca yani devri 900 e düşünce başlıyor sallanmaya rolanti motorunun kablosunu çekince devir düzeliyor. acaba rolanti motorunun bir özelliği varmı kablosunu takmasam ne olur...

Kablosunu çekince düzeliyorsa ya rölanti motorunuz bozuk yada ısı sensörünüz bozuk problemi bulmuşsunuz zaten.


_____________________________



10 Mesaj
24 Nisan 2012; 0:54:14 

ısı sensörü nerede acaba biliyorsanız yardımcı olursanız sevinirim. çünkü motor soğukken yapmıyor motor ısınınca yapıyor


_____________________________



 
117 Mesaj
24 Nisan 2012; 19:15:56 

selamlar bu sorunun birebirini yaşadım. arkadaşım senin dediğin gibi motor bir garip sallanıyor devir saati değişiyor. oynuyor ve sürekli yükseğe çıkıyor. 1100-1200 gibi ve özellikle rolanti ayar motorunun fişini çekince herşey güzel olyordu. Bende senin gibi düşündüm firma fazladan parça takmış olmasada olur dedim ve rolanti ayar motoruna kulağa mudahale edemiyecek şekilde altına somunla uzaklaştırdık. sonra kış geldi araba yürümez oldu 15 dk arabayı ısıtmak için bekler oldum. Araba çalıştır yürümeye çelış hop istop ediyor. Araba yürüyünce bende hararet ibresi düşüyordu. Yani baya bi düşüyordu durunca araba ısınıyordu. aralarında ne bağlantı vardır bilmem ama rolanti ayar moturyla aracın termostatı arasında ciddi bir bağ var ben bunu yaşadım. su soğuk olunce rolanti motoru aptallaşıyor. termostatı en son kendim tespit ettim ve ustaya değiştir dedim ve o somunları çıkarttık. aracı tekrar çalıştırdık bak dedi olmadı dedi bana bende beyne hemen reset attım inan orjinali gibi düzeldi. Bence bir dene...


_____________________________



10 Mesaj
25 Nisan 2012; 0:51:13 

aracınızın marka modeli neydi acaba.. anladığım kadar hiçbir parça değiştirmediniz. beyni resetlediniz vede düzeldi...


_____________________________



 
117 Mesaj
25 Nisan 2012; 19:10:09 

sanırım anlattıklarım biraz karışık olmuş. Toparlıyayım. ilk önce aracın rolantisi düzgün değildi. devir saatim 1100-1200 devirlerde seyrediyor bir anda bazen devir düşüyordu bu düşmede motorda aşırı bir sallantı vardı. Rolanti motorunun usta fişini çekti ve rolanti ibresi tam 900 devire oturdu. Hatta fabrika fazladan parça takmış diye gülüştük. Sonra biz bu rolanti ayar motorunun arkada üç vidasına somun takarak seviyeyi arttırıp o gaz kelebeğine müdahale eden yerinin o kısma değmesini engelledik. Ancak kışın işler değişti. Arabayı çalıştırıyorsun ama gaz pedalından ayağını çekince istop ediyor ve ısıtmak için 15-20 dakika bekliyorsun. eee bir yere gezmeye gidiyorsun sen 20 dakika önce çıkmalısın ki araayı ısıtasın yani tam bir işkence oldu ama dikkatimi çeken raba ışıklarda durunca motor normal ısısına ulaşıyor hareket haline geçince de ısı hemen düşüyordu. Sonra araştırdım ve bana termostat açık kalıyor dediler onu değiştir. dediler bende o termostatı alıp ustaya gittim ve direkt değiştir şunu dedim o da bana senin rolanti motorun arızalı dedi. olsun dedim sen değiştir kardeşim araç benim para benim. işte usta sonra tekrarladı dediki arızalı ve ben kızdım. ustam bak gider o parçayı 200 tl ye alırım ama olmazsa onun yerine seni oraya takarım dedim. Oda bana usta sensin madem dediğini yaparım işe karışmam dedi. bunun üzerine termostat değişti ve aracı çalıştır dedi. bende çalıştırdım hiçbir değişiklik olmadı ve usta bana ben dedim sana o parça arızalı dedi tabii bu arada taktığımız pulları parçadan söktük yani rolanti motorunu eski pozisyonuna getirdik. bende ustaya dedim ki olmaz tabiki beyne reset te atacağız dedim ve akünün kontak açık halde artı kutbunu çıkartıp 15 dakika bekledik ve tekrar akünün kutbunu takıp çalıştırdık. araç o dakika normale döndü ve usta tık diyemedi. tabii bunun üstüne bende sen bana borçlusun sana meslek öğretiyorum dedim. Hani bir laf vardır tam hatırlamıyorum ama acemi nalbant insana diye devam eden işte bizim iş buna döndü yani. Ayrıca bu sarsıntı işinde öğrendiğim kadarıyla motorun kaportaya bağlanan kulaklar var plastik bunlar girmiş olabilir. ama sorun şu ki bunlar araçlarda iki türde değişiyor. biri motor inmeden biride motor indiripte değişiyor. Ama önce basitten başlmak lazım önemli olan bir konuda motor yağı motor yağın iyiyse kaliteli ise motorun sarsıntısına çooook etkili oluyor. Dahada sebepleri var ama umarım sizin ki basittir. bunu paylaşmak istedim. motorla çok uğraştığım için şu an benim fiyen motorcuya kafa tutacak kadar valla sağolsun bu araç bana öğretti. İnanırmısınız araçların bujilerini bile yanlış numara takıyorlar sıcak soğuk bujiyi sanayide bilen yok. ama adamlar haksız değiller neden mi? bosh firmasının kitapçığında numaralar farklı, fiatın katoloğunda farklı parçacıya söylüyorsun onun ki çok daha farklı yani bu araç işi çok karışık ustasını bulmak zor iş. Şimdi sanayide en eski kimse ona gitmenizi öneririm. Onlar daha bilgililer ama bu elektronik devreler beyinler filan devreye girince iş tıkanıyor. Saygılarımla umarım çözersiniz. unutmadan ben termostatı değiştirdim. araca birde castrol magnetic yağ koydurdum bu yağ akıllı molekül teknolojisi olduğu için motor için daha korumalı. yanlız biraz pahalı.


_____________________________



212 Mesaj
25 Nisan 2012; 19:34:54 

zupermen1971 in söylediklerine katılıyorum. madem ki denemiş ve etkili olmu, önce kutup başını çıkartıp resetlemeyi dene.

eğer olmazsa rolanti motorunun şase ucunu kontrol et. şasedeki zayıflık, oksitleme ya da temassızlık durumunda bu problemi yaşatabilir.


_____________________________

"dünyanın anlayamadığı türk"


10 Mesaj
25 Nisan 2012; 23:20:42 

YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR BİLGİLERİNİZE İHTİYACIM VARDI ANLATTIKLARINIZI EN KISA ZAAMANDA DENİCEM DERİN BİLGİLERİNİZİ BEKLERİM TEKRAR TEŞEKKÜRLER...


_____________________________



10 Mesaj
25 Nisan 2012; 23:37:23 

BU ARADA UNUTTUM ARABANIN KONTAĞINI İLK AÇTIĞIMDA DIŞ ISI GÖSTERGESİ SAÇMALIYOR GÖSTERGE BİLGİLERİ NEREDEN ALIYOR BİLİYORMUSUN


_____________________________



212 Mesaj
25 Nisan 2012; 23:54:11 

quote:

Orijinalden alıntı: YOUGUR

BU ARADA UNUTTUM ARABANIN KONTAĞINI İLK AÇTIĞIMDA DIŞ ISI GÖSTERGESİ SAÇMALIYOR GÖSTERGE BİLGİLERİ NEREDEN ALIYOR BİLİYORMUSUN

dış ortam ısı sensöründen alır. sağ dikiz aynasının altında diye biliyorum. bu arada forum saygı kuralları gereği küçük harfle yazarsanız iyi olur.


_____________________________

"dünyanın anlayamadığı türk"


 
23 Mesaj
14 Mayıs 2012; 16:17:47 

öncelikle aracım 2004 focus 1.6 coll otm. ve brc marka lpg var üzerinde.

6-7 ya önce sanki fren pedalının altında ayağıma bir şey vuruyormuş gibi geliyordu ama çok hafif olduğu çin pek önemsememiştim. bu vurmalar giderek arttı. 2 ay önce aracı bakıma götürdüm sabahtan aracı bıraktım. bakımdan sonrada bi test sürüşü yapmasını istedim sorunu anlaması için ama araç o gün testte ustadan korktu yapmadı.

daha sonra kendim aracı benzine alarak denedim ve benzinde yapmıyordu. bu sebeple aracı lpg'ciye götürdüm. enjektörden dediler değiştirdik. sorun devam etti enjektör soketini değiştirdik. sorun devam etti buji ve buji kablolarını değiştirdik. başka bir bobin denedik o da olmadı hava emiş için bir t boru vardı onu değiştirdik ama sorunu bir türlü çözemedik. bu saydıklarımı bir seferde yapmadık tabi en az 5-6 sefer sanayinin yolunu tutdum. sorunu hala çözemedim. şu an bu teklemeler hat safaya ulaştı. rolantide de sürüş halinde de sıkıntı devam ediyor. özellikle yokuş çıkarken v.s hava vuruyo gibi bi ses geliyor. ve bazen araç bu teklemeden kaynaklanırken birden kendisini ileriye de atabiliyor yani sanki devir yükselince rahatlıyor gibi oluyor. bu arada motor arıza ışığı devamlı yanıyor ama, yoldayken bazen yanıp yanıp sönüyor.

Emin olamadım ama sanki benzinde de çok az yapıyo, hissettiriyo gibi geliyo.

Şimdi sırada hava emiş sibobu na bi bakmayı düşünüyorum ve gazın şamandırasını söktürücem.
(bu arada belki atlamışım ama gaz göstergesi takılmış, yani seviye göstermiyor. her zaman full, gazın ne kadar kaldığını km'den anlıyorum ve gaz biterken ötüyor)

Başına böyle bir durum gelen veya önerisi olan varsa destek istiyorum.


_____________________________



 
23 Mesaj
15 Mayıs 2012; 9:03:12 

quote:

Orijinalden alıntı: mahir287

öncelikle aracım 2004 focus 1.6 coll otm. ve brc marka lpg var üzerinde.

6-7 ya önce sanki fren pedalının altında ayağıma bir şey vuruyormuş gibi geliyordu ama çok hafif olduğu çin pek önemsememiştim. bu vurmalar giderek arttı. 2 ay önce aracı bakıma götürdüm sabahtan aracı bıraktım. bakımdan sonrada bi test sürüşü yapmasını istedim sorunu anlaması için ama araç o gün testte ustadan korktu yapmadı.

daha sonra kendim aracı benzine alarak denedim ve benzinde yapmıyordu. bu sebeple aracı lpg'ciye götürdüm. enjektörden dediler değiştirdik. sorun devam etti enjektör soketini değiştirdik. sorun devam etti buji ve buji kablolarını değiştirdik. başka bir bobin denedik o da olmadı hava emiş için bir t boru vardı onu değiştirdik ama sorunu bir türlü çözemedik. bu saydıklarımı bir seferde yapmadık tabi en az 5-6 sefer sanayinin yolunu tutdum. sorunu hala çözemedim. şu an bu teklemeler hat safaya ulaştı. rolantide de sürüş halinde de sıkıntı devam ediyor. özellikle yokuş çıkarken v.s hava vuruyo gibi bi ses geliyor. ve bazen araç bu teklemeden kaynaklanırken birden kendisini ileriye de atabiliyor yani sanki devir yükselince rahatlıyor gibi oluyor. bu arada motor arıza ışığı devamlı yanıyor ama, yoldayken bazen yanıp yanıp sönüyor.

Emin olamadım ama sanki benzinde de çok az yapıyo, hissettiriyo gibi geliyo.

Şimdi sırada hava emiş sibobu na bi bakmayı düşünüyorum ve gazın şamandırasını söktürücem.
(bu arada belki atlamışım ama gaz göstergesi takılmış, yani seviye göstermiyor. her zaman full, gazın ne kadar kaldığını km'den anlıyorum ve gaz biterken ötüyor)

Başına böyle bir durum gelen veya önerisi olan varsa destek istiyorum.



Çözüm önerisi olan yok mu?


_____________________________



 
23 Mesaj
20 Mayıs 2012; 21:33:11 

quote:

Orijinalden alıntı: mahir287

quote:

Orijinalden alıntı: mahir287

öncelikle aracım 2004 focus 1.6 coll otm. ve brc marka lpg var üzerinde.

6-7 ya önce sanki fren pedalının altında ayağıma bir şey vuruyormuş gibi geliyordu ama çok hafif olduğu çin pek önemsememiştim. bu vurmalar giderek arttı. 2 ay önce aracı bakıma götürdüm sabahtan aracı bıraktım. bakımdan sonrada bi test sürüşü yapmasını istedim sorunu anlaması için ama araç o gün testte ustadan korktu yapmadı.

daha sonra kendim aracı benzine alarak denedim ve benzinde yapmıyordu. bu sebeple aracı lpg'ciye götürdüm. enjektörden dediler değiştirdik. sorun devam etti enjektör soketini değiştirdik. sorun devam etti buji ve buji kablolarını değiştirdik. başka bir bobin denedik o da olmadı hava emiş için bir t boru vardı onu değiştirdik ama sorunu bir türlü çözemedik. bu saydıklarımı bir seferde yapmadık tabi en az 5-6 sefer sanayinin yolunu tutdum. sorunu hala çözemedim. şu an bu teklemeler hat safaya ulaştı. rolantide de sürüş halinde de sıkıntı devam ediyor. özellikle yokuş çıkarken v.s hava vuruyo gibi bi ses geliyor. ve bazen araç bu teklemeden kaynaklanırken birden kendisini ileriye de atabiliyor yani sanki devir yükselince rahatlıyor gibi oluyor. bu arada motor arıza ışığı devamlı yanıyor ama, yoldayken bazen yanıp yanıp sönüyor.

Emin olamadım ama sanki benzinde de çok az yapıyo, hissettiriyo gibi geliyo.

Şimdi sırada hava emiş sibobu na bi bakmayı düşünüyorum ve gazın şamandırasını söktürücem.
(bu arada belki atlamışım ama gaz göstergesi takılmış, yani seviye göstermiyor. her zaman full, gazın ne kadar kaldığını km'den anlıyorum ve gaz biterken ötüyor)

Başına böyle bir durum gelen veya önerisi olan varsa destek istiyorum.



Çözüm önerisi olan yok mu?

Kimse cvp vermedi ama ben sorunu bu hafta sonu buldum. Sorun : kötü usta sorunu. ilk başta gittiğim lpg'ci enjektör demişti ama hangi enjektör olduğunu anlamamış yanlış enjektörü değiştirmiş bende enjektör mevzusundan tamamen uzaklaşmıştım ancak sorunlu enjektörü kendim buldum ve çıkma bi enjektör alarak değiştirtdim.


_____________________________



 
1 Mesaj
3 Eylül 2013; 14:00:42 

slm benim arabamın sorunu rölantide devir saati çok hafif dalgalanıyo 800 900 seviyesinde ve hafif titreme oluşuyo ara ara sebebi ne olabilir.araç 1 ay önce lpg takıldı ama benzindede aynı sorun var.aracımın çekişi ve yakıtıda normal seviyede.araç 2011 ford focus

Guest bu mesajı paylaştı


_____________________________



 
5 Mesaj
31 Ocak 2014; 15:26:02 

ÇOK ESKİ KONU FAKAT YAŞANMIŞ TECRÜBEMİ AKTARAYIM DEDİM.
BENİM ARACIM DA DA AYNI SIKINTI BAŞ GÖSTERDİ 2004 COROLLA LPG Lİ.
NEREYE GİTTİM, KİME GÖSTERDİM VE SORDUM İSE OLMADI BİRSÜRÜ DE MASRAF ETTİM.
ŞAZIMAN BİLE DİYEN OLDU. USTA BUNLAR HAAA. TÜM BİLYELER, KAYIŞLAR, BUJİLER DEGİŞTİ YOOOK.
EN SONUNDA ŞAŞMAZ DA DÖRTNAL TOYOTA SAIK USTAYI ÇIKARDI RABBİM KARŞIMA.
ADAM ALDI ARBAYI BANA HİÇ BİR ŞEY SORMADAN DERDİN NEDİR DEMEDEN, ARIZAYI KENDİ ARADI TARADI BULDU.
BULDUĞU ARIZAYA KENDİDE ZOR İNANDI. FAKAT MALESEF SİBOPLARDAN BİRİ YANMIŞTI.
SEBEP LPG.
NEYSE DEĞİŞTİRDİ ÇELİK SİBOP TAKTI. 1350TL
MAŞALLAH ŞİMDİ SAAT GİBİ.

ALLAH HER ZAMAN KARŞIMIZA KASI BASAN USTA VE DOKTOR ÇIKARSIN...


_____________________________



 
3 Mesaj
19 Şubat 2014; 23:21:31 

Benim araç benzin+lpg li. Bendeki problem şöyle motor benzinde sallıyor lpg ye geçtiğinde sallantı duruyor. Sıcak veya soğuk olmasınla ilgisi yok sıcakken de benzine geçirdiğimde bariz bir sallanma oluşuyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silivri34 -- 19 Şubat 2014; 23:22:09 >


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.309