Şimdi Ara

Tesla Model S ve Model X yenilendi: Daha güçlü motor, daha uzun menzil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    ABD’li elektrikli araç üreticisi Tesla, Model 3’e gösterilen ilgiden oldukça memnun. Fakat diğer modellerin gölgede kalmasını da istemiyor. Bu doğrultuda Model S ve Model X serisini güncelleyeceğini duyuran Tesla, bugün yaptığı açıklamayla yeni versiyonların üretimine başlandığını duyurdu.
     

    Model 3 için geliştirilen motor artık Model S ve Model X'te 

    Yapılan iyileştirme çalışmaları kapsamında, Model S ve Model X serilerinde ilk olarak Model 3 için geliştirilen “sürekli mıknatıs destekli senkron relüktans motor” kullanılmaya başlandı. Tesla tarafından yapılan açıklamada, kullanılan yüksek verimli motorun sürüş menzilini yüzde 10 oranında arttırdığı belirtildi. Model S ve Model X’in uzun menzilli versiyonları artık sırasıyla 600 km ve 523 km menzile sahip. Bunun yanı sıra, Model S ve Model X serilerinin güç ve tork değerlerinin önemli ölçüde arttığı, Long Range ve Standart Range modellerin 0-100 km/s hızlanma sürelerinin de kısaldığı dile getirildi.

     

    Yeni Model S ve Model X, %50 daha hızlı şarj oluyor 

    Yapılan güncellemeler bununla sınırlı değil. Daha verimli bir motora kavuşan Model S ve Model X’in şarj süreleri de iyileştirildi. Söz konusu araçlar artık V3 Supercharger adı verilen istasyonlarda 200 kW, V2 Supercharger’larda ise 145 kW güçle şarj olabiliyor. Bu da Model S ve Model X’teki bataryanın eskiye nazaran yüzde 50 oranında daha hızlı dolması anlamına geliyor.

     

    Model S ve Model X ile ilgili bir diğer yenilik de süspansiyon sisteminde. Tesla, bu araçlarda bulunan havalı süspansiyon sistemini bir kademe daha yükselterek adaptif sönümleme sistemiyle geliştirmiş. Bu geliştirmenin daha fazla konfor ve dinamizm sunacağını belirten ABD’li üretici, donanım güncellemesinin yanı sıra OTA yazılım güncellemeleriyle süspansiyon sistemini iyileştirmeye devam edeceklerinin de altını çiziyor.

     

    Standart Range versiyonu yeniden listeye eklendi 

    Model S ve Model X’in geçtiğimiz yıl listeden kaldırılan “Standart Range” versiyonu yeniden seriye eklenmiş durumda. Model S’in 460 km menzil sunan başlangıç versiyonu 78 bin dolar, Model X’in 400 km menzil sunan başlangıç versiyonu ise 83 bin dolar fiyat etiketine sahip. Söz konusu araçların uzun menzilli versiyonlarında hala 100 kWh batarya paketi kullanılıyor. ABD’li üretici satış stratejisi gereği standart menzilli versiyonların batarya kapasitesini açıklamıyor. Fakat bu araçlardaki bataryanın da 75 ile 85 kWh arasında olduğu düşünülüyor.

     








  • 2017 de az yaksın çok kaçsın diye model 3 ler için üretilmiş ve verimliliği %97 civarında olan Raven dedikleri mıknatıslı motorları Model S ve X'e uyarlamışlar. Bunların eski indüksiyon motorlarının verimi %93'dü.


    Asıl şov bu değildi bence. 2 gün önce canlı yayında yaptıkları ve bundan sonra yatırımcıları da bilgilendirmek adına belli sürelerde yapacaklarını söyledikleri Autonomy gününde araç içindeki bilgisayarın teknik verilerini paylaştılar. nVidianın araç sisteminden 7 kat daha performanslı olan kabaca yolu tarayıp, tanımlayan bir bilgisayarı tanıttılar. Elon'un demesine göre yakın tarihte direksiyonsuz araçlar yapacaklarmış. Yukarda bahsettiğim bu araç pc si öyle bir seviyeye getirmeyi hedefliyorlarmış ki sizin arabayla işiniz yokken bu otonom araç ağına katılmasına izin verdiğiniz vakit araç evden çıkış müşteri taşıyıp para kazanacakmış. Amerika için yılda 30 bin dolar kazançtan bahsettiler.
  • Seksen bin liraya alır gibi almak vardı şu araçları...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Model 3 ve ayarında bir arabanın bile Türkiye'de hayal olması çok üzücü.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açıklanan fiyatları değerlendirecek olursak, güncellenen Tesla'lar Amerika vatandaşları için bile oldukça pahalıya geliyor.
    Ne yazık ki bu fiyatlarla satışta olduğu sürece, çevre dostu elektrikli Tesla yerine süper-spor araçlar tercih edilmeye devam edecek... Amerika'da dahi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oricin -- 24 Nisan 2019; 23:45:24 >
  • 2017 de az yaksın çok kaçsın diye model 3 ler için üretilmiş ve verimliliği %97 civarında olan Raven dedikleri mıknatıslı motorları Model S ve X'e uyarlamışlar. Bunların eski indüksiyon motorlarının verimi %93'dü.


    Asıl şov bu değildi bence. 2 gün önce canlı yayında yaptıkları ve bundan sonra yatırımcıları da bilgilendirmek adına belli sürelerde yapacaklarını söyledikleri Autonomy gününde araç içindeki bilgisayarın teknik verilerini paylaştılar. nVidianın araç sisteminden 7 kat daha performanslı olan kabaca yolu tarayıp, tanımlayan bir bilgisayarı tanıttılar. Elon'un demesine göre yakın tarihte direksiyonsuz araçlar yapacaklarmış. Yukarda bahsettiğim bu araç pc si öyle bir seviyeye getirmeyi hedefliyorlarmış ki sizin arabayla işiniz yokken bu otonom araç ağına katılmasına izin verdiğiniz vakit araç evden çıkış müşteri taşıyıp para kazanacakmış. Amerika için yılda 30 bin dolar kazançtan bahsettiler.





  • Ridianod kullanıcısına yanıt
    Çok iyiymiş ya. Araba 90bin dolar desek. 3 senede kendini amorti eden bir yatırım yani. Üstüne 3 sene daha çalıştırsan 90bin doları cebine koyuyorsun. Valla param olsa, prosedürler izin veriyorsa Türkiye'de yaşamama rağmen alırdım oradan 2-3 tane, otomatik kendileri çalışıp dursunlar :D. Şöför, manyak mı, psikopat mı, paraları cebe mi atıyor, yolu mu uzatıyor derdi yok.

  • geçen seneye göre satışları yarı yarıya düşmüş
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Genelde bu iş düşünülen araç model 3 hocam. Böyle kırpılmış bir aracı neden ürettikleri belli oldu desek yeridir. Taksi olması için yapmışlar meğersem. Uzun menzilli full otonom paketli model 3 51 bin. Bu yılda 30 bin tam olarak kaç saat çalışma falan ile kazandırıyor bilemiyorum onları net öğretmek lazım ama 15 bin kazandırsın ne olacak. En geç 4 senede amorti etmesi bile mümkün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teala'nın güncel fiyatları, araç içi malzeme kalitesini düşündüğümüz zaman, Amerikan vatandaşı için bile oldukça pahalıya geliyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: oricin

    Açıklanan fiyatları değerlendirecek olursak, güncellenen Tesla'lar Amerika vatandaşları için bile oldukça pahalıya geliyor.
    Ne yazık ki bu fiyatlarla satışta olduğu sürece, çevre dostu elektrikli Tesla yerine süper-spor araçlar tercih edilmeye devam edecek... Amerika'da dahi.
    TESLA model S zaten "luxury sedan" olarak geçiyor. Yani lüks araba diye geçiyor. MODEL 3 ise bu arabanın bir nevi giriş versiyonu oluyor.
  • Ridianod kullanıcısına yanıt
    bahsettikleri yol bilgisayarı şu anki kullandıklarından daha performanslı ama nvidianın tam otonom için ürettiği yolbilgisayarının yarısı güçte o açıklamalarda biraz algı oyunu var yinede helal olsun adamlara daha uygun fiyata kendi ürettiğini kullanacak

  • H34RTL3SS kullanıcısına yanıt
    Bu konudaki okuyabileceğim bir kaynak paylaşırsanız çok sevinirim. Peki niye böyle bir açıklama yaptılar ? AP 2.0 ve AP 2.5 diye isimlendirdikleri bilgisayar zaten nvidia'ya ait. İsmide Xavier 21TOPS (Tera Operations per Second) gücüne sahip. BURADA bu sistemden daha pahalı, daha hızlı bir modelden bahsedilmiyor. Tesladakiler pascal mimarisinden olduğu için 21 TOPS deniyor. Volta ile güçlendirilmiş Xavier artık BURAYA göre 32 TOPS'a çıkmış görünüyor

    Autonomy Day'de tanıttıkları AP 3.0 tamamen yukardaki Xavier sistemin(yani şu anki teslalarda olan AP 2.0 ve AP 2.5) üzerine ne kadar koydukları ile ilgiliydi. İlk görüntü işlemeden bahsettiler 110 FPS işlerken artık 2300 FPS işleyebilir hale geldik dediler ve sonunda da TOPS değerini paylaştılar. Eskiden 21 TOPS'luk bir pc vardı. Şimdi 144 TOPS'luk olacak dediler. Adamlar bu işe 2016 sonunda başladılar. nVidia yıllardır görüntü işleme, fizik kontrolleri vs üzerine çalışıyor. Bu teknik verilere göre Elon'un demesine göre 1 numara oldular fakat nvidianın müşteri skalası çok geniş o yüzden böyle oldu. Biz sadece full otonom araba odaklı bir bilgisayar yapmak istedik diye de eklediler. Fiyatta neredeyse hiçbir değişiklik yok. Biraz tüketim ve haliyle çıkan ısı artmış, fakat ellerinde aynı fiyata ve bu verilere göre korkunç bir performans artışı yaşanmış oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ridianod -- 25 Nisan 2019; 18:12:36 >




  • Ridianod kullanıcısına yanıt
    https://www.marketwatch.com/story/nvidia-says-tesla-inaccurate-in-self-driving-comparison-2019-04-22

    adamın dediği bizden alıp kullandıkları sürüş destek çipi tam otonom istiyorsa bizde daha iyisi var diyor
    yani şimdiye kadar i3 işlemci kullanmışlar tesla i5 üretmiş ama nvidiada i7 var halihazırda

    okuyunca anlaycan zaten sende pek otonom araba konusuyla alakam yok ama okuduklarım dan teslanın biraz algı oyunu yapıp kendini övdüğü görülüyor "AMA" helal olsun tekrardan kısa sürede bir sürü şey yaptılar baya yol kat ettiler




  • H34RTL3SS kullanıcısına yanıt
    Ahaha. Hocam herkes ekmeğinin derdinde yemin ediyorum. nvidia hep yılan rolünü oynamayı becerdiği için sunumum başında ap 3.0 tasarlarken neleri hedef koyduk tablosu yer alıyor. 100w altı en az 50 TOPS pc yazmış adamlar. Nvidianın pegasusu uc uca eklenmiş xaiver den farkı yok ve bu alet 500w enerji tüketiyor. Hadi len oradan en hızlı bizde diyor herifler ama 75w ile 144 TOPS elde etmiş herifler. Seri bağlama mantığı burada da geçerli. 500w lık hale getirsen 1000 TOPS un üzerinde güç elde ediliyor resmen :D 500w enerji tüketen şeyin en güçlü olmasının bir önemi yok. Hiçbir elektrikli arabaya konulacak şey değil çünkü. Xaiver 30w tüketiyordu bunlar 75w ile 7 kat performans artışı yakalamış. 100w da kırmızı çizgileri. Boşuna bozulmasınlar :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ridianod kullanıcısına yanıt
    orası öyledir tabi watt performans önemli birde maliyet var işin ucunda bu yüzden kendi kartını kullanması çok yerinde ve bu kadar performanslı bi kart çıkarmaları takdir edilesi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.